Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 296 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

“AK MAGNIT” AD is a company specialized in development and manufacturing of inductive components from 1VA to 3MVA,cable connections,relays,products of the electrical engineering industry.

The general objective of the project is: To meet the new challenges for the applicant, related to the implementation of the transition and the adaptation of the working environment to a climate neutral economy and changing work models and to improve the healthy and safe working environment in the organization through the provided grant-in-aid according to the procedure.

The project will be implemented through the following complex of interrelated activities and measures included within them, leading to the achievement of the general and specific project goals and the set results:
1:Development and implementation of "green" models of work organization.Preparation of "green" maps.Training.-as a result,"green"models of organization of work processes will be introduced,which are related to increasing resource efficiency/reducing the impact on the environment/increasing the sustainability of the offered products/services
2: Purchase of personal protective equipment and special work clothing with the result of ensuring healthy and safe working conditions.
3: Provision of collective protective equipment related to improvement of working conditions – as a result, working conditions will be improved and the health and safety of workers will be increased as a key factor for sustainable working conditions by providing ergonomic work tables and systems for wet-dry cleaning.
During the implementation of the project following activities will also be carried out: 
4: Organization and management of the project - with the result ensured effective organization and legality of the project implementation; 
5:Visibility, transparency and communication resulting in ensured visibility, transparency and communication in accordance with applicable requirements.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел: Целта на проектната дейност е: Да се въведат "зелени" модели на организация на работните процеси, които да имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или намаляване въздействието върху околната среда и/или повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги, посредством което да се осъществи прехода и адаптирането на работната среда в предприятието към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Дейността има принос за постигане на специфична цел (СЦ) 1 и на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА: Реализацията на проектната дейност е необходима с оглед на потребността на предприятието-кандидат и на заетите в него лица от постигане на преход и адаптиране на работната среда към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, което съответно налага въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Проектната дейност, също така, е и задължителна съгласно т. 13.2. от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на нейното изпълнение: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Дейността е насочена пряко към въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти/услуги. Въвеждането на нови "зелени" модели на организация на работните процеси може да е свързано с: - внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; - изграждане на цялостна екологосъобразна ("зелена") фирмена култура и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите. Стъпките за изпълнение на дейността обхващат: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). 2. Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на услугата. 3. Предоставяне на услугата, включваща изложените етапи по т. 1.1.до 1.4. вкл. и подписване на приемо-предавателен протокол с изпълнителя. 8 420.00 0.00
Дейност 2: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на СЦ и общата проектна цел Дейността има за цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд (ЗБУТ), подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредством осигуряване на лични предпазни средства (ЛПС), свързана е пряко с постигане на СЦ 2 и има принос за постигане на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО: Необходимостта от реализацията на дейността произтича от необходимостта от осигуряване на ЗБУТ, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците посредством осигуряване на съвременни и високотехнологични ЛПС. Дейността е планирана в съответствие с оценката на риска и съответно е необходима и с оглед осигуряване на планираните за закупуване ЛПС, изложени в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места и идентифицирания риск от увреждане на зрението от ултравиолетова светлина/лъчения, искри и нагорещени частици. В Приложение V ,както и в приложения Списък са посочени текущите и предвидените