Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Целта на дейността е да подпомогне адаптирането на заетите лица от целевата група /30 човека/ и на дружеството към новите предизвикателства, свързани с осъществяване на климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, чрез преход към "зелени" работни места.
Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси във "Майкромет" ООД, които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за оптимизиране на работните процеси така, че да се намали разхода на ресурси, генерирането на отпадъци, респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда. Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока.
През последните години, "Майкромет" ООД изпълни редица инвестиционни проектиза повишаване на производствения си капацитет и конкурентоспособност, в т.ч. закупи и въвеждане в експлоатация 1 бр. Галванична линия за електрохимично заваряване и 1 бр .Галванична линия за електрохимично поцинковане. Дружеството също така ежегодно подменя остарели активи с нови и високотехнологични, които позволяват както увеличаване на производствения капацитет, така и внедряване на кръгови и по-ресурсно ефикасни модели.
Въпреки това усилията не са достатъчни. Налице са проблеми в управление на ресурсите и ефективността на процесите (например по-голям брак от планираното, по-чести повреди и престои на машините). Липсва и цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по-висок екологичен стандарт на производството и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
За това посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с:
- въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
- изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите във всички звена;
- въвеждане на правилници и стандарти в цялата фирма.
Зелени модели, които ще бъдат свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел намаляване на потреблението на електроенергия (посредством оптимизирано натоварване на машините, осветлението и другите консуматори), оптималното използване на материали и суровини, правилно разпределение и управление на времето, минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Изпълнението на дейността ще доведе до установяване на ефективни инструменти за „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, както на индивидуално, така и на фирмено ниво. |
4 999.80
|
0.00
|
Дейност 2 "Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа".: Дейността има за цел да се предостави ефективна психологическа подкрепа на заетите лица на "Майкромет" ООД и е от съществено значение за фирмата. Психологическото състояние на всеки работещ оказва пряко въздействие върху неговата работоспособност, върху удовлетвореността му и респективно мотивацията му за труд, върху трудовата дисциплина, включително върху рисковете от трудови злополуки и негативно въздействие върху здравето на работещия и не на последно място върху качеството и ефективността на извършваната трудова дейност.
Дейността на всички работещи, подробно описани в т. 9 е свързана с изисквания за психична устойчивост, концентрация на вниманието, емоционална стабилност, добри комуникативни умения и умения за работа в екип. Работещите са подложени на физическо и психично напрежение заради естеството им на работа, за това навременната и ефективна психологическа подкрепа е от съществено значение. Необходими са регулярни и навременни мерки за превенция на физическо, емоционално и психическо изтощение. След COVID пандемията рисковете за такова изтощение и за влошаване общото състояние на работещите са по-големи. За това в проекта ще бъдат изпълнени редица мерки за превенция и профилактика на стреса на работното място, прегаряне и др. негативни ефекти за менталното здраве на работещите. Мерките ще се реализират чрез експертна психологическа подкрепа в две насоки – индивидуална и групова. Индивидуалната подкрепа ще се реализира с индивидуална личностна диагностика и психологическо консултиране. Диагностиката има за цел да установи конкретните личностни особености на всеки от работещите, за да може да се подпомогне по ефективно тяхната адаптация и да се оптимизира организацията на труда според индивидуалния капацитет и особености на всеки служител. Консултирането ще подпомогне работещите да преработят налично напрежение, стрес и негативни изживявания в ефективни поведенчески модели, които да им помогнат да са по удовлетворени и мотивирани в своята работа. За да се имплементират в организацията новите поведенчески модели, ще се проведат групови обучения за създаване на подобряване на взаимоотношенията и за формиране на позитивна колективна среда и подкрепа.
Предвиждат се следните етапи:
- Анализ на психологическата среда, организацията на работа и взаимоотношенията в отделните звена на дружеството – посредством структурирани интервюта със служители на отделни работни позиции (длъжности)
- Индивидуална диагностика и изготвяне на психологически профили на служителите – с психологически въпросници за определяне на : личностния тип, нивото на стрес и начините за справяне с него (копинг стратегии), удовлетвореността от труда и мотивацията за работа на всеки служител. Ще се изготвят профили с препоръки за индивидуален подход към всеки служител.
- Индивидуално психологическо консултиране за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Фокус върху консултирането ще бъде създаването на индивидуални поведенчески модели – стратегии за справяне с професионалния стрес и негативните емоции свързани с работата.
