Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

Principle 17 of the European Pillar of Social Rights emphasizes that people with disabilities have the right to income support that ensures a dignified life, services that enable them to participate in the labor market and in society, and a working environment adapted to their needs. With this project, 2 disadvantaged persons will be given the opportunity to find suitable employment in the field of financial and accounting services, to successfully enter the professional field through an appropriate mentoring program and to support the strategic development of the company in the next few years. In each of the company's offices - in the city of Varna and in the city of Karlovo - one person, a representative of the vulnerable group of unemployed persons with permanent disabilities, will be appointed on a full-time employment basis for the position of operational accountant for a period of at least 24 months with trends for sustainable employment at 100% after the end of the project. Conditions will be created for the appointment of at least one mentor to support a newly appointed person in the first 6 months of his employment in the accounting firm. In order to ensure a suitable working environment and an adapted microclimate for office work, 2 portable computers with multi-functional laser devices will be purchased, along with hyperinverter air conditioners - one for each open workplace by location. The equipment will facilitate the performance of the basic duties of operational accountants and provide favorable working conditions. The activities of the project will be promoted with proper visualization and with the dissemination of information about the support provided to the HRD and the EU, the principles of transparent management and effective spending of the allocated funds for the benefit of disadvantaged persons will be respected. The project will serve as a pilot example of successful corporate social responsibility for other companies in the industry.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане на лица от целевата група: Дейността има цел създаване на нови работни места за лица от уязвими групи с трайни увреждания, давайки възможност на поне 2 лица да постъпят на работа в перспективна счетоводна кантора със създадени традиции на работа и обслужване на различни типове бизнес структури. С дейността по осигуряване на заетост и назначаване на подходящ брой персонал се цели обезпечаване на счетоводното предприятие с оперативни счетоводители и деловодители, работа с документи, данни и други операции на счетоводното и административно фирмено обслужване. Със създаването на новите места ще се разширят двата офиса на фирмата - в гр. Карлово и в гр. Варна - с което ще се развие и капацитета за обслужване на по-голям брой клиенти. От друга страна, разкриването на новите работни места ще спомогне частично за намаляване на икономическата неактивност и разрешаване на проблема с безработицата за поне две лица. Със стартиране на проектните дейности ще се предприеме набиране на желаещи лица от уязвими групи – безработни лица с трайни увреждания, които да вземат участие в проекта, да бъдат професионално наставлявани поне 6 месеца от първоначалното им назначаване и назначени на трудово правоотношение с възможност за трайна заетост. Допустимо е да се подаде заявка към Дирекция Бюро по труда гр. Варна и гр. Карлово за наемането на подходящи кандидати, като предварително ще бъдат посочени и минималните изискванията за заеманата длъжност. Ще се обхванат 2 представители с рискови показатели и тенденции, за които ще се дадат и предимства - 2 лица от целеви групи безработни лица с трайни увреждания Те ще бъдат назначени на трудов договор на пълен работен ден (8 часов трудов договор) на длъжността “Оперативен счетоводител” с код по НКПД 33133001, като едно работно място ще бъде разкрито в офиса на фирмата в гр. Варна и едно - в офис гр. Карлово. Назначаването на лицата ще продължи за период от две години с възможност за трайното им запазване след края на проекта. Длъжността оперативен счетоводител изисква упражняване на дейности, свързани с подпомагане дейността на главния счетоводител във финансово-счетоводното обслужване на фирми, компании и физически лица. Новоназначените лица ще изпълняват задачи, свързани с контрол за правилното водене на първични документи, разходване на парични средства и материални ресурси, както и осчетоводяване на документи и водене на ведомости. Трудови им задачи и задължения, характеризиращи описанието на длъжността, включват регистриране хронологично на счетоводните операции, водене на систематични счетоводни регистри за обобщаване на счетоводната информация, осъществяване на контрол на приходите и разходите на предприятието, участие в планирането на финансовата дейност и подготвянето на разчети за финансиране на капиталовите разходи за основен ремонт и за придобиване на дълготрайни активи, изчисляване и внасяне на данъци, държавни такси и осигурителни вноски. Назначените лица ще подпомагат и в изчисляването, осчетоводяването и плащането на трудовите възнаграждения на работниците и служителите на предприятието и възнаграждения по договори в дадена фирма, ще изчисляват и удържат осигурителните вноски и данък, ще изчисляват, осчетоводяват и изплащат обезщетения по КТ и КСО на фирмен персонал. Ще съдействат в съставяне на първични и вторични счетоводни документи, оборотна ведомост, при изготвяне на междинно и годишно приключване на счетоводните регистри, както и при извършване на счетоводни записвания, а при нужда и измененията им. Ще се сключи договор със СТМ, обслужваща новите работни места по изикванията на ЗБУТ и Наредба №3 с цел покриване на всички изисквания и условията и реда за осъществяване дейността на СТМ по разработване на мерки за отстраняване и намаляване на риска за здравето и безопасността при работа предприятието, наблюдение на здравно състояние на служителите, обучение по правилата за здравето и безопасността при работа и разработване на физиологични режими на труд и почивка. 102 288.00 0.00