за закупуване ЛПС с техните характеристики и технически параметри, като е посочена и детайлна информация относно това с какво новите ЛПС надграждат използваните към момента, като планираните за закупуване маски осигуряват по-висока степен на защита на зрителния апарат от ултравиолетова светлина/лъчения, по-добра видимост и по-добър контрол над заваръчната дъга. Планираната за закупуване заваръчна маска отговаря напълно на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие. Предвиденото за закупуване ЛПС осигурява най-висока степен на защита от опасностите, присъщи за лицата на длъжност заварчик, заети в предприятието, която защита е по-добра от тази, осигурявана от използваните текущо ЛПС, както и планираните за закупуване ЛПС са и по-устойчиви на съответните рискови фактори на работната среда. Нуждата от подмяна и закупуване на нови с по-висока защита ЛПС е породена от степента на износване на използваните текущо ЛПС, от една страна, което налага планиране на осигуряването на нови ЛПС, както и от друга страна - от стремежа на Кандидата да осигурява по-добра и съответстваща на промените и на най-съвременните постижения в областта на производството на лични предпазни средства защита на работниците си от идентифицираните рискове с цел осигуряване на ЗБУТ и подобряване на професионалния и здравния им статус. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА.ЕТАПИ на изпълнение: С оглед на изложената необходимост,в т.ч.на идентифицираните проблеми и нужди на представителите на целевата група на проекта, които са включени в обхвата на дейността,предвидено в нейните рамки е закупуването на: -Заваръчна маска-10 броя за лица на длъжност "Заварчик", заети в цех Големи индуктивни компоненти, участък "Заваряване". Планираните за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица на длъжност "Заварчик",които ползват съответното ЛПС и са планирани съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и СРО, за периода на изпълнение на проекта. Етапи на изпълнение на дейността, изложени в логическа последователност: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнител-доставчик на планираните за закупуване ЛПС-етапът ще се реализира в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедурата и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ. 2.Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на доставката. 3.Закупуване на ЛПС и подписване на приемо-предавателен протокол 4.Раздаване на ЛПС на заетите лица-целева група на дейността. 21 600.00 0.00
Дейност 3: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел:Дейността има за цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредством осигуряване на колективни предпазни средства,свързана е пряко с постигане на СЦ 2 на проекта и има принос за постигане на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО: Реализацията на дейността произтича от и е необходима с оглед на реализация на предписаните в Програмата за намаляване и предотвратяване на риска мерки, свързани с идентифицираните в оценката на риска опасности и определени рискове, свързани с: - Риск от Неспазване на ергономичните принципи в цех Големи индуктивни компоненти (ГИК), участък "Монтажни групи", в рамките на който се извършват дейности по асемблирани на ГИК (заваряване с помощта на различни устройства на изделия (трансформатори и дросели), детайли,листови и профилни конструкции от черни метали и сплави,с тегло от 150 кг. до 2 тона, с различна дебелина и пространствено разположение съгласно изискванията на конструктивната и технологична документация) - неправилни, неестествени и принудителни пози при работа, физическо натоварване и статично напрежение на долни и горни крайници и увреждане на мускулно-скелетната система - риск, за предотвратяване на който е предписана и приета мярка, свързана със закупуване на колективни предпазни средства - ергономични работни маси, които са тип електрохидравлична ножичка платформа, регулируема по височина с въртящ се център съгласно изискванията на Наредба № 7 от 23 Септември 1991 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване и Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 на МНЗ (за краткост "Нормите") при водещи изисквания за правилно устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло. Към настоящия момент Кандидатът не разполага с подобни КПС в участък "Монтажни групи" на цех ГИК и служителите на длъжности Монтажник ел. елементи и Специалист с контролни функции асемблират произвежданите изделия директно на пода или на палета, което резултира в изложения риск. - Риск от прахово замърсяване в цех ГИК и увреждане на здравето на работниците - в рамките на Цех ГИК се извършват различни производствени операции, свързани с производството на големи индуктивни компоненти, в т.