„Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд“.: Основната цел на настоящата дейност е насърчаване на грижата към околната среда и постигането на ресурсна ефективност в дейността на кандидата.
ОПТИМА 09 ЕООД е компания, в чиято бизнес концепция е заложено опазването на околната среда. С изпълнение на настоящата дейност дружеството възнамерява да надгради прилаганите мерки, свързани с намаляване на неблагоприятното въздействие върху околната среда, подобряване на ефективността на организацията, намаляване на отпадъците и на консумираните ресурси. Ръководството на ОПТИМА 09 ЕООД счита, че всички заети в предприятието лица, имат необходимост да повишат собствената си осведоменост по отношение на екологичните цели на компанията, както и да изградят умения за прилагане на зелени практики по време на изпълнение на работните си задължения. Поради тази причина разработените "зелени" модели ще обхванат всички работни места в рамките на дружеството, на които към момента са заети 39 лица.
Предвижда се дейността да бъде възложена на външен изпълнител, който да идентифицира конкретните нужди на компанията, в съответствие със спецификата на дейността й и организацията на работните процеси. Предложените от избрания изпълнител "зелени" модели ще бъдат въведени в дейността на ОПТИМА 09 ЕООД, като всички заети лица бъдат инструктирани за съответните промени и насърчавани да следват и надграждат приложените мерки. За всяко работно място ще бъде изготвена "зелена" карта. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на внедрените "зелени" модели.
Очаква се изпълнението на Дейност 1 да представлява крачка в изграждането на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура в предприятието.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. |
6 500.13
|
0.00
|
Психологическа подкрепа за осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място.: Целта на настоящата дейност е осъществяване на превенция и профилактика на стреса на работното място и професионалното прегаряне на заетите в ОПТИМА 09 ЕООД, чрез осигуряване на психологическа подкрепа.
През последните години превенцията на стреса на работното място е един от приоритетите на страните-членки в Европейския съюз. Под влияние на редица фактори, като нарастващата интензивност на труда, честите реорганизации, въвеждането на нови технологии и увеличаването броя на компютризираните работни места, нивото на стрес на работното място непрестанно се увеличава. Повишават се изискванията към качеството, продуктивността, технологичния процес, околната среда, работната сила. Именно тези промени създават за много от работещите чувство на несигурност. До голяма степен и двете направления от дейността на кандидата са засегнати от изброените фактори, поради което включването на настоящата дейност в проектното предложение е от особена важност. Дейността на служителите в ресторанта,се характеризира с висок интензитет на труда, ежедневна комуникация с голям обем клиенти и доставчици. Дейността на служителите в аптеките е свързана с повишено ниво на отговорност и концентрация поради работата с лекарствени продукти, свързани със здравето на хората. В работния процес на заетите и в двете сфери на дейност на дейност на кандидата стресовите ситуации са ежедневие, което е проблем, както за работодателя, така и за работещите. Хроничният стрес води до повишено количество здравни оплаквания – психични или емоционални разстройства, главоболие, напрежение и други. Резултатът за работещите е временна нетрудоспособност, намаляване на продуктивността, лоша работна атмосфера, което съвсем естествено води до неблагоприятни последствия и за работодателя.
С цел увреждащият здравето стрес на работното място да бъде избегнат, дейността предвижда лицата от целевата група да бъдат запознати с наличието на явлението "бърнаут", да бъдат подпомогнати в откриването на проявите и симптомите му. По този начин ще се осъществи ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение.
Изпълнението на дейността ще се възложи на външен изпълнител, към който ще се постави изискване психологическата подкрепа да се извърши от лице, притежаващо специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ под формата на групови семинари за профилактика и индивидуални психотерапевтични сеанси на потенциални „прегорели“ хора (в случай, че бъдат идентифицирани такива). Най важната задача на груповите семинари ще бъде да запознаят участниците с наличието на явлението и да им помогнат да откриват проявите му, както у себе си, така и у своите колеги. Акцентът ще бъде поставен върху превантивните мерки. Участниците ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. С оглед постигане на максимална ефективност, семинарите ще се проведат в малки групи от до 10 участника. В последствие, ако се идентифицират рискови групи - лица с начални симптоми на стрес и "бърнаут" и в състояние, клонящо към физическо, емоционално и психическо изтощение, с тях ще бъдат проведени индивидуални консултации, за да се избегнат тежки и трайни последствия за личността, ако не се потърси адекватно решение и помощ за преодоляване на проблема.
