Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The implementation of this project will satisfy the extremely important needs of the employees and management of "BULMEKS" EOOD, respectively:
• employees - to work in quality workplaces with maximally healthy and safe working conditions;
• of the management - to adapt the company's activities to the challenges of the general aspiration to achieve climate neutrality and the dynamically changing work models.

To meet these needs, the following activities will be implemented:
• Development and implementation of "green" models of labor organization and preparation of "green" maps for the organization of work processes at specific workplaces.
• Provision of social benefits for workers.

The implementation of the planned activities will lead to the achievement of the following positive results for the activity of "BULMEKS" EOOD:
• identified and introduced environmentally friendly models and practices in the overall organization of work;
• provided opportunity for meals and short-term rest for employees.

Positive results will lead to the achievement of the following specific objectives:
• improving resource efficiency and reducing the impact on the environment;
• improvement of social and living conditions for workers.

Achieving the specific objectives will lead to the achievement of the overall project objective, namely:
• to contribute to the improvement and modernization of the working environment at "BULMEKS" EOOD, as a response to the challenges of the ecological, digital and demographic transition.

The target group of the project is all 24 employees of the company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Дейността на фирмата оказва въздействие върху околната среда, чрез: • потребление на ресурси; • генериране на отпадъци. Ръководството на „БУЛМЕКС“ ЕООД осъзнава практическите ползи за компанията от идентифицирането и внедряването на „зелени“ модели, включително и по отношение на организацията на труда и работните процеси. Включването на дейността в обхвата на настоящия проект, освен че е задължително, съгласно Условията за кандидатстване, е и изключително важно и необходимо за постигане целите на проекта, от гледна точка на това, че към момента в „БУЛМЕКС“ ЕООД: • няма изградена цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура; • не са анализирани възможностите за въвеждане на нови форми на заетост и/или модели на работа, водещи до намаляване на използваните ресурси, подобряване на енергийната ефективност на отделни процеси (и дейността, като цяло) и въвеждане на практики за опазване на околната среда; • не са идентифицирани и не се прилагат инструменти за мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Изпълнението на дейността има за цел запълването на тези липси и принос за адаптиране на дейността на компанията към непрекъснато нарастващите и динамично променящи се предизвикателства на екологичния преход към климатично неутрална икономика. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Разработването и въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси и трудовата дейност и „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места, ще има хоризонтален ефект, обхващайки всички звена и длъжности във фирмата. Изпълнението на дейността ще задоволи потребностите на заетите в „БУЛМЕКС“ ЕООД лица от усвояване на нови знания и умения по прилагане на ресурсноефективни и екологосъобразни практики при осъществяване на трудовата си дейност и ще спомогне за подобряване на качеството и устойчивостта на работните места в компанията. 4 800.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Дейността по осигуряване на социални придобивки за работещите в производствената база на "Булмекс" ЕООД в с. Бутан обхваща закупуването на 5 броя модулни контейнери, които ще бъдат обособени като място за хранене и почивка на работниците и 2 броя контейнери, които ще бъдат обособени като място за преобличане. Мястото на производствената база, локализирана в село Бутан, отдалечено на 15 км. от най-близкия град Козлодуй, предполага пътуване на работниците до и от работното място. Повечето работници пътуват с работните си облекла, поради липса на място за преобличане и съхранението им. Тези облекла често са мръсни, след работа, поради самия характер на работата, което крие риск от замърсяване на превозните средства, с които се придвижват работещите, а от там и риск за здравето им. Друга част от персонала използват самия работен цех за преобличане, което е доста нехигиенично и некомфортно. При направената Оценка на риска на работните места от Службата по трудова медицина и последвалата Програма за минимизиране на риска, е взет под внимание проблема с липсата на обособено място за преобличане. Направено е предписание в Програмата за минимизиране на риска, което е утвърдено от ръководството. Именно в съответствие с това предписание е предвидена дейност по закупуване на два модулни контейнера и обособяването им като място за преобличане (съблекалня), както и оборудването с 24 броя метални шкафчета за съхранение на дрехи и обувки и четири броя пейки, които да се използват при преобличането и смяната на обувките с работни такива. Броят на металните шкафчета е съобразен с броя на работещите, които ще се преобличат. Контейнерите, които са предвидени за място за преобличане са с размери (300х800х280 см.), като единия е с преградна стена, където е обособено място за хигиенизиране - мивка със смесител. С цел поддържане на оптимална температура при ползване на помещенията, е предвидено да се инсталират два броя климатици (мощност при охлаждане 4 kW), по един в контейнер. Броят и мощността на климатиците е съобразен с квадратурата и обема на помещенията, в случая 2 контейнера по 24 кв.