Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 442 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Lukov Design 2 EOOD applies under the current procedure as an employer seeking to provide a healthy and safe working environment for its staff. With this project proposal, the company aims to achieve sustainable working conditions for all workers, helping to reduce health risks in the workplace. For this purpose, the company has identified a target group "Employed persons" including 9 of the currently engaged employees in the Architectural activities department.
By means of 3 main activities, the overcoming of 3 main challenges for the company will be realized:
- introduction of "Green Model";
- workplace ergonomics;
- improving the microclimate of the target group;
 The current project is an opportunity for the company to add additional value to its activity by taking measures related to improving the organization of work, introducing a "Green Model" and improving the factors of the working environment and the conditions for recreation and relaxation.
Activities in the project proposal include: developing and implementing a Green Model; providing a multi-split air conditioning system in the work room, a robotic dust cleaning system; Water dispenser with filtering function; purchase purchase of ergonomic work and desks; ergonomic keyboards with wrist rests;
ergonomic shoulder stands for monitors; ergonomic footrests.
 In the framework of the implementation of the project, the mandatory activities for information and publicity and organization and management of the project are also foreseen.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност "Зелен модел в "Луков Дизайн 2" ЕООД" : Дейността се изразява в разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“ „Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 1 800.00 0.00
Дейност Колективна защита: В рамките на Дейността ще бъдат закупени и доставени: - физическа ергономичност:* Доставка на ергономични клавиатури с опори за китки - 9 бр.;* Доставка на ергономични раменни стойки за монитори - 9 бр.; * Доставка на ергономични работни столове - 9 бр.* Доставка на ергономични подпори за ходила - 9 бр;* Доставка на ергономични работни бюра - 9 бр. След извършена оценка на риска, компанията е идентифицирала проблемите и възможните решения за преодоляването им. Инвестицията в ергономичните съоръжения има за цел да създаде безопасни, удобни и продуктивни работни места, като отчита човешките способности, включително размера на тялото, силата, уменията, скоростта, сетивните способности (зрение, слух). За целевата група, идентифицирана за целите на проекта, предвид естетството на работата си е от изключителна важност добрата работна поза: - трябва да могат да седят или да стоят в неутрално положение на тялото с отпусната стойка, която не изисква напрегнати ъгли или прекомерно протягане, за да изпълняват задачите: като решение, компанията вижда осигуряването на ергономични регулируеми столове и бюра, както и ергономични подпори за ходила, които да поддържат добрата стойка и неутралното положение на тялото,като повече регулируеми позиции позволяват максимална адаптираност към човека, който ги използва. От Ергономичните работни бюра са основно средство за борба със заседналия начин на работа и позволяват на работника да сменя седналата с изправена работна поза –като по този начин смекчи негативните последствия от заседналия начин на работа. - трябва да седят с ръце, китки и предмишници, които са изправени, в една линия и успоредни на пода: Правилната конфигурация на клавиатурата налага да не се нарушава правилото за успоредност на лактите и китките, за да не загубят неутралното си положение. Посягането към устройствата за въвеждане на данни може да доведе до прекомерна умора, а след продължително излагане – до нараняване - решението, компанията намира в ергономични клавиатури с опори за китки, които - Главата трябва да е обърната напред, без завъртане наляво или надясно, и като цяло да е в една линия с торса, за постигане на правилна височина и разстояние на дисплея. - Мониторите и другите устройства за визуализация трябва да бъдат поставени на нивото на очите на лицето, което ги използва - като тази възможност се осигурява посредством ергономични раменни стойки за мониторите, които позволяват персонализиране на позицията на монитора спрямо служителя. - микроклимат - подобряване качеството на въздуха чрез * Доставка монтаж и пускане в експлоатация на мулти сплит климатична система; * Доставка на роботизирана система за почистване на прах - 1 бр. Микроклиматът играе съществена роля за постигането им, като чрез него се определят качеството на въздуха, температурата и влажността на различните пространства в работната зона. След извършената оценка на риска е предвидено закупуване и инсталиране на мултисплит климатична система и Роботизирана система за почистване на прах Поддържането на параметрите на микроклимата в допустимите норми е важно условие за опазване на общественото здраве на работните и публични места. В нормите по отношение на микроклимата в сгради са включени изисквания за температурата, влажността, движението и качеството на въздуха. С предвидената за закупуване Мултисплит климатична система, предвид типа работна среда, дружеството има за цел да гарантира условия, които са близки до оптималните за човешкото здраве, и да предотврати опастността от екстремни условия в среди със специфични термо-хигрометрични характеристики (прекалено висока или ниска температура, висока или ниска влажност и др.), които са свързани с работните процеси и извършване на дейности в затворени помещения. Предвидената климатична система предоставя възможността, компанията да следи в реално време поддържането на оптималните гранични стойности за температура на въздуха, които са различни за студения и топлия период на годината. 63 362.55 0.00
Дейност Отдих: В рамките на дейността, дружеството планира да закупи: - Диспенсър за вода с пречиствателен филтър - 1 бр. Луков Дизайн 2 ЕООД има вече обособено и оборудвано помещение в рамките на обекта, което е предоставено на служителите, за отдих хранене и почивка. Към днешна дата дружеството осигурява питейна вода на служителите си, като закупува бутилирана вода от 10л, 1,5л и/или 0.5 л. Тази практика води до генерира значително количество пластмасов отпадък, а също така невъзможност за ръководството да гарантира препоръчителното еднократно използване на пластмасовия амбалаж. С реализирането на тази дейност, компанията вижда възможност да продължи да осигурява, достъп до питейна вода на служителите си /целева група "Заети лица"/ но вече предоставяйки филтрирана питейна вода през целия работен ден, с минимален или никакъв пластмасов отпадък / системата притежава възможност за инсталация към течаща от водопроводната сградна инсталация, вода/ и елиминиране на риска от многократно използване на пластмасов амбалаж за еднократна употреба. 959.49 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).