Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 68 718 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal envisages improvement of the working environment in which the employees of "BI EM MOTORS 2016" OOD do their work, by implementing new - innovative "green" models for organizing work processes, purchasing personal and collective protective equipment, as well as by designation and furnishing of a room for eating, recreation and rest, as measures to eliminate hazards identified in the approved "Risk Minimization Program" for the positions of Auto mechanic - 5 employees and General worker - 6 employees, forming the target group of the project proposal from a total of 11 people.
In accordance with the recommended measures to eliminate or minimize the risk in the approved "Risk Minimization Program" and "Workplace Risk Assessment Map" for each of the above-mentioned positions, personal protective equipment and collective protective equipment will be purchased within the framework of the project implementation, as well as a room for meals, relaxation and rest will be designationed and equipped.
The implementation of the project proposal will meet the challenges associated with the transition to a climate-neutral economy and changing work models, will improve the work efficiency and productivity of employees from the target group, will lead to a reduction in the likelihood of accidents and developing diseases, will increase workability and satisfaction among the target group, and last but not least, will lead to the creation of a modern green and socially responsible corporate culture.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността се реализира в пряка връзка с основната и специфична цел 2 на проектното предложение, и е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с намаляване въздействието върху околната среда. Въвеждането на новите „зелени“ модели на организация на работните процеси е свързано с въвеждането на промени в организацията на работа на служителите от целевата група (Автомонтьор - 5 бр. служ. и Общ работник - 6 бр служ), целящи включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Обосновка: Въвеждането на нови "зелени" модели на организация на работните процеси в автосервиза, които включват промени в организацията на работа на служителите от целевата група (Автомонтьор - 5 бр. служ. и Общ работник - 6 бр служ), е от съществено значение поради няколко ключови причини: 1. Екологична отговорност: Включването на екологосъобразни дейности в работните процеси на автосервиза ще допринесе индиректно за по-ниски емисии на вредни газове и ще намали негативното въздействие върху околната среда. Този аспект е от съществено значение, тъй като все повече потребители избират екологично осъзнати продукти и услуги; 2. Спестяване на ресурси: Преорганизацията на работните процеси може да доведе до по-ефективно използване на ресурсите, като например енергия, вода и материали. Това не само спомага за опазване на природните ресурси, но и намалява оперативните разходи на автосервиза. 3. Подобрени трудови условия: Въвеждането на "зелени" модели може да включва и подобрения в работните места и процеси, които водят до по-здравословни и безопасни условия за служителите от целевата група (Автомонтьор - 5 бр. служ. и Общ работник - 6 бр служ). Това не само подобрява трудовата им продуктивност, но и създава по-приятна и мотивираща работна среда. 4. Социална отговорност и репутация: Все повече потребители избират да подкрепят бизнеси, които са социално отговорни и се грижат за околната среда. Въвеждането на екологосъобразни практики в автосервиза може да подобри репутацията на автосервиза и да привлече нови клиенти. 5. Законови изисквания и нормативи: Законодателството и регулациите, свързани с околната среда, се променят и стават по-строги. Адаптирането на работните процеси в съответствие с тези изисквания не само предпазва от правни проблеми, но и поддържа бизнеса в конкурентноспособно състояние. 