Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: ТПК Михалково целенасочено инвестира през последните 18 години в цифровизация, автоматизация и внедряване на нови технологии в производството на минерална/ изворна вода. Само през 2023г. са инвестирани над 3 000 000 лв. в ново иновативно оборудване, което намалява използването на пластмаса за еднократна употреба с над 25%, намалява емисиите на парникови и други газове в атмосферата с над 70%, намалява използването на суровини, включително и минерална/изворна вода с над 10% (намалява брака) и намалява генерираните отпадъци с 20%. Освен това, в момента сме в началото на изпълнението на проект за ВЕИ за собствени нужди, финансиран по НПВУ, дог. №BG-RRP-3.006-0429-C01, който ще ни даде възможност за намаляване използването на електроенергия от мрежата (повечето видове енергия, което участват в микса са с много по висок въглероден отпечатък от добитата енергия от фотоволтаици) с до 80% и пълното елиминиране на използването на котел на стърготини за затопляне при определени процеси в нашето производство. Като резултат от направените инвестиции в момента, нашето производство е на много добро "Зелено" ниво и разработването и прилагането на "зелени" модели в организацията на труда е не само естествено продължение, но е задължително за нас условие.
Независимо от постигнатото доста добро "Зелено" ниво на производство, при организацията на труда има още много, какво да се направи. Например липсва цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по- висок екологичен стандарт на производството и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. "Зелените" практики не са разписани и не са оптимални и няма план от мерки за прилагане на "зелени" модели.
За преодоляване на тези недостатъци при организацията на работа, планираната дейност е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ТПК Михалково, които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда, както и към изготвяне на „Зелени“ карти (съдържащи набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги ), задължително обучение и създаване и въвеждане на система за контрол и управление на индивидуалното представяне на работниците.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
През етап 1.1. ще се направи детайлна оценка на организацията на процесите и на местата където е необходимо и възможно прилагане на „зелени“ практики;
През етап 1.2 ще се разпишат процесите, които е необходимо и ще се разработят процедури за текуща оценка и управление на екологичния отпечатък на отделните работни места.
През етап 1.3. ще се разработи план за въвеждане на зелените модели и за практическото им усвояване от персонала.
През етап 1.4. ще бъдат въведени планираните мерки и ще се подготвят служителите да могат да ги прилагат ежедневно в своята работа.
Ще бъде създадена система за контрол и управление на индивидуалното представяне на работниците.
|
7 200.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Психическото и физическото здраве вървят ръка за ръка и имат общо въздействие върху живота на човек. Като изхождаме от това разбиране, приемаме, че едновременната грижа за психическото и физическото здраве (включено е изграждане на спортен център) е от първостепенно значение за служителите в ТПК Михалково. Явлението „Бърнаут“ (състояние на емоционално, физическо и психическо изтощение, което може да възникне като резултат на продължителен стрес във връзка с работата) не е ново и се забелязва в различна степен при служителите, като по- скоро е свързано с личностните характеристики и по- малко с конкретните длъжности и работни места. Като правило при служителите в производството то се активира при увеличаване на поръчките и особено тогава, когато се изисква перфектна организация на работата за изпълнението им (обикновено през периодите на увеличено търсене на минерална/изворна вода). Останало без „профилактика“ то се наслагва във всеки човек и се активира много по- лесно, бързо и дори само при лек стрес. При служителите, които се занимават преимуществено с административна дейност, явлението „бърнаут“ по- скоро е постоянно, като при стресови ситуации се увеличава. И при двете категории служители периодично се наблюдават междуличностни конфликти, нежелание за работа, отчаяние и други симптоми на „Бърнаут“. Това неизменно води до намалена производителност и намаляване на удовлетвореността от работата.
След появата на „Ковид пандемията“ също се забелязва промяна в поведението на служителите, като увеличен страх от заразяване, по- дълги престои в болнични и страх от бактери и вируси.
Вследствие имаме силна необходимост от изпълнението на тази дейност за да се подпомогне психическото възстановяване на служителите и да бъдат обучени как да откриват симптомите в зародиш и да вземат необходимите мерки за превенция и възстановяване.
