Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 948 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Moni-Colors Ltd. is a small enterprise with main activity in surface treatment of metals, including painting and laying anti-corrosion coatings, which in the last two years has been developing rapidly and dynamically as a result of quality work and good reputation. The development implies a rapid increase in staff due to the higher volume of orders and the expansion of the portfolio of activities.
The total number of persons identified as a target group of the project is 61 - 1 self-employed manager, 4 administrative staff and 56 persons working in production, and the green models will be written by positions - a total of 10 green cards. 
All 61 persons, however, need a place for food and relaxation, as well as changing rooms, as we currently do not have separate places. 
For all staff, it is necessary to structure and explain our strategy for organizing green jobs and moving our activities to the principles of the circular economy. The efforts of the management team are entirely focused on meeting the modern requirements for green production even in our industry, which is a key factor for our entry into international markets and is a prerequisite for being selected as a contractor by international companies. 
Social benefits are very important for the satisfaction and increasing the working capacity of employees, as well as preserving their health. For this reason, 8 equipped vans are provided for purchase - 3 of them for eating, 4 for providing conditions for changing clothes and rest and 1 sanitary. The vans will be positioned next to the production premises, in an adjoining yard. 
As a result of the implementation of the project, we will be able to ensure safe and healthy working and rest conditions, as well as to support our transition to climate-neutral activities with minimal negative impact on the environment.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Ние сме компания с особен афинитет към зелените модели на работа и минимизиране на въглеродния отпечатък от дейността ни. Концепцията за зелено предприятие е залегнала още в организирането на технологичните ни дейности и се отнася до всички производствени процеси, като отпадъците от производството ни се събират разделно така, че да могат да бъдат изпратени по съответните направления - за преработка или унищожаване по регламентиран начин, а където е възможно - за повторно използване и влагане в производствения процес. Отчитаме, обаче, че е необходима оптимизация на ниво комуникиране на моделите с работниците и служителите, както и анализ и идентифициране на допълнителни възможности за прилагане на зелени модели. Моделът на работа е глобален, основно на ниво мениджмънт, и се отнася по-скоро до организацията на производствените процеси, както и материалите, които се използват и особено ефективното им влагане в производствените процеси. Ние генерираме опасни отпадъци, като стриктно спазваме изискванията по отношение на предаване и утилизирането им съобразно кода на отпадъка. Водим и стриктна документация за количествата им. Зеленият и дигиталният преход променят икономиката, придвижвайки я към ресурсно-ефективна, кръгова, цифровизирана и климатично неутрална и с това — трансформират пазара на труда, в който се очаква новите технологии, дигитализацията, изкуственият интелект и роботиката да създават нови работни места, да променят съществуващи или да заменят други. Тези процеси изискват постоянни и динамични промени в набора от умения на млади и възрастни в процеса на придобиване, надграждане и актуализиране по такъв начин, че да са в крак с потребностите на икономиката и пазара на труда. Това, съответно, изисква и от работодателите непрекъснат анализ и синхронизиране на дейностите със съвременните изисквания. От друга страна, наличието на глобална концепция за развитието на компанията ни в тази посока, все още не вклюва цялостно изграждане и разписване на модели за зелено работно място за съответсните длъжности. В изпълнение на тази дейност предвиждаме да бъдат направени различни анализи на особеностите на ключови длъжности, като те бъдат оптимизирани в контекста на установените възможности по отношение на разписване и въвеждане на ежедневни практики, свързани със спестяване на енергия, вода, материали, ресурси и консумативи, разделно събиране на отпадъци, съответно да бъдат измерени и еквивалентите на спестени въглеродни емисии от дейността ни. Чрез обучението на служителите и изнасянето на фактите по интересен за тях начин ще ги мотивираме да започнат да мислят в посока екологосъобразен начин на живот, тъй като според нас, промяната в мисленето е първата стъпка към постигането на целите на въглеродно неутрална икономика, което трябва да е цел на всеки. Зелената ни концепция ще бъде допълнително надградена и разписана, като въведените "зелени" карти за съответната длъжност, ще допълнят практиките ни. Разписаните модели ще бъдат вменени като задължителни в длъжностните характеристики за съответните длъжности. Дейността включва следните четири етапа, които ще бъдат реализирани в следната логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 2 000.