6. Обучение и развитие на персонала: Въвеждането на нови модели може да изисква обучение и развитие на персонала. Този процес не само укрепва знанията и уменията на служителите, но и ги подготвя за бъдещите предизвикателства в бранша. Общо взето, екологосъобразните практики в автосервиза не само спомагат за опазване на околната среда, но и предоставят възможности за подобрение на ефективността, конкурентоспособността и устойчивостта на бизнеса в дългосрочен план. 2 200.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства (КПС) за работещите на длъжност Автомонтьор и Общ работник: Дейността се реализира в пряка връзка с основната и специфична цел 1 на проектното предложение, и е насочена към осигуряване на КПС. Изпълнението на дейността предвижда осигуряването на КПС за работещите на дл.Автомонтьор и Общ работник, като мерки за отстраняване на опасности, идентифицирани в утвърдената ПМР за дл.Автомонтьор - 5 бр. служителя и Общ работник - 6 бр служителя, формиращи целевата група на проектното предложение от общо 11 човека. По дейността е предвидено закупуването на, както следва: * 4 бр. Мобилен екстрактор за отработени газове на автомобили с 10 м. маркуч за отвеждане на изгорелите газове навън - по 2 бр. за всяко от работните помещения, находящи се едно срещу друго на адреси: гр. Варна, ул."Прилеп" № 90 и № 172. Чрез използването на Мобилните екстрактори за отработени газове на автомобили ще бъде предодвратено попадането на отработени газове в помещенията, когато работещите на дл."Автомонтьор" извършват диагностика и тестване на приетите за ремонт автомобили; * 5 бр. Климатици за работните помещения на автосервиза - 3 бр. в работното помещение на ул."Прилеп" № 90 и 2 бр. в работното помещение на ул."Прилеп" № 172. Климатизирането на работните помещения на автосервиза, ще осигури целогодишно оптимален микроклимат в работните помещения, в които работят 11 бр. души от целевата група. Към момента автосервиза, не разполага с екстрактори на изгорелите газове и климатици, което прави контрола на микроклимата в работните помещения изключително труден. Обосновка: Дейност (мярка) за контрол № 3 от актуалната Програма за минимизиране на риска гласи, както следва: При извършване на диагностика и тестове на приетите за ремонт автомобили от работещите на дл."Автомонтьор", съществува опасност отработените газове от изпускателните системи, да попаднат в сервизните помещения и да причинят остри респираторни инфекции и заболявания. С цел предотвратяване попадането на отработени газове в работните помещения, да бъдат осигурени 4 броя мобилни екстрактора /по 2 броя във всеки сервиз/, които чрез 10 м. маркучи, да отвеждат изгорелите газове извън сервизните помещения. Дейност (мярка) за контрол № 4 от актуалната Програма за минимизиране на риска гласи, както следва: С цел осигуряване на оптимален микроклимат в работните помещения /температура, влажност, скорост и движение на въздушния поток/, да бъдат осигурени 5 броя климатици /2 броя за автосервиз гр. Варна, ул. "Прилеп" 172 и 3 броя за автосервиз в гр. Варна, ул. "Прилеп" 90/. Автосервизът разполага с 2 бр. сервизни помещения, разположени едно срещу друго в гр. Варна, ул."Прилеп" № 90 и № 172. , с общо 8 бр. подемника, като във всяко от помещенията има по 4 бр., респективно във всяко раб. помещение, може да се работи по до 4 бр. автомобила едновременно. Чрез мобилните екстрактори, ще стане възможно в случаите, когато двигател на ремонтиран автомобил се наложи да работи в помещенията, изгорелите газове да бъдат отвеждани навън, принудително, чрез маркуч, който се монтира на ауспуха/сите на автомобила. Респективно вдишването на изгорели газове от служителите по време на работа, ще бъде сведено до нула. Към момента, в случаите, в които се наложи двигател на ремонтиран автомобил да работи в раб. помещение, се налага да отворим порталните врати, за да избегнем задимяването, което компроментира микроклимата в работните помещения. Наличието на високи подемници, вдигащи се към тавана врати, осветителни тела и подемни системи, препятства, усложнява и прави невъзможно изграждането на централна климатична система, поради което за да се климатизират помещенията се налага монтирането на няколко сплит системи от касетъчен тип и достатъчна мощност (тъй като сплит системи с подов монтаж или колонен тип биха препятствали движението по периферията на помещенията). Работните помещения, които ще бъдат климатизирани са с размери, както следва: гр. Варна, ул. "Прилеп" 90 - площ 220 кв.м., с височина 5,2 м. гр. Варна, ул. "Прилеп" 172 - площ 200 кв.м., с височина 4,2 м. 41 352.73 0.00
