Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal consists of the following activities:
1. Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of the specific workplaces, including all 36 workplaces;
2. Provision of prevention and prophylaxis of "burnout" in the workplace and "effects of the COVID pandemic on mental health" - psychological support - 36 employees;
3. Provision of collective protective equipment - ergonomic office chairs (16 pcs), according to "Approved risk minimization program"
and
4. Provision of social benefits for workers - equipment and SMR of a center for sports, recreation, rehabilitation and rest together with a sanitary room.
TPK Mikhalkovo is a producer of mineral and spring water (KID 2008- 11.07- 100%) and has 36 employees. For the past 18 years, the enterprise has invested in significant improvement, digitization and automation of production, which in turn led to the relief and improvement of working conditions, a significant reduction of harmful emissions and the use of raw materials (including single-use plastic and mineral/ spring water). At the same time, the company is constantly improving the working conditions in the enterprise. This project is a natural extension of our desire to achieve maximum environmental compatibility of our production, combined with employee satisfaction and preserving and even improving their physical and psychological health.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: ТПК Михалково целенасочено инвестира през последните 18 години в цифровизация, автоматизация и внедряване на нови технологии в производството на минерална/ изворна вода. Само през 2023г. са инвестирани над 3 000 000 лв. в ново иновативно оборудване, което намалява използването на пластмаса за еднократна употреба с над 25%, намалява емисиите на парникови и други газове в атмосферата с над 70%, намалява използването на суровини, включително и минерална/изворна вода с над 10% (намалява брака) и намалява генерираните отпадъци с 20%. Освен това, в момента сме в началото на изпълнението на проект за ВЕИ за собствени нужди, финансиран по НПВУ, дог. №BG-RRP-3.006-0429-C01, който ще ни даде възможност за намаляване използването на електроенергия от мрежата (повечето видове енергия, което участват в микса са с много по висок въглероден отпечатък от добитата енергия от фотоволтаици) с до 80% и пълното елиминиране на използването на котел на стърготини за затопляне при определени процеси в нашето производство. Като резултат от направените инвестиции в момента, нашето производство е на много добро "Зелено" ниво и разработването и прилагането на "зелени" модели в организацията на труда е не само естествено продължение, но е задължително за нас условие. Независимо от постигнатото доста добро "Зелено" ниво на производство, при организацията на труда има още много, какво да се направи. Например липсва цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по- висок екологичен стандарт на производството и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. "Зелените" практики не са разписани и не са оптимални и няма план от мерки за прилагане на "зелени" модели. За преодоляване на тези недостатъци при организацията на работа, планираната дейност е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ТПК Михалково, които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда, както и към изготвяне на „Зелени“ карти (съдържащи набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги ), задължително обучение и създаване и въвеждане на система за контрол и управление на индивидуалното представяне на работниците. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. През етап 1.1. ще се направи детайлна оценка на организацията на процесите и на местата където е необходимо и възможно прилагане на „зелени“ практики; През етап 1.2 ще се разпишат процесите, които е необходимо и ще се разработят процедури за текуща оценка и управление на екологичния отпечатък на отделните работни места. През етап 1.3. ще се разработи план за въвеждане на зелените модели и за практическото им усвояване от персонала. През етап 1.4. ще бъдат въведени планираните мерки и ще се подготвят служителите да могат да ги прилагат ежедневно в своята работа. Ще бъде създадена система за контрол и управление на индивидуалното представяне на работниците. 7 200.