Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal will be implemented in the city of Plovdiv, in Bret Consult-accounting company, with 10 employees.
The goals that our enterprise sets for itself during the implementation of the project will be achieved through the implementation of the project activities:
1. Development and implementation of "green" models of labor organization, according to the specifics of specific workplaces in enterprises. Preparation of "green" maps for the organization of work processes at specific workplaces, as well as training of individuals from the target group aimed at implementing "green" models of work organization
2. Purchase of personal protective equipment-glasses, with special filters for working with a computer, which are a mandatory element when working on a computer, and the employees of our accounting company work mainly on a computer
3. Provision of collective safety equipment-ergonomic chairs for all employees of the enterprise, which will ensure ergonomics at work, which is so important, when working in a sitting position full time
4. Provision of social benefits for workers, incl. repair and equipment of places for recreation, rehabilitation, sports, meals and rest in enterprises, etc
This activity is related to carrying out construction and assembly works to separate two rooms for employees - a room/separated place for meals, in accordance with the rational norms and specific working conditions in the enterprise and a room/separated place for short-term recreation and sports. The premises will be equipped with the necessary furniture and equipment necessary for the implementation of the activity.
The project costs also include indirect costs related to the implementation and reporting of the project, namely costs for the project manager, the project accountant, as well as costs for providing publicity and information to ensure greater transparency of the support from the EU, as well as greater awareness of the positive effect on people's lives.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, както и за намаляване въздействието върху околната среда, и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги в Брет Консулт ЕООД. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с (неизчерпателно): - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; - изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите; - внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции и др. Дейността по проекта е съвместима с принципа „Ненанасяне на значителна вреда“, тъй като не се очаква да има значително отрицателно въздействие върху околната среда, поради своето естество. 2 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС): В рамките на дейността Брет Консулт ЕООД планира да закупи и осигури ЛПС за своите служители - диоптрични очила за работа с компютър. Това ще бъдат ЛПС, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо. Целта на закупуването на тези ЛПС е да се осигури безопасна работа на служителите при работа с компютър, като това ще надгради минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда, съгласно ЗЗБУТ, като се осигурят очила със специални защитни покрития. Към момента служителите или използват очила, в зависимост от диоптъра, който имат (8 лица от целевата група), или не използват очила (2 лица от целевата група). Затова, съгласно утвърдената от кандидата програма за минимизиране на риска, която съдържа идентифицираните опасности и рискове при работа с компютър, както и препоръчаните мерки от оценителите, е обоснована нуждата от подмяна и закупуване на нови с по-висока защита ЛПС, а именно очила за работа с компютър със следните покрития: - антирефлексно покритие (АР) – противоотpажателно покритие, което намалява отpаженията върху пpедната повърхност на стъклото и са по-естетични – виждат се очите, а не отраженията. Някои модели стъкла имат антиpефлексно покритие и от вътpешната страна на стъклото, което намалява паpазитните обpази. Като цяло антиpефлексните покpития имат способността да пpопускат повече светлина до очите, което намалява зpителната умоpа. Поради това вече се възприемат като минимален стандарт за стъкла за всякакви цели, измествайки стъклата без покрития. Антиpефлексните покpития са с pазлична степен на пpотивоотpажателната способност – като най-високите класове са за нощно шофиране, за да намаляват отблясъци от насрещни фарове или мокpи настилки - такова покритие за нощно шофиране е необходимо да се предвиди за едно от лицата от целевата група, който е на длъжност шофьор на лекотоварен автомобил. - филтъp за синя светлина висок клас специално антиpефлексно покpитие, което абсоpбира опасната синьо-виолетова светлина от устройства и изкуствено осветление.Същевременно пропуска повече светлина, което намалява зpителната умоpа. Има кpасив леко синкаво-виолетов оттенък. През тези очила светлината на екpана е по-омекотена, а очите не се напpягат и умоpяват. Личните предпазни средства, които ще се закупят, ще отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие, По смисъла на чл. 6 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. и Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на личните предпазни средства (Приета с ПМС № 5 от 11.01.2018 г., обн., ДВ, бр. 6 от 16.01.2018 г., в сила от 21.04.2018 г.) Заложените за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита, а именно, предвидено е закупуването на 10 броя очила със защитни покрития. Планирано е ЛПС да се използват, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Целта на дейността е насочена към осигуряване на ЛПС, които да осигурят здравословни условия на труд при работа с компютър на административния персонал (9 лица от целевата група) и при шофиране, на лицето, назначено на длъжност шофьор на лекотоварен автомобил (и лице). Дейността по проекта е съвместима с принципа „Ненанасяне на значителна вреда“, тъй като не се очаква да има значително отрицателно въздействие върху околната среда, поради своето естество. 