Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project is aimed at ensuring the transition of ROADS AND BRIDGES EOOD to a modern,resource-efficient and competitive enterprise,in the context of the transition to a green economy defined in the European Green Pact.The project activities are aimed at implementing green models of work organization,the provision of an attractive, healthy, safe and sustainable working environment in the company, which takes into account the specific needs and favors the development of the employees,while at the same time contributing to the growth of the enterprise.ROADS AND BRIDGES EOOD continuously researches and identifies the needs and problems of its employees in order to ensuring quality jobs and their adaptation to changes in the working environment.The main need of the company is to provide an improved working environment and healthier and safer working conditions for its employees, representatives of the target group.Satisfying this need is also one of the goals of the project.
The project envisages complex integrated measures aimed at:
-development and implementation of green models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprises
-providing prevention and prevention of burnout in the workplace and effects of the COVID pandemic on mental health-psychological support
-provision of collective protective equipment
-provision of social benefits
The expected positive effects of the implementation of the project are related to improved protection of worker health when performing their work functions and reduced risk of occupational accidents,adjusted working environment to their professional needs,which provides opportunities to extend workers participation in the labor market,as well as changes in company policy in the context of the transition to a green economy and the digital transition.The target group included in the project includes only persons employed in the company at the time of submission of the project proposal 66 person.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност: 1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта, заети в гр. Варна: -Управител (договор за управление - ДУК) – 1 лице -Заместник-управител – 5 лица -Директор дирекция – 1 лице -Съветник – 1 лице -Специалист управление на човешките ресурси – 2 лица -Инспектор здраве и безопасност при работа – 1 лице -Специалист – 2 лица -Енергетик – 1 лице -Технически сътрудник – 2 лица -Системен администратор – 1 лице -Старши счетоводител – 1 лице -Заместник главен счетоводител – 2 лица -Счетоводител – 2 лица -Тарифьор – 1 лице -Касиер – 1 лице -Специалист труд и работна заплата – 1 лице -Ръководител мениджър качество – 1 лице -Геодезист - 1 лице -Технически ръководител строителство -1лице -Технически изпълнител-1лице -Организатор-1лице Общо 30 лица, заети във фирмата към момента на подаване на проектното предложение. Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите. Продължава в т. Начин на изпълнение. 6 000.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Дейността е насочена към осигуряване на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на служителите. Дейността на фирма ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД е свързана с голямо натоварване и „високи“ обороти на работа за служителите на фирмата. В дейността, комуникацията с много и различни клиенти, доставчици и партньори и координиране на екипи и дейности е постоянна и необходимостта от спазване на много условия и срокове поражда високо ниво на напрежение. Всичко това е предпоставка за високи нива на стрес сред служителите, както и достигане до професионално прегаряне. Пандемията от COVID 19 допълнително създаде предпоставки за срив в психологическото състояние на служителите. ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД иска да окаже психологическа подкрепа за служителите си под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, служителите ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой служители при групови занимания ще бъде до 10 лица в група. В рамките на дейността, служителите (целева група за дейността) ще бъдат запознати с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Ще бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. При необходимост за всеки от служителите (включен като целева група за дейността) ще бъде изготвен психологически профил, който да послужи като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта заети в гр. Варна: -Управител (договор за управление - ДУК) – 1 лице -Заместник-управител – 5 лица -Директор дирекция – 1 лице -Съветник – 1 лице -Специалист управление на човешките ресурси – 2 лица -Инспектор здраве и безопасност при работа – 1 лице -Специалист – 2 лица -Енергетик – 1 лице -Технически сътрудник – 2 лица -Системен администратор – 1 лице -Старши счетоводител – 1 лице -Заместник главен счетоводител – 2 лица -Счетоводител – 2 лица -Тарифьор – 1 лице -Касиер – 1 лице -Специалист труд и работна заплата – 1 лице -Ръководител мениджър качество – 1 лице -Геодезист - 1 лице -Технически ръководител строителство -1лице -Технически изпълнител-1лице -Организатор-1лице Дейността ще обхваща общо 30 лица, заети във фирмата към момента на подаване на проектното предложение. 6 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността е насочена към осигуряване на средства за колективна защита за част от служителите в ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД, съобразно идентифицирани рискове и нужди - за защита за изкопи и ергономия при работа. Поддейност 1: Защита за изкопи Като част от основната си дейности, служители на ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД правят и работят в изкопи за полагане на тръби за водопроводни системи, дъждовна и битова канализация. За по-голяма защита на служителите от опасностите при изкопните работи и работата вътре в изкопа, могат да се използва подходящо укрепване – защитна система с платна. Към момента фирмата не разполага с подходящо оборудване за защита на служителите си. Поддейност 1 е насочена към осигуряване на средства за колективна защита за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от защита за изкопи. По време на изкопните работи, за по-голяма защита на