Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 296 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at several of the company's main priorities for the introduction of safe and good working conditions for employees in the company, as well as ensuring long-term positive effects for the entire organization, such as:

- the provision of good, healthy, safe and quality workplaces;
- adapting to changes in the environment, reducing the negative impact of the company's activities and increasing the awareness of employees regarding environmental protection;
These strategic goals for the company will be realized through the implementation of the following activities:

The project proposal envisages activities concerning:
- Development and implementation of "green" models of labor organization;
- Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing to improve the personal protection of employees and reduce the impact of harmful factors from the work environment;
- Provision of collective protective equipment;
- Provision of means of recreation for the employed persons.

The project is fully directed and meets the needs of the employees of "IBG - Plast" EOOD - 61 persons directly employed in the implementation of the company's activities and for whom measures are planned.

The planned activities will contribute to the achievement of the strategic goals of the Human Resources Development Program in the field of employment, the fight against poverty and social exclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: В проектното предложение планираме разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд за насърчаване на устойчиви практики в работната среда, която е ключова стъпка към създаването на по-екологично отговорни и устойчиви бизнеси. Целта на тази дейност е да създаде ангажимент към устойчивостта - било то чрез спестяване на ресурси, използване на зелена енергия, въвеждане на практики като рециклиране, използване на енергоспестяващо оборудване и намаляване на консумацията на суровини, материали и енергопотреблението, както и екологични инициативи. Чрез тях ще можем да насърчим екологичното съзнание и действие на служителите в компанията. Те ще служат като признание и стимул за служителите да мислят и действат по-устойчиво. Това не само подобрява екологичния отпечатък на компанията, но и повишава общото съзнание за важността на екологичните практики. Зелените Карти са повече от просто символично признание; те са част от широка стратегия за въвеждане на устойчиви практики в ежедневието на компанията. Посредством тях се насърчава активното участие на всеки служител в опазването на околната среда и се допринася за създаването на по-зелена и отговорна корпоративна култура. Дейността ще бъде насочена за въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; Въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. „Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 12 200.00 0.00
Модернизиране на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за подобряване на личната защита на служителите и намаляване въздействието на вредните фактори от работната среда: Основната цел на дейността е повишаване и подобряване на нивата на лична защита на работното място, намаляване на въздействието на вредните фактори на работната среда и предотвратяване на рискове от злополуки, чрез осигуряването на нови, съвременни, с по-добри експлоатационни и технически характеристики лични предпазни средства и специално работно облекло, спомагащи за запазване на здравето и намаляване на рисковете при извършване на специфичните дейности на служителите в компанията. През годините фирма Ай Би Джи Пласт ЕООД е затвърдила своите позиции в осъществяването на много различни проекти, свързани с изграждането на метални конструкции за промишлени, административни, обществени и търговски нужди, логистични и складови бази. Дружеството се ангажира като изпълнител в едно основно направления, а именно: * Изработване и монтаж на различни по вид ПВЦ дограми за обществени и индустриални нужди; Рискът от трудов травматизъм, свързан с изпълнението на изработка и монтаж на дограма е един от високите, което показва ежедневните рискове, на които са изложени служителите и необходимостта от осигуряването на най-високо качество на защитни средства. Върху служителите ежедневно влияят редица вредни фактори като работа на височина (повечето монтажни дейности се извършват на много голяма височина), силно запрашена среда, наднормен шум, досег с вредни вещества, работа на открито независимо от сезона, рискове от наранявания, травми и професионални заболявания. Изброените фактори поставят необходимостта за постоянното подобряване и осигуряване на ЛПС с висок клас на защита за служителите, мерки за подобряването на тяхното здравословно състояние и ограничаване на възможностите за професионални травми и рискове. Възможността да се осигури закупуването на нови, съвременни, качествени и по-модерни