Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в „БИЛДСТРОЙ-КО“ ООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Основната цел на тази дейност е да се въведат нови „зелени“ модели на организация на работните процеси, насочени към подобряване на политиката на фирмата за опазване на околната среда и ресурсната ефективност, изграждане на екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
В „БИЛДСТРОЙ-КО“ ООД е внедрен стандарта ISO 14001:2015 – Система за управление на околната среда (СУОС) като по този начин, може да се счита, че фирмата отговаря на специфичните екологични стандарти на международната индустрия. Системата за управление на околната среда (СУОС) подчертава ангажираността на ръководството и необходимостта от разбиране на контекста на околната среда за по-добро управление на евентуалните рискове и възможности, които могат да окажат въздействие върху способността да бъдат постигнати планираните резултати.
Освен този стандарт, с включването на настоящата дейност, предприятието ще допринесе към преминаването към зелена икономика и ефективно използване на ресурсите. В рамките на дейността ще бъдат предложени за въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, ще бъдат идентифицирани възможности за намаляване на използваните ресурси, отпадъци и разходи на енергия, ще бъдат определени начини за наблюдение и контрол на въздействието на дейността на „БИЛДСТРОЙ-КО“ ООД върху околната среда и пр.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
След извършване на прегледа на дейността и утвърждаване на предложеният план от мерки, се предвижда да се проведат информационни събития в предприятието, както и обучение сред служителите за т.нар. „зелено“ поведение на служителите, за новите мерки и ще бъдат представени идеи за екологосъобразно поведение.
По тази дейност целева група са всички служители на компанията - 38 лица. |
7 600.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) в „БИЛДСТРОЙ-КО“ ООД: Целта на дейността е да се осигурят висококачествени ЛПС и специално работно облекло на работещите в „БИЛДСТРОЙ-КО“ ООД - 35 лица - (всички служители без 3-мата счетоводители). Извършени са 2 оценки на риска и е изготвена Програма за минимизиране на риска за различните структури във фирмата, която включва осигуряването на необходимите ЛПС и СРО, също и необходимостта от осигуряване на Колективни предпазни средства за защита за различните бази и дейности в предприятието.
Въз основа на тях в рамките на тази дейност са планирани 2 групи ЛПС и СРО, в зависимост от дейностите на служителите - едната за служители, работещи административно - управленческа дейност, другата за работниците, ангажирани със строителство и ремонт на пътища и пътен участък; асфалтополагане на пътен участък; заглаждане на положения асфалт с валяк; транспорт и механизация - управление на товарни автомобили; управление на автобус; управление на леки автомобили; пътно – строителни машини;
ремонтна работилница и ремонтно хале.
1. За служителите, отговорни за административно-управленските и обслужващи дейности - 7 лица (1 строителен инженер, 1 управител, 2 техника строителство и архитектура, 3-ма счетоводителя):
Съгласно оценката на риска е видно, че дейностите, които извършват отслужителите в администрацията на предприятието са свързани със стрес, емоционално натоварване, работа с компютър, зрително напрежение, отражение и блясък от екраните и др. За да бъдат предпазени от вредното влияние на мониторите, е необходимо предвидените ЛПС да отговарят на определени характеристики за защита от вредното въздействие на работната среда. С цел отговаряне на нуждите на служителите от администрацията и обслужващите дейности, а именно оплаквания от болки в очите и напрежение, смущение на зрението, които се дължат на работа с видеодисплеи, по проекта се предвижда да се закупят очила за работа с компютър. Част от препоръките на СТМ за тази група служители са осигуряване на средства за корекция/предпазване на зрението на работещия за работата му с видеодисплеи, което е включено и в Програмата за минимизиране на риска на „БИЛДСТРОЙ-КО“ ООД. Предприятието организира преглед за цитираните служители при специалист, който даде предписание за корекция на зрението и за закупуване на очила за работа с видеодисплеи.
Затова по проекта се предвижда осигуряване на следните ЛПС за тези служители:
- Очила за работа с видеодисплеи (компютри) - 7 броя за 1 строителен инженер, 1 управител, 2 техника строителство и архитектура, 3-ма счетоводителя.
