Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 498 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The general purpose of the project is the provision of a healthy and well adapted working environment at Movio Logustics Ltd, which properly considers work related health risks, specific to the different work places, as well as adaptation of the company's employees to the changes and new challenges, related to the transition towards climate neutral economy and changing employment models. 

The specific objectives of the project are related to compliance and improvement of the labor health and safety requirements, including implementation of the international standards for labor health and safety conditions and development of green organizational models, including:

1) Introduction of green organizational models in the company's centers at Varna and Voyvodinovo. 
2) Improving the working conditions in the organization with the international requirements for labor health and safety conditions
3) Establishment of health and life risk limitation specific measures for the employees
4) Improvement of the work conditions of the employees through implementing additional social benefits

The proposed measures envisaged for meeting the identified needs of the workers are with broad scope and include direct project impact on all employed in the Company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на зелени модели на организация на труда съобразно спецификата на работните места в "Мувио Лоджистик" ЕООД : Тази дейност цели насърчаване екологосъобразните практики на дружеството в три направления – повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Заложената цел следва да се постигне чрез разработване и прилагане на „зелени“ практики и модели, изготвяне на “зелени” карти и обучение на служителите в целевата група с нововъведенията. Настоящата дейност представлява логическа продължителност на политиката на дружеството за устойчиво развитие, корпоративна социална отговорност и ресурсна ефективност - към момента дружеството има ясен ангажимент за справяне с негативните аспекти върху околната среда чрез придържане към екологична политика, в това число подобряване на енергийната ефективност, намаляване на отпадъците и рециклиране и създаване на здравословна работна среда. Тази дейност ще доведе също до задържане и привличане на служители, при които се наблюдава отдаденост и имат ангажираност към проблемите на екологията. Настоящата дейност ще бъде продължение на тази тенденция с конкретна насоченост върху организацията на труд. Съгласно направена преценка на ръководството целевата група ще бъдат 100 служители, заети в складовите бази на дружеството в с. Войводиново и гр. Варна. Изборът попада на тях, тъй като аспектите на тяхната работна дейност позволяват интегриране на измерими и видими “зелени” практики в ежедневните дейности, включително елементи за измерване на напредъка и мониторинга на екологичните показатели и дългосрочното планиране. Такива конкретни практики ще бъдат идентифицирани при анализа на моментното състояние след направения избор на изпълнител съгласно ЗУСЕСИФ и ПМС №118/2014 г. Дружеството планира да реализира следните мерки: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси Последователното изпълнение на описаните етапи, ще осигури успешното изпълнение. 20 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за заетите в "Мувио Лоджистик" ЕООД: рамките на настоящата дейност се предвижда осигуряването на лични предпазни средства и специализирано работно облекло за заетите в складовете на дружеството в с. Войводиново и гр. Варна. Целта на настоящата дейност е надграждане на предвидените в законодателството по безопасност и здраве при работа изисквания в Мувио Лоджистикс и подобряване на условията на труд чрез по-добро предпазване на служители от целевата група от рискове при изпълнение на техните служебни задължения. Осигуряването на ЛПС и специализирано работно облекло се налага поради факта, че служителите, работещи в складовете са подложени на риск от падане, подхлъзване, и наранявания на горни и долни крайници, включително негативни въздействия на климата през зимния и летния период. В рамките на настоящата дейност се предвижда закупуването на ЛПС и специализирано работно облекло с по-високо ниво на защита и по-качествени материали от използваните в момента с оглед допълнително повишаване на сигурността и опазване здравето и живота на работниците. Изпълнението на дейностите цели и повишаване на производителността на предприятието чрез повишаване нивото на защита на служителите на работното място, а оттам подобряване на работните процеси и ефективността на труда. По този начин ще се подобри професионалният и здравният статус на служителите и в още по-пълна степен ще се ограничи рискът от трудовите злополуки и професионална болест, както и свързаните с тях разходи. Целта на Дружеството е да осигури най-оптималните мерки за подобряване на условията на труд и надграждане на вече съществуващите такива, които да отговарят на международно признатите стандарти в областта. Освен това, ще се повиши нивото на мотивация у служителите и ще се създаде чувство на съпричастност и стимулиране на техния принос към подобряване условията на работа. Предвидената подмяна на ЛПС ще повиши качеството на здравословни и безопасни условия на труд в Дружеството и по този начин ще съдейства за постигане на общите и непосредствените цели на процедура "Адаптирана работна среда", насочени към цялостно подобряване условията на труд в съответствие с действащото законодателство, което да доведе до увеличаване на производителността на труда и ограничаване опасността от професионални рискове. Предвидените за закупуване ЛПС и специализирано работно облекло се основават на утвърден списък с длъжностите и използваните: ЛПС и специализирано работно облекло, изготвен в рамките на извършена оценка на риска в предприятието и приложен към настоящето проектно предложение. Предвижда се осигуряването на специално работно облекло и ЛПС за следните длъжности: Складова база гр. Варна: - Специалист митническо складиране - 6 лица - Специалист спедиторска дейност - 3 лица - Отговорник митническа обработка - 4 лица - Супервайзор митническо обслужване - 1 лице - Оператор етикетиране - 20 лица - Електрокарист - 2 лица - Регионален мениджър логистика - 1 лице - Началник склад - 1 лице - Специалсит складова дейности - 1 лице - Специалист въвеждане на данни - 2 лица - Касиер - 1 лице - Оператор вътрешна логистика - 2 лица - Работник склад - 7 лица - Общ работник - 1 лице - Супервайзор организация на транспорта - 1 лице - Шофьор - 8 лица - Шофьор , тежкотоварен автомобил - 12 т. - 2 лица - Шофьор, товарен автомобил - 4 лица Складова база с. Войводиново: - Организатор логистика - 1 лице - Оператор вътрешна логистика - 2 лица - Началник смяна - 1 лице - Специалист складова дейност - 1 лице - Работник склад - 4 лица - Супервайзор организасция на транспорта - 1 лице - Шофьор, товарен автомобил - 4 лица - Шофьор - 4 лица - Шофьор , тежкотоварен автомобил - 12 т. - 1 лице - Супервайзор търговски екип - 1 лице Предвижда се закупуването на летен и зимен комплект, които ще бъдат използвани в рамките на изпълнение на проекта и съобразени с предвидения срок на износване. Общия брой представители на целевата група, който ще бъдат включени в дейността е 87. 30 742.78 0.00
Въвеждане на мерки за колективна защита в Мувио Лоджистикс ЕООД: Дейността е насочена към осигуряване на средства за колективна защита на заетите в складовите бази на дружеството в гр. Варна и с. Войводиново, необходимостта от изпълнението, на които се обосновава от извършената оценка на риска , въз основа на която е разработена приложената програма за минимизиране на рисковете. Идентифицираните рискове и съответните средства за колективна защита, които ще бъдат осигурени са следните: 1. В резултат на извършени измервания на нивата на осветеност през м. септември 2023 г. в обектите Регионалне център Мувио - Варна и Регинален склад и офис - с. Войводиново е установено, че остветеността на работните места не е в съответствие с изискванията на Наредба № 49 за изкуствено осветление на сградите, което се дължи на настъпили амортизационни изменения в системата в офисните и складовите части на обектите. В резултат на установеното, в Програмите за действие за ограничаване на риска и за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд в двата обекта се препоръчва монтаж на нова осветлителна уредба с оглед подобряване на общата осветеност в рамките на нормативните изисквания. Във връзка с горепосоченото, Дружеството предвижда да подмени съществуващото в двата обекта осветление с ЛЕД с оглед осигуряване на по-високо ниво на осветеност и гарантиране на безопасността и здравословните условия на труд на работещите. Мярка ще обхване общо 100 лица от целевата група, заети в обектите в гр. Варна. (80 заети) и с. Войводиново (20 заети). 2. Въз основа на извършена оценка на риска в Дружеството е идентифициран риск от възникване на пожари, което може да доведе до изгаряне или задушаване при пожар възникнал в складовите помещения на територията на складова база в гр. Варна. Въпреки въведената система за пожароизвестие и оборудване за потушаване на пожари (спринклерна система), рискът съществува, тъй като действащата система е остаряла и не разпоалга с възможността за идентифициране на конкретна точка на пожар в помещенията, което значително забавя времето за реакция. Поради тази причина Дружеството би желало да модернизира текущо използваните колективни мерки за безопасност при пожари. Увеличаване на нивото на безопасност и предотвратяване на трудови злополуки чрез поддържане на високо ниво на готовност на персонала и изграждане на пожароизвестителна инсталация е най-добрата мярка за превенция срещу посочения риск. В тази връзка, в рамките на настоящата дейност, се предвижда доставката и монтажа на модерна пожароизвестителна инсталация, която да осигурява навременно известяване и евентуална евакуация, както и съответната реакция при възникване на пожар. Пожароизвестителната инсталация ще бъде доставена, монтирана и въведена в експлоатация в склада на базата на дружеството в гр. Варна. Целевата група, която ще бъде засегната от настоящата дейност се състои от 80 служители, заети в дружеството в гр. Варна. 3. Възоснова на извършената оценка на риска в Дружеството е идентифициран риск от сблъсъци и удари в складово помещение в с. Войводиново. В таз връзка е налице препоръка за Доставка и монтаж на на метални буфери за монтаж пред стелажите, предпазващи от удар от складова техника и предотвратяване на риск от деформация на стелажните конструкции, водещи до „домино-ефект“ при тяхно падане и предотвратяване на риск за живота и здравето на намиращите се в близост служители. Предвидени са за доставка 20 бр. стелажни буфери. Мярката ще засегне 20 лица, заети в складовата база на дружеството в с. Войводиново. 66 444.00 0.00
Подобряване на условията на труд, почивка и хранене в Мувио Лоджистикс: В рамките на настоящата дейност, кандидатът планира инвестиции свързани с текущ ремонт и обособяване на помещение за хранене, както и доставка и монтаж на кухня в помещението на територията на складова база гр. Варна. Чрез реализирането на тази дребномащабна инвестиция, кандидатът се стреми да повиши качеството на наличните условия на труд и да осигури комфорт и удобство за, работещите в дружеството. Предвидената мярка надгражда и допълва създадената в рамките на предприятието система от социални придобивки и мерки за осигуряване на качествена и комфортна работна среда. Осигуряването на ремонтирано и оборудвано помещение за хранене ще доведе до редуциране на времето, необходимо на работниците за хранене и търсене на възможности извън работното място, като ще предостави и допълнително време за почивка в рамките на предвидените регламентирани почивки. Дружеството се ангажира да запази предназначението на ремонтираното помещение за поне 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад без прекъсване, с изключение на непредвидени обстоятелства. По отношение на целевата група, дейността ще засегне 80 служители на Дружеството. В допълнение, в рамките на дейността се предвижда да бъдат доставени и монтирани шкафчета в съблекалните за служителите в гр. Врна - предвиждад се доставката на 6 шкафчета за 3 служители и 6 шкафчета за 2 служители. Мярката се предвижда с оглед осигуряването на адекватна хигиена и удобоство на служителите при преобличане и съхранение на личните им вещи. 2 980.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).