Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Цел на дейността:
Адаптиране на заетите и самостоятелно заетите лица в „Малакови“ ООД към промените
Описание и обосновка:
Изпълнението на дейността е свързано с необходимостта заетите и самостоятелно заетото лице в „Малакови“ ООД да придобият знания, умения и навици, необходими за адаптиране към промените, свързани с опазването на околната среда - въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси във връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите от дружеството продукти. Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда, и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
В дейността ще бъдат включени заетите в предприятието лица, както и управителят на дружеството в качеството му на самонаето лице, т.е. общо 8 лица.
Дейността ще се реализира чрез комбинация от една или няколко от следните мерки: разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в "Малакови" ООД; изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места; обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
Предвижда се въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в предприятието да бъде свързано с:
1. внедряване на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието;
2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Етапи на изпълнение:
Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Подготвителен етап: избор на изпълнител. Този етап ще стартира в първия месец от изпълнението на проекта, продължителност до 3 месеца.
Етап 1.1. ще стартира след избора на изпълнител и ще продължи до 3 месеца;
Етап 1.2. ще стартира след приключването на етап 1.1. и ще продължи до 3 месеца;
Етап 1.3. ще стартира след приключване на етап 1.2. и ще продължи до 3 месеца;
Етап 1.4. ще стартира след етап 1.3 и ще продължи до 5 месеца;
Заключителен етап: оформяне на финансово-счетоводните документи, документиране и отчитане на доставката - ще започне след приключването на 1.4. етап, продължителност 1 месец; мерки за информиране и публичност - начало: след приключването на 1.4. етап и ще продължи до приключването на проекта; |
1 600.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Цел
Създаване на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето чрез осигуряване на специално работно облекло и ЛПС с подобрени характеристики
Обосновка и описание:
Осигуряването на работно облекло и ЛПС е свързано с необходимостта работниците да бъдат защитени и опазени от опасности, заплашващи тяхното здраве при работа. Работните места в предприятието, за които се предвиждат ЛПС са: 6 общи работници, 1 машинен оператор и управител.
Направена е оценка на риска от СТМ за всяко работно място, въз основа на което е подготвен Списък на специалното работно облекло и ЛПС. В него са определени местата и длъжностите, за които следва да се осигурят ЛПС, техния вид, рисковете от които предпазват и срока на износване. Подробното описание на текущо използваните ЛПС по длъжности, както и техните характеристики със съответната обосновка се съдържат в приложното към проекта Приложение V_Информация за ЛПС.
Предвижда се замяна на текущо използваното работно облекло и ЛПС, с такова осигуряващо по-ефективна защита както следва::
-Зимна ватирана шуба заменя текущо използваната, защото предпазва по-ефективно от студ, вятър и дъжд, има качулка за предпазване на главата и светлоотразителни елементи за предпазване от инциденти при лоша видимост;
-Зимен работен панталон заменя текущо използвания, защото предпазва в по-голяма степен от метеорологични въздействия - вятър, студ като същевременно осигурява свобода на движение;
-Работна блуза от микрополар заменя текущо използваната, защото предпазва в по-голяма степен от студ, вятър, нараняване и е хигроскопична;
-Лятно работно яке заменя текущо използваната лятна горна дреха, защото осигурява по-добра безопасност при работа, няма копчета и части, които биха могли да се захванат и увлекат от машините, има светлоотразителни елементи за предпазване от инциденти при лоша видимост;
-Летен работен полугащеризон заменя работния панталон, защото по-добре предпазва тялото от механични въздействия, вкл. гърдите, предотвратява захващане от движещи части на машините, има светлоотразителни елементи за предпазване от инциденти при лоша видимост;
-Летен работен елек заменя текущо използвания, защото предпазва от нараняване, намокряне и други въздействия горната част на тялото без да ограничава движението на ръцете, което създава сигурност при работа;
-Лятна работна блуза заменя текущо използваната, защото е от хигроскопична естествена материя, по-здрава е и по-добре предпазва тялото от нараняване.
-Зимна шапка заменя текущо използваната, защото е по-плътна, не се изхлузва, покрива ушите и по-добре предпазва главата от студ, дъжд и сняг при работа навън.
-Лятна шапка заменя текущо използваната, защото е по-тънка и хигроскопична, има козирка и по-добре предпазва главата и лицето от слънчевите лъчи и от изгаряне при работа навън.
-Зимни работни чорапи заменят текущо използваните, защото са вълнени и по-добре предпазват краката от изстиване.
