Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 296 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project is aimed at improving the working environment at ScavaSoft Ltd. by providing an adapted working environment to meet the new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and changing work models, which require taking effective measures to improve access to labour, employment of quality jobs, and adapting to changes in the work environment. The envisaged activities will contribute to the improvement of OSH for all workers, helping to reduce health risks at the workplace and improve OSH standards through the implementation of the following activities: Activity 1: Development and implementation of "green" models of work organisation in accordance with the specifics of specific workplaces in enterprises; Activity 2: Provision of prevention and prevention of "burnout" in the workplace and "effects of the COVID pandemic on mental "health"—psychological support; Activity 3 Provision of collective protective equipment, incl. modernization and/or reconstruction and/or safety of existing sites, technological processes, machines, and equipment related to improving working conditions; Activity 4: Provision of social benefits for workers, incl. repair and equipment of places for recreation, rehabilitation, sports, meals, and rest in enterprises, etc. The results of the project are aimed at improving the safety and working environment of the employees by providing an adapted working environment, improving the quality of jobs, providing social benefits for the company's employees, and improving labour productivity and resource efficiency. It is expected that the planned measures of the project will also contribute to the implementation of Priority 1: Promotion of Employment and the Development of Skills. SPECIFIC OBJECTIVE 4. The target group is made up of 14 people, representing all persons assigned to employment-legal relations at the time of the project application
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията: Целта на дейността е разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в СКАВАСОФТ ООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/ или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще е свързано с: 1. Внедряване в СКАВАСОФТ ЕООД на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. Изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Новите „зелени“ модели могат да се изразяват, например, във: - въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; - въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; - въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Дейността обхваща всички длъжности в компанията и се планира да се изпълни в рамките на проекта, като старта ще започне от 1вия месец с изготвянето на документация за избор на изпълнител и ще приключи през 18тия месец с отчитане на постигнатите резултати. 2 800.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ – психологическа подкрепа: Целта на дейността е осигуряване на заетите лица в СКАВАСОФТ ООД психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целите на дейността са обвързани и със запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Дейността предвижда провеждане на групови занимания, чрез които ще се осигури и предостави психологическа подкрепа. По време на груповите занимания ще се акцентира на следните теми за предоставяне на психологическа подкрепа: - Тема 1: Запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. - Тема 2: Преодоляване на нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата - Тема 3: Преодоляване на нагласи свързани с нежелание за започване на работа - Тема 4: Преодоляване на нагласи свързани с раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Целевата група (служители на СКАВАСОФТ ООД), която ще бъде въвлечена в тази дейност са предимно високо-класифицирани служители в компанията, които ще вземат участие в груповите занимание и ще получат професионална психологическа подкрепа от външен изпълнител, като след това ще имат ангажимента да мотивират и предоставят подкрепа на останалите служители в компанията. Максималния брой участници при групови занимания ще бъде 10 лица в група. По този начин каскадно всички служители ще получат психологическа подкрепа и превенция на явлението "бърнаут“. Планирани са следните етапи за изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ 2. Разпределяне на идентифицираните участници по групи 3. Създаване на график за провеждане на групови занимания 4. Провеждане на занимание 5. Разпространение на материали (дигитални) до всички служители в компанията 6. Отчитане на резултатите Дейността се планира да се изпълни в рамките на проекта, като старта ще започне от 1вия месец с изготвянето на документация за избор на изпълнител и ще приключи през 18тия месец с отчитане на постигнатите резултати. 2 800.