Подкрепа на работното място чрез ментор, съгласно индивидуалните нужди на новонаетите лица от целевата група за период до 6 м.: Дейността има за цел оказване на професионална подкрепа на новоназначените лица в реална работна среда, особено в първите месеци от назначаването им на постоянен трудов договор към счетоводното предприятие. Предвижда се по проектната дейност да се назначи 1 лице със съответните компетенции и професионален опит в счетоводството и/или финансите и администрацията, което да съпътства представителите на социално уязвимата група в организиране на работните процеси, справяне със задължения и отговорности и последователно встъпване в заемата длъжност. Наставникът ще бъде лице от фирмата, назначено на трудов договор за период от 6 месеца и ще отговаря за адаптирането на едно лице, представител на целевата група. За офиса във Варна е предвидено да бъде назначен на 1/2 МРЗ по ТД наставник, който да наставлява новоназначеното лице, а за гр. Карлово - управителят ще наставлява новото лице в офиса. Преди заемането им на длъжност Наставник, ръководството ще проведе встъпително обучение - инструктаж с цел запознаване на лицата с целите и очакваните резултати, ще запознае лицата и ще разпредели новоназначените лица, прикрепяйки ги към своя наставник. За назначените наставници е от изключителна важност за познават лицата, техните нужди, специфики и мотивация за работа с оглед формиране на индивидуално отношение към всеки един наставляван. Наставникът ще има следните задължения – да участва в разработването и актуализирането на програма по практическо менториране в реална работна среда; да запознава всеки новоназначен с вътрешните правила на предприятието за работа и провежда инструктажи по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд съгласно Наредба № РД-07-2 от 2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд (ДВ, бр. 102 от 2009 г.); да подпомага адаптацията на всеки обучаван в работната среда; да организира работното място за всеки обучаван с необходимата техническа и технологична документация, техника, компютърни системи, софтуерни продукти, уреди, съоръжения и материали за безопасното изпълнение на практическото въвеждане. Наставниците ще имат за задача да демонстрират отделни елементи от процеса на работа и да поставят производствени или практически задачи за изпълнение. Те ще контролират, също така, изпълнението на поставените задачи, ще дават практически съвети по време на работа и още ценяват текущо качеството на изпълнението. Именно чрез наставничеството ще се получава обратната връзка с ръководството на счетоводната компания за изпълнението на възложените задачи и най-вече, за постигнатия напредък от новоназначените лица. 2 799.00 0.00
Адаптиране на работното място на новонаети лица с трайни увреждания чрез подходящо оборудване: С дейността се цели обезпечаване на създадените нови работни места и адаптирането им за новонаетите лица с трайни увреждания. Като оперативен счетоводител, всяко новоназначено лице се нуждае от надеждна компютърна техника за извършване на автоматизирани процеси от посочените в длъжностната характеристика задачи и операции. За целта ще се закупят 2 преносими компютъра - за всяко новоназначено лице - за подпомагане обработката на данни и счетоводна информация, за поддържане на комуникация, водене на регистри и попълване на финансова информация, чрез ползване на счетоводни програми и електронни регистри, изработване на справки, попълване на формуляри и други задачи, възложени от управителя. Всеки един оперативен счетоводител извършва счетоводна обработка изцяло и на част от финансовата отчетност в обслужваното предприятие. Лицата на тази длъжност работят в офис и ползват офис техника, за да взаимодействат качествено с други контрагенти, доставчици, клиенти, складове, магазини, контролни органи и други институции. За целта ще се закупи Многофункционално лазерно устройство за всяко от работните места във Варна и Карлово, така че адекватно да съумява да класифицира, сортира и подрежда, архивира отчетна информация в установените срокове, да предава и получава счетоводни документи, извлечения, движения на паричния поток и свързаните с него документооборот на хартиен носител. За поддържане на благоприятен микроклимат и работна атмосфера на място в офисите, без значение на сезоните и атмосферните условия, ще се закупят 2 броя хиперинвенторни климатици, по един за всеки офис. Климатичното оборудване е необходимо условие за поддържане на нормален температурен режим за работа на служителите, от друга страна е енергоспестяващо средство за вентилация и отопление през сезоните, а от трета - екологично чисто решение за температурен баланс. Наличието на комфортен микроклимат в офисите значително подобрява ефективността и настроението на служителите за включване в работния процес. Доказано е, че комфортната температура повишава мотивацията за работа и подобрява издръжливостта. Климатикът е най-важният компонент на комфортния микроклимат. Специфичните особености на едно офис пространство поставят определени изисквания не само към избора на неговия вид и модел, но и към добре обмислено местоположение. 5 850.80 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).