Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Founded in 2006 as part of the Holleman Group - a multinational company with offices in Bulgaria, Romania, Ukraine, Serbia, Germany, Holleman Bulgaria Ltd. is known as a leading company in the field of oversized transport in Bulgaria and Eastern Europe. The challenges facing the company are related to adapting the work model, saving jobs and reorganizing the work process to achieve a low carbon footprint and protect the environment. The human factor is a key element to achieve symbiosis in the processes of green workplace transformation.

The current project aims to build on the activities carried out so far regarding the adaptation of the working environment to changes and the provision of safe and healthy working conditions, by planning the following measures:
1. Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces
2. Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing for employees
3. Providing means for collective protection - ergonomic work chairs
4. Provision of social benefits for workers - a place for meals and rest and a place for sports.

The target group of the project proposal includes 57 currently employed employees in the company, divided into two main categories: administrative and management personnel and personnel engaged in transport and forwarding activities. The company invests serious resources in protecting all workers and ensuring their safety and health during work.

The current project will complement the activities carried out so far and provide an opportunity to reach maximum levels of safety, help prevent accidents, help to improve the organization of labor activities, so as to achieve a positive effect for increasing resource efficiency and reducing environmental impact.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в Холлеман България ООД: Дейността предвижда разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в Холлеман България ООД, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работния процес на конкретните работни места, както и обучение на заетите 25 лица - административен и ръководен персонал в дружеството, както и част от персонала, зает с транспортан и спедиторска дейност,насочено към внедряване на „зелените“ модели на организация на труд. ЕС работи усърдно за балансиране на икономическия растеж и необходимостта от опазване на околната среда и си е поставил предизвикателни цели за намаляване на емисиите на парникови газове, за увеличаване на енергийната ефективност и за насърчаване на възобновяемата енергия, както и за намаляване на отпадъците. Това от своя страна обуславя потребността от създаването на широк набор от зелени работни места — работни места, които допринасят за опазване на околната среда или за възстановяване до първоначалното й състояние, които опазват екосистемите и биоразнообразието или намаляват потреблението на енергия и суровини или намаляват отпадъците и замърсяването. Зелените работни места трябва да осигуряват безопасни, здравословни и приемливи условия на труд, за да се допринесе за интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж и да се отговори на целите за превръщането на Европа в първия климатично неутрален континент до 2050 г. в съответствие с целите на Парижкото споразумение. Във връзка с това Холлеман България ООД си поставя за цел да включи в работния процес екологосъобразни дейности и да внедри нови екологични инвестиции, които неминуемо ще доведат до необходимост от въвеждане на нови „зелени“ модели на организация на работните места. В допълнение, като иновативна компания, Холлеман България ООД се стреми да изгради цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и да мотивира екологосъобразното мислене на служителите и работниците. Предвижда се дейността да включва следните четири етапа, които ще следва да се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Предвижда се всяка „зелена“ карта да съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда, както и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. 1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Холлеман България ООД е компания, която обръща голямо внимание за намаляване на въглеродните емисии и работи активно в посока на постигане на целите за устойчиво развитие и е заложила ясни цели в направленията насърчаване на модели на кръговата икономика и гъвкавост, безопасност и положително въздействие върху околната среда. 