Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The implementation of the project proposal will ensure the establishment and provision for a period of 12 months of services of general economic interest in the municipality of Rousse - Center for care of persons with mental disorders and Center for care of persons with various forms of dementia, each with capacity of 15 people. Appropriate social infrastructure has been built for them with funds under Operational Program "Growing Regions" 2014-2020.
The project will be implemented as part of the National Strategy for Long-Term Care and in accordance with the measures set out in the Action Plan for the period 2018-2021. It is part of the overall process of deinstitutionalization of care for people with disabilities and the elderly as alternative support in the community by providing quality, affordable, efficient and sustainable cross-sectoral long-term care services.
The Care Centers will create an opportunity for independent living of the elderly, tailored to the individual needs of consumers. There will be an opportunity for accommodation in an environment close to the family and assistance in achieving maximum independence, both for people from closing specialized institutions, SPB after an assessment of needs and prepared individual plan, and for people from the community . The Care Centers will work on the basis of skills and individual abilities of each user. They will have the opportunity to participate in various therapeutic programs, trainings and groups.
For quality and effective provision of social services, staff will be hired, after a selection, which will provide training and supervision.
In order to ensure a multidisciplinary approach and quality of service provision, rules of operation and requirements governing the operation of new services will be developed.
In order to ensure transparency in the implementation of the project activities, information and publicity activities will be carried out.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване на вътрешни правила и процедури за реализация на дейностите в двата Центра за грижа. Подготвителни дейности свързани с физическото преместване на потребителите от специализиранитеинституции и/или ДПБ.: Подготвителни дейности, свързани осигуряване старта и качественото предоставяне на социалната услуга ще стартират с назначяване на 2 лица като експертен персонал, които ще се ангажира с подготовка на необходимата документация касаеща цялостната дейност на центровете. Ще бъдат разработени от експертите правила, процедури, методики, програми и други. Предвиждаме да бъде разработен План за развитие на услугата Център за грижи за лица с психични разстройства и Център за грижа за възрастни хора с невъзможност за самообслужване, базиран на Методика за Център за настаняване от семеен тип, Методика на социалните услуги за хора с психични разстройства, Методически насоки за работа на специализираните институции за социални услуги и социални услуги в общността по изпълнение на стандартите и критериите за здравни грижи и Методически насоки за работата на специализираните институции за социални услуги и социални услуги в общността по изпълнение на стандартите и критериите за хранене, както и част от задължителната документация за функционирането на услугата. Ще бъдат разработени и утвърдени следните правила и процедури: Правилник за вътрешния трудов ред, Етичен кодекс, Процедура за предотвратяване и ограничаване на неприемливо поведение в Центровете за грижа, Процедура за достъп до информация и запазване на нейната поверителност, Политика за защита от насилие и злоупотреби и процедура за регистриране при съмнение на осъществено насилие и/или злоупотреба над потребител, Процедура за посещение на външни лица, Процедура за поддържане на хигиена в Центровете за грижа, Процедура за уведомяване на компетентните органи и роднини при инцидент, засягащ живота и здравето на потребители и вътрешни правила и ред, по който се осъществява уведомяването и начина на действие при смърт, Процедура за подбор на потребители за Център за грижа, Процедура за прекратяване на настаняването в Центрове за грижа, Правилник спешен шкаф, съхранение и предоставяне на лекарства на потребителите, Процедура за жалби и сигнали, Процедура за съхранение на лични вещи, Процедура за поддържане на хигиена в Центровете за грижа и др. Приемането на потребители в Центъра за грижи за лица с психични разтройства ще зависи от изпълнението и насочването на лица след изготвена индивидуална оценка на потребностите, настанени в СИ и ДБП по Етап 1 на процедура BG05MP|O001-2.038 "Нова дългосрочна грижа за възрастните хора и хората с увреждания". В тази връзка не можем да предвидим какъв би бил крайния срок за настаняване на потребители. Разходите ще бъдат използвани за физическото преместване на потребителите от СИ и/или от ДПБ. Предвиждаме разработените правила и процедури, както и терапевтичните програми и курсове да бъдат утвърдени преди стартиране предоставянето на услугите. Приемането на потребители в Центъра за грижи за лица с различни форми на деменция ще зависи от изпълнението и насочването на лица от ДСП след изготвена предварителна оценка на потребностите. Ще бъдат наети 2-ма експерти/специалисти, на пълен/непълен работен ден, на трудов договор за периода на дейността, като разходите за подготвителни дейности си включват - назначаване на персонал 2 лица като експертен персонал, които ще се ангажира с подготовка на необходимата документация касаеща цялостната дейност на центровете за изготвяне на вътрешни правила за дейността на услугите и физическото преместване на лицата от специализираните институции (СИ) и ДПБ. В дейността са заложени и допустимите съгласно УК р-ди до 2 000 лв. за общини, които ще предоставят ЦГЛПР, за които ще се налага физическо преместване на лицата от ДПБ. Разходите ще бъдат използвани и за физическото преместване на потребителите от СИ и/или от ДПБ, като прогнозно е планирано: 1500 лв. за разработване на вътрешни правила и 500 лв. за преместване на лицата от СИ и ДПБ. След насочване на лица с изготвена индивидуална оценка на потребностите от ДПБ, същите ще бъдат транспортирани до социалната услуга. 2 000.00 1 459.26
