Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

EN BI PI GROUP LTD deals in retail and online trading of medicinal products, nutritional supplements, herbs, herbal mixtures and teas. The company was registered in 2021. and has sites in Aytos, Troyan, Sofia and Blagoevgrad.

The main goal of the current project is to adapt the working environment in EN BI PI GROUP OOD to the changing work models and to create sustainable employment in the enterprise by ensuring better and safer working conditions and minimizing health risks.

With the achievement of the main goal, it is expected to improve the quality of jobs and realize the following specific goals:
1) to support the enterprise in its transition to a climate-neutral economy and its adaptation to modern economic realities, by introducing "green" models of labor organization;
2) to ensure sustainable employment in the enterprise by taking care of employees' mental health and providing psychological support to overcome workplace stress, overcome the consequences of COVID and prevent burnout;
3) to ensure prevention of the risk of occupational accidents and minimize the level of short-term and long-term morbidity by improving working conditions and purchasing special work clothing, personal protective equipment and collective protective equipment;
4) to increase the quality of life and the motivation to work of the employees, through the provision of social benefits such as premises for rest, relaxation and meals.

The scope of the current project proposal includes the following activities:
Activity 1 Development and implementation of "green" models of labor organization
Activity 2 Caring for the mental health of employees in the company and prevention of burnout
Activity 3 Purchase of special work clothing and personal protective equipment
Activity 4 Provision of collective protective measures for risk prevention
Activity 5 Provision of premises for rest, relaxation and meals for the employed persons
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Чрез изпълнението на тази дейност се очаква да се подпомогне предприятието в прехода му към климатично неутрална икономика и адаптирането му към съвременните икономически реалности. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси може да е свързано с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността ще се изпълнява от външен изпълнител и ще включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Избраният изпълнител трябва да извърши преглед на дейността на кандидата и предлаганите от него услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят следва да разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на бенефициента, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят изготвя и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Изготвените анализи и разработените зелени карти се въвеждат в предприятието и се обучава персонала за новата организация на работния процес. В дейността ще бъдат включени всички служители на дружеството извършващи дейност в слаборазвити региони, като обученията за новия работен процес ще бъдат организирани и проведени в групи от 5 до 10 души. 1 620.00 0.00
Грижа за психологичното здраве на служителите в компанията и превенция от бърнаут: Бърнаут е състояние на емоционално, физическо и психическо изтощение, причинено от продължителен стрес или чувство на неудовлетвореност. Това е вид психологически дистрес, който възниква, когато човек се чувства претоварен, емоционално изтощен и неспособен да отговори на изискванията на своята работа или живот. Често е резултат от дългосрочно излагане на натиск за изпълнение, липса на контрол или променящи се изисквания на работното място. Прегарянето е много реално и сериозно състояние, което може да има отрицателно въздействие върху благосъстоянието, производителността и цялостното психично здраве на индивида. Може да се прояви по различни начини, включително умора, раздразнителност, чувство на безпомощност, депресия и тревожност. Може да се прояви и физически, като главоболие, храносмилателни проблеми и мускулно напрежение. Стресът на работното място е толкова често срещан, че над 75% от работната сила изпитва прегаряне. За да предотвратят тези последствия, служителите трябва да знаят как да управляват и предотвратяват прегарянето, поради което се предвижда да бъдат организирани и проведени следните дейности: 1. Осигуряване на обучение на мениджърския екип за начините да се разпознаят симптомите на стрес в служителите и възможностите за намиране на решения в подобни ситуации - Планира се тази дейност да бъде провеждана като се разработи програма за обучение в рамките на 20 учебни часа, които ще се разделят в различни дни/седмици/месеци съобразно натовареността на обучаемите и обучаващите. Обучението ще се проведе в група от ръководните кадри и специалисти на организацията. 