Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 296 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The implementation of the current project will allow to satisfy the need to provide adequate mechanisms for the prevention of occupational and health risks in BELLA BULGARIA AD and will help the enterprise to meet the new challenges related to the transition to a climate neutral economy and the changing models of work.
The target group of the project includes 1399 employees in the enterprise. The following activities will be carried out within the project:
- Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprises. Preparation of "green" maps for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization.
- Improvement of sanitary living conditions in the company by providing social benefits-corners for recreation and meals.

The implementation of the planned activities is a key element for achieving sustainable working conditions for all workers, increasing the motivation for work and the working capacity of employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат за цел намаляване въздействието върху околната среда , както и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.Фирмата ни винаги е била ангажирана с опазване на околната среда като прилагаме разделно събиране на отпадъци, имаме фотосоларна инсталация за ел. енергия и участваме в различни екологични мероприятия. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде насочено към: - въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; - въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; - въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на предприятието– продукти/услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят следва да разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на фирмата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят изготвя и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Изпълнението на дейността ще включва следните четири етапа: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Целта от деността е да мнимизираме негативното влияние от нашата дейност върху околната среда чрез оптимизиране изпозлване на ресурсите и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. 20 000.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите под формата на оборудване на места за отдих и хранене: Еднообразната двигателна дейност може да има негативно влияние върху умственото здраве и психичното състояние - тя води до досада, липса на интерес, психична монотония, намалена концентрация на вниманието, и др. Умората е нормално, физиологично, обратимо състояние, предизвикано от интензивна или продължителна работа. Характеризира се с временно понижение на работоспособността, при което количеството и качеството на изпълняваната работа намалява, броят на грешките се увеличава.В зависимост от характера на извършваната работа умората може да е физическа, умствена в тесния смисъл на думата, нервно-двигателна, нервно-сензорна (зрителна, слухова), емоционална, психична и др.При продължително натрупване на умора, обаче възможно да се стигне до преумора. Тя е съвкупност от трайни функционални нарушения в организма на човека, и се проявява със значително понижена работоспособност, обща изтощениена организма, чувство на дискомфорт.Работодателят трябва да предприеме подходящи организационни мерки и да осигури използването на подходящи средства и оборудване.Наредба № 15 за физиологичните режими на труд и почивка препоръчва мястото на провеждане на почивките да се осъществява извън работните помещения, в стаи за почивка, които да осигуряват необходими условия за възстановяване на работещите.Към момента почивките се извършват извън фирмата по преценка на служителите, тъй като в обектите предмет на проекта все още не са обособени места за отдих и хранене. Цеховете ни работят на извънредно натоварен режим на работа често на 3 смени без прекъсвания целогодишно. Трудът е физически и еднообразен. Това налага специфичен график на почивка в работното време. Въпреки стремежът ни да осигурим добри здравословни исловия на труд в привлекателна среда за момента не разполагаме с кътове з аотдих в целевите обекти.Служителите следва да се хранят навън , което отнема от времето им за почивка, а и нямат условия за хранене със собствени продукти от вкъщи. Дейността цели подобряване на условията на работа и социалния климат в дружеството чрез осигуряване на допълнителни социални придобивки за служителите под формата на обособяване и оборудване на места за хранене и отдих. В рамките на проекта предвиждаме да обособим 8 къта за отдих и хранене 5 населени места както следва: в обекти Обект Фермата, с. Костиево Обект Пастьоризация, с. Костиево, Обект Идеа, Пловдив и Обект Сачи, Пловдив, Обект Орехите, Добрич, Обект Тестени Кори, Ямбол и Обект Тестени Бутер, Ямбол, Обект Тестени , Свиленград. Така ще удовлетворим потребностите на служителите за пълноценна почивка в уютна среда в рамките на производствените бази, без да се налага излизане от границите на заводите и търсене за почивките, с което се губи ценно време за отдих и е свързано с допълнителни разходи. На място ,където е възможно ще се приготвя храна и закуски, които ще се предлагат за служителите на купонен принцип. Очакваме изпълнението на проекта ще допринесе за цялостно подобряване организацията в компанията и повишаване ресурсната ефективност, подобряване на здравният статус на служителите и ефективността на техния труд и респективно подобряване на конкурентоспособността на компанията като цяло. Ще се закупят: Конвектомат 5 Столове 148 Маси 37 Шкафчета за дрехи - 6 клетки 222 Шкафчета за лични вещи - чанти - 20 клетки 7 Шкафчета за лични вещи GSM - 30 клетки 5 Предивдените за закупуване активи са необходими за приготвяне на храна, маси и столове за хранене и поради високите хигиенни изиксвания в цеховете, в кото се произвеждат хранителни продукти и се достъпва само със специално работно облекло, с което не може да се движат извън цеховете- шкафчета за преобличане на входа с цел да облекат други дрехи за времето на почивката и след това обратно работното облекло за връщане в цеховете. 337 382.59 0.00
Превенция и профилактика на "бърнаут" на работното място и ефекти от COVID пандемията: Целева група на проекта са 164 служители в Пловдив. В резултат на изминалите няколко години изпълнени със силно стресови събития и ситуации: COVID пандемията и риск за живота и здравето, война и промени в пазарите и свръхинфлация, рязък скок в енергийните източници и др. повечето служители се оплакват от състояние на физическо, емоционално и умствено изтощение, причинено от продължителното излагане на стрес. Стресът и прегряването може да има сериозни последици върху психическото и физическото здраве на индивида, както и върху неговата продуктивност. Освен това определени лични обстоятелства и личностни черти, като перфекционизъм и високи нива на тревожност, могат да увеличат риска от прегаряне. Прегарянето може да има тежки последици за психическото и физическото здраве на индивида. Може да доведе до депресия, тревожност и други психични проблеми, както и физически симптоми като главоболие, умора и безсъние, паник атаки. Прегарянето вияе негативно на продуктивността на служиъелите, което води до намаляване на производителността на работата и увеличаване на отсъствията от работа. Освен това прегарянето може да повлияе на личния живот, което води до обтегнати взаимоотношения и понижено качество на живот. В отговор на тези проблеми смятаме да осигурим за заетите психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целите на дейността са насочени към изпозлване помощта на специалисти за запознаване на служителите с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Следва да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа и др. негатовни ефекти. В рамките на ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа ще се извършва от лице/а със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ и ще бъде под формата на групови семинари за профилактика и индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително следва да бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания ще е до 10 лица в група. Стъпки на изпълнение: -Избор на изпълнител и договор-месец 1 -Изпълнение на услугата-месец 2-12 -Анкета за удовлетвореност от участниците-месец 12 16 600.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).