Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project idea is aimed entirely at the staff of the BALKAN CENTER DIPLOMAT LTD,working in the field of tourism in the town of Lukovit, Northwestern Bulgaria.In the project for included 100 pcs. persons employed under an employment relationship, i.e. the enterprise has concluded employment contracts with them.
The aim of the project is to improve the working environment and working conditions in the company by implementing a complex of activities and measures for better and safer working conditions.The project is aimed at introducing new organizational models and practices for human resource management and meeting the new challenges related to the implementation of the transition to a climate neutral economy and changing work models.
In order to achieve the set goals of the project,the following activities are planned to be carried out:
1.Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of the specific workplaces in BALKAN CENTER DIPLOMAT LTD.
2.Ensuring prevention of "burnout" in the workplace and "effects of the COVID pandemic on mental health"-psychological support
3.Purchase of personal protective equipment and special work clothing - in order to minimize the risk and protect the health of the employees in the company.
4.Provision of collective protective equipment, incl. modernization and reconstruction, and securing of existing objects, related to improving the working conditions of the employees in the company.
The activities will be carried out on the territory of an underdeveloped region (NUTS-2) North-West Region BG31–Lovech Region.
All social benefits included in the project are in accordance with the needs of the enterprise and its employees and are substantiated in detail through an approved risk minimization program and an approved list of workplaces and types of work, describing PPE and special work clothing, according to the provisions of Article17 of Ordinance No.3 of April 19,2001
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в "БАЛКАНСКИ ЦЕНТЪР ДИПЛОМАТ" ООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към разработване и въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси за 100бр. работни места във фирмата. Спрямо икономическата дейност на фирмата “Зелените модели“ ще бъдат насочени към повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на новите „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и - изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите Дейността включва следните четири етапа: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Чрез въвеждането на „зелените“ модели на организация на работните процеси ще допринесе за намаляване на въглеродния отпечатък от дейността на фирмата върху околната среда. 20 000.00 0.00
Дейност 2: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Реализиране на Дейност №2 ще се осъществи във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегряване и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Дейността ще бъде насочена към осигуряване на психологическа подкрепа на лица от целева група - 100 бр. служители в БАЛКАНСКИ ЦЕНТЪР ДИПЛОМАТ ООД. В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа на лицата от целевата група по проекта, ще се извърши от лице, притежаващо едно от следните професионални квалификации - специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“. Служителите ще бъдат разделени на 10 групи с до10 лица, с които ще се проведат групови занимания и при възникнала необходимост ще се проведат индивидуални консултации. 20 000.00 0.00
Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло - с цел минимизиране на риска и опазване здравето на заетите лица във фирмата: Настоящата дейност е предвидена на база извършената оценка на риска на работните места в БАЛКАНСКИ ЦЕНТЪР ДИПЛОМАТ ООД и Наредба №3, от 19.04.2001 г. за минималните изисквания на за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС и специално работно облекло и цели закупуване и предоставяне на ЛПС и специално работно облекло за работещите. Тежката финансова криза породена от Ковид пандемията, сполетяла туристическия бранш в последните години, значително се отрази и върху БАЛКАНСКИ ЦЕНТЪР ДИПЛОМАТ, поради което не може да си позволи да задели необходимия финансов ресурс за закупуването на качествено и добре защитено работно облекло и ЛПС за служители си. Работниците използват специално работно облекло и ЛПС раздадени преди 5 години, които вече са амортизирани в максимална степен и ефекта от тях е сведен до минимум. От тогава предприятието не е раздавало ЛПС и спец. работно облекло, работещите използват свои такива, което създава риск за здравето и живота им. Дружеството има належаща потребност от придобиването на специално работно облекло и лични предпазни средства отговарящи на високите европейски изисквания и стандарти за качество и безопасност. БАЛКАНСКИ ЦЕНТЪР ДИПЛОМАТ ООД е изготвило Списък за ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица. Предложените ЛПС и специално работно облекло отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето на работниците, те са планирани на база на идентифицираните рискове от Службата по трудова медицина за всяка отделна професия. Те ще отговарят на условията на съответното работно място, ще осигурят защита от рисковете, при които се прилагат, без те да водят до увеличаване на който и да е риск. Работодателят предварително е информирал всеки работещ за рисковете, от които го защитават ЛПС и специалното работно облекло, които той ще му предостави за ползване. Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло са съвременни, по-висок клас, изработени са от по-високо поколение материали, антистатични, водоустойчиви, антиалергични и т.н. С тях ще се постигне по-високо ниво на защита от старите защитни средства използвани до този момент в предприятието . Списъка е разработен на база реалните длъжности и работници във фирмата и НЕ предвижда резервни бройки. Защитните средства ще се използват в периода на изпълнение на проекта. В дейността са обхванати 85бр. работещи във фирмата, които са и целевата група за дейността. Чрез закупуването на подходящите ЛПС и специално работно облекло, смятам че до голяма степен ще се надградят минималнитеизисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на работниците в предприятието. Разходите за изпълнение на дейност №3 са 18 668,52лв. като подробна разбивка и обосновка за тях сме представили във файлове: Приложение V_Информация за ЛПС-Диоломат.xls , Приложение IV_Информация за пазарни цени-Дипломат.xls , СПИСЪК ЛПС И СПЕЦ РАБ ОБЛЕКЛО - Дипломат.pdf . 17 614.32 0.00
