Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Неблагоприятните промени в климата и необходимостта от последователни усилия за опазване на околната среда насърчиха дружество "Франстил и Ко" ЕАД за разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на работни места в предприятието, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд , свързани с опазването на околната среда. Дейността ще бъде изпълнена, чрез изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
"Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени."
Дружество "Франстил и Ко" ЕАД не разполага с квалифициран служител за изпълнение на дейността и ще използва услугите на външен изпълнител.
Дейността ще включва - преглед на моментното състояние на предприятието, обучение и инструктиране на служителите на фирмена култура свързана с опазване на околната среда, като се разпишат модели на работи и програма свързани със спецификата на длъжностите, които заемат. С изпълнение на мерките заложени в програмата, и конкретно дейността "Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси за работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд", дружеството ще въведе модели на работа свързани с:
1. Ефективно използване на ресурси и суровини:
- Ефективно използване на ресурсите електричество и вода - План за действие за намаляване потреблението на енергия и вода;
- Ефективно използване на офисни консумативи, като тонери за принтери, принтерна хартия и др. - Въвеждане на електронни документи, за да се намалят разпечатаните документи;
- Указания / вътрешни правила за покупка на щадящи природата продукти от хартия;
- Замяна на консумативи за еднократна употреба с такива за многократна употреба - Повторна употреба на материалите, оборудването и др. когато е възможно;
- Избират се продукти с нетоксично съдържание.
2. Разделно събиране на отпадъци.
3. Зелено управление на човешките ресурси:
- Зелен подбор на работници и служители - При подбор на нови служители се обявяват и изисквания за зелена грамотност и поведение. Молбите за кандидатстване се подават онлайн с цел пестене на ресурси и време, а интервюто за работа включва въпроси по зелена грамотност и поведение;
- Зелено обучение - Обучение на служителите на дружеството за усвояване на зелена култура и зелени умения;
- Качество на въздуха в затворените помещения - Чрез политика за пушенето;
- Информация за мерките, взети за намаляване на отпадъците и методите за управление на отпадъците.
Това са само част от мерките, които ще бъдат разписани в политиката на дружеството за опазване на околната среда и въвеждане на зелени модели за работа, с оглед изпълнението на заложените в проектното предложение цели. |
1 600.00
|
0.00
|
Дейност 4: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез осигуряване на средства за колективна защита , свързани с подобряване условията на труд. Безопасните и здравословни условия на труд са един от основните фактори за постигане на оптимална производителност, съчетано с опазване на здравето на работниците и служителите, което е основополагащо в политиката на "Франстил и Ко" ЕАД. Важни фактори за осигуряване на добри работни условия в "Франстил и Ко" ЕАД са отоплението и осигуряването на оптимални температури в работните помещения през всички сезони от годината. Също така от съществено значение за нормалната работа на работниците и служителите е ползването на удобни и ергономични работни столове в процеса на изпълнение на задачите си.
В дейността са разписани следните артикули:
Позиция: 1 Климатици мулти-сплит - В момента в производствените помещения на "Франстил и Ко" ЕАД отоплението се осъществява от стари акумулиращи печки - недостатъчни, като бройка. Съществуващото отопление не осигурява постоянна температура през всеки един от сезоните. То работи само през студените месеци и като цяло не е достатъчно ефективно като вид отопление. То не дава равномерно затопляне на цялата отопляема площ и има температурни разлики в различните части от помещенията. През топлите месеци температурата в помещенията зависи от метеорологичните условия и влиянието на машините, чиято работа също е свързана с отделяне на топлина. За да се понижи температурата през топлите месеци, работниците отварят прозорците и вратите, за да се предизвиква въздушно течение, с цел охлаждане. Това по-често довежда до влошаване на здравословното им състояние. При съществуващото положение няма гарантирани оптимални работни условия за работниците и служителите по отношение на температурите в работните помещения. С оглед на създаване на нормални работни температурни условия в работните помещения е необходимо закупуване и монтиране на климатици мулти-сплит система. Планираните за закупуване климатици ще подобрят микроклимата в работните помещения, ще осигурят на персонала целогодишно приятна и комфортна за работа температура, значително ще намалят отсъствието на работниците заради простудни заболявания.