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Психическото и физическото здраве вървят ръка за ръка и имат общо въздействие върху живота на човек. Като изхождаме от това разбиране, приемаме, че едновременната грижа за психическото и физическото здраве (включено е изграждане на спортен център) е от първостепенно значение за служителите в ТПК Михалково. Явлението „Бърнаут“ (състояние на емоционално, физическо и психическо изтощение, което може да възникне като резултат на продължителен стрес във връзка с работата) не е ново и се забелязва в различна степен при служителите, като по- скоро е свързано с личностните характеристики и по- малко с конкретните длъжности и работни места. Като правило при служителите в производството то се активира при увеличаване на поръчките и особено тогава, когато се изисква перфектна организация на работата за изпълнението им (обикновено през периодите на увеличено търсене на минерална/изворна вода). Останало без „профилактика“ то се наслагва във всеки човек и се активира много по- лесно, бързо и дори само при лек стрес. При служителите, които се занимават преимуществено с административна дейност, явлението „бърнаут“ по- скоро е постоянно, като при стресови ситуации се увеличава. И при двете категории служители периодично се наблюдават междуличностни конфликти, нежелание за работа, отчаяние и други симптоми на „Бърнаут“. Това неизменно води до намалена производителност и намаляване на удовлетвореността от работата. След появата на „Ковид пандемията“ също се забелязва промяна в поведението на служителите, като увеличен страх от заразяване, по- дълги престои в болнични и страх от бактери и вируси. Вследствие имаме силна необходимост от изпълнението на тази дейност за да се подпомогне психическото възстановяване на служителите и да бъдат обучени как да откриват симптомите в зародиш и да вземат необходимите мерки за превенция и възстановяване. В тази дейност ще бъдат включени всички служители (36 бр.). Целта на тази дейност е минимизиране и/или премахване на последствията свързани с „бърнаут“ и "Ковид пандемията", както и превантивна дейност насочена към увеличаване разбирането на тези две явления и съответно увеличаване психическата устойчивост на служителите, както и научаване на техники и методи за превенция и справяне с тях. Изпълненението на тази дейност включва: 1. Проучване (чрез специализирани въпросници и лични срещи) и анализ на съществуващото състояние на индивидуалните и групови особености на служителите, както и динамиката на връзките в колектива; 2. Систематизиране на резултатите от анализа и избор на стратегия и конкретен подход и начин за постигане на целта (описана по- горе); 3. Осъществяване на личностни и/или групови (до 10 човека) консултации и/или терапевтични сесии. Обучение с цел запознаване и усвояване на подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес. 4. Препоръки към ръководството относно начините на комуникация и възлагане на задачи спрямо всеки отделен служител, с цел улесняване на разбирането, включване в общата цел и намаляване нивото на стрес и при служителя и при ръководството. Етапите на осъществяване на дейността са следните: 1. Анализ на работната среда (от психологична гледна точка), организацията на работа и личностните взаимотношенията, свързани с организацията на работа и свързани с колектива в цялост; 2. Диагностика на индивидуалните характеристики на служителите; 3. Индивидуално и/или групово (групи до 10 човека) психологическо консултиране. То може да е лице в лице и/или дистанционно, като конкретния подход ще се предложи от избрания квалифициран изпълнител. 4. Обучение/тренинг с цел запознаване и усвояване на подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес. 5. Консултиране на ръководството за запознаване с личностни особености на отделните служители и внедряване на промени в организацията на труда и/или взаимоотношенията с отделните служители за по-ефективно използване на индивидуалните им особености и намаляване нивото на стреса. 7 200.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: В ТПК Михалково има 36 служители, от които 16 работят целодневно или през по- голямата част от деня в седнало положение и на компютри, и съответно използват и видеодисплеи. С цел осигуряване на здравословни и безопасни условия за труд („Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 и чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./. съгласно НАРЕДБА № 7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи), осигуряване на оптимална поза при дългото седене и съгласно „Утвърдена програма за минимизиране на риска“ , планираме закупуване на 16 ергономични стола. Нашата цел е да осигурим на съответните служители ергономични условия за работа, за да се смекчи или елиминира влиянието на работното място върху психическото и физическото им здраве. Дейността включва следните етапи: 1. Проучване на пазара и определяне на оптималните за нас характеристики на ергономичните столове; 2. Подготовка, провеждане на процедура съгласно Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ) и избор на изпълнител; 3. Доставка и предаване на съответните служители. Целевата група са 16 служители на ТПК Михалково, осъществяващи основно административни дейности, работещи с компютри (и дисплеи) и прекарващи работното време в седнало положение. Длъжностите, които отговарят на по- горното са: 1. Председател кооперация- 1бр. 2. Икономист, организация на труда- 1бр. 3. Началник склад- 3 бр. 4. Началник цех- 2 бр. 5. Ръководител звено- 2бр. 6. Специалист качество- 3бр. 7. Счетоводител оперативен- 3бр. 8. Финансов директор- 1бр. Изпълнението на тази дейност отговаря напълно на целта на процедурата да бъде „подобрена здравословната и безопасна работна среда в предприятията, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд“. 