- Провеждане на групов тренинг „Професионален стрес, напрежение и емоционално прегаряне на работното място (бърн аут) – практически модели за справяне“ – за формиране на практически умения у всеки служител за справяне с негативни преживявания на работното място, за запазване на концентрация, мотивация и позитивна нагласа, вкл. и чрез взаимна подкрепа и взаимодействие между колегите. |
4 999.80
|
0.00
|
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло": Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените цели, респективно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез закупуване на нови и по- ефективни ЛПС и СРО за служителите ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Предвидените по дейността ЛПС и СРО ще бъдат нови, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа и ще допринесат за постигане на заложените в проекта индикатори. Работещите в „Майкромет” ООД са осигурени с ЛПС и със специално работно облекло, съобразено с рисковете при работа на постоянни и временни работни места. Повечето от ЛПС и СРО, към настоящия момент са с изтекъл срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред производствения бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма, е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита.
Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло е първата стъпка в тази посока. Планираните материали са с качествено по-добри параметри от наличните, много по-леки и комфортни за носене, максимално опростени, което автоматично ще доведе до повишаване производителността на целевата група. Във връзка с реализацията на настоящата проектна дейност, „Майкромет” ООД представя утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло, въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови лични предпазни средства и специални работни облекла цели намаляване на трудовите злополуки и подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са изцяло съобразени с утвърдения списък на работните места и видове работи, при които се използват лични предпазни средства, разработен въз основа на оценка на риска на работните места и имат надграждащ характер от досега съществуващите. Осигуряването на защитни ЛПС и СРО от най-висок клас е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване на работещите, произтичащи от естеството на работа. Всички ЛПС/СРО, предвидени за закупуване по настоящата дейност са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива, които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС и СРО. Предвидените предпазни средства имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място.
Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са утвърдени от ръководството по списък, съгласувани са със СТМ и обсъдени с КУТ.
В списъка на ЛПС и СРО са включени:
1. Обувки, студо и влагозащитни с противоплъзгащи подметки - устойчиви на проникване на вода; устойчиви на пробождане; противохлъзгащи за различни терени; устойчиви на топлина, бомбе от фибростъкло; допълнителна защита на петата - 19 бр., предназначени за всички работници, без административния персонал.
2. Ниски обувки с гумено ходило, устойчиви на топлина, лицевата част е от безшевен текстил с бомбе от фибростъкло, кевларена вложка в ходилото - 19 бр., предназначени за всички работници, без административния персонал.
ПРОДЪЛЖАВА! |
12 540.21
|
0.00
|
Дейност 4. "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.": Дейността е необходима за постигане на заложените в проекта цели и има за цел повишаване степента на колективна защита в предприятието, чрез изпълнение на препоръките на СТМ, базирани на оценката на риска и утвърдената годишна програма с мерки за минимизиране на рисковете на работните места. След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени следните конкретни препоръки, с мерки по отстраняването им:
1. Осигуряване на стабилни и ергономични работни столове:
Служителите в дружеството ползват стари столове, които не отговарят на съвременните изисквания за ергономия. При продължителна работа в седяща поза настъпват изменения в гръбначния стълб, отслабва коремната мускулатура,затруднява се функционирането на дихателната и храносмилателната системи. Тези условия на труд могат да доведат до трайни изменения в организма на служителите. Работните столове, които в момента се използват са привидно удобни и отговарят на законовите изисквания, но поради факта, че не са конструирани с необходимите ергономични форми, водят до преумора и при по- дълго използване-до дългосрочни увреждания. За подобряване на ергономията при работа е целесъобразно използваните до сега столове (в значителна степен амортизирани) да се заменят с висококачествени ергономични работни столове, които имат характеристики, осигуряващи правилна позиция на седене и избягване на нежелани последици. За изпълнение на тази дейност е заложено закупуването на 10 броя ергономични работни стола, отговарящи на изискванията на Наредба №7/2005 и Нормите за физическото натоварване, и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 на МНЗ. Те осигуряват следните възможности:
- Регулиране на височината на седалката, съобразно ръста на работещия и височината на бюрото;
- Възможност при завъртане от място на седалката за по-голямо удобство при работа, т.е. не се нарушава позата на тялото, не се натоварва кръста на работещия, липсва накланяне и пресягане;
- Възможност за регулиране наклона на облегалката според естеството на работната специфика на тялото;
- Контактуване с антистатичен под чрез колелца от антистатична гума.
Столовете са предназначени за Управител, главен счетоводител, счетоводител, организатор автомобилен транспорт, специалист човешки ресурси, технически сътрудник, мениджър недвижима собственост, мениджър проекти, касиер домакин и сътрудник по управление на европейски проекти и програми. Общо 10 бр. работни столове.
След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени конкретни препоръки за осигуряване на стабилни работни столове за административния персонал, които да позволяват свобода на движенията и удобна работна поза, седалката и облегалката да се регулират на височина и наклон, с опора за краката.
