Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 296 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Company AKVA MIP EOOD is operating 43.22 Construction of water, sewage, heating and air conditioning installations. Through the project "Adaptation of the working environment at AKVA MIP EOOD", the enterprise sees a great opportunity to further develop its policy in the field of human resources. The project proposal aims to improve the healthy and safe working environment in the enterprise, which in turn will contribute to improving the quality of jobs and will directly reflect positively on labor productivity in the enterprise. Developing and implementing "green" models of work organization, investing in safe and healthy working conditions, as well as providing social benefits to employees in the enterprise, will help to reduce health risks in the workplace and to improve standards for health and safety working conditions. The goals of the project are also related to upgrading the employees' knowledge related to the individual workplace and acquiring new knowledge related to the introduced "green" models of work organization and the newly introduced work equipment and technologies under the project.
The achievement of the intended goals and indicators of the project will be realized through the implementation of the project activities described below:
1. Development and implementation of "green" models of labor organization;
2. Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing;
3. Provision of collective protective equipment;
4. Provision of social benefits for the employees of the enterprise;
The implementation of the project activities will result in the introduction of "green" models of work organization in the enterprise and new processes for safe and healthy working conditions, improving the healthy and safe working environment in the enterprise, which is a key element for achieving sustainable conditions of labor for all workers in AQUA MIP EOOD.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в АКВА МИП ЕООД, които ще имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, за намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ще прилагат методи за установяване на данни, които да намерят място в зелените карти за организация на работните процеси. • Въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по екологосъобразна работна среда и др., като намаляване на разхода на енергия, горива, материали и др., създаване на фирмени маршрути или наличието на политика за споделяне на автомобили между колеги от работата за пътуване до работното място, които значително намаляват разхода на гориво и емисиите, като същевременно насърчават точното пристигане и облагодетелстват работниците, които живеят на места с ограничен обществен транспорт. • Мотивиране на служител за прилагане на еколого съобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. • Създаване на процедури за договаряне с трети страни, което изисква от трети страни изпълнители също да имат политики и практики, съвместими с околната среда и устойчивото развитие. • Насърчаването на използването на нови технологии, за да се позволи: - намаляването на хартията до това, което е абсолютно необходимо, чрез широкото въвеждане на механизми за удостоверяване на документи, например чрез наличие на истински електронни подписи, и - избягване на ненужните разходи за използване на пътуването и пространството, например чрез обичайното използване на платформи за видеоконференции (което също ще намали разходите, произтичащи от пътуване и неефективността поради времето, посветено на това). • Обновяване на автопаркове (особено в големи компании с пътуващи с лични автомобили), които дават приоритет на електрическите или хибридните автомобили • Ранно откриване и про активно отстраняване на елементи, вредни за околната среда и здравето • Създаване на работни места чрез откриване на работни места, които са необходими за мониторинг на устойчивото развитие и спазване на екологичните политики. • Обучение по ключови въпроси като намаляване на отпадъците, използване на нови технологии и зелени политики на компанията, така че дори в компании, които не са замърсители като такива, всички съществуващи длъжности развиват умения за управление на прехода към производствени процеси, които са устойчиви и чувствителен към околната среда. 4 800.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Реализирането на настоящата проекта дейност допринася за постигане на предвидените цели на проекта, респективно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез закупуване на нови надграждащи наличните ЛПС и СРО за служителите ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията.Предвидените по дейността закупуване на нови по-модерни, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа лични предпазни средства и специално работно облекло ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Работещите в АКВА МИП ЕООД са осигурени с лични предпазни средства, съобразени с рисковете при работа. Някои от средствата, обаче, към настоящия момент са с изтичащ срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред строителния бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита. Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло е първата стъпка в тази посока. Планираните материали са с качествено по-добри параметри от наличните, много по-леки и комфортни за носене, максимално опростени, което автоматично ще доведе до повишаване производителността на целевата група. Във връзка с реализацията настоящата проектна дейност АКВА МИП ЕООД представя утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло, въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови ЛПС и специално работно облекло цели намаляване трудовите злополуки и подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО средства са изцяло съобразени с утвърдения списък на работните места и видове работи при които се използват лични предпазни средства разработен въз основа на оценка на риска на работните места. Осигуряване на защитно ЛПС и СРО от най-висок клас е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване наработещите произтичащи от естеството на работа с тежки предмети, на открито и други подобни. С доставката на ЛПС и СРО (предвидено по настоящият проект) този проблем ще бъде решен и работниците ще имат възможно най-доброто предпазно облекло за защита от злополуки по време на работния процес. Всички ЛПС и СРО предвидени за закупуване по настоящата дейност са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива,които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС И СРО. Новозакупените предпазни средства имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място. Закупуването на студозащитно СРО за работниците през зимата, както и такова, което ги предпазва лятото от прегряване на тялото, косвено води до намаляване използваната енергия за отопление през зимата и охлаждане на помещенията през лятото, което от своя страна пряко допринася за осъществяване на прехода към икономика, която е нисковъглеродна, устойчива на изменението на климата, екологично устойчива и използваща ефикасно ресурсите. 14 730.39 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства: Като социално отговорна компания АКВА МИП ЕООД винаги се е стремяла да осигурява максимално добри условия на труд за своите служители. На всички тях и проблемите съпътстващи работата им се отделя еднакво внимание. За да може фирмата да продължи тази си политика и да недопусне дискриминация на някоя от групите служители, се предвижда закупуване на колективни предпазни средства за тези служители, които работят по строителните обекти на фирмата и по специално за работа по изкопни работи, за да може тяхната работа да е безопасна. Към момента АКВА МИП ЕООД не разполага с обезопасителни платна за изкопи, поради което в програмата за минимизиране на риска е разписана опасност от затрупване от земни маси, пораждащо рискове за здравето на работниците. Идентифициран е сериозен риск от затрупване от земни маси, което може да е с фатални последици. Поради тази причина закупуването на обезопасителните платна за изкопи е наложителна. Те ще се използват като основно средство за колективна защита при работа в изкопи свързана с изграждането на канализационни и водопроводни инсталации. Представляват комплект модулни укрепващи платна защитаващи срещу свличане на изкопа със скрепителни елементи и шпиндели, позволяващи бърз монтаж и демонтаж. Предвижда се по настоящата процедура да се закупят два комплекта обезопасителни платна за изкопи . Предвидените за закупуване два комплекта обезопасителни платна за изкопи представляват средства за колективна защита според §1, т. 6 ДР на ЗЗБУТ, които ще позволят на използващите ги да изпълняват ежедневните си задължения в максимален комфорт и ще минимизират напълно риска за тяхното здраве. Като отговорна компания АКВА МИП ЕООД цели да запази максимално дълго здравето и да удължи трудовият живот на по-възрастните си служители. Описаните в тази дейност мерки в голяма степен ще спомогнат това да се случи и ще имат изключително добър ефект върху лицата от целевата група по проекта. 33 850.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Дейността на АКВА МИП ЕООД се извършва на различни работни площадки,сгради,инфраструктура и др. в зависимост от конкретните СМР извършени за съответния клиент. Според направената оценка на риска липсата на възможност за настаняване на мястото на обекта с осигурени санитарни, битови и с условия за отдих помещения води до дискомфорт и влошаване условията на труд. Поради тази причина, стремейки се да създаде възможно най-добрите условия на труд и степен на удовлетвореност у своите служители АКВА МИП ЕООД планира закупуването на: 1бр. мобилен контейнер тип битовка с размери 240/600/250 с едно помещение, със санитарен възел (тоалетна и баня) и включено оборудване и обзавеждане (1 бр. трапезна маса, 6 бр. столове и 1 бр. климатик 9000 BTU); 1бр. мобилен контейнер тип битовка с размери 240/700/250 с две помещения за отдих, с включено оборудване и обзавеждане (1 бр. трапезна маса, 6 бр. столове и 1 бр. климатик 9000BTU). Поради спецификата на извършваната дейност от предприятието, служителите извършват своята работа на различни обекти както в града, така и в страната. Закупуването на мобилни контейнери за отдих, санитарен възел и обзавеждане към тях ще позволи максимален комфорт на работниците където и да се намира обекта по който работят, както и ще осигури по-качествена заетост, което от своя страна е един от основните стълбове на стратегията на ОП РЧР. Липсата на каквито и да е към момента санитарно-битови условия при работниците на обектите създава сериозен дискомфорт на служителите на АКВА МИП ЕООД. Закупуването на тези контейнери коренно ще промени удовлетвореността от работния процес, чрез създаване на място за пълноценен отдих и хранене, както и санитарни условия към тях. Тези контейнери са възможно най-доброто решение на проблема със осигуряването на санитарни, битови и с условия за отдих помещения в строителният бранш. Самите контейнери са изключително висококачествени,изградени от стени от сандвич панел, подово покритие и вградена ел. инсталация с контакти, ключове,осветителни тела. Контейнерите ще са с висококачествени ПВЦ прозорци. Те предлагат изключително ниво на звуко и шумоизолация, както и много добра термоизолация. Това в максимална степен ще допринася за комфорта на служителите при работа.Имайки предвид естеството на извършваната дейност от фирмата и високите констатирани рискове за здравето на работниците - Механични опасности, Опасности, свързани с поражение от ел.ток, Опасност от пожар и взрив, Опасности, свързани с работната среда и Рискове, свързани с работния процес тези контейнери с влючено обзавеждане са крайно необходими. Тази дейност в цялост ще допринесе значително за осигуряването на адаптирани работни места в АКВА МИП ЕООД и по-качествена заетост. 24 706.67 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).