Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 296 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at improving the working conditions of the workers in the company AQUA SYSTEMS EAD. The company carries out its activities in the field of construction - infrastructure construction, plumbing, rehabilitation of buildings, marine objects, etc. The work environment carries many risks and dangers that can be eliminated through the activities envisaged in the project proposal. 

1. Development and implementation of “green” models of work organization according to the specifics of specific jobs in enterprises. Preparation of “green” maps for the organization of work processes at specific jobs. Training of the persons of the target group aimed at the implementation of “green” models of labor organization.

2. Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing 

3. Provision of collective protective equipment, incl. modernization and/or reconstruction, and/or securing of existing objects, technological processes, machinery and equipment related to the improvement of working conditions. 

4. Provision of social benefits for employees, incl. repair and equipment of places for recreation, rehabilitation, sports, food and rest in enterprises, etc. In order to ensure the safe working conditions of the target group, their long stay on the labour market, adaptation to the changes associated with the transition to a climate-neutral economy, maximum efforts should be made to preserve health (both mental and physical). This is why periodic investments in measures to ensure good and safe working conditions are necessary. 

The implementation of the thus formulated, complementary activities of the project will lead to progressive professional development of all representatives of the specific categories that make up the target group of the project, which will lead to a better quality of life and well-being of the representatives of the target group.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Изпълнението на дейността ще се състои във въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти. АКВА СИСТЕМС ЕАД е една от отговорните компании към опазването на околната среда и към пестенето на ресурси в своята цялостна дейност. Създаването на екологична офис култура е от полза за околната среда, намалява разходите, дава на служителите по-голямо чувство за цел и подобрява репутацията на компанията. Фирмата работи усърдно за балансиране на икономическия растеж и необходимостта от опазване на околната среда и си е поставила предизвикателни цели за намаляване на емисиите на парникови газове, за увеличаване на енергийната ефективност и за насърчаване на възобновяемата енергия, както и за намаляване на отпадъците. Фирмата цели въвеждане и поддържане на нови зелени мерки и модели, но това е свързано с редица предизвикателства като едно от най-важните е, че с постоянните нововъведения в опазване на околната среда работниците ще са неподготвени за този преход. Това би довело до допълнителни рискове за здравето на работниците. Именно поради тази причина фирмата иска да въведе план, инструктажи и обучения на служителите във фирмата за въвеждането на новите зелени модели на работа, което е една от основните цели по проекта. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде конкретизирано на етап изпълнение след избран изпълнител и съгласувана концепция за работа, но в общи линии ще бъде свързано с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ще се стартира с избор на изпълнител, подготовка на план-концепция от страна на доставчика за изпълнение на дейността, съгласуване на плана, изпълнение на четирите етапа, описани по-горе като очакваме въвеждането на новите "зелени" модели на организация на работните процеси да бъде най-дългия процес, включващ провеждане на периодични обучения/инструктажи на работниците. Като индикативна стойност за изпълнение на услугата се предвижда стойност от 200лв за брой човек или 8 000лв. за всички 40бр. души от целевата група. Специално са подбрани лицата, които са свързани най-пряко с естеството на работата във фирмата и предлаганите от нея услуги. Това са лицата, които биха били най-подходящи за прилагане на "зелени" модели и за пренасяне на добрия пример върху останалата част от служителите. 