Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 296 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project proposal is for the opening of three new jobs in the Applicant's enterprise in the town of Krivodol, where his development activity is carried out in the field of biotechnology for the production of food products - a natural herbal preservative.

The project aims at sustainable integration of disadvantaged persons into the labor market through the adaptation of newly opened workplaces for people with disabilities and opportunities for workplace support through a mentor, including the possibility of equipping and furnishing workplaces for persons with permanent disabilities .

The target group of the project is unemployed people with disabilities, with reduced working capacity, but without limitation for the positions planned in the project "Marketing and advertising specialist, NKPD 34392006", "Trade intermediary, NKPD 33242004" and "Technical assistant, NKPD 41102005".

As a result of the implementation of the project, it will contribute to the implementation of principle 3 "Equal opportunities", principle 4
"Active support for employment" and principle 17 "Inclusion of people with disabilities" of the European Pillar of Social Rights, as well as an increase in the employment rate of people with disabilities, which remains one of the lowest in the EU, will be achieved, as the difference is very large compared to people without disabilities.

On the other hand, the project will help increase the capacity of the Applicant through quality human resources management, seeking sustainable employment of new team members by finding and maintaining employment for a minimum period of 24 months, committing to maintain sustainable employment to a minimum of 70% of the newly created jobs, for a period of 50% of the financed employment that was subsidized during the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане на лица от целевата група - три лица с трайни увреждания: Кандидатът е новостартирала фирма, занимаваща се с иновативна дейност в областта на биотехнологиите . Тя е създадена целево за внедряване на иновативна технология за производство на 100% натурален консервант на билкова основа, който измества химическите такива от храни и напитки. Основни клиенти на новия продукт са производители от хранително-вкусовата промишленост, които искат да произвеждат здравословни продукти. Още със създаването си, дружеството търси и намира ключов инвеститор - фонд за рисков капитал "Иновейшън кепитъл" ЕАД, който става съдружник във фирмата. Дейността на "Биоконсерв" ООД стартира от април 2023 година, като понастоящем има наети на трудови договори два ключови експерта: бизнес развитие и биотехнолог. И двете наети лица са с трайни увреждания. Кандидатът е регистриран и оперира в гр. Криводол, област Враца, където се намира производствената база. През 2024 г вече има сертифициран и стандартизиран натурален консервант, който навлиза на пазара. Този процес изисква специализирано и професионално изпълнение на маркетинговата и търговска стратегия на фирмата. В тази връзка е необходимо разширяване числеността на екипа със "Специалист маркетинг и реклама", "Търговски посредник" и "Технически сътрудник", чиято основна задача ще бъде свързана с реализиране на маркетинговата и търговска стратегия на фирмата. Именно поради гореописаните нужди се идентифицира конкретната необходимост от наемането на лицата от целевата група - 3 лица - хора с трайни увреждания. Кандидатът е направил кабинетно проучване относно наличието на такива специалисти, регистрирани в бюрата по труда във Враца и съседните области, с ТЕЛК, които са безработни и търсят работа. Именно към тях ще бъде отправена покана да се включат в екипа. Работните места ще бъдат открити в предприятието на Кандидата в гр. Криводол, и са както следва: 1. Специалист маркетинг и реклама, НКПД 34392006 - Обобщено описание на работата за длъжността: Извършва дейности по идентифициране потенциалните възможности за реклама и дистрибуция на продуктите на фирмата. Специфични условия на труд: Работа на бюро с ергономичен стол, с мобилен компютър с лицензиран софтуер и мултимедия /включително и за презентиране за маркетингови цели/, цветен принтер и скенер, с които да може да създават и принтират готови рекламни материали, необходими за маркетинговата дейност. 2. Търговски посредник, НКПД 33242004 - Обобщено описание на работата за длъжността: Намира и посредничи при осъществяване на продажби на стоките на предприятието. Специфични условия на труд: Работа на бюро с ергономичен стол, работи и с лек автомобил за срещи с клиенти, ползва мобилен компютър с лицензиран софтуер и телефон. 3.Технически сътрудник, НКПД 4110 2005 - Обобщено описание на работата за длъжността: Осъществява преглед и координация на стандартни и нови офисни процедури, извършва оперативна и административна дейност. Работа на бюро с ергономичен стол, с мобилен компютър с лицензиран софтуер, принтер и скенер, с които да може да създава и принтира всички приложими за дейността документи, телефон. Работи със софтуерна програма за архивиране на документооборота. Лицата ще бъдат ангажирани на 8-часов работен ден на трудов договор за период от 24 месеца. Размерът на възнагражденията и на трите лица, представители на целевата група, от стандартната таблица за единица разход, в съответствие с т. 14.3 от УК, е 3 958.00 лв. за период от 3 месеца, вкл. брутно възнаграждение и осигурителните вноски за сметка на работодател за всяко едно от лицата от целевата група. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя, ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Лицата ще се наемат по трудово правоотношение. Работодателят се ангажира да запази заетостта на минимум 70% от новосъздадените/подкрепените работни места, за период от 50% от финансираната заетост, която е била субсидирана по време на проекта. 94 992.00 11 874.00