ЛПС и специално работно облекло ще доведе до още по-висока лична защита на работещите. Съобразявайки се с предписаните лични предпазни средства и специално работно облекло, мерки за минимизиране на професионалния риск, списъка на длъжностите (към момента на кандидатстване е общо 61 постоянно заети на трудов договор, 50 за които са предвидени осигуряването на ЛПС, разпределени 5 различни длъжности) и са описани в приложение IV и V към настоящото проектно предложение. - Дограмаджия дърво пластмаса алуминий - 1бр.; - Монтажник дограма - 30 бр.; - Шофьор лек автомобил до 9 места - 3 бр.; - общ работник 5 бр.; - Технически сътрудник - 12 бр.; Предвидените за закупуване средства за защита са с по-добри експлоатационни характеристики и доста по-добро качество, което позволява да се удължи срокът им на експлоатация, както и нивото на защита. Използваните към момента средства са с минималнни качествени характеристики, което води до по-честото им изхабяване и загуба на защитните им качества, допускане на нараняване на ползвателите, некомфортност при използване, както и риск от допускането на инциденти. Изпълнението на дейността ще доведе до намаляване на травматизма, риска за здравето на работното място, запазване и подобряване на здравния статус, мотивацията за труд на работещите, чрез по-добра защита от професионалните рискове и заболявания на работното място. Закупуване на ЛПС и специално работно облекло за подобряване на личната защита на служителите и намаляване въздействието на вредните фактори от работната среда, включително химически, физически, електрически, механични и други опасности. Чрез тях ще намалим потенциалните травми и професионални заболявания и ще повишим безопасността и здравето на работещите. В сектор като строителството, където коефициентът на трудов травматизъм е висок, ефективните ЛПС са жизненоважни за предотвратяване на злополуки и увреждания. Осигуряването на средства с по-добри характеристики и качества ще доведе до намаляване на рисковете за здравето, подобряване на комфорта и сигурността, намаляване на нарянаванията и повишаване на мотивацията в служители. 45 733.90 0.00
Подобряване условията за колективна защита и безопасност на труда, условията на работа на заетите лица: Дейността се обуславя от необходимостта за подобряване на условията на труд, поради наличието на множество рискови фактори за здравето на служителите по време на работа, посредством внедряване на по-сигурно и ефективно оборудване за колективна защита, както и условия на работа на работниците и служителите. Инвестицията в колективни предпазни средства е съществена за създаването на безопасна и здравословна работна среда. Основният фокус е въвеждането и усъвършенстването на оборудване за колективна защита, които ще осигурят безопасността на всички служители в работната среда, идентифицирани в Програмата за минимизиране на риска за предотвратяване на травми на работното място. Изпълнението на дейността ще обхване всички 61 лица, ангажирани в строителството и проектите на компанията. С нарастващата средна възраст на заетите лица, става още по-важно да се осигурят подобрени условия на защита и работна среда, които да отговарят на техните нужди и да минимизират рисковете. Строителството, особено на метални конструкции и индустриални съоръжения е тежка физическа работа, най-често в неблагоприятни климатични условия, на височина или изкопи, електричество и др., което изморява служителите, а всяка умора води до разсеяност и възомжност за допускане на грешки. Нашата задача е при наличие на грешка да ограничим възможността да доведе до инцидент или травма. Процесът на изработка на дограмата, обкова и стъклопакетите започва в нашето хале - приблизително с 4000 м2. обем и височина над 5 метра, където изработваме и подготвяме всички детайли, сглобки, крепежи, основи и други, след което се товарят и доставят до съответния обект за монтаж и изграждане. За да имаме възможност да обработваме големи поръчки, разполагаме с множество машини и оборудване, респективно и изискване за ползване на цялата полезна площ, което поставя и пред сериозни трудности да предоставим съответните условия за благоприятен микроклимат, като към момента нямаме достатъчно уреди, с които да постигнем нормативната температура за работа съгласно Наредба №РД-07-3 от 18.07.2014 год. за минималните изисквания за микроклимата на работните места. Към момента използваме калорифер, но в по-студени дни не може да покрие нуждите, а през летните месеци, заради старата и не добре изолирана конструкция топлината стига до много високи нива. С последното разширяване на производствената база необходимостта от повишаване на системата за отопление и климатизация стана още по -наложителна. Настоящата дейност е насочена именно към осигуряването на подходящи условия на работа в работната среда и подобряване на микроклимата в помещението, за което предвиждаме: Подобряване на микроклимата в работните помещения - чрез монтирането