В резултат от изпълнението на дейността се очаква да бъдат преодолени нагласи, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, раздразнение, недобра комуникация и отдръпване от колеги, както и усещане за неудовлетвореност и безсмисленост на труда.
На включените в дейността заети лица ще бъдат изготвени психологически профили, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за по-нататъшна психологическа подкрепа. Така стресът на работното място ще бъде предотвратен и успешно управляван, както всички други рискове, свързани със здравето и безопасността при работа. |
6 500.13
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за заетите в ОПТИМА 09 ЕООД - Част 1: С изпълнението на настоящата дейност ОПТИМА 09 ЕООД си поставя за цел да създаде предпоставки за намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания, чрез закупуване на нови и по-усъвършенствани ЛПС за 39 лица, заети в предприятието.
Дейността е разработена на база Списък на категориите работници и слжители, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места. В съответствие с разпоредбите на Наредба № 3 от 19 април 2001 г. (изм. и доп. ДВ. бр. 99 от 26 Ноември 2021 г.) за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, работодателят е осигурил ЛПС за част от служителите си, които, предвид изпълняваните дейности и съществуващите опасности за здравето на работниците, не са достатъчни да осигурят адекватна защита.
В тази връзка, проектното предложение предвижда закупуване на следните нови, по-сигурни и гарантиращи безопасността и здравето при работа ЛПС и специално работно облекло, както следва:
1. Очила за компютър - 18 бр., предназначени за служителите на позиции:
- Магистър фармацевт (2 бр.), Помощник фармацевт (3 бр.), Оператор въвеждане на данни (1 бр.) - работещи в аптека "Оптима 03"
- Магистър фармацевт (3 бр.), Помощник фармацевт (1 бр.), Оператор въвеждане на данни (1 бр.) - работещи в аптека "Оптима 07"
- Магистър фармацевт (2 бр.), Помощник фармацевт (1 бр.) - работещи в аптека "Оптима 08"
- Магистър фармацевт (2 бр.), Помощник фармацевт (2 бр.) - работещи в аптека "Оптима 10"
Предвид спецификата на работата на лицата, заемащи изброените длъжности, изискваща продължителното време прекарано пред компютър, работодателят е организирал извършване на прегледи на зрението им при специалист. В резултат е дадено предписание за закупуване на очила за работа с компютър, с каквито лицата не разполагат. С тяхна помощ ще се намалят отблясъците от мониторите, ще се облекчи зрителното напрежение и ще се намали риска от развитите на очни заболявания.
2. Анатомично работно сабо - 18 бр., предназначени за служителите на позиции:
- Магистър фармацевт (2 бр.), Помощник фармацевт (3 бр.), Оператор въвеждане на данни (1 бр.) - работещи в аптека "Оптима 03"
- Магистър фармацевт (3 бр.), Помощник фармацевт (1 бр.), Оператор въвеждане на данни (1 бр.) - работещи в аптека "Оптима 07"
- Магистър фармацевт (2 бр.), Помощник фармацевт (1 бр.) - работещи в аптека "Оптима 08"
- Магистър фармацевт (2 бр.), Помощник фармацевт (2 бр.) - работещи в аптека "Оптима 10"
Към момента работещите лица в аптеките на кандидата не разполагат с ЛПС - работни обувки. В резултат от продължителни часове прекарани с неподходящи за работа обувки, служителите изпитват чест дискомфорт в областта на ходилата - подуване, запарване и др. Съгласно препоръките на службата по трудова медицина, работодателят предвижда да предостави на служителите си анатомично работно сабо с анатомична стелка с антибактериално покритие и контрол на влагата, налични отвори за вентилация със защита от хлъзгане. С осигуряването на подходящи работни обувки ще повиши комфорта в стъпалата на работниците и ще се намалят рисковете от деформации на ходилата.
Описанието на дейността продължава по-долу в Дейност 4. Описание. |
6 994.91
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства за заетите в ОПТИМА 09 ЕООД - Част 1: Целта на настоящата дейност е повишаване здравето и безопасността на работниците и служителите в ОПТИМА 09 ЕООД, чрез осигуряване на колективни предпазни средства, отговарящи на идентифицираните в предприятието рискове.