Позиция: 2 Ергономични столове
Позиция 2.1 Ергономични работни столове Модел 1 - за отдел производство
Позиция 2.2 Ергономични работни столове Модел 2 - за отдел производство
Работните места в момента са оборудвани със столове, които са физически амортизирани и трябва да бъдат подменени с нови, по-удобни и ергономични работни столове. Тази промяна ще окаже въздействие върху качеството на работата на работниците и служителите тъй като удобните столове предполагат по-добро работно положение, което води до намаляване на напрежението и болките в тялото на работещия. С времето неудобната работна поза довежда и до трайни изменения в гръбначния стълб и ставите от там до отсъствия от работа и до намаляване на производителността на труда. Анализа на риска на работната среда е установила, че заболяванията на нервната система, в частност увреждания на различните плексуси, подложени на натоварване при работа в седнало положение и уврежданията на ставно-мускулния апарат са добре изразени при колектива на "Франстил и Ко" ЕАД. Чрез закупуването на ергономичните работни столове, които отговарят на естеството на извършваната работа и на Нормите за физ. натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергон. изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 5 на МНЗ, опасността от гръбначни изкривявания и мускулно-скелетни заболявания ще бъде премахната.
Предвиденото за закупуване оборудване е разписано в " Утвърдената програмата за минимизиране на риска" в следствие на проведен анализ на работната среда, и видовете заболявания, от които страдат работниците и служителите в "Франстил и Ко" ЕАД. |
81 948.34
|
0.00
|
Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на така желаната лоялност на работниците. Те са важен елемент от общата мотивация, която компанията предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя - мисията на фирмата и ще работят по ефективно. Целта на дейността е повишаване качеството на условията за почивка, запазване на здравето на работниците и повишаване на личната им мотивация, удовлетвореност и производителност чрез осигуряване на следните социални придобивки.
Дейността включва осигуряване на социални придобивки за работещите в дружество "Франстил и Ко" ЕАД чрез осигуряване на модулна конфигурация от контейнери на три нива за отдих, хранене и почивка на работниците и служителите и оборудване за места за отдих, хранене и почивка в предприятието .
Позиция: 1 Модулна конфигурация от фургони разположени на три нива за почивка, хранене и съблекалня на работници и служителите в дружеството - 1 брой конфигурация. Включваща мобилно пространствено решение на три нива сглобено от общо 18 броя фургони с различна големина и предназначение(13 броя контейнери за преобличане, столова и почивка, 2 броя контейнери с тераса, 3 броя санитарни контейнери). Модулната конфигурация е решена в този вариант, заради недостатъчно пространство в прилежащото дворно място, час от производствената база на дружеството. Разписаната за закупуване модулна конфигурация от фургони ще бъде разположена в непосредствена близост до производствената сграда на дружество "Франстил и Ко" ЕАД.
Разпределението на фургоните, което кандидатът планира да направи:
- Първо ниво помещения за съблекалня на работниците. Дейността на дружеството изисква от работниците заети в производствената част (в по голямата си част жени) да работят с униформено/работно облекло. Към момента дружеството е приспособило помещение неподходящо за целта. Помещението отредено за съблекалня е малко и тъмно, не отговарящо на бройката персонал, която го използва. Персонала на дружеството започва и свършва работа с едно и също регламентирано работно време, което образува струпване на работници и губене на време, както от работното време на персонала така и от времето за хранене и почивка на работещите. С предвиденото първо ниво, част от модулната конфигурация от фургони, ще бъде осигурено достатъчно място за преобличане/съблекалня на всичките 65 броя лица заети в производствените отдели на дружеството. Съблекалните ще бъдат обособени на дамски (в по-голямата си част) и мъжки. С осигуреното пространство за преобличане на персонала дружеството ще увеличи своята производителност, а работниците ще увеличат времето си за ефективна почивка, като се премахне времето, през което работниците изчакват ред за преобличане и съхранение на лични вещи. Контейнерните ще осигурят комфорт и лично пространство на работниците на дружество "Франстил и Ко" ЕАД. На първо ниво част от модулната конфигурация е планиран и санитарен контейнер с оборудвани два броя тоалетни и баня.