на колонни климатици - 15 бр. с голяма мощност 48 000 ВТУ и ефективност за осигуряването на зони с нормална температура на работа. По този начин ще имаме възможност да компенсираме липсващата мощност за отопление и охлаждане и само при необходимост да добавяме допълнителни източници. Изпълнението на дейността ще ни помогне да постигнем и осигурим на заетите лица нормални и комфортни условия на работа, каквито заслужават, да намалим риска от заболявания и работен травматизъм, да подобрим удовлетвореността и мотивацията на служителите. Не на последно място, внедряването на подобна система ще подкрепи и дейността за екологичност и намаляване на негативния отпечатък към природата, тъй като одерните системи за отопление - охлаждане са в пъти по-ефективни и икономични от конвенционалните уреди за отопление. Това от своя страна ще намали и генерирането на въглеродни емисии от намаленото потребление на електричество. 196 800.00 0.00
Подобряване условията за отдих и подобряване условията на труд на работещите в компанията: Създаването на места за отдих за заетите лица в строителството е важен аспект за подобряване на работната среда и увеличаване на ефективността на работата, както и намаляване на рисковете от инциденти и травми, заболеваемост, бърнаут и демотивация. Настоящата дейност е насочена към осигуряването на добри условия за отдих и отмора на служителите, както и възможност за намаляване на вредното въздействие на неблагоприятни климатични условия, чрез осигуряването на обособени места за хранене и отдих на заетите лица, както и възстановяване след работа. Те предоставят удобство и комфорт по време на почивките, особено в горещи, студени или други неблагоприятни климатични условия. Поради особеността на дейността на компанията, а именно - производство и изграждането на различни по вид ПВЦ дограми и обков, както и последващото им монтиране на обектите - административни, производствени и друг вид сгради и съоръжения, са подложени на тежък физически и рисков труд, а всяка допусната грешка може да е фатална. Осигуряването на помещения за отдих е важно и ще спомогне за: 1. Полаганият труд често е физически изтощителен и може да представлява рискове за здравето, умора и изтощение, психическа напрегнатост. Подходящите условия за отдих позволяват на работниците да си починат и да се възстановят, което намалява риска от професионални заболявания и инциденти на работното място. Умореният човек често прави грешки по невнимание, което може да доведе до сериозни травми или да неглижира здравето си; 2. Отдихът и възстановяването са ключови за поддържането на мотивация и удовлетворение от работата. Подобрените условия на труд допринасят за по-добро общо удовлетворение от работата. Уморените работници са по-малко ефективни и склонни към грешки, което може да доведе до риск от нараняване или злополуки; 3. Подходящите условия за отдих спомагат за намаляване на стреса и умората, което е от решаващо значение за физическото и психическото здраве на работниците. Подсигуряването на качествени условия за отдих е не само отговорност към работниците, но и стратегическо инвестиране в продуктивността, безопасността и дългосрочния успех на строителния бизнес. Не на последно място, предвиденото оборудване е и необходимо поради особеностите на производството, местоположението и полаганите смени. Производственият ни цех се намира в гр. Бяла, за жалост в последните години все повече обезлюдява и не можем да намерим достатъчно работна ръка в града. Това налага да я транспортираме от различни населени места за да можем да осигурим необходимите ресурси. Дългото разстояние и някой път необходимостта от удължване на работните смени затруднява нашите служители, за което искаме да изградим помещения за отдих, хранене, както и възможност за спане. Някой от колегите предпочитат да останат да преспят в базата, когато нямат удобен и бърз транспорт и да спестят от времето си за почивка. Като намалява времето и стреса от пътуване след късни часове, служителите могат да постигнат по-добър баланс между работата и личния живот. За осигуряване на съответните условия за отдих предвиждаме следните дейности: 1. Ще започнем с извършването на СМР - в производствената база, стара постройка, която с години постепенно се опитваме да я ремонтираме, има изградени стари битови помещения и стаи, които могат да бъдат използвани за нашите цели. Със заложеното СМР предвиждаме техния ремонт - премахване на стара мазилка, полагане на гипсокарто, пребоядисване, полагане на под. 2. За обзавеждането на помещенията предвиждаме осигуряването на следното оборудване: Доставка и монтаж на кухня, както и оборудване към нея: Маса за хранене -1 бр. Кухненски столове-8бр. хладилник -1 бр. съдомиялна машина - 1бр. аспиратор -1бр микровълнова печка - 1бр котлони за вграждане - 1бр фурна за вграждане -1бр. Стай за отдих и преспиване Доставка и монтаж на гардероби - 8бр. 63 294.17 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).