8 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло : Необходимостта от включването на тази дейност в проектното предложение е породена на базата на извършената оценка на риска на дружество АКВА СИСТЕМС ЕАД (съгласно в чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място и Насоките за кандидатстване). Вследствие на оценката на риска е изготвен и утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се подобрят ЛПС и специално работно облекло. Съгласно оценката на риска текущото ниво на ЛПС средства е незадоволително, същото следва да се подобри и допълни за новоидентифицираните рискове. Целевата група се състои от 40 броя служители, които работят на строителните обекти на следните длъжности, към момента на кандидатстване: Машинист,пътно стр.машини (6 бр.), Машинен инженер (1бр.), Фадромоист (1бр.), Ръководител транспорт и механизация (1бр.), Оператор обработка на камъни ( 1бр.), Специалист с контролни функции (1бр.), Технически ръководител, строителство (5бр.), Водопроводчик външно ВиК (2 бр.), Общ работник (1бр.), Геодезист (1бр.), Инженер ЕНЕРГЕТИК (1бр.), Пазач невъоръжена охрана на обекти (3бр.), Кантарджия (1бр.), Шофьор теж.тов.автом. над 12т (10бр.), Ръководител група транспорт (1бр.), Булдозерист (1бр), Багерист (3 бр.) Идентифицирани са следните видове рискове и опасности за тях: 1. Висока степен на замърсяване, хвърчащи частици и горещ Асфалт, вредни емисии и прах 2. Експозиция на шум ≥ 85 dB 3. Висок риск от удар, премазване, пробождане, прорязване, охлузване, спъване, подхлъзване, падане. 4. Неблагоприятни климатични въздействия - студозащитно и водозащитни. Работа на открито 5. Работа в близост до движещ се трафик и строителство, което с всяка изминала година става все по-рисково Всички тези рискове ще се минимизират със закупуване на новите лични предпазни средства и работно облекло за работниците във фирмата, които са с по-висока степен на защита, по-висок клас и стандарт, както и устойчивост от закупуваното досега от дружеството, съгласно добавеното приложение № 4. Предвидените за закупуване бройки са изцяло в съответствие със издадения от СТМ списък за ЛПС и специално работно облекло, както и с броя на лицата и длъжностите към момента на подаване на проектното предложение. Ще бъдат закупени следните ЛПС и Работно облекло на служителите съгласно приложения списък: Яке лятно с висока видимост, Летен панталон с висока видимост, Сигнален елек, Къси панталони, Сигнална тениска, Яке зимно с висока видимост, Зимен панталон, Зимни боти, Летни боти/обувки, Шапка зимна, Шапка лятна, Полумаска с две гнезда, Филтри 1 комплект (2бр.), Защитни ботуши, Каска, Защитни ръкавици- чифт, Защитни очила, Термо клин, Термо блуза, Антифони. Дейността ще стартира още от първия месец от подписване на договора за безвъзмездна финансова помощ, тъй като осигуряването на по -защитени и качествени лични предпазни средства и специално работно облекло е от първостепенно значение за фирмата. 48 383.80 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: В рамките на тази дейност се предвижда осигуряване на колективни предпазни свързани с обезопасяване и подобряване условията на труд. Идентифицираните рискове и нужди на база на извършена оценка на риска на работното място на дружеството, свързани с всички описани длъжности в целевата група, състояща се от .40бр. лица ангажирани в работата на строителните обекти, са: - Затрупване и свличане на земна маса в изкопи - Необходимост от предпазване от произшествие - Счупване, разрушаване на елементи – свличане на земни маси - Необходимост от осигуряване, изграждане на изкопите и строителните обекти В рамките на тази дейност се предвижда закупуване на платна за защитни системи за изкопи (СИСТЕМА ОТ ЗАЩИТНИ ПЛАТНА ЗА ИЗКОПИ- 1бр.) Тази инвестиция е част от ангажираността към безопасност и здраве на работещите, като същевременно допринасят за устойчивост и отговорност в изпълнението на строителните проекти. С тези мерки се очаква да се се осигурят по-сигурни и здравословни условия за служителите и да се намалим риска от възможни инциденти по време на изпълнение на строителни дейности. Платната за защитни системи за изкопи(СИСТЕМА ОТ ЗАЩИТНИ ПЛАТНА ЗА ИЗКОПИ- 1бр.) са със следните характеристики: * SBH леко боксово укрепване S300(модел) – 3500x2400mm + комплект т с шпиндели- 4бр. * SBH леко боксово укрепване S300 – 3500x1400mm + комплект с шпиндели- 3бр. * Конектор между боксове за сглобяване с болтове и шплентове- 12бр. Към момента фирмата не притежава такава система, наема част от описаното оборудване. което съдържа системата и това генерира огромни разходи за дружеството, необходимата техника невинаги е налична и достъпна. Това води до забавяне в заложените срокове, рискови ситуации за служителите на обектите. По време на изпълнението на проекта системата ще се използва на обект/обекти в гр. Бургас. Фирмата се ангажира да уведоми своевременно Управляващия орган при промяна в местонахождението на колективното предпазно средство. 