Очилата са предвидени по 1 бр. за всеки от служителите в административното звено за периода, планиран за изпълнение на проекта, съответстват на оценката на риска и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС. |
39 148.30
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд в „БИЛДСТРОЙ-КО“ ООД
: Тази дейност може да се раздели на следните поддейности:
1. Ергономия при работа
2. Осигурен по-добър микроклимат в предприятието
3. Защита на работещите от ел. ток и аварии
1. Ергономия при работа- тук целевата група са служителите, отговорни за административно-управленските и обслужващи дейности -7 лица, както следва: за 1 строителен инженер, 1 управител строителство, 2 техника строителство и архитектура, 3-ма счетоводителя:
Съгласно оценката на риска е видно, че дейностите, които извършват отслужителите са свързани със стрес, умствено натоварване и емоционално напрежение, свързано
с възприемане на информация, работа с компютър, принудителна работна поза, чести и еднообразни движения, неправилна организация и подреждане на работното място - затруднен достъп, неудобни бюра и столове, неергономичност и др. При продължителна работа в седяща поза (характерна за работещите в административно-управленската дейност на формата) е възможно да настъпят изменения в гръбначния стълб, затруднява се функционирането на дихателната и храносмилателната системи. Тези условия на труд могат да доведат до травми и заболявания. Работните столове, които в момента се използват, отговарят на законовите изисквания, но са амортизирани и не са конструирани с ергономичен дизайн. Работните бюра не са съобразени с най-новите технологии за запазване на правилната работна поза и предотваратяване на умората. Това води до умора след служителите при целодневното им позлване, както може и да доведе до дългосрочни увреждания в бъдеще.
По-добрите възможности на новите ергономични столовете и ергономични бюра ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. За целта на работниците ще бъдат осигурени подходящи столове и бюра, като формата, размерите, подвижността и нагласяемостта им ще бъдат съобразени с ръстта на работника, работната поза и характера на трудовия процес. Служителите ще са по-малко уморени и по-продуктивни. Ергономичните мебели са проектирани, така че да осигурят удобство по време на работа при дълги часове в еднообразна поза. Те могат да се адаптират към тялото на лицето, което ги ползва и да насърчат здравословната стойка. Ергономичните столове имат лумбална опора, която поддържа гърба и възпрепятства риска от изкривяване на гръбначния стълб. Ергономичните бюра дават възможност за настройване за регулирането на неговите части по такъв начин, че да осигурят максимално удобство на потребителя и да увеличат неговата ефективност.
Основни препоръчки за тази група служители на СТМ са подмяна на текущите офис мебели с ергономични такива - ергономини столове и ергономични офис бюра. Офис столове в предприятието са закупени на 20.10.2017г.с гаранция 36 месеца, и са напълно амортизирани, от изкуствена кожа, която вече е нацепена, протрита. Новите столове са от дишаща материя и мрежа. Старите бюра не са ергономични и са захабени и амортизирани.
2. Осигурен по-добър микроклимат в предприятието:
Тази поддейност е свързана с препоръките на СТМ от подобряване на микроклимата в предприятието. Направените препоръки са въз основа на изискванията на Наредба № РД-07-3 за минималните изисквания за микроклимата на работните места, ДВ, бр. 63/2014 г. Лошият микроклимат може да доведе до простудни общи заболявания като ларингит, бронхит, пневмония; а през летния сезон от прегряване до топлинен (слънчев) удар, световъртеж, главоболие, безсъзнание. От направените лабораторни измервания на факторите на работната среда е видно, че производственият микроклимат в ремонтна работилница и ремонтно хале през студения период е под допустимите стойности /с охлаждащ характер/.
В тази връзка е предвидено осигуряване на следното оборудване:
2.1. Климатици за управление на микроклимата/температура, влажност, скорост на въздушното течение/ за следните работни помещения:
- авторемонтна работилница(хале) - в момента в това помещение няма средства за отопление.
продължава в начин на изпълнение..... |
63 439.67
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд в „БИЛДСТРОЙ-КО“ ООД - продължение: 2. Осигурен по-добър микроклимат в предприятието:
2.2. СМР дейности в ремонтното хале и в авторемонтната работилница:
- Изграждане на термоизолиращ окачен таван - в ремонтното хале и в авторемонтната работилница - по препоръка на СТМ и съгласно планираните мерки в Програмата за минимизиране на риска, предиждаме изграждане на термоизолация на тавана, чрез поставяне на термоизолиращ окачен таван, за осигуряване на оптимални температури в двете помещения. Те са в размер на 256,80кв.м. и към момента нямат поставена изолация и топлинните загуби са големи, през зимния сезон. С поставяне на климатиците и окачения таван значително ще се намалят топлинните загуби и ще се даде възможност за контролиране температурата на въздуха в помещението,за да се създадат по-благоприятни условия на работа. Окачения таван ще намали обема на помещението и изолира работното пространство, ще защити работещите от неблагоприятен микроклимат през всички сезони, ще създаде по-ефективна топлоизолация на работните халета.