5 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за служителите на Холлеман България ООД: Дейността предвижда осигуряване на Лични предпазни средства и специално работно облекло за 38 служители на Холлеман България ООД, заети в транспортната и спедиторската дейност, съгласно утвърдения списък на работните места и видовете видовете работа, при които се използват ЛПС, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. Холлеман България ООД периодично се оценява професионалният риск, като се обвхащат всички длъжности и работни места, респктивно чрез План програмите за минимизиране и контрол на риска се планират конкретни превентивни мерки, с постоянен характер или такива, изискващи бъдещо финансово бюджетиране. Оценени са физиологичните и психо - социални фактори на работното място, режимът на труд и почивка, факторите на работната среда, изискванията за оптимално поддръжане на производствените съоръжения и на колективните предпазни средства, използването на специални ЛПС и работно облекло. Работният процес е преценен като протичащ със средна до висока интензивност при различните длъжности, с ангажираност на вниманието и дълготрайната оперативна памет, с изисквания за прецизност и точност в изпълнението му. Основните рискови фактори на работната среда могат да бъдат обобщении в следните: • механични въздействия (порязване, пробождане, охлузване), термична защита • удар на долните крайници, маслоустойчиво грайферно антистатично ходило • защита за главата, работа около подемници, подемни устройства, кранове • опасност от излитащи частици • укрепване на товари; товаро-разтоварна дейност;устойчивост на пробождане от твърди предмети. • разпознаваемост при намалена видимост на открити пространства. • работа със съоръжения в близост до въртящи се съоръжения; • експозиция на химичен фактор (химични вещества и физико-химичен фактор прах); • физическо натоварване, ръчна работа с тежести; • работа с контролни панели за управление на съоръженията или с компютърни системи, използващи специфични програмни продукти. Специалното работно облекло, както и личните предпазни средства са изцяло съобразени със спецификата и нуждите на всяка длъжност, осигуряват комфорт при едновременната им употреба и са в пълно съответствие с оценката на риска и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете видовете работа, при които се използват ЛПС, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Заложените специални и защитни облекла и ЛПС са от най-висок клас, покриващи описаните трудови рискове и предпазващи от конкретни опасности, за които се прилага ЛПС, и надграждат осигуряваните до момента изиксвания за безопасност и здраве при работа в дружеството.С осигуряването на личните предпазни средства и специално работно облекло, предмет на настоящата дейност и подробно описани в Приложение V Информация за ЛПС, ще се покрият изцяло описаните рискови фактори на работната среда и ще се осигури в още по-голяма степен защита на заетите лица. Поради зададения срок на износване на специалното работно облекло се предвижда да бъдат закупени по един брой комплект зимно и два броя комплекти лятно специално работно облекло. Зимното облекло е със срок на износване 6 месеца и поради тази причини се предвижда един комплект за 38-те заети лица, за чиито длъжности се изискват ЛПС и специално работно облекло за периода на изпълнение на проекта - 12 месеца. Лятното работно облекло е предвидено за един сезон в рамките на периода на изпълнение на проекта и е със срок на износване 3 месеца, поради специфичната работна среда - работа с химични вещества, запрашаване, аварии и др, както и поради високите летни температури, които налагат ежедневна подмяна и по-често изпиране на облеклото, което от своя страна неизбежно води до по-бързо отпадане на необходимата видимост и на защитите на облеклото. 89 319.69 0.00
Осигуряване на средства за колективна защита - ергономични работни столове за служителите на Холлеман България ООД: В рамките на настоящата дейност се предвижда и закупуване на 20 броя ергономични работни столове, които могат да се регулират според индивидуалните особености на работещия и така да се избегне работа при неудобна работна поза. Те са предназначени за служителите, чиито работни места са позиционирани на бюро и изискват седяща поза - така ще намалеят професионалните заболявания заради постоянно повтарящите се движения, продължителните статични пози (седяща работна поза), работата с ръчни машини и инструменти. Спазването на изискванията на ергономията осигурява оптимизация на съвременните трудови процеси, като по този начин се гарантират не само здраве и безопасност при работа – задачи на техническата безопасност и управлението на риска, но се създават и условия за психофизиологически комфорт, удовлетвореност, спокойствие, мотивираност и активност, трайно желание за професионално развитие и се постига крайната цел на ергономията за социална и личностна ефективност от трудовата дейност. Стандартните офис столовете много често принуждават гърба да заеме нездравословна форма, което води до вредно натоварване на мускулно-скелетната система. Именно