-Летни работни чорапи заменят текущо използваните, защото са по-хигроскопични и предотвратяват изпотяването на краката.
-Студозащитни обувки заменят текущо използваните, защото са по-здрави и защитават в по-голяма степен краката от механични наранявания, от студ, сняг, намокряне, антибактериални са, със стелка, поглъщаща енергията в областта на петата.
-Летни предпазни обувки заменят текущо използваните, защото са по-здрави и защитават в по-голяма степен краката от механични наранявания и намокряне, антибактериални са.
-Предпазни ръкавици от нитрил заменят текущо използваните, защото са по-здрави и по-добре защитават ръцете от механични наранявания.
-Наметало от РР заменя текущо използваното, защото е по-здраво, по-плътно прилепва до тялото и го предпазва от намокряне, по-стабилно се закрепя и няма опасност от захващане и закачане на предмети при движение.
-ESD предпазни чорапи заменят текущо използваните, защото са по-здрави и осигуряват по-ефективна защита на краката от намокряне. |
10 074.49
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства: Цел на дейността:
Създаване на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето и допринася за активен живот и остаряване в добро здраве на заетите и самостоятелно заетото лице в „Малакови“ ООД.
Описание и обосновка:
Осигуряването на средства за колективна защита е свързано с необходимостта работниците да бъдат защитени и опазени от опасности, заплашващи тяхното здраве и да бъде гарантирана тяхната безопасност при работа. Предприятието има утвърдена програма за минимизиране на риска, която е изготвена въз основа на направена от служба по трудова медицина оценка.
В програмата е заложено подобряване на температурните условия в складовете и производственото помещение чрез осигуряване на следните средства за колективна защита: доставка и монтаж на климатици и доставка и монтаж на топлоизолиращи външни врати на сградата.
Предприятието осъществява дейността си в сграда със следните производствени помещения: склад за празен амбалаж с площ 120 кв.м., склад за готова продукция с площ 120 кв.м. и производствено помещение с площ 156 кв.м. Отоплението на двата склада е с нафтов калорифер, а на производственото помещение - с климатик, монтиран преди повече от 10 години. Използваните отоплителни уреди са морално и физически остарели, с намалена ефективност и не осигуряват необходимия температурен комфорт.
Сградата има 3 големи входни врати - едната с размери 3200/3900 мм,, а останалите две - с размери 3000/3000 мм. Вратите са метални, без никаква топлоизолация и причиняват големи топлинни загуби.
Описаните помещения са работно място на 8 лица - 6 общи работници, 1 машинен оператор и 1 управител.
Необходимо е да се подобрят температурните условия в работните помещения чрез осигуряването на подходящи средства за колективна защита:
1. Доставка и монтаж на климатична техника:
По проекта се предвижда замяна на стария климатик в производственото помещение с два нови колонни климатика с подходяща мощност, както и поставяне на два нови мощни климатика в складовете - един в склада за амбалаж и един в склада за готова продукция. След направена консултация със специалисти са определени минималните технически характеристики на климатици, които да отговарят на размера на помещенията и специфичните условия на експлоатация. Направено е пазарно проучване и са събрани две оферти за подобна климатична техника.
2. Подмяна на съществуващите метални входни врати и доставка и монтаж на вътрешни врати:
По проекта се предвижда подмяна на входните врати, причиняващи големи топлинни загуби с такива с топлоизолационни качества. Две от вратите (с размери 2910/3880 мм и 3140*4100 мм) ще бъдат заменени със секционни врати, изградени от двойни панели с обща дебелина над 40 мм, изработени от метални поцинковани листа с дебелина 0,5 мм, с пълнеж от пенополиуретан с висока плътност и добър коефициентът на топлопроводимост на панелите. Една от вратите с размери 3200*3900 ще бъде заменена с ролетна врата с алуминиеви термоизолиращи ламели с удебелена стена и максимална плътност на полиуретановата пяна. Освен това, предлагаме подмяна на една метална и една врата от талашит, разделящи отоплаемото работното помещение от съседно неотопляемо такова и от коридор, както и поставянето на врата в коридора. Това ще доведе до намаляване на топлинните загуби, дължащи се на различните температурни условия в отопляеми и неотоплаеми помещения.
Изпълнението на описаните мерки ще допринесе за подобряване на факторите на работната среда и най-вече за подобряване на температурните условия за работа.