Подбор, наемане, обучение на персонала в създадените услуги. Осигуряване на супервизия и подкрепа при предоставянето на услугите. : Етап 1: Управлението на персонала включва цялостен процес на информиране, подбор, организация на дейността, мониторинг, оценка и обратна връзка за работа на всеки служител. Информирането на кандидатите за работа има за цел привличане на служители, които разбират потребностите на целевата група и целта на социалната услуга. Те трябва да познават същността и принципите на работа. Подборът на кандидатите ще се осъществи съобразно тяхната професионална квалификация, опит в социалната сфера и мотивация за работа.Ще бъдат разработени правила за подбор, които осигуряват избор на подходящи служители,предоставящи грижи за здравето, сигурността и благополучието на потребителите. Подборът на персонал ще бъде съобразен с изискванията на българското трудово законодателство. Със заповед на Кмета на Община Русе ще се сформира комисия от вътрешни/външни за кандидата експерти, която да извърши подбора на кандидатите. Същата ще разработи процедура за подбор на кандидатите, с ясни критерии за оценка, включващи степен на образование, опит в сферата на хуманитарните дейности, социална работа, работа по проекти. Тя ще включва подбор по документи и интервю за установяване на мотивацията и нагласите за работа, както и на степента на съответствие между притежаваните професионални компетенции и профила за съответната длъжност. Комисията ще провежда интервю с кандидатите. Съответния кандидат се оценява индивидуално от всеки член. Комисията изготвя списък на оценените кандидати с брой точки, според получената от формулярите средно аритметична индивидуална оценка, подредени по низходящ ред. Одобрените от Комисията за подбор на персонала лица сключват трудов договор с Кмета на община Русе. Етап 2: Членовете на наетия персонал ще преминат минимум 40 учебни часа въвеждащо обучение, което ще бъде разделено на два модула. Първият ще има за цел да запознае наетия персонал с целите на услугата,организацията на работа и функциите на всеки служител, както и с обхвата на услугата и основната документация, Етични стандарти в работата; Поверителност на личните данни и информация получена по време на изпълнение на служебните си задължения; Общи познания за необходимите грижи и умения; Обучение по безопасни и здравословни условия на труд; Антидискриминационни знания включващи зачитане на различията. Обучението ще е насочено към формиране на умения за разбиране на специфичните нужди при работа и подходи с лица с увреждания. Въвеждащото обучение ще предостави информация за основните нормативни документи,институции и партньорски организации, свързани с предоставяната услуга. Вторият модул ще бъде насочен конкретно към спецификата за предоставяне на социалната услуга. Тук темите ще бъдат насочени към спецификата на предоставяне на услугите в двата центъра. Ще бъдат използвани различни обучителни форми- лекционна, работа по групи, ролеви и интерактив. Предвиждаме да бъде проведено и обучение за оказване на първа долекарска помощ - предвид спецификатана целевата група считаме, че същото ще бъде изключително полезно в работата на персонала и ще им даде допълнителна увереност и спокойствие, че ще се справят с възложените задачи и отговорности.Обученията ще се организират и провеждат от външен изпълнител. Етап 3: Предвиждаме провеждането и на супервизии с цел да се създадат условия за взаимна подкрепа между членовете на персонала и координиране на съвместни действия, прилагане на екипните принципи и повишаване на компетентността. Супервизиите ще бъдат групови, екипни и при необходимост индивидуални. Лицата определени да извършат супервизията ще бъдат външни за персонала на Центровете, ще имат необходимата квалификация, клиничен и терапевтичен опит да познават специфичните параметри на услугите. 0.00 0.00
Създаване и предоставяне на услуги в Център за грижи за лица с психични разстройства: Предоставянето на Услугата от общ икономически интерес в Център за грижа за лица с психични разстройства (ЦЛПР) ще даде възможност за извеждане на лицата с психични разстройства от СИ и/или ДПБ и ще им осигури по-добър живот чрез предоставяне на качествени, достъпни и ефективни междусекторни услуги за дългосрочна грижа, съобразени с реалните потребности на хората в общността в изградена подходящата инфраструктура със средства от Оперативна програма „Региони в растеж”. Изпълнението на дейността ще позволи да се изведат лицата с психични разстройства от СИ и/или ДПБ , да бъдат настанени в СУ ЦГЛПР, където да получат 24-часова грижа от медицински специалисти, лекар, социален работник, трудотерапевт, психолог и санитари, които ще предоставят качествени здравно-социални услуги. За предоставяне на грижи в центъра са обособени спални помещения, съответно за мъже и за жени, като всяка от стаите да дава възможност за пребиваване на до 2 лица едновременно за психичните разстройства. Към спалните помещения са проектирани - санитарни възли - баня и тоалетна. В центъра са обособени дневна стая, стая за персонала и терапевтична стая. Стаите осигуряват комфорт и на лица