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Въвеждането на физиологични режими на труд и почивка по време на работа е задължение на работодателя и е неразделна част от цялостната фирмена политика за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Това е регламентирано в ЗБУТ и НАРЕДБА № 15 ОТ 31 МАЙ 1999 Г. ЗА УСЛОВИЯТА, РЕДА И ИЗИСКВАНИЯТА ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ФИЗИОЛОГИЧНИ РЕЖИМИ НА ТРУД И ПОЧИВКА ПО ВРЕМЕ НА РАБОТА, издадена от министъра на труда и социалната политика и министъра на здравеопазването, Обн. ДВ. бр.54 от 15 Юни 1999г Физиологичният режим на труд и почивка /ФРТП/ представлява научно обоснована система за продължителността, реда и начина на ползване на периодите на почивка, осигуряващи висока и трайна работоспособност, качество на извършваната дейност и опазване здравето и работоспособността на работниците. Това е задължителен елемент от цялостната ни фирмена политика за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд още от създаването на компанията. Почивките са необходими за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда на високо ниво при запазено здраве на работещите. Според нас, правилната организация на труда и физиологичният режим на труд и почивка, трябва да осигуряват оптимално редуване на периодите на работа и почивка в зависимост от натоварването на организма, предизвикано от характера на трудовата дейност и условията на работната среда. Основен критерий за ефективността на всички решения за оптимално протичане на трудовите процеси е състоянието на работоспособността, която зависи от множество фактори и се измерва с резултатите от изпълнението на трудовите задачи. Препоръчва се място на провеждане на почивките да се осъществява извън работните помещения, в стаи за почивка, които да осигуряват необходими условия за възстановяване на работещите. При невъзможност за организиране на стаи за почивка се допуска ползването на т.нар. “кътове за почивка”, а ако характера на работа не позволява – възстановяването се извършва на работното място. Поради липса на възможност за обособяване на специализирани помещения за преобличане и почивка, както и такива за хранене в обхвата на самите производствени помещения, необходимо е тези придобивки да бъдат обособени извън производственото помещение. По тази причина, предвидени за закупуване са 8 броя оборудвани контейнери (фургони), като 4 от тях ще бъдат пригодени за помещения за преобличане, 3 ще бъдат обособени като помещения за хранене и почивка и 1 ще бъде оборудван като санитарно помещение и поставен в непосредствена близост до съблекалните. Фургоните са изцяло преносими, без двигател, с размери 300х900х280 см. Фургоните, предназначени за съблекални, са оборудвани с метални, заключващи се шкафчета и пейки с дървени летви за удобство на хората. Във всеки фургон ще има по 15 шкафчета, като общият им брой ще покрие броя на работещите. Там те ще могат да оставят дрехите, с които са дошли на работа и личните си вещи. Непосредствено до тези фургони ще бъде разположени и санитарен такъв, в който ще бъдат разположени 4 бани, 4 мивки и 3 тоалетни и 2 писоара, които ще бъдат обособени като кабинки със затварящи се вътрешни врати. Ще бъде поставен и голям електрически бойлер, за да се осигури подходяща температура на водата за къпане. Фургоните, предназначени за хранене и почивка ще бъдат изцяло оборудвани с всичко необходимо, като във всеки от тях ще има кухненски шкаф с плот, мивка със смесител, хладилник, 3 броя маси с по 6 стола всяка, кафемашина, микровълнова фурна. Така ще се осигури максимално удобство за притопляне на храна при необходимост, както и място за социални контакти във времето за почивка, когато атмосферните условия навън не позволяват това. Всичко фургони ще бъдат климатизирани, за да се осигури оптимален микроклимат както в помещенията за преобличане, така и тези за почивка. Фургоните ще бъдат разположени в дворното място, прилежащо към производствените ни помещения, но непосредствено до тях. 223 960.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).