Етапи на изпълнение на дейността:
Етап 1: избор на доставчик - ще започне през първия месец, продължителност до 6 месеца;
Етап 2: доставка и монтаж на климатичната техника, на външните и вътрешните врати - ще започне след приключването на Етап 1, продължителност до 11 месеца;
3. етап: оформяне на финансово-счетоводните документи, документиране и отчитане на доставката - ще започне след приключването на 2. етап, продължителност 1 месец. |
67 877.33
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Цел:
Създаване на условия за активен живот и остаряване в добро здраве на заетите и самостоятелно заетите лица в „Малакови“ ООД чрез оборудване на помещения за хранене и места за почивка на отрито и закрито
Описание и обосновка:
Дейността е свързана с необходимостта от създаване на условия за активен живот и остаряване в добро здраве на заетите в дружеството лица на базата на анализ на техните конкретни нужди. Набелязани са конкретни мерки във връзка с идентифицираната необходимост от оборудване на помещения за хранене и места почивка на открито и закрито на територията на предприятието.
1. Оборудване на помещения за хранене:
Редовното хранене е много важно за физическото здраве. Производствената база се намира накрая на отдалечен от град Хисаря квартал - Миромир. На разстояние от 3-4 километра няма никакво заведение, където работниците да отидат и да се нахранят през кратката почивка.
В производствената сграда има следните помещения, които се ползват за хранене и преобличане преди и след хранене, които не са достатъчно добре оборудвани - има микровълнова печка, диспенсър, маса, кухненска посуда. Почивката за хранене на работниците е по едно също време тъй като в момента на производство са ангажирани всички. Помещенията са две - с размери по 12 кв.м. Управителят има офис, който е с площ 20 кв.м. Поради спецификата на работа работещите не могат да се хранят с облеклото, с което работят и трябва да имат условия за преобличане преди и след хранене.Помещенията са малки и най-доброто решение е: оборудване на помещение за жените - 12 кв.м., за мъжете - 12 кв.м., а за управителя - кът за хранене в неговия офис, който е с площ 20 кв.м. В трите помещения следва да се създадат условия за преобличане преди и след хранене. В предприятието работят 3 жени и 5 мъже, вкл. управител.
За целта помещенията трябва да се дооборудват с необходимите мебели и домакински уреди.
По проекта се предвижда закупуването на следното оборудване и обзавеждане:
- климатици стенни за стаите за хранене - 3 бр. по един за всяко помещение с оглед осигуряване на температурен комфорт по време на хранене;
- хладилници - 3 бр. по един за всяко помещение за съхранение на храна;
- гардероби - 8 бр. за преобличане преди и след хранене, за стаята за жени 3 бр., за стаята за мъже 4 бр. и за управителя - 1 бр.
- трапезни маси - 2 бр. за две от помещенията;
- трапезни столове - 8 бр. за стаята за жени 3 бр., за стаята за мъже 4 бр. и за управителя - 1 бр.
- кухненски шкафове с мивка - 2 бр. за стаята за жени 1бр. и за стаята за мъже 1 бр., за измиване и съхраняване на посуда;
- кафе машина - 1 бр.
- микровълнова фурна за затопляне на храна - 2 бр.
2. Създаване на места за почивка на открито и на закрито:
Работещите имат нужда от ефективна почивка извън шума и обстановката на работните помещения, на чист въздух и зеленина. Почивката на открито допринася за отмора на очите, както и за намаляване на стреса и е далеч по-ефективна. В предприятието няма оборудвано място за почивка на открито. Сградата се намира в озеленен двор, където има достатъчно място за обособяването на такъв. Ще се постави беседка с маса и пейки за 8 човека, които ще се използват за разтоварване и възстановяване, когато метеорологичните условия позволяват това.
В производствената сграда е шумно и неуютно и не може да се почива ефективно, а работниците имат нужда от това, за да са пълноценни и отпочинали по време на работа. За решаването на този проблем се предвижда закупуването на оборудван фургон за отдих и почивка. Той ще се постави в двора на отдалечено от производствената сграда място и ще се използва от работниците за почивка, особено когато метеорологичните условия не позволяват да се ползва беседката. Той ще е с размери 3/6 м и височина 2,40 м. с алуминиева дограма, с оборудван санитарен възел: с тоалетна чиния с казанче, мивка със смесител и душ, бойлер. Обзавеждането включва: инверторен климатик, телевизор, маса, 8бр. столове, шкаф с мивка. |
31 407.71
|
0.00
|