Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at several of the company's main priorities for the introduction of safe and good working conditions for employees at "Sigma Art" EOOD, as well as ensuring long-term positive effects for the entire organization, such as:

- the provision of good, healthy, safe and quality workplaces;
- adapting to changes in the environment, reducing the negative impact of the company's activities and increasing the awareness of employees regarding environmental protection;
- providing psychological support, detecting early signs of burnout, as well as developing strategies to deal with it, to improve the general working environment, increase productivity and reduce absences from work due to stressful conditions.
These strategic goals for the company will be realized through the implementation of the following activities:

The project proposal envisages activities concerning:
- Development and implementation of "green" models of labor organization;
- Ensuring prevention and prevention of "burnout" in the workplace and "effects of the COVID pandemic on mental health";
- Ensuring better working conditions, protection, prevention of diseases and occupational injuries;
- Provision of means of recreation for the employed persons.

The project is fully directed and meets the needs of the employees of "Sigma Art" EOOD - 24 persons directly employed in the implementation of the company's activities, and for whom measures are planned.

The planned activities will contribute to the achievement of the strategic goals of the Human Resources Development Program in the field of employment, the fight against poverty and social exclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: В проектното предложение планираме разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд за насърчаване на устойчиви практики в работната среда, която е ключова стъпка към създаването на по-екологично отговорни и устойчиви бизнеси. Целта на тази дейност е да създаде ангажимент към устойчивостта - било то чрез спестяване на ресурси, рециклиране, използване на зелена енергия, въвеждане на практики като рециклиране, използване на енергоспестяващо оборудване и намаляване на консумацията на суровини, материали и енергопотреблението и екологични инициативи. Чрез тях ще можем да насърчим екологичното съзнание и действие на служителите в компанията. Те ще служат като признание и стимул за служителите да мислят и действат по-устойчиво. Това не само подобрява екологичния отпечатък на компанията, но и повишава общото съзнание за важността на екологичните практики. Зелените Карти са повече от просто символично признание; те са част от широка стратегия за въвеждане на устойчиви практики в ежедневието на компанията. Посредством тях се насърчава активното участие на всеки служител в опазването на околната среда и се допринася за създаването на по-зелена и отговорна корпоративна култура. Дейността ще бъде насочена за въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; Въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. „Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 4 800.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“: Дейността е насочена към осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве за недопускане на физическо, емоционално и ментално изтощение, причинено от продължителен и интензивен стрес на работното място. Обученията за борба с бърнаут е критична за поддържането на здрава и продуктивна работна среда, явление засяга, както индивидуалните служители, така и цялата компания. Това не само помага на служителите да се чувстват по-добре и да бъдат по-енергични, но също така допринася за дългосрочната успешност на организацията. Дейността на компанията се обуславя със сериозна тежест, бързина, дълги смени, напрежение, отговорност , креативност и трудност, също така, рутината, стресът на работа, малките неща, които дразнят работниците – всичко това влияе на психическото им състояние. С времето негативните емоции се натрупват и могат да доведат до сериозен психологически срив. В пазар със силна конкуренция и необходимост всички процеси да се случват бързо, качествено и с голямо физическо натоварване, допълнително натоварва нашите колеги и допринася за повишаване на напрежението, стреса, неудовлетвореността и демотивация. Претоварването кара да се чувстват безсилни, а тялото логично отговаря на тревогите на ума със симптоми като главоболие, високо кръвно налягане и болки във врата, кръста и гърдите. Нарушеният или непробуден сън, проблемите със събуждането или заспиването са други често срещани проблеми, пряко свързани със стреса, които нарушават естествения ни баланс. Бърнаутът често води до намалена работна ефективност. Обучението помага на служителите да управляват стреса, което