15 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: В рамките на дейността Брет Консулт ЕООД планира да закупи и осигури колективни предпазни средства за своите служители - ергономични офис столове. Модернизацията, която ще бъде извършена, с оглед повишаване на здравето на служителите, е свързана с осигуряване на ергономия при работа. Към момента на кандидатстване, на всеки служител в Брет Консулт ЕООД е осигурен офис стол, за работа на бюро. Столовете са максимално удобни, но бюджетни по своя характер, което не осигурява достатъчна ергономия на работа. Поради това и конкретният ефект, който очакваме в резултат на планираната модернизация, е осигуряване на ергономични столове, на които служитулите да могат да работят 8 часа, без това да се отрази негативно на тяхното здравословно състояние, поради неминуемото обездвижване или работа в неудобна поза. Съответно предвидените за осигуряване средства за колективна защита ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица, чрез осигуряване на максимално удобна и ергономична среда за работа и ще избегне нежелани последици в края на работния ден като схващания и обездвижване, които са изключително вредни за човешкия организъм. Необходимостта от предвиденото защитно средство произлиза и от оценката на риска, приложена към настоящото проектно предложение. Съгласно приложения от Управляващия орган списък на мерки за реконструкция и модернизация на обекти, съобразно идентифицираните рискове, Брет Консулт се стреми да постигне - Ергономия при работа, чрез осигуряване на своите служители на ергономични офис столове. Тези столове не са технологично обновяване в предприятието, а целят осигуряване на всички служители на ергономия при работа, тъй като през целия работен ден, те са принудени да седят в столове, пред своите компютри, поради което ергономичните столове ще допринесат за подобряване на здравословните условия на труд. По отношение на закупуването на ергономичните офис столове за служителите ще се спазват „Нормите за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5. Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи са посочени в чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./. Целта на дейността е насочена към осигураване на ергономия при работа. Дейността по проекта е съвместима с принципа „Ненанасяне на значителна вреда“, тъй като не се очаква да има значително отрицателно въздействие върху околната среда, поради своето естество. 10 740.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: В рамките на изпълнение на дейността, ще се обособят - помещение/място за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд и помещение/място за краткотраен отдих и спорт. Изборът на включените в проекта социални придобивки е свързан с осигуряване на служителите на обособени места за отдих, хранене и спорт, и са предвидени в съответствие с нуждите на предприятието и заетите в него, които са свързани с необходимостта от почивка в обособено място, където не са разположени монитори, както и от извършване на дори и краткотрайни спортни упражнения, за да се минимизират вредите от целодневното обездвижване, което е следствие от дейността в едно счетоводно предприятие, където дейностите се извършват на бюро и при работа с компютър. Резултатие от дейността ще се постигнат чрез извършване на СМР и закупуване на необходимото обравеждане на двете обособени места за отдих и спорт. Брет Консулт ЕООД предвижда да извърши следните ремонтни дейности, за обособяване на мястото за хранене и мястото за отдих и спорт: - Изграждане на прозорци на стая за отдих и почивка - размер 1,16 кв.м. - Лед осветление за помещение за хранене и помещение за отдих/окабеляване и монтаж - 10 броя - Шпакловане и боядисване на стени на помещения за отдих и спорт на персонала - размер 55 кв.м. - Изграждане на преградни стени от стъкло за обособяване на помещение за хранене - размер 20 кв.м. За целите на обособяване на помещенията и извършване на необходимите СМР, Брет Консулт ЕООД ще използва собствено помещение с площ над 100 кв.м., като извършвайки предвидените СМР, ще отдели пространствата, които са във фокуса на настоящата проектна дейност. След приключване на проекта, Брет Консулт ЕООД ще запази предназначението на ремонтираните помещения за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад без прекъсване, с изключение на непредвидени обстоятелства. За осъществяване на дейността е необходимо да се закупи оборудване и обзавеждане на обособените места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка, както следва: - Кожен диван двойка - 2 броя - необходими за отдих на служителите - Ниска холна маса 2 броя - необходими като място за отдих, когато служителите имат желание да изпият по едно кафе или чай - Трапезна маса - осигурява мястото за хранене и почивка - Столове за мястото, осигурено за хранене - 10 броя, които са необходими в мястото за хранене за служителите - Модулна кухня, изработена по поръчка в мястото за хранене и почивка - Израбоотка и монтаж на кухня по проект - изградена от ПДЧ с висока плътност и меламиново HPL покритие. Височина с плот 90 см, дълбочина с плот 60 см, дължина 180 см. и ъгъл 50 см. - Кафе автомат - за хранене - Хладилник - за хранене - Микровълнова печка - за хранене - Мултикукър - за хранене - Прахосмукачка - за чистота - Сешоар - за хигиена - Диспенсър за вода - Телевизор - за почивка - Пречиствател на въздух 2 броя - чистота и здраве, единия за мястото за отдих, а другият за мястото за спорт Всичко изброено по-горе осигурява мястото за почивка и хранене на служителите - Бягаща пътека и тренажор това е оборудването, което предвиждаме да осигурим на служителите в обособеното място за спорт, с цел повишаване на здравословните условия на труд в предприятието, като се осигури възможност за спортуване на място. Сплит климатик - 2 броя - по един за двете помещения/обособени места Целта на дейността е насочена към осигуряване на служителите на обособени места за отдих, хранене и спорт, и са предвидени в съответствие с нуждите на предприятието и заетите в него, които са свързани с необходимостта от почивка на работното място, която да повиши работоспособността на служителите, како същевременно се погрижи и за тяхното здраве. Дейността по проекта е съвместима с принципа „Ненанасяне на значителна вреда“, тъй като не се очаква да има значително отрицателно въздействие върху околната среда, поради своето естество. 59 847.71 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).