В съответствие с извършената от СТМ оценка на риска, и по-конкретно с идентифицираните опасностти и определени рискове от реализирането им, кандидатът предвижда следната инвестиция:
1. За защита от неблагоприятен микроклимат и подобряване качеството на въздуха в работна среда, проектното предложение предвижда:
- закупуване на 1 бр. колонен климатик и 1 бр. пречиствател за въздух за аптека "Оптима 03".
- закупуване на 1 бр. колонен климатик и 1 бр. пречиствател за въздух за аптека "Оптима 07".
- закупуване на 1 бр. колонен климатик и 1 бр. пречиствател за въздух за аптека "Оптима 08".
- закупуване на 1 бр. колонен климатик и 1 бр. пречиствател за въздух за аптека "Оптима 10".
- закупуване на 2 бр. колонни климатици за ресторант - за кухненско помещение и механа.
- закупуване на 4 бр. пречистватели за въздух за ресторант - за кухненско помещение, механа, партер и полуетаж офис.
След направени замервания от СТМ, са установени работни места с риск от неблагоприятно въздействие на микроклимата на работната среда. Към момента всички помещения в изброените обекти разполагат със стенни климатици, които обаче не са в състояние да поддържат параметрите на микроклимата в норма.
През аптеките на кандидата преминава голям обем от човекопоток, поради което вратите на помещенията често се отварят. В резултат външния климат повлиява на температурата в обектите, което се оказва неблагоприятно за микроклимата на работната среда. Наличните стенни климатици в аптеките се явяват недостатъчни за поддържането в норма на стойностите на микроклимата - температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха.
Това налага закупуването на 4 бр. допълнителни колонни климатика - по 1 бр. за четирите аптеки, за да се поддържа оптимална работната среда. Недостатъчната мощност на наличните климатици спрямо кубатурата на помещенията води до тяхната неефективност, което от своя страна влошава значително микроклимата и предизвиква дискомфорт у работниците – главоболие, умора, повишен риск от изстиване и др. Новото оборудване ще осигури поддържането на постоянни параметри на микроклимата, независимо от промяната на външните климатични условия, ще бъде постигнато по-добро влияние върху осъществяване на терморегулацията на организма, което ще гарантира здравословна работна среда и комфорт на работещите в нея.
Помещението механа на ресторанта на кандидата, се намира в подземния етаж на обекта, където температурата е значително по-ниска. Наличният стенен климатик е недостатъчен за поддържането в норма на стойностите на микроклимата - температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха, което се оказва неблагоприятно за микроклимата на работната среда.
Описанието на дейността продължава по-долу в Дейност 6. Описание.
|
44 306.36
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за заетите в ОПТИМА 09 ЕООД - Част 1: Целта на дейността е да се създадат устойчиви условия на труд в предприятието и да се мотивира работната сила, посредством осигуряване на адекватни на потребностите на работещите социални придобивки, изразяващи се в:
1. Обособяване на помещение за отдих и спорт към ресторанта.
Служилите в ресторанта на ОПТИМА 09 ЕООД към момента нямат предназначено място за почивка. Кандидатът разполага помещение (83,5 кв.м.), неизползваемо, намиращо се в непосредствена близост до ресторанта, което предвижда да обособи в помещение за отдих и спорт. Планиран е първоначален ремонт на помещението включващ демонтаж и изграждане на нов окачен таван, отстраняване на теч, подмяна на врати, осветителни тела, ключове и контакти, изграждане на нова електро инсталация, скриване на тръби, полагане на подова настилка, преходни лайсни и первази. Посредством извършването на СМР ще се подобрят условията и пригодността на помещението, след което ще се обзаведе с диван и маса, 2 бр. масажни столове, 2 бр. реклайнери, два вида масажори за крака, ще се оборудва с кафеавтомат и диспенсър за пречистване на вода, фитнес уреди - велоергометър и бягаща пътека. Трудовата дейност на служителите в ресторанта се характеризира с дълги часове прекарани на крак и в движение, което увеличава риска от различни проблеми с краката поради постоянното натоварване върху костите, ставите, сухожилията, мускулите и връзките, влошава се кръвоснабдяването в долните крайници, което води до болезнени усещания, умора, тежест и изтощение в цялото тяло. Високия интензитет на работния процес, както и комуникацията с голям брой клиенти и доставчици, допълнително засилва чувството за умора както физическа, така и психическа. Създаването на помещение за почивка ще благоприятства протичането на работния ден на