м или по 70 куб.м. Пейките ще бъдат разположени по две в контейнер, като техните размери са (100х46х38 см.). Те ще се ползват от работниците по време на преобличането, да седят при смяна на обувките, да си поставят личните вищи и други, с цел повишаване сигурността и комфорта. Като второ слабо място в организацията на социално-битовите условия в производствената база на "Булмекс" ЕООД в с. Бутан е идентифицирано, липсата на обособено място за хранене и отдих на работниците. Липсата на място за хранене и почивка принуждава работниците да носят храна от вкъщи, която няма възможност да се съхранява при необходимите за това условия (температура и хигиена). В близост до предприятието няма заведение за обществено хранене, където да може да се консумира прясна и топла храна. Храненето се осъществява около работните места, а при подходящо време на открито, но без никакви необходими удобства (маси, столове и т.н.). Това води до повишен риск за здравето на работниците. От друга страна липсата на обособено място за отдих на открито и закрито, води до неефективна почивка във времето определено за това, а от там до по-бърза преумора и риск за здравето на заетите. Тези факти са документирани при направената Оценка на риска на работните места от Службата по трудова медицина и последвалата Програма за минимизиране на риска, утвърдена от ръководството на предприятието. В съответствие с предписаното ще бъдат закупени пет модулни контейнера, които да се обособят като място за хранене и почивка на работниците. Броят на контейнерите, както и големината им е съобразен с броя на работниците, които ще ги ползват. За обособяване на мястото за хранене и отдих, ще се използват общо 5 контейнера (2 контейнера с размери ( 300х450х280 см.), 2 контейнера с размери (300х600х280 см.) и един контейнер с размери (150х350х240 см.), така ще се получи помещение с 65 кв.м. площ). 167 536.15 0.00
Продължение описание Дейност по Осигуряване на социални придобивки за работещите, Дейност 5 от (УК): Ще се закупи и необходимото обзавеждане и оборудване за мястото за хранене и почивка, за обезпечаване на функционирането му като такова, а именно: щори за всички прозорци, 12 броя канапета (по един брой за двама души), шест броя кухненски маси, един долен и един горен ред кухненски шкафове, един стенен панел между долен и горен ред на кухненски шкафове, един климатик 24 000 BTU (мощност при охлаждане 7.42 kW), три броя микровълнови фурни, хладилник, съдомиялна, кафемашина, кухненска мивка и смесител за кухня. Щорите ще предпазват от нарушаване на микроклимата, ще се регулира светлинния поток при силно слънцегреене. Канапетата и масите ще се използват за сядане и хранене, а кухненските шкафове, за съхраняване на съдовете за хранене. Стенният панел между долния и горен ред на шкафовете, ще се ползва за осигуряване на по-лесно и ефективно почистване и поддръжка. Климатикът ще осигурява нормална температура и влажност за помещението. Неговата мощност е съобразена с квадратурата и обема на мястото, съответно 65 кв. м. и 160 куб. м. Трите броя микровълнови фурни ще дадат възможност за затопляне на храната на всички, без да се налага дълго изчакване, поради ограниченото време за обедна почивка, с което трябва да се съобразим. Хладилникът ще даде възможност да се избегнат рисковете от разваляне на храната, като се съхранява при необходимите температурни и хигиенни условия. Съдомиялната ще се използва за миене на съдовете, които ще се съхраняват и ползват на място. По този начин ще се поддържа добра хигиена. Кафемашината ще даде възможност за удобно и бързо приготвяне на тонизиращи напитки като чай и кафе. Кухненската мивка и смесителя за кухнята са необходими за поддържане на хигиената на хранещите се и на помещението.Така оборудвано с най-необходимите за функционирането си елементи, мястото за хранене и почивка, ще осигури нужните хигиенно-санитарни условия за осъществяване на предназначението си. С цел осигуряване на пълноценен отдих по време на почивките, е предвидено изграждането на навес, към административната сграда, под който да се поставят 2 бр. маси с по 6 бр. стола, за да може да се ползва като място за хранене и отдих на открито, при подходящи метеорологични условия. В съответствие с предвиденото място за изграждане на навеса, той ще е се състои от два модула със следните размери: 300/800/280 см. и 350/600/280 см.. В прикаченото към електронния формуляр за кандидатстване Приложение IV – Информация за пазарни цени , в лист III_б.р.5 са описани видовете, количествата, средните пазарни единични цени и файловете, съдържащи актуални оферти или линкове с ценови предложения. В лист IV_б.р.7, на същото приложение са описани СМР на помещенията, свързани с изпълнението на Дейност 5. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).