Описание на дейността продължава в т. 4 Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ |
271 619.61
|
0.00
|
Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: - Второ ниво определено за почивка и отдих на персонала. Едно от задълженията на работодателя във връзка с осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд е въвеждането на физиологични режими на труд и почивка по време на работа. Това изискване е установено в чл.12 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и Наредба № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа.
При физиологичен режим на труд и почивка при нормална продължителност на работния ден (8 часа) се дават поне 2 почивки: първата – 2 – 2,5 часа след започване на работата, за да не се нарушава периодът на вработването, а втората – 1,5 – 2 часа след почивката за хранене. Минималното време за всяка отделна почивка не трябва да бъде по-малко от - 10 минути, а максималното – от 30 минути. Всеки служител може да използва времето за почивка както желае. Към момента дружеството не разполага с обособено помещение за почивка и на работниците им се налага да прекарват почивното време на крак по коридорите на производствената сграда или в двора пред производствената сграда. В тази си форма почивката не е ефективна за продължаване на работният процес. Физиологичните почивки в дружеството се делят на три вида в зависимост от длъжността на работника/служителя - активна, полупасивна и пасивна. Контейнерните ще осигурят комфорт и лично пространство на работниците на дружество "Франстил и Ко" ЕАД. Към второ ниво е предвиден и вграждане на 1 брои санитарен контейнер/фургон с два броят тоалетни.
- Трето ниво столова - Обедната почивка на дружеството е регламентирана по едно и също време за всички работници, целта на общата обедна почивка е сближаване на колектива, изграждане на социални контакти и близост между работниците и служителите на дружество "Франстил и Ко" ЕАД. Към момента дружеството не разполага с обособено помещение за столова с възможност за приготвяне на храна. На работниците и служителите им се налага да посещават, хранителни обекти в близост или да си носят храна от вкъщи, която консумират на крак в двора на дружеството, по коридорите на сградата, в която дружеството извършва дейността си или на самото работно място (на работната маса, бюро или машина). Описаните условия не са ефективна форма за обедна почивка, работниците се хранят предимно с опакована/суха храна в повечето случай нездравословна, която не може да достави на организма достатъчно сила и енергия за ефективен работен ден. Модулната конфигурация от контейнери ще осигури на дружеството просторно място за столова за целият колектив, като им осигури място за приготвяне на храна, както на място така и на домашно сготвена храна от вкъщи. Прекарване на повече време заедно, създаване на близост и добри отношения без значение йерархичната позиция на длъжността.
Позиция: 2 Обзавеждане за модулна конфигурация от фургони за почивка, хранене и съблекалня на работници и служители в дружеството
Позиция 2.1 Шкаф за съблекални с две отделения - 13 броя за съблекалните/местата за преобличане на първо ниво. Към момента дружеството не разполага с шкафчета за персонала, в които работниците да имат възможност да приберат личните си вещи.
Позиция 2.2 Маса с шест броя столове за хранене (комплект) - 10 броя
Позиция 2.3 Мобилна маса за столова - 4 броя
Позиция 2.4 Маса за хранене - 3 броя
Масите за хранене ще бъдат разположени в соловата на трето ниво, като осигурят на работниците и служителите, както място за хранене (комплект маса с шест стола), така и места за приготвяне на храна (мобилни и помощни маси).
Към момента дружеството не разполага с такова оборудване.
За отреденото мястото за отдих и почивка на второ ниво кандидатът ще осигури необходимото обзавеждане, за комфортна и ефективна почивка. |
0.00
|
0.00
|