Обособяване и обзавеждане на помещение за хранене, отдих и почивка - ЧАСТ 1: Дейността се реализира в пряка връзка с основната и специфична цел 1 на проектното предложение, и е насочена към обособяване и обзавеждане на помещение за хранене, отдих и почивка, което да бъде използвано от служителите от целевата група, през времето на регламентираните почивки. Изпълнението на дейността предвижда Обособяване и обзавеждане на помещение за хранене, отдих и почивка, което да бъде използвано от 11 бр. служители от целевата група, през времето на регламентираните 2 бр. пасивни почивки от по 15 минути, както и в регламентираната почивка за хранене, посочена в правилника за вътрешния ред на дружеството, и е препоръчана като мярка за отстраняване на идентифицирани в утвърдената "Програма за минимизиране на риска" опасности, за "всички работещи", което включва длъжностите Автомонтьор - 5 бр. служителя и Общ работник - 6 бр служителя, формиращи целевата група на проектното предложение от общо 11 човека. Към момента, автосервизът не разполага с оборудвано помещение за хранене, отдих и почивка, а служителите прекарват регламентираните 2 бр. пасивни почивки от по 15 минути най-често в стаята, където се извършва административното приемане на автомобилите за ремонт от клиентите "Стаята за приемане на автомобили", тъй като е оборудва за работа с клиенти - с бюра, мека мебел и столове. Храненето обикновенно се извършва извън територията на сервиза, което е свързано с ползването на автомобили за транспорт до и от мястото за хранене. В случаите, в които се поръчва доставка на храна за работниците в автосервиза, нейната консумация най често се извършва отново в стаята, където се извършва административното приемане на автомобилите за ремонт от клиентите "Стаята за приемане на автомобили", тъй като тя е най удобно оборудва, и е може би най-удобното място, на което служителите могат да се хранят. Към момента на територията на сервиза има помещение с размер около 35 кв.м., разположено на ниво 2, в сградата на сервиза на ул. "Прилеп" 172, което текущо се използва за склад и хотел за гуми, което след реорганизация на работните процеси, може да се обзаведе и използва за обособяване на помещение за хранене, отдих и почивка, и да бъде използвано от всички работещи в автосервиза, през времето на регламентираните почивки. По дейността е предвидено закупуването на, както следва: - 1 бр. Климатик; 2 бр. Маса за хранене; 11 бр. Столове за хранене; 1 бр. Диван; 1 бр. Маса за кафе (ниска); 1 бр. Хладилник; 1 бр. Кафеавтомат; 1бр. Микровълнова печка; 1 бр. Готварска печка; 1 бр. Телевизор; 1 бр. Диспенсър за вода; 1 бр. Модулна кухня; 1 бр. Бойлер; 1 бр. Инверсна лежанка и 1 бр. Масажен стол. Обосновка: Дейност (мярка) за контрол № 5 от актуалната Програма за минимизиране на риска гласи, както следва: "Във връзка с изискванията на Наредба №15/31.05.1999г., обн. в ДВ бр.54/1999г., за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, работодателя е въвел 2 регламентирани пасивни почивки от по 15 мин. съгл. чл.9 и чл.11, т.2 и т.3, СТМ "Елстар", съвместно с членовете на ГУТ и работодателя, взеха решение да обособят помещение за отдих и почивка и предприеха следните мерки- да бъдат закупени: климатик-1 бр, маса за хранене-2 бр., столове за хранене-11бр., диван-1бр., ниска маса за кафе-1бр., хладилник-1бр., кафеавтомат-1бр., микровълнова печка-1бр., готварска печка-1бр., телевизор-1бр., диспенсър за вода-1бр., модулна кухня-1бр, бойлер-1бр., масажен стол-1бр. и инверсна лежанка-1бр. Гореизложеното оборудване и обзавеждане, да бъде използвано и при желание от всички работещи в регламентираната обедна почивка за хранене, посочена в правилника за вътрешния ред на дружеството. Помещението за хранене, отдих и почивка за служителите в автосервиза е от съществено значение поради няколко важни причини: ........ ОБОСНОВКАТА ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА ДЕЙНОСТ: Обособяване и обзавеждане на помещение за хранене, отдих и почивка - ЧАСТ 2 19 564.67 0.00