служителите от опасностите при изкопните работи (например свличане на земна маса) и работата вътре в изкопа, фирмата иска да закупи и използва подходящо укрепване – защитна система с платна. След приключване на работа по полагане на тръбите, укрепванията ще се вдигат и премества за укрепване на следващата част от изкопа или ще се използват на следващ обект на фирмата. В своята обичайна работа при работа по полагане на тръби за водопроводни системи, дъждовна и битова канализация, дълбочината на изкопите е 3 метра, като за осигуряване на необходимото пространство за работа се укрепва участък с дължина 9 метра (покриващо цялата дължина на една водопроводна тръба с дължина 6 метра и оставящо достатъчно пространство за безопасна работа на служителите от 1,5 м от двете страни). Поради характеристиките на предлаганите на пазара защитни платна се налага защитната система да включва основно (с височина 2 метра) и надграждащо платно (с височина 1 метър). Един комплект обезопасява двустранно изкоп с дължина 3 м и височина 3 метра. За да се покрие цялата работна площ за безопасна работа на служителите при извършване на дейности в изкопите, дружеството предвижда закупуването на 3 комплекта Платна за защитни системи за изкопи, с което да се осигури безопасна работа в изкоп с дължина 9 метра и височина 3 метра. Закупуването на Платна за защитни системи за изкопи за леко укрепване – 3 комплекта за обезопасяване на изкопите ще допринесе за по-безопасни и здравословни условия на труд за служителите, пряко ангажирани в изкопните дейности на строителните обекти на длъжност Работник строителство – 36 лица. Предвидените за закупуване Платна за защитни ситеми за изкопи не е свързано с модернизация или технологично обновление на производствената дейност на предприятието. Предвидените за закупуване Платна за защитни системи за изкопи (3 комплекта) отговарят изцяло на определението за „оборудване“ дадено от УО, тъй като ще представлява преместваем актив, които отговарят на всички от изброените условия: - При нормални условия на употреба, включително разумни грижи и поддръжка, имат предполагаем срок на годност (полезен живот) повече от една година - Запазва първоначалната си форма и външен вид при използване - Ако съоръжението е повредено или някои от неговите части са изгубени или износени, то може би е по-рентабилно да се поправи, отколкото да се замени с изцяло нов елемент. - То не губи своята идентичност чрез инкорпориране в различна или по-сложна композиция (структура) Предвиденото за закупуване оборудване няма да е постоянно прикрепено към сграда или самостоятелен обект, който е трайно прикрепен към земята. Необходимостта от закупуването на Платна за защитни системи за изкопи (3 комплекта), произлиза от идентифицираната опасност от притискане от земна маса и е разписана в приложената към проектното предложение Утвърдена програма за минимизиране на риска. Продължава в т. Начин на изпълнение. 67 260.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД предвижда да осигури социални придобивки (места за хранене и преобличане) за служителите си като закупи: Фургон за хранене и преобличане – 2 броя. Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременният свят на дигитализация и роботизация. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно. Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си. Дейността цели осигуряване на място за хранене и преобличане и е съобразена с условията на работа на част от служителите във фирмата, които работят основно на обекти, които често са извън населените места и без достъп до места за хранене и преобличане. Това налага да носят храната си ежедневно и да я съхраняват на място на обекта на който работят, да почиват и да се преобличат в „полеви“ условия. За да им осигурят по-добри условия на труд, фирмата планира да осигури като социална придобивка – място за хранене и преобличане чрез закупуване на Фургон за хранене и преобличане (2 броя). Предвидените за закупуване Фургони (2 броя) ще са преместваеми и няма да са моторни превозни средства с двигател. Техните размери са съобразени с броя на служителите, за които към момента няма осигурени тези социални придобивки и които ще ги ползват и закупуването им ще осигури подходящи условия на работниците за хранене и преобличане. Всеки от фургоните ще е оборудван с кухненски шкафове с мивка и горен ред кухненски шкафове – 1 брой, маса – 2 броя, стол – 10 броя, метални шкафчета със заключване – 10 броя, микровълнова фурна – 1 брой, хладилник – 1 брой. Фирмата иска да закупи 2 броя Фургон за хранене и преобличане, като количеството размера и предназначението им са съобразени с обичайната натовареност на фирмата и специфичните нужди на служителите. Фургоните ще са с капацитет 10 лица и са предназначени за служителите на длъжност Работник строителство – общо 36 лица, назначени към момента на подаване на проектното предложение. Служителите работят на смени и се разпределят по различни обекти, като работят ротационно между 10 и 20 човека на обект, поради което капацитета на фургоните е достатъчен за да осигури подходящи условия за всички служители на един обект. Позиционирането на фургоните ще се определя спрямо големината на обекта и служителите ангажирани на него – при необходимост двата фургона ще бъдат поставяни на един голям обект или на два по-малки. Закупувайки гореописаните фургони, фирмата ще осигури за служителите си, част от целевата група за дейността, социални придобивки под формата на място за хранене (съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд) и преобличане, с което ще отговори на идентифицираните им нужди и потребности. Фургоните ще осигурят на служителите (част от целевата група за дейността) място където да се хранят пълноценно, което от своя страна ще се отрази на тяхната продуктивност и на здравословното им състояние, място където да отпочинат по време на регламентираните им почивки и подходящо място за преобличане. 38 000.00 0.00
ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Продължение на описание на дейност "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд". В настоящата дейност е описано продължението на точка Начин на изпълнение и Резултат. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).