служителите, предоставяйки им възможност за откъсване от работната среда за кафе-пауза в приятна обстановка, повишавайки тяхната ефективност и мотивация. На тяхно разположение ще са два масажни стола, с обхват от основата на главата до стъпалата, които ще помагат за облекчаване на болка, скованост и напрежение в тялото, два реклайнера с масажни и затоплящи функции за постигне на ефект на отпускане на мускулите и релаксация за цялото тяло, два вида масажори за крака с различен вид обхват - за стъпала и глезени и за ходила и прасци, които да подобряват кръвообращението в долните крайници, да облекчават усещанията за болка и умора. Всичко това ще допринесе за възстановяването на работниците, което впоследствие ще се отрази благоприятно и на качеството на работния процес. Воден от грижа за здравето на своите служители, работодателят също така планира да закупи диспенсър за пречистване на вода, който ще осигури дезинфекцирана, освободена от хлор, пестициди и тежки метали вода за пиене, с доказани ползи. Закупуването й ще окаже и косвен екологичен ефект - ще отпадне употребата на минерална вода, което ще допринесе за намаляване, както ползването на пластмасови туби, така и до отделянето на вредни газове от камионите при доставката й. Кандидатът е предвидил закупуването на фитнес уреди - велоергометър и бягаща пътека, за да създаде условия за спорт и физическа активност на служителите си. Тренировката на работното място ще помогне за възвръщане на мобилността на ставите и възстановяване кръвообращението, отпускане на натоварените мускули и укрепване на тези, които са лишени от активност, както и за облекчаване на емоционалното напрежение. Създадената фитнес зона към помещението за отдих ще спести на работниците средства и време и ще провокира желание и мотивация за повече физическа активност и по-здравословен начин на живот.
Описанието на дейността продължава по-долу в Дейност 9. Описание.
|
34 324.44
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за заетите в ОПТИМА 09 ЕООД - Част 2: Продължение на Дейност 3. Описание.
3. Защитно сабо анатомично - 7 бр., предназначено за служители на позиции готвач (4 бр.) и помощник кухня (3 бр.), работещи в ресторанта на кандидата.
Трудовите задължения на лицата, заемащи посочените длъжности, включват работа както с остри, така и с тежки предмети, работа с течни и маслени продукти, поради което долните им крайници са изложени на рискове от удар и пробождане от падащи предмети, заливане с течности, включително и горещи такива, повишена опасност от подхлъзване. Служителите на длъжности готвач и помощник кухня прекарват продължителни часове на крак, което предизвиква усещания за умора, болка и тежест, повишен риск от деформация на ходилата, при използване на неподходящи работни обувки. Осигурените към момента ЛПС е работно сабо - неанатомично, без композитно бомбе, което не може да осигури необходимото ниво на защита от идентифицираните рискове за здравето и безопасността на служителите. Работодателят предвиджда закупуване на защитно сабо анатомично с противоплъзгаща и маслоустойчива подметка, композитно бомбе, анатомична стелка и водоустойчива сая. Новите ЛПС ще са с по-добри характеристики, повишена защита и ще осигурят необходимата протекция спрямо установените водещи рискове за долните крайници, ще повиши комфорта в стъпалата на работниците и ще се намалят рисковете от деформации на ходилата.
4. Анатомични работни обувки - 14 бр., предназначени за служители на позиции Барман (4 бр.), Сервитьор (8 бр.), Отговорник търговска зала (1 бр.) и Хигиенист (1 бр.), работещи в ресторанта на кандидата.
Трудовата дейност на заетите на посочените позиции включва интензивно движение, целодневна работа на крак, работа с течности, поради което долните им крайници са изложени на рискове от заливане с течноти, уесещания за умора, болка и тежест, запарване, повишен риск от деформация на ходилата, при използване на неподходящи работни обувки. Осигурените към момента ЛПС са работни неанатомични обувки, които не могат да осигурят необходимото ниво на защита от идентифицираните рискове за здравето и безопасността на служителите. Работодателят предвиджда закупуване на работни обувки с анатомични стелки, водоотблъскваща сая, от дишащи материали. Новите ЛПС ще са с по-добри характеристики, повишена защита и ще осигурят необходимата протекция спрямо установените водещи рискове за долните крайници, ще повиши комфорта в стъпалата на работниците и ще се намалят рисковете от деформации на ходилата.
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства за заетите в ОПТИМА 09 ЕООД - Част 2: Продължение на Дейност 5. Описание.