2. Защита от неблагоприятен микроклимат в работните и производствените помещения:
За обезопасяване на технологичните процеси и превенция на работещите в производствените халета- 2 бр., в резултат на идентифицирани рискове и целева група е предвидено закупуването на 2 бр. мобилни прахоуловители за засмукване на газове и пушеци с филтърни тръби. Отделяните при производствения процес прах, пушек и др. се разпространяват на територията на производствените халета и излагат на риск работниците. Основните източници на запрашеност са при работа на машините (първична запрашеност) и вторична запрашеност - при течения и въздушни потоци. Чрез осигуряване на прахоуловителите ще се оптимизира ефективното извеждане на прах и газове, което се образува при употребата на ръчни моторни инструменти. Предвидените за закупуване прахоуловители гарантират постоянна мощност на засмукване дори и при продължително използване. Мощността им е съобразена с площта на производствените помещения. Със закупуването на прахоуловителите ще се надградят изискванията, заложени в оценката на риска. |
17 144.53
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
(Част 1): Целта на социално битовото обслужване е подобряване бита нa работниците и служителите, повишаване на удовлетвореността им от работата, която извършват, а това, от своя страна, води и до повишаване качеството на трудовия процес и съответно увеличаване на ефективността и производителността на труда. Също така рефлектира върху усилията да се задържи работника на работа при съответния работодател. То подпомага трудовия процес с цел повишаване на неговата ефективност, повишаване на удовлетвореността на работниците от работата и укрепване на стабилността на труд-правоотношения. Тези отношения са типичен пример за съпътстващо отношение /по смисъла на чл. 1 КТ/. Работещи в производството на предприятието ще бъдат преки бенефициенти на социалната придобивка по проекта. Регламентираните почивки за възстановяване е целесъобразно да се прекарват пo възможност извън работните помещения в т. ч. в стаи или кътове за почивка, обзаведени съгласно изискванията на ергономията, промишления дизайн и характера на труда, или навън, в зависимост от сезона. Съгласно НАРЕДБА № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли). Работодателят осигурява подходящи места за почивка в зависимост от условията на труд, вида на регламентираните почивки, възрастовия състав на работещите, състоянието на санитарно-хигиенните условия в производствените помещения.
"Майкромет" ООД е компания с висока ангажираност към своите служители и фирма, за която корпоративната социална отговорност е приоритет. Служителите са най-важния актив на фирмата, за това подобряването на условията на работа в компанията ще допринесе за увеличаване на работоспособността, продуктивността на персонала и степента им на удовлетвореност, както и ще доведе до намаляване на стреса на работното място. Според изследвания на Great Place to Work инвестицията в придобивки за служителите като кът за отдих повишава ентусиазма при извършване на всекидневните задачи и цели служителите да са щастливи и отдадени на работата си в компанията.
С осъществяването на тази дейност значително ще се подобрят условията на труд на работниците и на административния персонал, както следва:
За работниците:
Към момента работниците се хранят и почиват на работните си места. За да се осигурят по-добри социални условия и да се подобри трудовата среда в социален аспект,„Майкромет“ ООД ще се възползва от предоставената възможност като закупи 2 бр. обзаведени и оборудвани контейнера.
Работниците работят отпочиват или навън, или в огромни халета, които трудно се отопляват, респективно охлаждат, често вратите са отворени за подемно транспортната техника, необходима за товаро-разтоварна дейност. С осъществяването на тази дейност значително ще се подобрят условията на труд като се осигурят помещения за хранене и почивка, които ще бъдат оборудвани с микровълнова фурна, хладилник, телевизор, кухненски ъгъл, кухненски шкаф, кухненски скрин, скрин, кафеавтомат, диспенсър за вода, климатик, трапезна маса и трапезни столове. Заложените за закупуване уреди и мебели са съобразени с размерите на контейнерите, клас на енергоемкост и с нуждите на работниците.
ПРОДЪЛЖАВА! |
67 144.18
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
(Част 2): За администрацията:
За администрацията е предвидено обособяване на стая за отдих и ремонт на прилежащи към нея дамска и мъжка тоалетна. Помещението за почивка е с размери 9,30 кв.м., на тоалетните - 7,49 кв.м. В помещението за отдих и хранене е предвидено същото обзавеждане, като в контейнерите.
Предвиденото за закупуване обзавеждане и оборудване и типично обзавеждане и оборудване- активите са преместваеми (подвижни), имат полезен живот повече от една година и не губят своята идентичност при инкорпориране в по- сложна композиция. Следвайки логиката, подобряването условията на труд и условията на почивка, толкова повече се удължава трудовия/професионалния живот на служителите и се намалява стреса на работното място. Освен това, когато се показва уважение и загриженост към индивида/ човека, той се мотивира и отвръща с респект и уважение и се стимулира да дава максимума от себе си в работата. Поради гореизброените причини, залагайки тази дейност в проектното предложение, ръководството на дружеството вярва, че резултатите, които ще се постигнат след нейното изпълнение ще са от полза за всички- работодателя, служителя, а от там и за цялото общество.
