Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal aims to create a work environment adapted to changes in the labor market, improve working conditions and ensure risk prevention in the daily work activities of the company's employees. In connection with identified dangers and risks and the management's aspiration to adapt and improve working conditions, the project includes activities for: 1. the introduction of new "green" models of work process organization; 2. psychological support at the workplace; 3. purchase of personal protective equipment and special work clothing; 4. provision of ergonomic chairs and climate systems related to improving working conditions; 5. provision of social benefits for workers. "Statex" Ltd. is a small enterprise that develops activity in the field of textile industry - production of yarns for hand and machine knitting, also for boutique hand knitting. Currently, the applicant meets the minimum requirements for health and safety working conditions. It applies the horizontal principles of equal opportunities and non-discrimination and sustainable development. The aim is to improve and secure the working environment and increase the quality of jobs in a construction company by providing good and safe working conditions, mental health support and effective "green" models for work organization. The expected result of the implementation of the project activities is to ensure a healthy and safe working environment, improve the quality of workplaces in the enterprise, in parallel with satisfying the company's need to increase the labor productivity of employees in the long term. The project will have a positive impact on the motivation and labor productivity of the target group, which includes 42 employees of the enterprise in various positions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“модели на организация на труд. : Кандидатът има намерение да въведе зелен модел в предприятието, като дейността ще бъде възложена на външен изпълнител. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 8 000.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“- психологическа подкрепа.: Осигуряване на заетите лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, т. нар. професионално прегаряне. Целта е превенция и ранно откриване на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение, съпътствано с чувство за ниски постижения и загуба на лична идентичност; преодоляване на негативни нагласи, свързани с работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа; изготвяне на психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Изпълнителят ще определи дали практиките ще се провеждат под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително ще да бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. 8 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Закупуване на специално работно облекло (за 30 човека, заети в производството - зимно мъжкo софтшел яке; ватирано зимно яке; зимен работен полугащеризон; поларено яке; работно яке, работен полугащеризон, работна ватирана блуза студоустойчива; за 8 бр. служителите на ръководни длъжности - зимно софтшел яке; софтшел панталон с вентилационни отвори; работна ватирана блуза студоустойчива; работен софтшел елек; за 4 бр. продавач-консултанти - дамско ватирано яке; дънков панталон с два допълнителни джоба; риза с къс ръкав; дамски софтшел елек) за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. В съответствие с изискванията на Наредба №3 от 19.04.2001г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място и ЗЗБУТ на работниците в дружеството са предоставени различни предпазни средства с оглед спецификите на съответната позиция. Планираните за закупуване защитни облекла по проекта ще бъдат качествени – с повишена защита, модерни и удобни. Те са нови за работниците/служителите. Те ще осигурят спазването на по-висок ергономичен стандарт по отношение на целевата група по проекта, за осигуряване на високи изисквания по отношение на хигиенното, психофизиологично и естетично въздействие на факторите на работната среда. Типа на работното облекло са съобразени с функционалните характеристики на заеманата длъжност и възможните здравословни рискове при изпълняването й. Осигуряването на специално работно облекло е от съществено значение за предотвратяване на трудови злополуки, травми и професионални заболявания на персонала. Видът и количеството им, планирани в проекта, са съобразени с посоченото в утвърдения Списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС. Новозакупеното специално работно облекло ще подлежат на рециклиране и след употребата му няма да води до замърсяване на околната среда. Във връзка с честите предписания от службата по трудова медицина и спецификата на работа на служителите е необходимо да се закупи ново и модерно работно облекло, отговарящи на изискванията на Наредба № 3 от 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място. По този начин риска от трудови злополуки ще бъде намален значително. Основните опасности, за които се прилага специализирано облекло в предприятието, са свързани с неблагоприятни атмосферни условия, изискващи осигуряване на защита на тялото от от ниска температура на въздуха и неблагоприятен микроклимат. С новото работно облекло ще се осигури ефективна защита и едновременно подобрение на ергономичност, функционалност, подобрена защита и намаляване натрупването на умора. За постигане на заложените цели на проекта и осигуряването на добри и безопасни условия на труд за целевата група по проекта ще бъде закупено специално работно облекло за общо 42 служители и работници. Целта на кандидата е да създаде такава работна атмосфера, при която хората да работят ефективно, с желание и усещане за сигурност и безопасност. ЛПС и специално работно облекло не само предпазват,означават грижа и преданост към екипа. 