В тази дейност ще бъдат включени всички служители (36 бр.).
Целта на тази дейност е минимизиране и/или премахване на последствията свързани с „бърнаут“ и "Ковид пандемията", както и превантивна дейност насочена към увеличаване разбирането на тези две явления и съответно увеличаване психическата устойчивост на служителите, както и научаване на техники и методи за превенция и справяне с тях.
Изпълненението на тази дейност включва:
1. Проучване (чрез специализирани въпросници и лични срещи) и анализ на съществуващото състояние на индивидуалните и групови особености на служителите, както и динамиката на връзките в колектива;
2. Систематизиране на резултатите от анализа и избор на стратегия и конкретен подход и начин за постигане на целта (описана по- горе);
3. Осъществяване на личностни и/или групови (до 10 човека) консултации и/или терапевтични сесии. Обучение с цел запознаване и усвояване на подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес.
4. Препоръки към ръководството относно начините на комуникация и възлагане на задачи спрямо всеки отделен служител, с цел улесняване на разбирането, включване в общата цел и намаляване нивото на стрес и при служителя и при ръководството.
Етапите на осъществяване на дейността са следните:
1. Анализ на работната среда (от психологична гледна точка), организацията на работа и личностните взаимотношенията, свързани с организацията на работа и свързани с колектива в цялост;
2. Диагностика на индивидуалните характеристики на служителите;
3. Индивидуално и/или групово (групи до 10 човека) психологическо консултиране. То може да е лице в лице и/или дистанционно, като конкретния подход ще се предложи от избрания квалифициран изпълнител.
4. Обучение/тренинг с цел запознаване и усвояване на подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес.
5. Консултиране на ръководството за запознаване с личностни особености на отделните служители и внедряване на промени в организацията на труда и/или взаимоотношенията с отделните служители за по-ефективно използване на индивидуалните им особености и намаляване нивото на стреса. |
7 200.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: В ТПК Михалково има 36 служители, от които 16 работят целодневно или през по- голямата част от деня в седнало положение и на компютри, и съответно използват и видеодисплеи. С цел осигуряване на здравословни и безопасни условия за труд („Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 и чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./. съгласно НАРЕДБА № 7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи), осигуряване на оптимална поза при дългото седене и съгласно „Утвърдена програма за минимизиране на риска“ , планираме закупуване на 16 ергономични стола.
Нашата цел е да осигурим на съответните служители ергономични условия за работа, за да се смекчи или елиминира влиянието на работното място върху психическото и физическото им здраве.
Дейността включва следните етапи:
1. Проучване на пазара и определяне на оптималните за нас характеристики на ергономичните столове;
2. Подготовка, провеждане на процедура съгласно Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ) и избор на изпълнител;
3. Доставка и предаване на съответните служители.
Целевата група са 16 служители на ТПК Михалково, осъществяващи основно административни дейности, работещи с компютри (и дисплеи) и прекарващи работното време в седнало положение.
Длъжностите, които отговарят на по- горното са:
1. Председател кооперация- 1бр.
2. Икономист, организация на труда- 1бр.
3. Началник склад- 3 бр.
4. Началник цех- 2 бр.
5. Ръководител звено- 2бр.
6. Специалист качество- 3бр.
7. Счетоводител оперативен- 3бр.
8. Финансов директор- 1бр.
Изпълнението на тази дейност отговаря напълно на целта на процедурата да бъде „подобрена здравословната и безопасна работна среда в предприятията, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд“.
|
11 426.72
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: ТПК Михалково има „административна“ сграда на територията на предприятието. В настоящият момент в нея се извършва ремонт, с цел преустройство и освежаване, както и ще се обособят помещенията и зоните, необходими за изпълнението на дейността. Спортно- възстановителния център ще бъде разположен на първи етаж и ще се състои от
Помещение от 15 м2 за практикуване на "Източни оздравителни практики" (Йога/ Тайчи/ Чигун/ Медитация), салон за фитнес от 39 м2, стая за почивка от 18 м2 и съблекалня с тоалетна и душ от 10 м2.