ч. операции, свързани с металообработката,вкл. заваряване и монтаж на компоненти и др. Към настоящия момент, за целите на намаляване на вторичните източници на замърсяване,се използват 1 миялна машина и 1 вакуум-прахосмукачка, които, освен че са напълно амортизирани и морално и технологично остарели, са и крайно недостатъчни за ефективно почистване на голямата площ, на която е разположен Цех ГИК -4968 кв.м.С оглед на изложеното и в съответствие с чл. 106, ал.1 от Наредба №7 от 23 септември 1999 г.съгл. която формирането на вторични източници на замърсяване на работната среда се предотвратява чрез подходящо редовно почистване на технологичното оборудване,работните места и производствените помещения, в Програмата за минимизиране на риска е предписана мярка, свързана със закупуване на КПС-система за сухо-мокро почистване - индустриална прахосмукачка. Дейността е планирана съобразно идентифицираните потребности на целевата група и заетите в предприятието и произлиза пряко от предписаните мерки за намаляване на идентифицираните рискове на работната среда.Предвидените за изпълнение мерки ще резултират в подобряване ЗБУТ на служителите,ще повишат тяхната производителност с оглед минимизираните рискове за тяхното здраве и безопасност. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на изпълнение: С оглед на изложената необходимост и на идентифицираните рискове,предвидена в рамките на дейността е реализацията на: 72 245.00 0.00
Дейност 3: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Продължение): (1) Мярка 1:Осигуряване на ергономия при работа: свързана с осигуряване на КПС: - Ергономична работна маса - 5 бр.-предвидената за закупуване ергономична работна маса е тип електрохидравлична ножична платформа, регулируема по височина, с въртящ се център и е предназначена за служителите, заети в участък "Монтажни групи" в цех Големи индуктивни компоненти, за които е присъщо да извършват дейности по асемблирани на големи индуктивни компоненти с тегло от 150 кг. до 2 тона. Предвидените за закупуване ергономични работни маси са насочени и свързани пряко с осигуряването на ергономия при работа, предотвратяваща неправилни, неестествени и принудителни пози на работниците в процеса на асемблирането на големи индуктивни компоненти и произтичащите от тях физическо натоварване и статично напрежение на долни и горни крайници и увреждане на мускулно-скелетната система. По отношение на планираните за закупуване ергономични работни маси, тип електрохидравлична ножичка платформа, регулируема по височина с въртящ се център, ще се спазват изискванията на Наредба № 7 от 23 Септември 1991 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване и на Нормите на МНЗ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5. Като водещи ще бъдат изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, т.к. съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози, премахвайки по този начин статичното напрежение и умората и запазвайки за по-дълго време работоспособността на организма съгл. Приложение № 1 към Нормите. Планираните за закупуване 5 бр. ергономични работни маси са предназначени съответно по 1 брой за 5 обособени монтажни групи и заетите в техните рамки работници, както следва: - Монтажна група 1 – за 3 заети лица на длъжност „Монтажник ел.елементи“ и за 1 з.л. на дл. “Специалист с контролни функции“ - Монтажна група 2 – за 4 з.л на дл. „Монтажник ел.елементи“ и за 1 з.л. на длъжност “Специалист с контролни функции“ - Монтажна група 3 – за 2 з.л. на дл. „Монтажник ел.елементи“ и за 1 з.л. на дл. “Специалист с контролни функции“ - Монтажна група 4 – за 2 з.л. на дл. „Монтажник ел.елементи“ и за 1 з.л. на дл. “Специалист с контролни функции“ - Монтажна група 5 – за 2 з.л. на дл. „Монтажник ел.елементи“. От мярката ще бъдат обхванати общо 17 заети в предприятието лица в рамките на цех ГИК, участък Монтажни групи, гр. Годеч. (2) Мярка 2: Осигуряване на защита от прах: свързана с осигуряването на колективни предпазни средства: - Система за сухо-мокро почистване - индустриална прахосмукачка - 2 броя - насочени и свързани пряко с осигуряване на ефективна защита от прах и намаляване на вторичните източници на замърсяване в рамките на цех ГИК, осигурявайки здравословна и безопасна работна среда на заетите в Цех ГИК 92 заети лица. При реализация на мярката ще се спазват изискванията на Наредба № 7 от 23 Септември 1991 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Етапи на изпълнение на дейността, изложени в тяхната логическа последователност: 1. Провеждане на процедури за избор на изпълнители- етапът ще се реализира в съответствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 и с изискванията на Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). 2. Избор на изпълнители и възлагане изпълнението на доставките. 3. Закупуване на КПС и подписване на приемо-предавателен протокол със съответния изпълнител. 4. Осигуряване на КПС, подобряване на ЗБУТ и професионалния и здравен статус на заетите в предприятието лица. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).