88 501.30 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Съгласно Наредба №15 от 31.05.1999 год. е необходимо разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа с цел осигуряване на устойчива работоспособност, намаляване на умората и опазване здравето на работещите, като част от цялостната фирмена политика по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Почивките по време на работа са специално организирани и регламентирани от работодателя периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден (работната смяна), които се използват от работещите за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес и са част от работното време. Паузите за отдих трябва да се осъществяват в спокойна и тиха обстановка. Ето защо в съответствие с нормативните актове АКВА СИСТЕМС ЕАД е изготвила подробен анализ за нивото на натоварване на съответните длъжности в предприятието и необходимостта от почивка и тяхната продължителност. В резултат на това се установява необходимост от подобряване и обособяване на местата за отдих, хранене и почивка в предприятието. Като проектна дейност в настоящето проектно предложение се предвижда закупуването на 2бр. обзаведени контейнери + обособени тоалетни към тях. Които могат да се преместват при необходимост. Като допълнителна, необходима мярка за повишаване продуктивността и здравето на персонала се предвижда обзавеждане на контейнерите. В дружеството работят 40 човека на различни обекти( в гр. Бургас и гр. Айтос). Предвижда се 1бр., контейнер да се използва на един обект в един град от 6 човека едновременно и на смени, спрямо натовареността на съответния обект. Към момента фирмата наема контейнери, когато има възможност за това, което генерира огромни разходи за предприятието и много често се налага да се съобразява работния график с възможностите на потенциалния наемодател на контейнерите, които не винаги са налични като цяло или във вида, в който са необходими, което създава предпоставки за некачествена и пълноценна почивка. Извършваната работа от служителите на фирмата се класифицира като труд с много рискове за здравето на работниците, които са изложени на експозиция/риск/ в широк диапазон от физични фактори, химични вещества и биологични агенти, нараняване, тежка физическа работа, продължителна правостояща поза и други. Всичко това води до болки в гърба и ръста, проблеми със стойката, бодежи и изтръпване и могат да доведат до трудности при движенията или до трайна инвалидност, ако не се вземат мерки. Необходимостта от помещение за хранене и краткотраен отдих е от изключителна степен на важност, за да може работниците максимално качествено и комфортно да почиват през определените, съгласно действащия правилник за работно време, почивки за хранене и отдих. Предвидените за закупуване контейнери са със следните характеристики: Офис контейнер с размери 6м х 2.40м с 1 WC кабина с мивка - Климатизиран - 2 прозореца - Осветление, табло с предпазители - Контакти 4 бр. - Кафемашина - Хладилник - Микровълнова фурна - Климатик - Телевизор 32 инча - Диспенсър за вода - Маса - 6 стола С изпълнението на дейността ще се постигне: • съществено намаляване на рисковете от професионални заболявания и подобрена производителност; • повишено качество на работната среда и строителните дейности ; • по-висока мотивация за работа в предприятието; • по-малко емоционален стрес; • подобрени перспективи; • създаване на устойчива фирмена политика за осигуряване на качествени работни места и социални придобивки. Извършените подобрения ще имат благоприятен ефект върху здравословното състояние и благополучието на служителите, предотвратявайки намаляването на работоспособността и залагайки началото на една стабилна фирмена стратегия за осигуряване на социални изгоди за трудещите се и за повишаване на качеството на трудовите места в рамките на АКВА СИСТЕМС ЕАД. Фирмата се ангажира да уведоми своевременно Управляващия орган при промяна в местонахождението на контейнерите. 45 933.16 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).