поради тази причина инвестицията в ергономични столове е от изключително значение за постигане на безопасни условия на труд. Сегашното състояние на столовете/отдавна амортизирано и не притежава новостите относно постигане на ергономичност на лумбална част и осигуряване на нужната опора за гърба. Целта на въвеждането на ергономичните изисквания към работното място, е да се намали броя и тежестта на мускулно-скелетните увреждания (MSI) и травми, причинени от експозицията на рисковите фактори. MSI са увреждания и заболявания, които засягат мускулите, сухожилията, връзките, нервите и другите меки тъкани, ставите на шията, горните крайници (раменете, ръцете, китките, пръстите), долните крайници (колене, бедра, стъпала). Всички те могат да доведат до затруднение в движенията или до трайна инвалидност, ако не се вземат мерки. Особен проблем и повод за загриженост сред служителите, предизвикват болките в шията, горните крайници и гърба, предвид еднообразния статичен и интензивен характер на тяхната работа. Спазването на изискванията на ергономията осигурява оптимизация на съвременните трудови процеси, като по този начин се гарантират не само здраве и безопасност при работа – задачи на техническата безопасност и управлението на риска, но се създават и условия за психофизиологически комфорт, удовлетвореност, спокойствие, мотивираност и активност, трайно желание за професионално развитие и се постига крайната цел на ергономията за социална и личностна ефективност от трудовата дейност. При специализираните работни столове ергономичната лумбална част и облегалката осигуряват нужната опора за гърба и поддържат естествената S-образна извивка на тялото, така че служителят да има по-здравословно и по-комфортно изживяване по време на работа. Лумбалната опора на облегалката може да се регулира във височина, така че да можете да намерите правилната опорна зона за тялото. Предвидените 20 бр. ергономични работни столове за служителите в Холлеман България ООД целят да насърчат добрата стойка и неутралното положение на тялото, чрез възможността за адаптиране към човека, който ги използва, съобразени с физиологичните и ергономичните изисквания за осигуряване на нормално протичане на работния процес и за отстраняване или намаляване на риска за здравето при изпълнение на трудовата дейност. Реализирането на настоящата дейност ще доведе до усъвършенстване и надграждане на условията на труд в Холлеман България ООД и ще подобри професионалния и здравния статус на работната сила чрез осъществяване на превантивен контрол на рисковете за здравето и безопасността на работното място. 16 500.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите - място за хранене и почивка и място за спорт: Като социално отговорна компания Холлеман България ООД работи по начин, чрез който има възможност да добави допълнителна стойност към своите дейности. Мениджърският екип на дружеството смята, че загрижеността за служителите, коректните отношения и грижата за околната среда имат смисъл и съответната добавена стойност, както за компанията, така и за заетите лица. За Холлеман България ООД корпоративната социална отговорност не е еднократен акт, а процес, в който бизнесът демонстрира своето отношение към обществото и допринася за неговото развитие. Дейността предвижда осигуряването на следните социални придобивки: 1. МЕСТА ЗА ОТДИХ И ПОЧИВКА - При работа с наложен ритъм, монотонност и принудителна работна поза, определена трудова норма и при сменна работа, работодателят е длъжен да разработи физиологичен режим на труд и почивка (ФРТП), който спомага за запазването на здравето и работоспособността на работещите лица. Почивките по време на работа са специално организирани и регламентирани от работодателя периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден (работната смяна), които се използват от работещите за отмора и възстановяване от въздействието на факторите на работната среда и трудовия процес и са част от работното време. Освен безопасни и здравни условия на труд, компанията трябва да осигури на персонала си адекватни места за хранене, отдих и почивка. Настоящата дейност предвижда да се закупи 1 бр. контейнер, който да бъде обособен като място за отдих и хранене за служителите и който да бъде позициониран в складовата база на дружеството на Пристанище Русе. Предвижда се мястото за хранене и почивка да бъде оборудвано с маса за хранене, столове за хранене, диван за почивка (с реклайнер функция), кафемашина - автомат, електрически тостер. Допълнително, в представителния офис на дружеството в Бизнес Парк Русе, където е ситуиран административният персонал, се прeдвижда да бъдат осигурени 2 бр. дивани за почивка (с реклайнер функция) и кафемашина - автомат. 22 795.52 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).