- поставяне на преградна стена - в ремонтното хале. Целта на тази преградна стена е да се подобри микроклимата в ремонтното хале и да се ограничи експонирането на работниците на химичните агенти от извършваните заварочни дейности.
3. Защита на работещите от ел. ток и аварии.
Към момента наличните осветителни тела в ремонтното хале и в авторемонтната работилница не са влагозащитени и създават рискове от аварии, инциденти и токов удар. След направени измервания от СТМ на елементите на работната среда беше установено, че в двете халета влажността е висока, предвид извършваните дейности и създава предпоставки за инциденти, в случай на незащитена ел.инсталация от влага. В тази връзка като мяска в програмата за минимизиране на риска сме приели подмяна на наличните осветителни тела с влагозащитени такива.
Рискът от възникването на късо съединение в електроинсталациите, които се намират в ремонтното хале и в авторемонтната работилница, и съгласно задължителните разпоредби на нормативните документи относно експлоатацията им, планираме по проекта да осигурим съответната минимална степен на влагозащита, с цел по-безопасни условия на труд за работещите. Новите осветителни тела ще предпазят ел.инсталацията и лампите от навлизането на влага, прах и замърсявания. Освен това те ще покрият и високите изисквания за качество, равномерност на осветяването и висока енергийна ефективност, което е свързано и с подкрепа на политиката за опазване на околната среда. |
29 990.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. в „БИЛДСТРОЙ-КО“ ООД: Целта на дейността е създаване на по-добри условия за почивка и хранене на служителите и работниците в „БИЛДСТРОЙ-КО“ ООД чрез осигуряването на следните социални придобивки:
1. Помещение за хранене, отдих и почивка чрез закупуването на 1бр.контейнер - предназначен за бригада от 6 бр. строителни работници.
2. Помещение за хранене, отдих и почивка чрез осигуряване на 1 бр. контейнер - предназначен за 20 работника - за работник поддръжка пътища - 6 бр., машинисти пътно строителни машини - 5бр., машинист еднокофов багер - 2 бр., шофьор тежкотоварен над 12т. - 6 бр.,шофьор товарен автомобил - 1бр.
3. Осигуряване на оборудване за помещението за преобличане, прилежащо към настоящото помещение за хранене в промишлената база.
„БИЛДСТРОЙ-КО“ ООД разполага със собствена производствена –техническа база, находяща се в Нови пазар, ул. Цар Освободител 38, но основната дейност на фирмата е свързана с работа на различни обекти, извън базата в Нови Пазар. Фирмата има договор за извършване на дейности по зимно поддържане по републиканските пътища на територията на Североизточен район, което налага работа на смени и даване на дежурства за всичките изредени групи работници по т.2 Това от своя страна често означава, че при работа на съответните обекти, те нямат място, където да се стоплят/охладят, в зависимост от сезона на работа, където да съграняват храна и напитки, да отпочиват по време на регламентираните им почивки, както и да се преобличат. Същият проблем имат и строителните работници, които са отделна бригада и работят на други обекти, извън базата в Нори Пазар. Тяхната работа отново се извъшрва на територията на Североизточен район и те са поставени да работят при всякакви условия, защитени единствено от осигурените ЛПС и СРО. Всички 26 работника многократно са изявявали желание за осигуряване на преместваемо помещение за отдих, хранене и почивка, където да могат да се преобличат също така. До момента фирмата не е имала финансовата възможност да осигури такова място. Именно поради тази причина, в рамките на проектното предложение предвиждаме изпълнението на дейност 5 - осигуряване на социални придобивки за работещите, под формата на помещения за отдих, хранене и почивка в „БИЛДСТРОЙ-КО“ ООД.
Закупените 2 бр. контейнери първоначално ще бъдат поставени във фирмата в гр. Нови пазар, ул.“ Цар Освободител“ № 38, а след това в зависимост от строителните и др. обекти ще бъдат премествани, с цел да се осигури комфортно място за почивка и хранене на работещите в предприятието. С цел постигане на благоприятен климат през всички сезони се предвижда за контейнерите да се осигурят климатици.