с двигателни увреждания – ще създават условия за самостоятелност в придвижването и преместването. Помещенията за груповите дейности осигуряват възможност за провеждане на заниманията (свободни дейности и занимания подпомагани от персонала), както и възможност за лесен преход към другите общи помещения. Тези помещения за групови дейности са съобразени с обичайните занимания, подходящи за целевата група. Обособен е кухненски бокс към трапезарията, оборудван с необходимата техника за приготвяне и претопляне на храна при домашни условия (организиране на ателие за създаване или възстановяване на навици за самостоятелно приготвяне на храна). Кухнята позволява участието на лицата с увреждания, вкл. в инвалидни колички, в готвенето или наблюдаването на приготвянето на храна. Мястото за хранене осигурява условия потребителите да могат да се хранят на смени. За всички изброени помещения е осигурено обзавеждане и оборудване, създаващо условия за домашна среда и съобразено с функционалните характеристики. Всяко лице разполага със самостоятелно легло, гардероб, шкафче за лични вещи. Пространството осигурява уютна атмосфера на лицата и не затруднява свободното им придвижване. Услугите ще се предлагат от мултидисциплинарни екипи, обучени в съвременни методи на психо-социална рехабилитация за хора с психични разстройства. Те ще подпомагат за социалното включване на потребителите, като ще ги подкрепят в ежедневните дейности, в общуването и запазването на тяхната самостоятелност 412 939.21 256 605.74
Създаване и предоставяне на услуги в Център за грижа за лица с различни форми на деменция: Предоставянето на комплекс от услуги в Центърът за грижа за лица с различни форми на деменция (ЦГЛРФД) ще осигури подкрепа за хора, които в резултат на увреждане имат нужда от постоянни медицински грижи за продължителен период от време. Предоставянето на СУ ЦГЛРФД ще даде възможност да се изведат 15 бр. лица от общността, които да получат интегрирани здравно-социални услуги. За целите на дългосрочната грижа в центъра са обособени спални помещения, съответно за мъже и за жени, като всяка от стаите да дава възможност за пребиваване на до 3 лица едновременно за лицата с деменция. Към спалните помещения са проектирани - санитарни възли - баня и тоалетна. В центъра са обособени дневна стая, стая за персонала и терапевтична стая. Стаите осигуряват комфорт и на лица с двигателни увреждания – ще създават условия за самостоятелност в придвижването и преместването. Помещенията за груповите дейности осигуряват възможност за провеждане на заниманията (свободни дейности и занимания подпомагани от персонала), както и възможност за лесен преход към другите общи помещения. Тези помещения за групови дейности са съобразени с обичайните занимания, подходящи за целевата група. Обособен е кухненски бокс към трапезарията, оборудван с необходимата техника за приготвяне на храна при домашни условия (организиране на ателие за създаване или възстановяване на навици за самостоятелно приготвяне на храна). Кухнята позволява участието на лицата с увреждания, вкл. в инвалидни колички, в готвенето или наблюдаването на приготвянето на храна. Мястото за хранене осигурява условия потребителите да могат да се хранят на смени. За всички изброени помещения е осигурено обзавеждане и оборудване, създаващо условия за домашна среда и съобразено и съобразено с функционалните характеристики. Всяко лице разполага със самостоятелно легло, гардероб, шкафче за лични вещи. Пространството осигурява уютна атмосфера на лицата и не затруднява свободното им придвижване. Центърът ще осигурява качествена грижа за потребителите на услугата, като не се допуска социална изолация и изключване на потребителите за период от 1 година. В центъра ще се предоставя подкрепа на пълнолетни лица с деменция и/или болест на Алцхаймер с трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане, установена с експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК или медицински протокол от специализирана (психиатрична) лекарска консултативна комисия. Потребителите на услугата ще са с висока степен на зависимост от грижа, при която ще получават необходимата им индивидуализирана професионална подкрепа за водене на относително самостоятелен и независим живот, задоволяване потребностите от уединение и даване на възможност за създаване и поддържане на социални контакти и живот в общността. Те ще разполагат с необходимите за нормален живот битови условия за цялостното им обслужване, свързани със съвместно по приготвяне и предоставяне на храна, задоволяване на ежедневните, здравните, образователните и рехабилитационни потребности, както и организация на свободното време и лични контакти. Архитектурната среда на Центъра за грижа за лица с различни форми на деменция е съобразена със спецификата на предоставяната услуга и е реализирана по проект финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020, процедура BG16RFOP001-5.002 - „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания”. Осигурена е благоприятна среда за предоставяне на качествена и ефективна услуга. 412 939.22 255 888.27
Закупуване на оборудване и обзавеждане на центровете за грижа : С цел осигуряване на материална обезпеченост и адаптиране на потребителите към новата среда в новите Центрове за грижа ще се подготвят и проведат необходимите процедури за осигуряване на оборудване и обзавеждане на новите социални услуги, които не са осигурени по време на изпълнението на проект ​финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020, процедура BG16RFOP001-5.002 - „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания” 28 476.23 11 549.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).