Обособяване и обзавеждане на помещение за хранене, отдих и почивка - ЧАСТ 2: Помещението за хранене, отдих и почивка за служителите в автосервиза е от съществено значение поради няколко важни причини: - Повишава физическо и психическо благополучие: Работата в автосервиз често изисква физическа активност и концентрация. Работниците имат нужда от периодични почивки и отдих, за да поддържат оптимални нива на енергия и концентрация. Предоставянето на място за почивка, отдих и рекреация ще им позволи да се отпуснат и възстановят качествено в предвидените 2 бр. почивки по 15 мин, което ще допринесе за повишаване на тяхната работоспособност и ефективност. - Подобрява работната обстановка: За работещите в автосервиза е важно да имат подходящо оборудвано място за хранене. Това може да им помогне да се изхранват здравословно и да поддържат необходимите си сили през работния ден. - Способства за развиването на социалните връзки: Предоставянето на общо пространство за хранене и отдих може да насърчи социалните връзки между служ. Това може да доведе до по-добра комуникация и сътрудничество между екипа, което е от особено значение в работната среда на автосервиз, където екипната работа е необходима Обосновка за предвидено за закупуване обзавеждане, за целева група от 11души-5 автомонтьора и 6 общи работника: 1 бр. Климатик -Поддържането на подходяща температура в помещението за хранене и отдих ще допринесе за създаването на здр. среда. 2 бр. Маса за хранене - създава комфортна среда, където служ. могат да се насладят на храната си и да вземат заслужен отдих, което води до удовлетворение и благополучие на персонала. 11 бр. Столове за хранене - предоставят удобство на служ., позволявайки им да се наслаждават на храната си в по-удобна поза. 1 бр. Диван - служителите ще могат да се отпуснат и да си починат по време на периодите на почивка или обяд, което води до намаляване на стреса и поддържане на здр. състояние на работниците. 1 бр. Маса за кафе (ниска) - кратките почивки с кафе или напитки могат да допринесат за повишаване на мозъчната активност и концентрацията. 1 бр. Хладилник - ще позволи на работниците в автосервиза да съхраняват своите свежи храни и напитки, а свежата и здр. храна е важна за поддържане на енергията и концентрацията по време на работния ден. 1 бр. Кафеавтомат - дава възможност на служ. да си приготвят своето кафе, когато се нуждаят от енергийно стимулиране. 1бр. Микровълнова печка - предоставя на служ. възможността да загряват или приготвят храна бързо и лесно. 1 бр. Готварска печка - позволява на служ. да приготвят здравословни и свежи ястия, съобразно техните диетични нужди, което води до поддържане на здр. начин на хранене и подобряване на общото благосъстояние на персонала. 1 бр. Телевизор - помога за отпускане на работниците и подобряване на общото им настроение. 1 бр. Диспенсър за вода - предоставя лесен и удобен начин за достъп до чиста и свежа вода. 1 бр. Модулна кухня - Възможността за готвене в помещението за отдих позволява на служ. да поддържат здр. си начин на хранене, като приготвят свежи и здр. ястия. 1 бр. Бойлер - ще подобри условията за работа, ще улесни хигиената и ще допринесе за по-добро благосъстояние на персонала 1 бр. Инверсна лежанка - Инверсната лежанка е известна със своите благотворни ефекти при облекчаването на болки в гърба и шията. Служ. в автосервиза, които могат да бъдат подложени на дълги периоди на стояща или седяща неудобна поза, ще извлекат полза от декомпресиране на прешлените и отпускане на гръбнака с инверсия, отпускане на мускулното напрежение, освобождаване на болките в гърба и подобряване на кръвообращението и дишането. 1 бр. Масажен стол - Масажният стол намалява стреса и напрежението, релаксира и отпуска напрегнатите мускули и стимулира циркулацията на кръвта, което не само подпомага доставката на кислород и хранителни вещества до тъканите, но и помага за премахване на токсините от организма. Служ. в автосервиза, които често изпитват физическо напрежение, могат да се възползват от масажа като средство за физ. благосъстояние 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).