Това ще спомогне за намаляване на текучеството на персонала, мотивиране на служителите и дългосрочно задържане на служителите във фирмата, което е основна мениджърска цел, тъй като само така се създават обучени и подготвени специалисти с висока ефективност. |
12 072.28
|
0.00
|
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло" (Част 2)
: Новите обувки ще бъдат по- леки, конфортни и удобни за носене и с по- дълъг срок на ескплоатация. Подметката от естествен каучук ще осигури стабилност при мокри и хлъзгави терени- спецификация, която липсва при обувките, които се използват в момента.
3. Студозащитна шуба с дишаща система, ветрозащитна със светлоотразителни елементи, подвижна качулка, водоустойчиви ципове и топлинноподлепени шевове, изработена от трипластов Ripstop, 100% полиестер, 160 гр./кв.м. - 10 бр. (електромонтьор, склададжия, общ работник, чистач-хигиенист, шлосер - 2 бр., шлосер - монтьор, монтажник, електротехник промишлено предприятие, техник електрообзавеждане пом. предпиятие);
Заявената по проекта студозащитна шуба, ще осигури по-добра защита от студ и повече комфорт при носене спрямо ползваната в момента, която не е„дишаща“.
4. Студозащитен полугащеризон с ластично закрепване на презрамките откъм гърба, с подсилени части в областта на коленете, подсилени шевове, специален джоб за инструменти -10 бр. (електромонтьор, склададжия, общ работник, чистач- хитиенист, шлосер монтьор, шлосер- 2 бр., монтажник, електротехник промишлено предприятие, техник електообзавеждане пом. предпиятие);
Използвания до сега модел е изработен също от памук и полиестер и осигурява защита от студ, но не е водозащитен. Това се превръща в проблем при обилни валежи. С предвидения за закупуване полугащеризон този проблем ще бъде решен.
5. Противоударна шапка, тип „Каска“- 6 бр. (монтажник, шлосер- 2 бр., шлосер- монтьор, общ работник и склададжия ), с по-добра защита;
6. Защитни очила - двупластови с вентилационна рамка, панорамно зрително поле, регулираща рамка; Новите очила са с панорамно зрително поле, двупластови, с вентилационна и регулираща рамка - 9 бр. (техник електрообзавеждане пром. предприятие, монтажник, шлосер - 2 бр., шлосер- монтьор, чистач, общ работник, електромонтьор, електротехник пром. предприятие);
7. Противосрезни ръкавици изработени от естествен латекс и пара-арамид, с добро сцепление и гъвкавост, висока устойчивост на срязване в комбинация с механична бариера, с DEAP покритие, което предпазва дланта на потребителя, кокалчетата на пръстите и задната част на ръката - 10 бр. (техник електрообзавеждане пром. предприятие, монтажник, шлосер - 2 бр., шлосер- монтьор, чистач, общ работник, електромонтьор, електротехник пром. предприятие, склададжия);
Използвания до сега модел е изцяло изработен от текстил с ниско ниво на защита от срязване. Новите модели ръкавици осигуряват много по-голяма защита от нараняване, порязване и пробождане и имат много по-добър захват.
8. Защитна каска от токов удар - 2 бр. Предназначена за техник електрообзавеждане пром. предприятие и електротехник пром . предприятие. Предназначена за предпазване от токов удар до 400А. До сега е използвана каска за до 200А.
9. Диелектрични боти - 2 бр. Предназначена за техник електрообзавеждане пром. предприятие и електротехник пром. предприятие. Изработени изцяло от каучук, използват се за работа при електрически съоръжения под напрежение с обхват до 20 kW.
10. Диелектрични ръкавици - 2 бр. Предназначени за техник електрообзавеждане пром. предприятие и електротехник пром. предприятие. Също се използват за работа при ел. обекти с напрежение над 20 kW.
11. Зимно сигнално яке - 9 бр., предназначено за шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона - 6 човека, шофьор на специален товарен автомобил и машинист еднокофов багер - 2 човека. Използваните до сега якета бяха само със светлоотразителни елементи, не бяха водоустойчиви, новите ще осигурят по-добра защита от студ и повече комфорт.
12. Светлоотразителен полугащеризон - 9 бр., предназначен за шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона - 6 човека, шофьор на специален товарен автомобил и машинист еднокофов багер - 2 човека. Използваните до сега полугащеризони бяха само със светлоотразителни елементи, не бяха водоустойчиви, новите ще осигурят по-добра защита от студ и повече комфорт. |
0.00
|
0.00
|