Дейност 4: Осигуряване на колективни предпазни средства,вкл. модернизация и реконструкция,и обезопасяване на съществуващи обекти,свързани с подобряване условията на труд на заетите лица във фирмата.: Дейността е насочена към осигуряване на колективни предпазни средства и обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с подобряване условията на труд. На база на Утвърдена програма за минимизиране на риска е разработен детайлен анализ на опасностите на работните места и са предложени адекватни мерки за овладяването им. Целевата група за изпълнението на Дейност4 са 46 служители на БАЛКАНСКИ ЦЕНТЪР ДИПЛОМАТ ООД. За предотвратяване на здравните последици при извършване на дейности от работещите в хотелиерството, ресторантьорството и кетъринга са предписани мерки в Програмата за минимизиране на риска и за изпълнението им е необходимо да се закупят следните средства за колективна защита: - ВОДЕН ОХЛАДИТЕЛ- мобилен - 2бр. В сутерена на хотела са ситуирани "Перално и сушилно", "Химическо чистене"и "Гладачно". Температурите в помещенията понякога достигнат много високи стойности, в комбинация с повишена влажност. В помещенията работят 4 бр.перачи, като в тях често влизат и камериерки. Производствените помещения в тази част на хотела са безпрозоръчни и това усложнява неблагоприятния микроклимат. В сградата има централна вентилационна система, но поради увеличения обем на работа /в хотела е пуснато в експлоатация допълнително крило/ в пералните помещения има риск от прегряващ микроклимат. През последните 3-4години влияние върху сградата оказват и метеорологичните условия с високи температурни амплитуди в следствие на все по-горещо лято. Необходимо е да се търсят локални решения за охлаждане на "Перално и сушилно", "Химическо чистене" и "Гладачно" чрез Водни охладители, които са преместваеми там където е необходимо за нормализиране на микросредата. - САМОРАЗЛИВЕН ПОД Кухненски блок Дипломат Плаза-133кв.м.,цокъл-61л.м. - във връзка с предотвратяване на риск от подхлъзване на 38бр. служители, което е обосновано и в съответствие с предписанията от извършена оценка на риска.В кухненските помещения работят готвачи и пом.готвачи-13бр., р-к кухня - 9бр.и мениджър храни и напитки 1бр.и сервитьори 15бр., които често са с неподходящи обувки, прекалено бързо ходят, тичат.Подовете в помещенията са хлъзгави и мокри, има паднали хранителни отпадъци. Описанието продължава в следваща дейност... 49 446.46 0.00
Дейност 4 – продължение: - За предотвратяване на Риск прегряващ микроклимат описан в Програмата за минимизиране на риска в Кухненски блок Дипломат Плаза- 133кв.м., в който работят 38 бр. служители - готвачи и пом.готвачи-13бр., работник кухня - 9бр. и мениджър храни и напитки 1бр. и сервитьори 15 бр. е необходимо да се закупят и поставят локални решения, които да намалят топлинното натоварване. В кухненските блокове, температурите понякога могат да достигнат много високи стойности, като в повечето случаи освен високи температури има и повишена влажност, особено през летния период на годината. Продължителната експозиция на високи температури може да доведе до топлинен стрес – топлинните обриви и припадането са първите симптоми на прекомерно топлинно натоварване. В сградата има централна вентилационна система, но поради увеличения обем на работа /в хотела е пуснато в експлоатация допълнително крило/ има риск от прегряващ микроклимат и в кухненския блок на Дипломат Плаза. През последните 3-4 години влияние върху сградата оказват и метеорологичните условия с високи температурни амплитуди породени от все по-горещо лято. Локалните решения предоставят бърз и специализиран контрол върху съответните рискови зони в кухните и са лесни за инсталиране. Климатиците и вентилаторите са по-ефективни при по-големи обекти /133 кв. м е кухнята/, като по този начин ще осигури обща температурна стабилност на цялата сграда. В случая фирмата решава да постави следните локални преместваеми решения за улавяне и разнасяне в непосредствена близост до източниците на висока температура и изпарения при готвене в кухненски блок: *Климатична сплит система 380V, която не е трайно прикрепена-локална и преместваема 1бр. *Мобилен центробежен вентилатор 380V-локален и преместваем 1бр. * Мобилен центробежен вентилатор 220V-локален и преместваем 1бр. *Мобилен осов вентилатор 220V-локален и преместваем 1бр. - За предотвратяване на Риск прегряващ микроклимат описан в Програмата за минимизиране на риска в Кухненски блок /32 кв.м./ в хотелски комплекс Дипломат Парк, в който работят 4бр.служители /готвач и пом. готвач 2бр. и сервитьори 2бр./ е необходимо да се закупи Мобилен центробежен вентилатор 220V-локален и преместваем 1бр. Мотивацията е същата като за Кухненски блок Дипломат Плаза, но помещението е по-малко с по-малко уреди и поради тази причина 1 бр. мобилен центробежен вентилатор ще бъде напълно достатъчен за предотвратяванена риска. С изпълнението на дейността ще се постигне висока степен на защита на работниците и обезопасяване работните помещения, които ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността както на работещите лица. Опасностите за живота и здравето на хората ще бъдат отстранени, ограничениили намалени.Ще се постигне повишена мотивация на персонала , намалено текучество, а броят на отсъствията ще намалее, което от своя страна щедоведе до повишаването на производителността на работната сила. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).