Подкрепа на работното място чрез ментор, съгласно индивидуалните нужди на новонаетите лица от целевата група за период от 6 м. : Новонаетите лица в предприятието на Кандидата в гр. Криводол ще бъде необходимо да бъдат въведени в работата, предвид че дейността е иновативна, за което се изисква опознаване на спецификата на производството, регламентите на българското законодателство относно безопасност на храните, стратегиите за развитие на предприятието и на натуралния консервант в частност: маркетингова и търговска стратегии. Именно във връзка с идентифицираната нужда от лица, които да свършат тази работа, в проекта е предвидено да бъдат ангажирани 2 ментора - лица от същото предприятие, които да подпомогнат новонаетите лица от целевата група при навлизането им в спецификата на работното място/ заеманата длъжност. Подкрепа на работното място чрез ментори, ще става съгласно индивидуалните нужди на новонаетите лица от целевата група за период от 6 м. Това се налага предвид на многобройните процеси и процедури, по които се извършва дейността на Кандидата, създаването на определен документооборот, включително във връзка с прилагането на стандартите за безопасност на храните и внедреният НАССР в предприятието. Единият ментор ще бъде специалистът по бизнес развитие, който ще подпомага новонаетите лица по отношение на стратегиите и плановете за бизнес развитие на фирмата, докато другият ментор ще бъде експертът биотехнолог, който ще ги въведе в спецификата на биотехнологията, целевите предимства на натуралния консервант, технологичната дисциплина, процедурите и други, които се следват по НАССР. Понастоящем менторите са наети на трудов договор на 4 часа в предприятието на Кандидата и работят в гр. Криводол. 5 598.00 2 799.00
Адаптиране на работното място за новонаети лица с трайни увреждания – оборудване и обзавеждане. : Кандидатът е работодател на хора с трайни увреждания и вече има опит относно адаптирането на работните места за съответната длъжност и характер на работата на досега наетите 2 лица с трайни увреждания в предриятието в гр. Криводол. При изпълнението на тази дейност ще се приложи досегашния опит, като ще се координира със Службата по трудова медицина и Решението на ТЕЛК, но още на етапа на подготовка на настоящото проектно предложение е ясно, че отчитайки наличното оборудване и обзавеждане в офиса на Кандидата има необходимост от допълнителни инвестции с цел адаптиране на работната среда и конкретните 3 работни места, така че да се адресират нуждите и намалената работостособност на новонаетите лица с трайни увреждания. Това по-конкретно ще се случи черз закупуването на следното оборудване и обзавеждане за всяко от работните места, както следва: 1. Новооткрито работно място за Специалист маркетинг и реклама Оборудване: А/мобилен компютър с лицензиран софтуер и офис пакет - Оперира чрез CRM за маркетингови цели; осъществява маркетинговата комуникация; изработва дизайни и съдържание на маркетингови и рекламни материали, необходими за маркетингови/рекамни кампании Б/мултимедия -преносим вариант, която да е съвместима с мобилния компютър за целите на презентации пред клиенти; участия в изложения и др. В/цветен принтер със скенер, с които да може да създава и принтира готови рекламни материали, необходими за маркетинговата дейност Обзавеждане: ергономично бюро и ергономичен стол. 2. Новооткрито работно място за Търговски посредник - Оборудване: Ще ползва цветния принтер със скенер, /планиран за оборудване на позицията на Специалист маркетинг и реклама/, с които да може да създава и принтира готови търговски материали, необходими за търговската дейност. 3. Новооткрито работно място за Технически сътрудник - Оборудване: А/мобилен компютър с лицензиран софтуер и офис пакет - създава документооборота от оперативната и административна дейност на кандидата; осъществява офис комуникация; създава документи, които се обработват за целите на НАССР и за счетоводството Б/цветен принтер със скенер, /планиран за оборудване на позицията на Специалист маркетинг и реклама/, с които да може да създава и принтира готови материали, необходими за административната дейност. Работи със софтуерна програма за дигитално архивиране на документооборота. Обзавеждане: ергономично бюро и ергономичен стол. В обобщение, за адаптацията на 3те новооткрити работни места ще бъдат закупени: 1. 2 мобилни компютъра 2. 1 цветен принтер със скенер 3. 1 мултимедия 4. 3 ергономични бюра 5. 3 ергономични стола 9 391.43 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).