15 400.50 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Закупуване на ергономични офис столове и на 6 броя климатици (4 бр. колонен тип и 2 бр. инверторни). 1. Поддържането на подходящи параметри на микроклимата в производствени помещения е не само необходимост, но често и решаващ фактор за поддържането на здравословна и безопасна работна среда. Ще се постигне подобряване на микроклимата в работните помещения, в които ще се инсталират. 4 колонни климатика ще бъдат инсталирани в производственото помещение; 1 инверторен-в офиса на ръководния персонал и 1инверторен-в стаята за почивка/съблекалня. Към момента има климатични сплит системи, които са силно амортизирани, често се повреждат и не отговарят на нормите. С оглед защита от неблагоприятен микроклимат се предвижда монтиране на 4 бр. климатици колонен тип и 2 бр. инверторни климатични системи за всички помещения с работни места. Предвидените климатици ще са: безшумни, снижават нивата на технологичен шум в работните помещения; инверторен тип с енергиен клас А+, намаляват енергопотреблението и съхраняват околната среда; пречистват и йонизират въздуха до физиологично благоприятните характеристики и намаляват умората. Закупуването и инсталирането на 6-те броя климатични системи е в съответствие с предвидените мерки в програмата за минимизация на риска в поради това, че са остарели, недостатъчно ефективни (включително енергийно) и не осигуряват необходимия топлинен комфорт на работещите. 2. Ергономия на работните места: предвидено е закупуването на 8 бр. ергономични работни столове и 8 броя ергономични маси. Те са предназначени за: 1 управител, 1 зам-ръководител, 1 маркетинг мениджър, 1 анализатор проучване, 4-ма консултанти и ще бъдат ситуирани в офиса на ръководния персонал. Съществуващото оборудване на работните места не осигурява оптимални условия за комфорт и предотвратяване на натрупаната умора и избягване рисковете за здравето на служителите. Тези работни места се характеризират с информационно натоварване, необходимодт да се вземат решания и повишено статично напрежение от работата в седящо напрежение. В извършената оцеката на рисковете е констатирано, че опасностите, създадени от неспазване на ергономичните принципи (работна мебел, организация на работното място, работно пространство) създава предпоставки за мускулно-скелетни увреждания с диапазон на рисковото число R в диапазона 20-70 изискващ внимание. Според съвременните ергономични принципи и стандарти работният стол за такива работни места трябва да е да осигурява стабилна опора на тялото с възможност за промяна на позата, да не ограничава циркулацията на кръв в долните крайници, да се осигурява опора на гърба в областта на кръста и материята на седалката да не позволява хлъзгане и да не запарва. Предвидените за закупуване ергономичните столове ще са с регулируеми седалки и подлакътници; лумбарнасистема за пълна опора на гръбначния стълб и облегалки, позволяващи свобода на движенията и удобна работна поза. Оборудването на работните места за тези длъжности с ергономични столове е в съответствие с предвидените мерки в програмата за минимизация на риска в съответствие с оценката на ергономичните проблеми на работното място в "Статекс" ООД и отговаря на разпоредбите на т.5 от Приложение към чл.4 от Наредба № 7 от 15 август2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи. Съществуващите работни маси са обикновени, морално остаряли, не осигуряват достатъчна работна повърхност и подходящи условия за работа. Различните работни процеси имат различна оптимална височина на работната повърхност, понякога част от работниците изпълняват операции (например при работа с лупа), за които е необходимо по-ниско или високо ниво на работната повърхност от това на останалите. За да се подобрят условията на труд, за тези работни места ще се закупят съвременни ергономични маси, които позволяват регулиране височината на работната повърхност. 40 684.96 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: За изпълнение на настоящата дейност е предвидено закупуването на 2 броя хладилник, микровълнова печка и 2 бр. кафеавтомата. Предвиденото оборудване ще се разположи в две помещения и ще се използва от служителите за съхранение на храната, за да не се разваля, приготвяне/притопляне на храна, приготвяне на топли напитки. 1 брой кафеавтомат, 1 брой хладилник, 1 брой микровълнова печка ще бъдат разположени в стаята за почивка/съблекалня и ще бъдат на разположение на персонала от производството (носач-товарач, опаковач, машинен оператор, пренавивач, монтьор, ел. техник, машинен оператор, работник зареждане на рафтове - общо 30 човека); - 1 брой кафеавтомат и 1 брой хладилник ще бъдат разположени в офиса на ръководния персонал и ще бъдат на разположение на 8 човека, от които: 1 управител, 1 зам-ръководител, 1 маркетинг мениджър, 1 анализатор проучване, 4-ма консултанти. С предвиденото по проекта оборудване ще се постигне по-добър социален ефект сред представителите на целевата група, ще се повиши самочувствието на служителите и работниците, ще се подобри лоялността от страна на работниците към работодателя си, а така също ще се даде възможност за осигуряване и на устойчива заетост, предвид сигурността на работното място. 3 855.84 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).