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процес и, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността цели осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд, включително ремонт в СКАВАСОФТ ООД, до среда в която имат достъп всички служители, назначени в компанията, а именно целевата група по проекта от 14 души. Дейността по осигуряване на средства за колективна защита е съобразена изцяло с предписанията от съответната служба по трудова медицина, а именно мерките, посочени в Програмата за минимизиране на риска на работещите в СКАВАСОФТ ООД. Целта на дейността е да осигури добри и безопасни условия на труд на служителите в СКАВАСОФТ ООД чрез осигуряване на средства за колективна защита, Предвидените за закупуване КПС са нови и ще осигурят здравето и безопасността на работещите и създават рискове за тяхната безопасност. Използването на КПС не може да премахне рисковете и опасностите, но позволява да се осигури превенция и/или да се отстрани възможността за тяхното неблагоприятно въздействие. Високото качество на производството не винаги зависи само от използването на високотехнологично оборудване, а до голяма степен и от условията, в които протича производственият процес. Колективните предпазни средства са различни приспособления и предмети, които осигуряват колективна защита от отделни професионални вредности, присъстващи в работната среда. Колективни предпазни средства трябва да отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасността и опазване на здравето на работещите. Дружеството се придържа към тази идея и предвижда реализацията на мерки, осигуряващи средства за колективна защита, безопасни и здравословни условия на труд, изцяло съобразени с оценката на риска и програмата за минимизиране на риска: Ергономия при работа - ергономични офис столове; - ергономични бюра. Предвидените за закупуване КПС ще: - Осигурят защита от рисковете, при които се прилагат - Бъдат съобразени с ергономичните изисквания и целите по здравословното състояние на работещите, които ги използват. Закупуването на всички КПС е съобразено Утвърдената програма за минимизиране на риска. Средства за колективна защита са: - Ергономични столове – 14бр - Ергономични бюра – 14бр Всички КПС са за осигуряване на оптимална работна среда и микроклимат за служителите на СКАВАСОФТ ООД. Посочените действия са съобразени с идентифицирания риск от неблагоприятен микроклимат, в резултат на което следва да се подобри температурата, влажността и скоростта на въздушното течение в помещенията, в които ще се поставят климатиците. Всички предвидени за закупуване КПС са съобразени с подготвения от съответната служба по трудова медицина списък на работните места, професиите и видовете работа на работещите в СКАВАСОФТ ООД. Изпълнението на дейността ще допринесе за осигуряване на добри и безопасни условия на труд на служителите.. Етапи на изпълнение: Планирания старт на дейността е през 2-ри м. от изпълнението на проекта. Дейността ще стартира чрез подготовка на тръжна документация за избор на изпълнител по дейността. Сключване на договор. Доставяните КПС. 42 156.80 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Дейността има за цел да осигури социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. на територията на СКАВАСОФТ ООД, до която имат достъп всички служители, назначени в компанията, а именно целевата група по проекта от 14 души. Дружеството инвестира целенасочено в дейности за успешно прилагане на дългосрочната стратегия за по-висока и по-качествена производителност на базата на капацитета и квалификацията на човешкия ресурс. Няма универсален начин за повишаване на ангажираността на служителите или за мотивирането им така, че да бъдат по-продуктивни, по-активни, по-креативни, затова в компанията сме изградили политика за предоставяне на социални придобивки с цел по-голяма удовлетвореност на служителите. Политиката на фирмата за предоставяне на социални придобивки съществува в компанията от нейното създаване. Придобитият опит от комуникацията с работниците и служителите показва, че тяхната удовлетвореност от работния процес е основание за по-малко отсъствие от работа, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. За изпълнение на дългосрочната стратегия за успешно развитие на дружеството и за осъществяване на проектната дейност ще осигурим съгласно нуждите на работниците и служителите модерни социални придобивки, включително текущ ремонт за въвеждане на помещенията в съответствие с хигиенните норми. Удовлетвореността от работата е един от ключовите фактори за задържане на хората, които са важни за успеха ни. Поради тази причина планираме в рамките на тази дейност да обособим помещение за хранене и почивка. Помещението, в които към момента се храни персонала, и в които се приготвя храната за служителите не са обособени по подходящия начин и предназначение, т.е. нуждаят от привеждане на местата за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия за труд. В допълнение офиса се намира на място, където няма разнообразни условия за хранене, отдих в почивното време на служителите. Предвидено е по проекта осигуряване и обзавеждане на стая за хранене и почивка. Предвиденото оборудване е маса за хранене 1 бр. и столове за хранене - 8 бр. Дейността се предвижда да стартира през 1-вия проектен месец и да продължи до 18-ти проектен месец, като през първите 2 месеца от изпълнението на дейността се предвижда подготовката на необходимата документация за провеждане на процедурата за избор на изпълнител, събиране на предложения от кандидати, класиране на подадените оферти, избор на изпълнител и сключване на договор. 5 330.50 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).