Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

This project proposal includes the implementation of the following activities: development and application of "green" work organization models according to the specifics of particular workplaces at the companies; preparation of "green" maps for the work processes organization at the specific workplaces; training target group staff aimed at implementing "green" work organization models and providing collective protective measures, including modernization and/or reconstruction, and/or ensuring the safety of current sites, technological processes, machines and equipment related to improving labor conditions through buying a proximity and collision avoidance system. 
The activity of developing and applying green models at Asarel-Medet JSC will pass through the required stages for its implementation. The implemented "green" models of organization of work processes at the company will contribute to its establishment as a "green" company, supporting the transition towards a climate-neutral economy.
The activity of providing collective protective equipment includes purchasing an overall proximity and collision avoidance system for main and auxiliary equipment. It is aimed at workers whose jobs are within the Asarel Mine Department. The system is planned to cover 74 mining machines and specialized vehicles. By commissioning the system, the risks from entering hazardous areas in the pit and any incidents causing material damage to the mining equipment or injuries to the employees working in the Asarel Mine will be minimized. Employees of Asarel-Medet JSC who represent the project target group will be 283 covered within the project framework. The planned project duration is 18 months. The total project budget amount is 1,6 million BGN out of which 391 thousand BGN is the requested grant.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще е свързано с едно или няколко от следните направления: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Новите „зелени“ модели могат да се изразяват във: - въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; - въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; - въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. Дейността ще включва задължителните четири етапа и ще се реализира в следната последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Производственият процес в "Асарел-Медет" АД е много тежък, ресурсоемък и енергоемък с изключително високо потребление на суровини, материали, енергия, вода и др. Предвид това, изпълнението на подобна дейност от предприятието за внедряването на "зелени" модели, се очаква да доведе до значителен положителен ефект върху потреблението на ресурси в посока понижаване и минимизиране на въздействието върху околната среда. 20 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд чрез закупуване на система за предотвратяване навлизането в опасни зони в Рудник "Асарел" и за избягване на близост и сблъсъци: Дейността включва осигуряването на колективни предпазни средства на част от служителите на "Асарел-Медет" АД чрез закупуването на система за предотвратяване навлизането в опасни зони в Рудник "Асарел", както и за избягване на близост и сблъсъци между специализираните и помощни машини. Системата представлява специализирано оборудване, което ще бъде поставено в машините и автомобилите, които навлизат на територията на рудник "Асарел" и за които съществува риск от навлизане в опасни зони на рудника и евентуални последващи инциденти и наранявания на служителите на компанията. Навлизане в опасните зони в рудника може да се наблюдава в следните няколко места и при извършване на посочените по-долу работни операции: - в близост до границите на рудничните пътища (бермите); - участъци в съседство с изкопи, руднични съоръжения за отводняване, товарене и транспорт на руда (циклично-поточни транспортьори и др.); - участъци, в които в момента се извършват минни работи от други машини; - при разминаване на две или повече машини в рудника; - при спиране на машина/и поради авария или други причини в рамките на рудника; - на взривните полета; - всякакви други ситуации, изискващи повишено внимание от страна на работещите служители на територията на рудника. Рудник "Асарел" е много голям обект с множество опасни участъци в него. Минните дейности се извършват денонощно и целогодишно без прекъсвания в технологичния процес. Предвид това, производственият персонал, пряко и косвено зает с работните операции в рудника, работи в много тежки условия - мъгла, понижена видимост през нощта, запрашеност при силен вятър, мокър и хлъзгав терен, неравни участъци, наклонени терени и др. Това предпоставя завишен риск от сблъсъци при навлизане в опасна близост между руднична и спомагателна техника, оперираща в Рудник "Асарел", между машините и техническата инфраструктура на територията на рудника и/или между машини и служители на компанията, извършващи работни дейности в него. Още по-трудни и застрашаващи здравето на целевата група по проекта са работните условия през есенно-зимния период, когато тежките фактори на работната среда се синергират с метеорологичната обстановка - проливни и/или продължителни дъждове, интензивен снеговалеж, бури, силни до ураганни ветрове и пр.. В такива моменти, с цел запазване здравето на работниците в Рудник "Асарел" и безопасността при работа на служителите, се стопират временно част или всички дейности, изпълнявани на негова територия, за да бъдат избегнати сблъсъци и травматизъм на целевата група по проекта. Поради високият риск от навлизане в опасни зони в Рудник "Асарел", тежките работни условия в него и евентуално настъпване на злополуки и наранявания на част от работещите служители на "Асарел-Медет" АД, компанията с настоящата дейност предприема мерки за подобряване условията на труд, запазване здравето на работниците си и повишаване на тяхната безопасност при работа чрез закупуване на система за избягване на близост и предотвратяване на сблъсъци. Дейността по оборудване на специализираните и спомагателни машини, опериращи на територията на рудника, със системата, ще минимизира риска от навлизане в зони на опасна близост между машините, съоръжения, работници и др. Цялостната система представлява дълготраен материален актив - съвкупност от датчици, сензори, видеодисплеи, и сървър със съответното приложение за управление, които могат се поставят в машините, на съоръженията или в други опасни участъци на рудника, които са свързани помежду си и осигуряват многостранен обмен на информация в реално време за посока на движение, скорост на движение, местоположение, разстояние и др. параметри. Приближаването към опасна зона (други машини, технически съоръжения, границите на рудничните пътища, изкопи и т.н.) се индикира на работника чрез аларма с няколко нива на опасна близост (стандартно три зони на близост). Това е т.нар. динамична зона за безопасност, която се конфигурира индивидуално при внедряването на системата. 1 479 605.82 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).