В кухненското помещение на ресторанта предвид спецификата на извършваната дейност се отделят пари, работи се с нагряващи поврърхности, които загряват помещението и увеличава влажността на въздуха и това води до влошаване на микроклимата. Наличният климатик е недостатъчен за поддържането в норма на стойностите на микроклимата - температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха.
Предвид изложеното, кандидатът предвижда закупуването на 2 бр. допълнителни колонни климатика - 1 бр. за механа и 1 бр. за кухненско помещение на ресторанта, за да се поддържа оптимална температура в работната среда. Недостатъчната мощност на наличните климатици спрямо кубатурата на помещенията води до тяхната неефективност, което от своя страна влошава значително микроклимата и предизвиква дискомфорт у работниците – главоболие, умора, повишен риск от изстиване/прегряване на тялото и др. Новото оборудване ще осигури поддържането на постоянни параметри на микроклимата, независимо от промяната на външните климатични условия, ще бъде постигнато по-добро влияние върху осъществяване на терморегулацията на организма, което ще гарантира здравословна работна среда и комфорт на работещите в нея.
Съгласно препоръчаната мярка в Програмата за минимизиране на риска, се предвижда закупуването на 8 бр. пречистватели за въздух, които ще спомогнат за премахване на микроби, бактерии, алергени, аерозоли, прахови частици, миризми и др. в помещенията на кандидата - аптеки и ресторант, като незабавно доставят по-чист и по-здравословен въздух на работещите в тях. Побряването качеството и чистотата на въздуха аптеките е от особена важност поради функцията която помещенията изпълняват и големия поток от потенциално заразно болни хора които ги посещават. Ресторанта има характер на обществено помещение, където трафика от хора - клиенти, доставчици е голям, което увеличава рисковете от заболеваемост, особено през есенно-зимния период. С помощта на оборудването за високо ефективна филтрация на въздуха ще се създаде чиста и здравословна работна среда и ще се намали разпространението на болести, предавани по въздушно-капков път. Работейки на принципа на засмукване на въздух, който минава през филтрираща система и после излиза обратно през пречиствателя, устройствата ще окажат положителен ефект и върху микроклимата в помещенията на аптеките и ресторанта, ефективно неутрализирайки всякакъв тип замърсители. Чистият въздух ще спомогне за по-здравословна среда, по-добра работоспособност и за постигане на дългосрочни ползи, изразяващи се в намалена заболеваемост на работното място.
2. За осигуряване нужните нива на осветеност на работните места, проектното предложение предвижда:
- закупуване на 2 бр. локална лампа за работните места в аптека "Оптима 03".
- закупуване на 3 бр. локална лампа за работните места в аптека "Оптима 07".
- закупуване на 1 бр. локална лампа за работните места в аптека "Оптима 08".
- закупуване на 1 бр. локална лампа за работните места в аптека "Оптима 10".
- закупуване на 2 бр. локални лампи за ресторант за работно място в помещение партер и работно място в помещение офис.
Към настоящия момент работните помещения на аптеките разполагат единствено с общо осветление, което не отговоря на нормите за осветеност от изкуствено осветление за съответния вид зрителна работа на отделните работни места. Съгласно препоръчаната мярка в Програмата за минимизиране на риска, кандидатът предвижда закупуване на локално осветление за работните места в аптеките, за да постигне оптимални условия за зрителен комфорт на служителите си.
Описанието на дейността продължава по-долу в Дейност 7. Описание. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства за заетите в ОПТИМА 09 ЕООД - Част 3: Продължение на Дейност 6. Описание.
Към настоящия момент работните помещения партер и полуетаж (офис) в ресторанта на кандидата разполагат единствено с общо осветление, което не отговоря на нормите за осветеност от изкуствено осветление за съответния вид зрителна работа на отделните работните места. Съгласно препоръчаната мярка в Програмата за минимизиране на риска, кандидатът предвижда закупуване на локално осветление за работните места в помещение партер и помещение офис на ресторанта, за да постигне оптимални условия за зрителен комфорт на служителите си.
3. За осигуряване ергономия при работа, проектното предложение предвижда:
- закупуване на 2 бр. ергономични столове за работните места в аптека "Оптима 03".
- закупуване на 3 бр. ергономични столове за работните места в аптека "Оптима 07".
- закупуване на 1 бр. ергономичен стол за работните места в аптека "Оптима 08".