2. Провеждане на интервюта и анонимни анкети сред служителите, за установяване на тревожните за тях ситуации - Тази дейност ще се извършва индивидуално с всички служители на организацията. Същата ще бъде разработена, организирана и проведена през първите 6 месеца от изпълнението на дейността. 3. Семинар/и на тема какво е това бърнаут и какви мерки е добре да се вземат, за да не се стига до това състояние. Справяне със стреса на работното място. Дискусии по различни теми, касаещи работния процес, спокойствието на служителите и доброто изпълнение на целите. Семинарът/ите ще са с продължителност 10 учебни часа, ще се провежда в групи до 10 души в работно или извънработно време на целевата група. Тази дейност ще включва всички по-ниско квалифицирани длъжности. 4. Безплатни индивидуални консултации по различните въпроси относно личния и професионалния живот на всички служители, които считат че имат необходимост от оказване на допълнителна психологична подкрепа. Планира се да бъдат организирани мин. 20 часа индивидуални консултации на поне 3ма души в предприятието. Същите ще се предоставят в рамките на работния ден и ще се организират и провеждат в случай на заявена необходимост от страна на лица от целевата група. 5. Групови дискусии за преодоляване на ефектите от COVID пандемията и справяне със здравни кризи. - Дискусиите ще са с продължителност 10 учебни часа, ще се провеждат в групи до 10 души в работно или извънработно време на целевата група. Тази дейност ще включва всички заети лица в предприятието, които към настоящия момент са 9 души. В обхвата на дейността може да бъдат засегнати теми като: 1. Какво представляват симптомите „след Covid“ и „продължителен Covid“? 2. Промени на работните задължения след продължителен Covid. Примери. 3. Биологичните агенти и предотвратяване на свързани с работата заболявания. Епидемии и работно място. 4. Повишаване на подготвеността за реагиране на текущи и бъдещи здравни кризи. 1 620.00 0.00
Закупуване на специално работно облекло и лични предпазни средства: Един от основните рискови фактори при служителите на аптеки са атмосферните условия и замърсените повърхности, рискове при работа с биологични агенти (капкови инфекции), работа с химически вещества и смеси. Когато рискът не може да бъде отстранен или намален или колективните средства за защита не са достатъчни да предпазят работниците от този риск е необходимо да се използват лични предпазни средства. С изпълнението на настоящата дейност предвиждаме да бъдат закупени лични предпазни средства за защита от химически вещества и смеси - ръкавици потопени в каучук. За обща защита от атмосферни условия и замърсени повърхности се предвижда да бъдат закупени ватирани елеци, медицинска престилка, мъжка манта и панталон за служителите. За намаляване физическото натоварване при ходене и правостояща работна поза и с цел защита от подхлъзване се предвижда да бъдат закупени медицински чехли и обувки с еластични връзки. При изпълнението на трудовите си задължения, често са аптечните работници /фармацевти - магистър и помощник- фармацевти/, са изложени на определени рискове /топлинни, химични рискове и други/. Извършваната от нас дейност не е високорискова и не сме задължени съгласно ЗБУТ да раздаваме специално работно облекло, лични предпазни средства и колективни предпазни средства. Въпреки това при извършване анализа на потребностите на целевата група бе установено, че има редица дейности, които могат да бъдат допълнително защитени и да се осигури превенция от възникване на трудови злополуки и/или заболеваемост на работниците. Целева група са всички лица, пряко заети в аптечни работници в слабо развити региони на планиран в страната - 9 лица. По проекта се предвижда закупуването на следните видове специално работно облекло и лични предпазни средства: 1) За лицата пряко ангажирани в дейността - фармацевти - магистър и помощник- фармацевти - 7 бр. ще бъде предоставено следното СРО и ЛПС: * Ръкавици каучук * Медицински чехли * Медицинска престилка * Ватиран елек дамски * Обувки с еластични връзки Предвидените за закупуване активи са предназначени за осигуряване на по-висока степен на защита на цяло тяло, ръце и крака от термични и химични рискове. Аптеките имат допълнителни дейности, като търговската дейност не се осъществява само с готови пакетирани изделия. Те разполагат с обособени помещения, в които се смесват натурални и химични продукти и се произвеждат лекарствени и козметични продукти. 2) За лицата ангажирани в търговски отдел, а именно: - Консултант (промотьор) продажби - 2 лица. Се предвижда да бъдат закупени ватирани елеци - 2 бр. 2 261.90 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства за превенция на риска: 1) Лабораторна камина - 1 брой Един от основните рискови фактори при служителите на аптеки са атмосферните условия и замърсените повърхности, рискове при работа с биологични агенти (капкови инфекции), работа с химически вещества и смеси. За да минимизира рисковете на работното място, ЕН БИ ПИ ГРУП ООД предвижда да закупи лабораторна камина - 1 брой за обекта в гр. Бургас. Лабораторната камина е вентилирана затворена камера, чиято основна функция е да осигурява защита на работещия от токсични изпарения, пари и прах, както и да предпазва при изливане на химични вещества, експлозия и неконтролирани химически реакции. 