Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project goals are: adapting to changes, creating conditions for an active life and aging in good health, creating a healthy and well-adjusted work environment that takes into account the health risks of the employed and self-employed persons at "Malakovi" Ltd.
The target group is 7 employed and 1 self-employed person in the enterprise.

To achieve the goals of the project, the following activities are planned:
1. Development and implementation of "green" models of work organization according to the specifics of specific workplaces in enterprise. Preparation of "green" cards for the organization of work processes at the specific workplaces. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of work organization.
2. Purchase of PPE and special work clothing, according to the List approved by the employer;
3. Improving the temperature conditions in the production premises by installing column air conditioners and heat-insulating sections and roller doors and interior doors;
4. Provision of social benefits for workers - equipping places to eat and create a place to rest outdoors and indoors.
Activities related to the organization and management of the project and the implementation of information and publicity measures will also be carried out.

Expected results:
- Employed and self-employed person in "Malakovi" Ltd. will acquire knowledge, skills and habits necessary to adapt to changes;
- Conditions will be created for meals, as well as outdoor and indoor rest, which will contribute to an active life and healthy aging of the employed and self-employed persons in the enterprise;
- PPE will be acquired, providing better and more effective protection from workplace risks, working conditions will be improved through the purchase of air conditioners and the installation of heat-insulating exterior and interior doors.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Цел на дейността: Адаптиране на заетите и самостоятелно заетите лица в „Малакови“ ООД към промените Описание и обосновка: Изпълнението на дейността е свързано с необходимостта заетите и самостоятелно заетото лице в „Малакови“ ООД да придобият знания, умения и навици, необходими за адаптиране към промените, свързани с опазването на околната среда - въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси във връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите от дружеството продукти. Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда, и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. В дейността ще бъдат включени заетите в предприятието лица, както и управителят на дружеството в качеството му на самонаето лице, т.е. общо 8 лица. Дейността ще се реализира чрез комбинация от една или няколко от следните мерки: разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в "Малакови" ООД; изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места; обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. Предвижда се въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в предприятието да бъде свързано с: 1. внедряване на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Етапи на изпълнение: Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Подготвителен етап: избор на изпълнител. Този етап ще стартира в първия месец от изпълнението на проекта, продължителност до 3 месеца. Етап 1.1. ще стартира след избора на изпълнител и ще продължи до 3 месеца; Етап 1.2. ще стартира след приключването на етап 1.1. и ще продължи до 3 месеца; Етап 1.3. ще стартира след приключване на етап 1.2. и ще продължи до 3 месеца; Етап 1.4. ще стартира след етап 1.3 и ще продължи до 5 месеца; Заключителен етап: оформяне на финансово-счетоводните документи, документиране и отчитане на доставката - ще започне след приключването на 1.4. етап, продължителност 1 месец; мерки за информиране и публичност - начало: след приключването на 1.4. етап и ще продължи до приключването на проекта; 1 600.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Цел Създаване на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето чрез осигуряване на специално работно облекло и ЛПС с подобрени характеристики Обосновка и описание: Осигуряването на работно облекло и ЛПС е свързано с необходимостта работниците да бъдат защитени и опазени от опасности, заплашващи тяхното здраве при работа. Работните места в предприятието, за които се предвиждат ЛПС са: 6 общи работници, 1 машинен оператор и управител. Направена е оценка на риска от СТМ за всяко работно място, въз основа на което е подготвен Списък на специалното работно облекло и ЛПС. В него са определени местата и длъжностите, за които следва да се осигурят ЛПС, техния вид, рисковете от които предпазват и срока на износване. Подробното описание на текущо използваните ЛПС по длъжности, както и техните характеристики със съответната обосновка се съдържат в приложното към проекта Приложение V_Информация за ЛПС. Предвижда се замяна на текущо използваното работно облекло и ЛПС, с такова осигуряващо по-ефективна защита както следва:: -Зимна ватирана шуба заменя текущо използваната, защото предпазва по-ефективно от студ, вятър и дъжд, има качулка за предпазване на главата и светлоотразителни елементи за предпазване от инциденти при лоша видимост; -Зимен работен панталон заменя текущо използвания, защото предпазва в