- закупуване на 1 бр. ергономичен стол за работните места в аптека "Оптима 10".
- закупуване на 1 бр. ергономичен стол за работно място в полуетаж (офис) в ресторанта.
Към настоящия момент служителите, работещи с видеодисплеи в аптеките и полуетаж (офис) на ресторанта, използват офис столове, непокриващи съвременните ергономични стандарти, които не се регулират спрямо индивидуалните им анатомични данни, което създава дискомфорт при и по време на работа. В тази връзка, като част от средствата за колективна защита по отношение на ергономия при работа, кандидатът предвижда закупуването на 7 бр. ергономични столове с възможност за регулиране според индивидуалните нужди на всеки. Столовете ще предотвратят проблеми с опорно-двигателния апарат, напрежение и болка в областта на раменете и кръста, възникващи вследствие от много часове работа в седнала позиция пред компютъра, позволявайки различни настройки, като по този начин ще гарантират възможност за най-различни пози за сядане през целия ден и същевременно ще осигурят на служителите условия за поддържане на гърба и кръста и индивидуално регулиране на височината спрямо ръста им. Характиристиките на новите столове ще са в съответствие с нормативната уредба в областта - НАРЕДБА № 7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи и „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /обн. ДВ бр. 25/71 г., посл. изм. ДВ бр. 58/99 г./.
4. За осигуряване на почистване и дезинфекция от вируси, алергени и замърсители, проектното предложение предвижда:
- закупуване на 1 бр. прахосмукачка робот с функция за мокро почистване за аптека "Оптима 03".
- закупуване на 1 бр. прахосмукачка робот с функция за мокро почистване за аптека "Оптима 07".
- закупуване на 1 бр. прахосмукачка робот с функция за мокро почистване за аптека "Оптима 08".
- закупуване на 1 бр. прахосмукачка робот с функция за мокро почистване за аптека "Оптима 10".
- закупуване на 2 бр. прахосмукачка робот с функция за мокро почистване за ресторант - за помещение партер и полуетаж (офис).
Съгласно препоръчаната мярка в Програмата за минимизиране на риска, кандидатът предвижда да закупи 6 бр. прахосмукачка робот с функция за мокро почистване с цел осигуряване на редовно почистване и дезинфекция от вируси, алергени и замърсители в изброените обекти. Ткучеството на хора преминаващо ежедневно както през аптеките, така и през ресторант е голямо, поради което се повишава риска от разпространение на вируси, подовете често се замърсяват. Закупуването на прахосмукачка робот с функция за мокро почистване ще допринесе за по-редовното и качествено почистване и дезинфекциране на подовото пространство, което ще доведе до осигуряване на по-добра и здравословна работна среда с намален риск от заболеваемост сред служителите.
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за заетите в ОПТИМА 09 ЕООД - Част 2: Продължение на Дейност 8. Описание.
Служителите в аптека Оптима 03 и аптека Оптима 07 към момента нямат обособено пространство за почивка. Работодателят предвижда да обособи неизползваеми към момента помещения във всяка аптека в кът за отдих на персонала, посредством обзавеждането им с диван и маса и оборудването им с кафеавтомат и диспенсър за пречистване на вода. Работната дейност на служителите в аптеките се характеризира с ежедневна комуникация с голям човекопоток и необходимост от високо ниво на концентрация и отговорност при изппълняване на задълженията свързани със здравето на хората, което може да окаже както физическа, така и психическа умора и стрес. Създаването на условия за кафе-пауза в комфортна обстановка би повлияло положително на служителите и на работния процес като цяло, поради възможността за откъсване от работната среда. Воден от грижа за здравето на своите служители, работодателят също така планира да закупи диспенсър за пречистване на вода, който ще осигури дезинфекцирана, освободена от хлор, пестициди и тежки метали вода за пиене, с доказани ползи. Закупуването й ще окаже и косвен екологичен ефект - ще отпадне употребата на минерална вода, което ще допринесе за намаляване, както ползването на пластмасови туби, така и до отделянето на вредни газове от камионите при доставката й.
Изпълнението на настоящата дейност ще има положителен ефект върху 32 представители на целевата група (всички, извън заетите в аптека Оптима 08 и аптека Оптима 10). Работодателят ще повиши от една страна възможностите им за пълноценна почивка, чрез подобряване на условията за отдих и почивка, а от друга - за възстановяване от работния процес, чрез осигуряване на условия за спорт. |
0.00
|
0.00
|