допринася за подобряване на тяхната обща продуктивност. Познаването на причините и симптомите на бърнаут спомага за създаване на по-подкрепяща и здравословна работна среда. Поради сериозните причини и рискове за работниците предвиждаме и провеждането на обучения и психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Обучението за бърнаут подчертава значението на психическото здраве и благополучието на служителите и необходимите инструменти и стратегии за ранно разпознаване и предотвратяването му. Разпознаването е важен процес, не само за работниците, но и за ръководителите. Обучението ще спомогне и ръководителите за запознаване с уменията да разпознават бърнаут и да подкрепят своите екипи. Чрез него ще имат възможността да научават как да се справят по-ефективно с работния стрес и да поддържат баланс между работа и личен живот. Обучението за бърнаут не само помага на служителите да се справят с настоящи предизвикателства, но и води до дългосрочни положителни промени в организационната култура и благополучието. Предвиждаме обучението да обхване целия екип на компанията (24 лица), включително и ръководния състав, което да спомогне за постигането на цялостни резултати за колектива и да включва както индивидуални, така и групови занятия за колектива. Също така и възможност за индивидуални консултации със специалист психолог за разгеждане на специфични проблеми и възможности за тяхното преодоляване. 4 800.00 0.00
Модернизиране на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за подобряване на личната защита на служителите и намаляване въздействието на вредните фактори от работната среда: Основната цел на дейността е повишаване на нивата на лична защита на работното място, намаляване на въздействието на вредните фактори на работната среда и предотвратяване на рискове от злополуки, чрез осигуряването на нови, съвременни, с по-добри експлоатационни и технически характеристики лични предпазни средства и специално работно облекло, спомагащи за запазване на здравето при извършване на специфичните дейности на служителите, в това число: - служители заети в кухнята и прилежащите към нея дейности - 16 заети лица; - бармани и сервитьори - 7 лица. Върху служителите ежедневно влияят редица вредни фактори като: - Работниците в ресторанта често стоят на крак за дълги часове, което води до болки в краката и гърба. Съществува също риск от порязвания, неблагоприятен микроклимат, изгаряния и подхлъзвания поради обслужване на горещи ястия, остри прибори и мокри подове; - Бързотемповата среда, особено по време на пиковите часове, може да бъде изключително стресираща. Работниците трябва да могат да изпълняват множество задачи ефективно и да запазват самообладание дори когато са под интензивен натиск; - Кухните са известно горещи и шумни, което може да бъде претоварващо за дълги периоди и потенциално вредно за слуха и благосъстоянието. - Работниците в ресторанта имат нередовни графици, със смени, които могат да се удължат късно през нощта или да започнат рано сутринта, водещи до потенциални нарушения на съня и дисбаланс в работа-живот. - Ежедневната работа с горещи печки, фурни и остри ножове увеличава риска от изгаряния и порязвания, някои от които могат да бъдат сериозни; - Почистващите препарати, използвани в ресторантите, могат да бъдат опасни, и неправилното им боравене може да доведе до химически изгаряния или респираторни проблеми. Изброените фактори поставят необходимостта за постоянното подобряване и осигуряване на ЛПС и специално работно облекло с висок клас на защита за служителите, мерки за подобряването на тяхното здравословно състояние и ограничаване на възможностите за професионални травми и рискове. Възможността да се осигури закупуването на нови, съвременни, качествени и по-модерни ЛПС и специално работно облекло ще доведе до още по-висока лична защита на работещите. Съобразявайки се с предписаните мерки за минимизиране на професионалния риск, списъка на длъжностите (към момента на кандидатстване е общо 24 постоянно заети служители на трудов договор, за които са предвидени осигуряването на защитни средства) и съответстващите им ЛПС и специално работно облекло и са описани в приложение IV и V към настоящото проектно предложение: - ергономични предпазни обувки (зимни и летни); - предпазни гумени престилки; - предпазни ръкавици. Предвидените ЛПС и специално работно облекло произтичат от необходимостта, от една страна да подобрим качеството на използваните защитни средства, а от друга страна, от високите рискове при ежедневните си дейности на персонала и желанието ни да намалим натоварването и облекчим вредното въздействие, както и да подобрим здравното състояние и недопускане на потенциялни рискове за тяхното здраве. Изпълнението на дейността ще доведе до намаляване на травматизма, риска за здравето на работното място, запазване и подобряване на здравния статус, мотивацията за труд на работещите в „Сигма Арт” ЕООД. Това ще се осъществи чрез по-добра защита от професионалните рискове и заболявания на работното място. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за подобряване на личната защита на служителите и намаляване въздействието на вредните фактори от работната среда, включително химически, физически, механични и други опасности. Чрез тях ще намалим потенциалните травми и професионални заболявания и ще повишим безопасността и здравето на работещите. В сектор като ресторантьорството, където коефициентът на трудов травматизъм е висок, ефективните ЛПС са жизненоважни за предотвратяване на злополуки и увреждания. 5 027.20 0.00
Подобряване условията за отдих и подобряване условията на труд на работещите в компанията: Дейността е насочена към зеатетие лица в компанията, които понасят ежедневните натоварвания и турдности, за което искаме да осигурим и създадем мерки за пълноценен отдих и съответните условия за това. Създаването на места за отдих за заетите лица в обектите на компанията е дългоотлагана, но изключително важна мярка, която цели да създаде удобства и възможности за отдих за служителите по време на свободните моменти. Работата в заведенията е изключително натоварваща, с моменти на големи натоварвания по време на обеди и вечери, както и на спадове в междинните периоди. По време на пиковете, натоварването на служителите е огоромно, което води до бързо изтощение и умора. За да можем да осигурим възомжност да починат пълноценно в периода на затишие сме предвидили изграждането на социални помещения за тях. Сградата, в която се помещават и двата ресторанта е на няколко нива точно до поречието на р. Осъм. На най-ниското ниво се намират всички работни помещения - кухни, миално, фризери, както и няколко свободни помещения, които желаем да превърнем в място за отдих. Сградата е строена преди повече от 50 години, което поставя и пречките до момента да го направим, тъй като се изискват сериозни средства за ремонт и обособяване, но разчитайки на програмата имаме възможност да осъществим всички дейности и да дофинансираме тяхното изграждане. Настоящата дейност е насочена към осигуряването на добри условия за отдих и отмора на служителите, както и възможност за намаляване на вредното въздействие на неблагоприятни условия и стресова среда, чрез осигуряването на обособени места за отдих и възстановяване поради няколко ключови причини: - Напрегнатост, отговорност и кратки срокове, натовареност и много движение - често е физически изтощителен и може да представлява рискове за здравето. Подходящите условия за отдих позволяват на работниците да си починат и да се възстановят, което намалява риска от професионални заболявания и инциденти на работното място; - Подобрените условия на труд допринасят за по-добро общо удовлетворение от работата; - Подходящите условия за отдих спомагат за намаляване на стреса и умората, което е от решаващо значение за физическото и психическото здраве на работниците. - Уморените работници са по-малко ефективни и склонни към грешки, което може да доведе до риск от злополуки и допускане на грешки; Подсигуряването на качествени условия за отдих е не само отговорност към работниците, но и стратегическо инвестиране в продуктивността, безопасността и дългосрочния успех в нашия сектор. Създаване на социално помещение за отдих и спорт, както и съответното оборудване към тях: * Помещение за отдих: - осигуряване на обзавеждане за стая за отдих, в което ще се съхраняват вещи за персонала, които да използват по време на почивките - 1бр.; - телевизор - 1бр.; - масажен стол - 1бр. за разтоварване на мускулите от ежедневнотонатоварване, за подобряване на циркулацията, редуциране на болката от неправилната поза, релаксиращ ефект. * помещение за съблекалня за осигуряване на възможност да се преобличат и съхраняват лични вещи: - осигуряване на гардероби за съхранение на дрехи и вещи на персонала - 20 бр.; * помещение за спорт - физическото натоварване в ежедневните задължения изисква, от една страна добра физическа форма, а от друга, необходимо време за спорт и психически отдих, което е трудно съвместимо с различните смети, натоварения ден и финансови възомжности. - Бягаща пътека - 1бр. - Комбиниран уред - 1бр. - Хексагонални гири - 1бр. - Велоаргометър - 1бр. * Мулти сплит система за отопление и охлаждане - предвиждаме осигуряването на цялостна система за отопление и охлаждане на помещенията за отдих за да можем да осигурим съответните благоприятни удобства и температура за пълноценен отдих. * СМР за въвеждане на помещенията в подходящ вид поради непригодност към момента за тяхното използване - не са използвани последните 40г. 47 917.60 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).