по-голяма степен от метеорологични въздействия - вятър, студ като същевременно осигурява свобода на движение; -Работна блуза от микрополар заменя текущо използваната, защото предпазва в по-голяма степен от студ, вятър, нараняване и е хигроскопична; -Лятно работно яке заменя текущо използваната лятна горна дреха, защото осигурява по-добра безопасност при работа, няма копчета и части, които биха могли да се захванат и увлекат от машините, има светлоотразителни елементи за предпазване от инциденти при лоша видимост; -Летен работен полугащеризон заменя работния панталон, защото по-добре предпазва тялото от механични въздействия, вкл. гърдите, предотвратява захващане от движещи части на машините, има светлоотразителни елементи за предпазване от инциденти при лоша видимост; -Летен работен елек заменя текущо използвания, защото предпазва от нараняване, намокряне и други въздействия горната част на тялото без да ограничава движението на ръцете, което създава сигурност при работа; -Лятна работна блуза заменя текущо използваната, защото е от хигроскопична естествена материя, по-здрава е и по-добре предпазва тялото от нараняване. -Зимна шапка заменя текущо използваната, защото е по-плътна, не се изхлузва, покрива ушите и по-добре предпазва главата от студ, дъжд и сняг при работа навън. -Лятна шапка заменя текущо използваната, защото е по-тънка и хигроскопична, има козирка и по-добре предпазва главата и лицето от слънчевите лъчи и от изгаряне при работа навън. -Зимни работни чорапи заменят текущо използваните, защото са вълнени и по-добре предпазват краката от изстиване. -Летни работни чорапи заменят текущо използваните, защото са по-хигроскопични и предотвратяват изпотяването на краката. -Студозащитни обувки заменят текущо използваните, защото са по-здрави и защитават в по-голяма степен краката от механични наранявания, от студ, сняг, намокряне, антибактериални са, със стелка, поглъщаща енергията в областта на петата. -Летни предпазни обувки заменят текущо използваните, защото са по-здрави и защитават в по-голяма степен краката от механични наранявания и намокряне, антибактериални са. -Предпазни ръкавици от нитрил заменят текущо използваните, защото са по-здрави и по-добре защитават ръцете от механични наранявания. -Наметало от РР заменя текущо използваното, защото е по-здраво, по-плътно прилепва до тялото и го предпазва от намокряне, по-стабилно се закрепя и няма опасност от захващане и закачане на предмети при движение. -ESD предпазни чорапи заменят текущо използваните, защото са по-здрави и осигуряват по-ефективна защита на краката от намокряне. 10 074.49 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства: Цел на дейността: Създаване на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето и допринася за активен живот и остаряване в добро здраве на заетите и самостоятелно заетото лице в „Малакови“ ООД. Описание и обосновка: Осигуряването на средства за колективна защита е свързано с необходимостта работниците да бъдат защитени и опазени от опасности, заплашващи тяхното здраве и да бъде гарантирана тяхната безопасност при работа. Предприятието има утвърдена програма за минимизиране на риска, която е изготвена въз основа на направена от служба по трудова медицина оценка. В програмата е заложено подобряване на температурните условия в складовете и производственото помещение чрез осигуряване на следните средства за колективна защита: доставка и монтаж на климатици и доставка и монтаж на топлоизолиращи външни врати на сградата. Предприятието осъществява дейността си в сграда със следните производствени помещения: склад за празен амбалаж с площ 120 кв.м., склад за готова продукция с площ 120 кв.м. и производствено помещение с площ 156 кв.м. Отоплението на двата склада е с нафтов калорифер, а на производственото помещение - с климатик, монтиран преди повече от 10 години. Използваните отоплителни уреди са морално и физически остарели, с намалена ефективност и не осигуряват необходимия температурен комфорт. Сградата има 3 големи входни врати - едната с размери 3200/3900 мм,, а останалите две - с размери 3000/3000 мм. Вратите са метални, без никаква топлоизолация и причиняват големи топлинни загуби. Описаните помещения са работно място на 8 лица - 6 общи работници, 1 машинен оператор и 1 управител. Необходимо е да се подобрят температурните условия в работните помещения чрез осигуряването на подходящи средства за колективна защита: 1. Доставка и монтаж на климатична техника: По проекта се предвижда замяна на стария климатик в производственото помещение с два нови колонни климатика с подходяща мощност, както и поставяне на два нови мощни климатика в складовете - един в склада за амбалаж и един в склада за готова продукция. След направена консултация със специалисти са определени минималните технически характеристики на климатици, които да отговарят на размера на помещенията и специфичните условия на експлоатация. Направено е пазарно проучване и са събрани две оферти за подобна климатична техника. 