Поддържането на добро физическо и психическо здраве е ключово за общото здравословно състояние на човек, за качеството му на живот и трудово представяне. Чрез синергията на дейностите в това проектно предложение ние искаме да постигнем максимално „подобряване на здравословната и безопасна работна среда в ТПК Михалково и да намалим значително рисковете за здравето на работното място. Нещо повече- ние искаме всички служители да получат максимална възможност за подобряване на здравословното им състояние и да се повиши мотивацията им и удовлетвореността от тяхната работа.
Дейността е насочена към създаване на спортно- възстановителен център, който ще обхваща следните зони:
1. Фитнес зона, оборудвана с необходимите уреди (изброени изчерпателно в приложение IV, III_б.р.5 и в офертите) и интерактивен дисплей за разучаване и помощ за правилно провеждане на тренировките. При сегашния ремонт се обособяват помещенията, необходими за изпълнението на тази дейност.
2. Зона за Йога/ Тайчи/ Чигун/ Медитация и други източни оздравителни практики- доколкото фитнес зоната е насочена по- скоро към физическото укрепване на тялото, то практикуването на източни оздравителни практики е насочено към укрепването на човек като цяло. Както е известно те въздействат не само върху тялото, но и върху психиката и радостта от живота. Практикуването им позволява да се раздвижи вътрешната енергията, да се подобри циркулацията й в тялото, да се подобри имунитета и работата на вътрешните органи, както и да се премахнат болки, свързани с преумора в мускулите и ставите. За правилното усвояване и практикуване на тези оздравителни практики предвиждаме закупуването на интерактивен дисплей, на който ще се излъчват съответните уроци или ще се водят занятия (водена медитация, водени комплекси упражнения, демонстрация на форми и движения от Тайчи, Чигун и др).
3. Помещение за почивка и рехабилитация- тук предвиждаме закупуване на 4 кресла с табуретки, диван, кафеавтомат, микровълнова фурна, хладилник, 2 масажни стола и 1 малка маса (всички активи са описани в съответните оферти и print screen, както и в Приложение IV ).
Предвиждаме да климатизираме спортно- възстановителния център чрез термопомпен климатик (1бр) и 6 конвектора (описани по конкретни доставки в приложение IV и в офертите). Ще направим довършителни дейности и оборудване на съблекалня с тоалетна и душ. СМР то е на помещение от 10 м2 и е необходимо, поради това че предвиденото помещение не е било с подобно предназначение, като са включени изграждане на преградни стени, окачен таван, полагането на теракот на пода и фаянс по стените, както и съответните ВиК и ел. инсталация. Предвидено е доставка и монтаж на 2 врати, както и съответното санитарно оборудване (мивка, моноблок, душ, аксесоари, смесител, шкаф и пейка). Всички СМР-та и оборудване са описани по количества и цени в приложените оферти. СМР дейностите са от такова естество, че няма необходимост от съгласувателни процедури и разрешителни.
Етапите на изпълнение на дейността са следните:
1. Събиране на информация и групирането и по поддейности, необходими за изпълнението на цялата дейност;
2. Анализ на събраната информация и избор на оптимален вариант;
ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩА ДЕЙНОСТ-"Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др."- ПРОДЪЛЖЕНИЕ |
100 617.58
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.- ПРОДЪЛЖЕНИЕ: 3. Изработване на отделните задания, съобразно изискванията на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ;
4. Публикуване на покани или директни покани за оферти от избрани потенциални доставчици (в зависимост от праговете в Глава четвърта от ЗУСЕФСУ и указанията на УО) и осъществяване на избор на изпълнители за отделните поддейности;
5. Осъществяване на СМР и доставки и монтаж за "съблекалня с тоалетна и душ";
6. Доставка и инсталиране на климатичната система;
7. Доставка, инсталиране/монтаж на оборудването за фитнес, мебелите и оборудването за "помещението за почивка и рехабилитация", монтаж и инсталация на 2-та интерактивни дисплеи. |
0.00
|
0.00
|