11 426.72 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: ТПК Михалково има „административна“ сграда на територията на предприятието. В настоящият момент в нея се извършва ремонт, с цел преустройство и освежаване, както и ще се обособят помещенията и зоните, необходими за изпълнението на дейността. Спортно- възстановителния център ще бъде разположен на първи етаж и ще се състои от Помещение от 15 м2 за практикуване на "Източни оздравителни практики" (Йога/ Тайчи/ Чигун/ Медитация), салон за фитнес от 39 м2, стая за почивка от 18 м2 и съблекалня с тоалетна и душ от 10 м2. Поддържането на добро физическо и психическо здраве е ключово за общото здравословно състояние на човек, за качеството му на живот и трудово представяне. Чрез синергията на дейностите в това проектно предложение ние искаме да постигнем максимално „подобряване на здравословната и безопасна работна среда в ТПК Михалково и да намалим значително рисковете за здравето на работното място. Нещо повече- ние искаме всички служители да получат максимална възможност за подобряване на здравословното им състояние и да се повиши мотивацията им и удовлетвореността от тяхната работа. Дейността е насочена към създаване на спортно- възстановителен център, който ще обхваща следните зони: 1. Фитнес зона, оборудвана с необходимите уреди (изброени изчерпателно в приложение IV, III_б.р.5 и в офертите) и интерактивен дисплей за разучаване и помощ за правилно провеждане на тренировките. При сегашния ремонт се обособяват помещенията, необходими за изпълнението на тази дейност. 2. Зона за Йога/ Тайчи/ Чигун/ Медитация и други източни оздравителни практики- доколкото фитнес зоната е насочена по- скоро към физическото укрепване на тялото, то практикуването на източни оздравителни практики е насочено към укрепването на човек като цяло. Както е известно те въздействат не само върху тялото, но и върху психиката и радостта от живота. Практикуването им позволява да се раздвижи вътрешната енергията, да се подобри циркулацията й в тялото, да се подобри имунитета и работата на вътрешните органи, както и да се премахнат болки, свързани с преумора в мускулите и ставите. За правилното усвояване и практикуване на тези оздравителни практики предвиждаме закупуването на интерактивен дисплей, на който ще се излъчват съответните уроци или ще се водят занятия (водена медитация, водени комплекси упражнения, демонстрация на форми и движения от Тайчи, Чигун и др). 3. Помещение за почивка и рехабилитация- тук предвиждаме закупуване на 4 кресла с табуретки, диван, кафеавтомат, микровълнова фурна, хладилник, 2 масажни стола и 1 малка маса (всички активи са описани в съответните оферти и print screen, както и в Приложение IV ). Предвиждаме да климатизираме спортно- възстановителния център чрез термопомпен климатик (1бр) и 6 конвектора (описани по конкретни доставки в приложение IV и в офертите). Ще направим довършителни дейности и оборудване на съблекалня с тоалетна и душ. СМР то е на помещение от 10 м2 и е необходимо, поради това че предвиденото помещение не е било с подобно предназначение, като са включени изграждане на преградни стени, окачен таван, полагането на теракот на пода и фаянс по стените, както и съответните ВиК и ел. инсталация. Предвидено е доставка и монтаж на 2 врати, както и съответното санитарно оборудване (мивка, моноблок, душ, аксесоари, смесител, шкаф и пейка). Всички СМР-та и оборудване са описани по количества и цени в приложените оферти. СМР дейностите са от такова естество, че няма необходимост от съгласувателни процедури и разрешителни. Етапите на изпълнение на дейността са следните: 1. Събиране на информация и групирането и по поддейности, необходими за изпълнението на цялата дейност; 2. Анализ на събраната информация и избор на оптимален вариант; ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩА ДЕЙНОСТ-"Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др."- ПРОДЪЛЖЕНИЕ 100 617.58 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.- ПРОДЪЛЖЕНИЕ: 3. Изработване на отделните задания, съобразно изискванията на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ; 4. Публикуване на покани или директни покани за оферти от избрани потенциални доставчици (в зависимост от праговете в Глава четвърта от ЗУСЕФСУ и указанията на УО) и осъществяване на избор на изпълнители за отделните поддейности; 5. Осъществяване на СМР и доставки и монтаж за "съблекалня с тоалетна и душ"; 6. Доставка и инсталиране на климатичната система; 7. Доставка, инсталиране/монтаж на оборудването за фитнес, мебелите и оборудването за "помещението за почивка и рехабилитация", монтаж и инсталация на 2-та интерактивни дисплеи. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).