2. Подмяна на съществуващите метални входни врати и доставка и монтаж на вътрешни врати: По проекта се предвижда подмяна на входните врати, причиняващи големи топлинни загуби с такива с топлоизолационни качества. Две от вратите (с размери 2910/3880 мм и 3140*4100 мм) ще бъдат заменени със секционни врати, изградени от двойни панели с обща дебелина над 40 мм, изработени от метални поцинковани листа с дебелина 0,5 мм, с пълнеж от пенополиуретан с висока плътност и добър коефициентът на топлопроводимост на панелите. Една от вратите с размери 3200*3900 ще бъде заменена с ролетна врата с алуминиеви термоизолиращи ламели с удебелена стена и максимална плътност на полиуретановата пяна. Освен това, предлагаме подмяна на една метална и една врата от талашит, разделящи отоплаемото работното помещение от съседно неотопляемо такова и от коридор, както и поставянето на врата в коридора. Това ще доведе до намаляване на топлинните загуби, дължащи се на различните температурни условия в отопляеми и неотоплаеми помещения. Изпълнението на описаните мерки ще допринесе за подобряване на факторите на работната среда и най-вече за подобряване на температурните условия за работа. Етапи на изпълнение на дейността: Етап 1: избор на доставчик - ще започне през първия месец, продължителност до 6 месеца; Етап 2: доставка и монтаж на климатичната техника, на външните и вътрешните врати - ще започне след приключването на Етап 1, продължителност до 11 месеца; 3. етап: оформяне на финансово-счетоводните документи, документиране и отчитане на доставката - ще започне след приключването на 2. етап, продължителност 1 месец. 67 877.33 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Цел: Създаване на условия за активен живот и остаряване в добро здраве на заетите и самостоятелно заетите лица в „Малакови“ ООД чрез оборудване на помещения за хранене и места за почивка на отрито и закрито Описание и обосновка: Дейността е свързана с необходимостта от създаване на условия за активен живот и остаряване в добро здраве на заетите в дружеството лица на базата на анализ на техните конкретни нужди. Набелязани са конкретни мерки във връзка с идентифицираната необходимост от оборудване на помещения за хранене и места почивка на открито и закрито на територията на предприятието. 1. Оборудване на помещения за хранене: Редовното хранене е много важно за физическото здраве. Производствената база се намира накрая на отдалечен от град Хисаря квартал - Миромир. На разстояние от 3-4 километра няма никакво заведение, където работниците да отидат и да се нахранят през кратката почивка. В производствената сграда има следните помещения, които се ползват за хранене и преобличане преди и след хранене, които не са достатъчно добре оборудвани - има микровълнова печка, диспенсър, маса, кухненска посуда. Почивката за хранене на работниците е по едно също време тъй като в момента на производство са ангажирани всички. Помещенията са две - с размери по 12 кв.м. Управителят има офис, който е с площ 20 кв.м. Поради спецификата на работа работещите не могат да се хранят с облеклото, с което работят и трябва да имат условия за преобличане преди и след хранене.Помещенията са малки и най-доброто решение е: оборудване на помещение за жените - 12 кв.м., за мъжете - 12 кв.м., а за управителя - кът за хранене в неговия офис, който е с площ 20 кв.м. В трите помещения следва да се създадат условия за преобличане преди и след хранене. В предприятието работят 3 жени и 5 мъже, вкл. управител. За целта помещенията трябва да се дооборудват с необходимите мебели и домакински уреди. По проекта се предвижда закупуването на следното оборудване и обзавеждане: - климатици стенни за стаите за хранене - 3 бр. по един за всяко помещение с оглед осигуряване на температурен комфорт по време на хранене; - хладилници - 3 бр. по един за всяко помещение за съхранение на храна; - гардероби - 8 бр. за преобличане преди и след хранене, за стаята за жени 3 бр., за стаята за мъже 4 бр. и за управителя - 1 бр. - трапезни маси - 2 бр. за две от помещенията; - трапезни столове - 8 бр. за стаята за жени 3 бр., за стаята за мъже 4 бр. и за управителя - 1 бр. - кухненски шкафове с мивка - 2 бр. за стаята за жени 1бр. и за стаята за мъже 1 бр., за измиване и съхраняване на посуда; - кафе машина - 1 бр. - микровълнова фурна за затопляне на храна - 2 бр. 2. Създаване на места за почивка на открито и на закрито: Работещите имат нужда от ефективна почивка извън шума и обстановката на работните помещения, на чист въздух и зеленина. Почивката на открито допринася за отмора на очите, както и за намаляване на стреса и е далеч по-ефективна. В предприятието няма оборудвано място за почивка на открито. Сградата се намира в озеленен двор, където има достатъчно място за обособяването на такъв. Ще се постави беседка с маса и пейки за 8 човека, които ще се използват за разтоварване и възстановяване, когато метеорологичните условия позволяват това. В производствената сграда е шумно и неуютно и не може да се почива ефективно, а работниците имат нужда от това, за да са пълноценни и отпочинали по време на работа. За решаването на този проблем се предвижда закупуването на оборудван фургон за отдих и почивка. Той ще се постави в двора на отдалечено от производствената сграда място и ще се използва от работниците за почивка, особено когато метеорологичните условия не позволяват да се ползва беседката. Той ще е с размери 3/6 м и височина 2,40 м. с алуминиева дограма, с оборудван санитарен възел: с тоалетна чиния с казанче, мивка със смесител и душ, бойлер. Обзавеждането включва: инверторен климатик, телевизор, маса, 8бр. столове, шкаф с мивка. 31 407.71 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).