Към момента в производствената база на „БИЛДСТРОЙ-КО“ ООД е налично едно помещение на хранене и почивка за всички служители в предприятието - общо 38 лица, като 26 работника от тях го ползват по-рядко, тъй като тяхната работа е свързана основно с работа по обекти извън територията на предприятието. Към помещението за хранене и почивка има възможност за обособяване на стая за преобличане, предвид дейността на предприятието и използването от почти всички служители и работници на СРО. В тази връзка предвиждаме закупуването на 9 бр. шкафове за съблекалня с 3 отделения и 3 пейки. По този начин ще се осигури по-голямо удобство за всички служители, които могат да съхраняват на сигурно място своите вещи и да се преобличат на работното място. |
80 663.66
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - продължение: 2. За работниците, ангажирани със строителство и ремонт на пътища и пътен участък; асфалтополагане на пътен участък; заглаждане на положения асфалт с валяк; транспорт и механизация - управление на товарни автомобили; управление на автобус; управление на леки автомобили; пътно – строителни машини; ремонтна работилница и ремонтно хале „БИЛД СТРОЙ - КО” ООД, управител: Тук целева група са 35 лица (всички без 3-мата счетоводителя, за които се осигуряват само очила за работа с компютър).
Съгласно оценката на риска е видно, че дейностите, които извършват работниците са свързани с рискови фактори като опасност от механични увреждания - опасност
от падащи и летящи тела, опасност от подхлъзване, загуба на равновесие или падане от височина; опасност от движещи се машини и съоръжения, транспортни средства; опасност от нараняване в следствие на механичното действие на машинни части, инструменти, производствени детайли, удари в препятствия; опасност от поражения от електрически ток; опасност от въздействие на висока повърхностна температура и топлообмен с помещението; опасност от нарушаване на микроклимата и чистотата на въздуха, опасност от режещи и пробождащи елементи; опасност от производствен шум над долните или горни стойности на експозиция.
За длъжностите в отделните производствени звена са осигурени СРО и ЛПС, които отговарят на минималните изисквания за осигуряване на ЗБУТ. При актуализацията на оценката на риска и с цел осигуряване на по-висока защита или на нови по вид СРО и ЛПС, които досега не са използвани в „БИЛД СТРОЙ - КО” ООД, е предвидено закупуването на ЛПС и СРО, с по-висока защита от досегашните - описани и обосновани подробно в Приложение V – Информация за ЛПС, както и в Програмата за минимизиране на риска. Планираните ЛПС/СРО съответстват на оценката на риска, вписани са за длъжностите в утвърдения списък на работните места, при които се използват ЛПС и СРО, и за тях е представена обосновка в Приложение V - Информация за ЛПС. Заложените ЛПС и СРО са с по-високи характериситики от ползваните към момента - СРО с еластан, което го прави по-функционално и удобно,светлоотразителни елементи и повече джобове. Обувките са категория S3, олекотени, устойчива подметка до високи градуси, по-издържливи на приплъзване. Предвидени са по-плътни материя и качествени материи на СРО, водозащитния костюм е от специална Plavitex материя, която го прави по-лек и удобен при носене. Каската е вентилирана, регулируема. Ръкавиците са топени в латексова пяна са по-удобни и дишащи. Респираторите са от висок клас на марка 3М, формовани. Ботушите са от високо качество PVC, много по-леки и огъващи се. Предвиденте материи осигуряват необходимата защита, но не причиняват изпотяване, топлят повече и защитават по-добре. Предвидена е нова, по-качествена защита за заварчика, всички избрани ЛПС и СРО са с по-висока защита от предходните.
Предвидени ЛПС/СРО:
1. Работен костюм – летен: яке с полугащеризон с еластан, със светлоотразителни елементи плат П/ПЕ модел 4XStretch/Ardon. - 26 бр. - с по-големи джобове, по-здрава и дишаща материя (за шофьори,машинисти и работници строителство);
2. Работен костюм – зимен: яке с полугащеризон модел Braver/Ardon - 26 бр. - с по-висок грамаж вата и по-голям воден стълб на полиестера;
3. Светлоотразителен елек модел Alex/Ardon от специална материя Plavitex Ardon Aqua/Ardon - 34 бр. (всички без чистача)
4. Водозащитен костюм, включващ наметало яке и панталон от специална Plavitex материя - 33 бр. (всички без заварчик и чистач)
5. Ръкавици топени в латексова пяна модел Petrax/Ardon - 26 бр.
6. Респиратор формован с клапа 3М6922 - 26 бр.
7. Работни обувки зимни боти с бомбе и пластина категория S3 модел Rover/Ardon - 26 бр.
- списъка продължава в начин на изпълн. |
0.00
|
0.00
|