2) Пречистватели за въздух за обектите в гр. Бургас и гр. Айтос - 2 бр. Служителите в аптеките всеки ден се сблъскват с вируси и бактерии, контактуват с лица с влошено здравословно състояние, които застрашават здравето им. За да съхрани здравето на служителите си, ЕН БИ ПИ ГРУП ООД предвижда да закупи професионален пречиствател за въздух с HEPA филтър, съгласно EN 1822 ISO. Професионалният пречиствател за въздух надеждно премахва аерозолите, бактериите, полените и вирусите от въздуха. Ще бъдат закупени 2 броя пречистватели за въздух за обектите в гр. Бургас и гр. Айтос. 3) Ергономични столове за служители работещи в седнало положение повече от 4 часа на ден, с химически вещества и смеси - 5 бр. Ергономични бар столове за служителите, работещи в изправено положение на гише - 4 бр. Характеристиките на един ергономичен стол са посочени и в Норми № 05 за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси. Наличието на ергономичен стол предотвратява появата на мускулно-скелетни смущения; освен това, когато човек е добре седнал, несъмнено се увеличава производителността и като цяло удоволствието от работата. Като се има предвид горното се предвижда да се осигурят ергономични столове на работещите в характерно продължително стоене, което може да се дефинира като стоене седнал повече от един час без движение и престой повече от четири часа на ден. Продължителното стоене може да причини умора, крампи на краката и болки в гърба. В дългосрочен план това може да увреди глезените, коленните и тазобедрените стави и да причини болка в мускулите. Ергономичният стол е специално създаден да отговаря на нуждите на лицето, което ще го ползва. Той разполага с множество функции и регулируеми части, които доставят незаменим комфорт по време на седене, дори и ако то продължава с часове. Целта на ергономичните столове е да подкрепят правилната стойка на човека, като се адаптират към тялото му и го придържат в изправена позиция чрез лумбална опора. 4) Предвидени са за изпълнение СМР дейности, които се изразяват в доставка и монтаж на рулонна винилова настилка - гр. Айтос - 240 м2. Рулонната винилова настилка е със следните характеристики: дебелина 2 мм, ширина 2м, пожароустойчивост Bfl-s1 клас, износоустойчивост 34-43. PVC настилките са подходящи за прилагане в различни помещения с висок процент човекопоток. Здравината на винила се дължи на повърхностния полиуретанов (PU) слой. Пластичността й я прави устойчива на температурни колебания. Тя задържа топлината в помещението и е топлопроводима. Повърхността на винила е топла и мека, и поражда усещане за комфорт. Материал, от който е изработена виниловата настилка поглъща звука, което я прави добър звукоизолатор. Виниловите покрития може спокойно да се използват в помещения с висока влажност. Микрорелефът им и полиуретановия повърхностен слой ги прави антиплъзгащи и свежда до минимум риска от падане и травми. Специфичната структура на полиуретана – без пори на микроравнище, обяснява антибактериалните му качества. Невъзможно е проникването и развитието на бактерии и микроби в него. 27 987.43 0.00
Осигуряване на помещения за почивка, отдих и хранене на заетите лица : При идентифициране нуждите на целевата група бе установено, че е необходимо да бъдат осигурени условия за почивка, отдих и хранене, които да бъдат климатизирани и да разполагат с основни електроуреди, за да може заетите лица в нашата организация да имат възможност да си съхраняват и охладят храната и/или претоплят преди консумация. Осигуряването на тези социални придобивки биха спомогнали, както за повишаване на удовлетвореността от работата и ще повиши мотивацията и качеството на работа на служителите, така и за намаляване на стреса и напрежението породени от невъзможността да бъдат удовлетворени основните човешки нужди /студ, глад, умора водят до нервност и повишено ниво на стрес, а от там до повишено ниво на междуличностни конфликти, възникване на бърнаут и влошаване качеството на работа./ Към настоящия момент нашето дружество не разполага с оборудвана стая за отдих и хранене. За да подобри условията на служителите, ЕН БИ ПИ ГРУП ООД предвижда да обособи стая за отдих и хранене на персонала в обектите в гр. Троян и гр. Айтос. За целта, за двата обекта ще бъдат закупени: * Маса - 2 броя * Столове - 9 броя * Кафемашина - 2 броя * Диспенсър за вода - 2 броя * Хладилник - 2 броя * Климатик - 2 броя * Микровълнова печка - 2 броя * Диван - 2 броя * Телевизор - 2 броя 15 979.98 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).