Предоставяне на услуги за социално включване и социализиране в обществото на целевите групи чрез провеждане на сесии с наети за целта 5 броя терапевти, основани на индивидуален подход и потребности.: С изпълнение на проекта се цели да се осигури намиране и обучение на терапевти, провеждане на сесии от обучените терапевти с целевите групи, в резултат на което ще се постигне активно обществено включване и включване в трудовия пазар на лица от аутистичния спектър.
За целите Сдружението ще наеме пет броя терапевти (броят им е определен според броя лица от целевите групи и видовете дейности, предвидени по проекта).
Основната задача на терапевтите е да подпомогнат лицата от целевите групи да се адаптират към изпълняването на ежедневните дейности, към полагането на самостоятелна грижа и идентифицирането на индивидуалните умения и таланти, основа за бъдещо възможно професионално развитие. Сесиите с терапевти е важна част от живота на хората от аутистичния спектър и трябва да бъде съобразено с индивидуалните им особености и потребности.
Също така с помощта на терапевтите ще се осъществява и мотивационна подкрепа според индивидуални потребности и умения на децата и младежите с аутизъм с цел насърчаване и справяне с изискванията и правилата на социума.
Ще бъдат предоставяни терапевтични сесии за придобиване на знания и умения и ще бъдат пресъздавани реалистични ситуации от социалния живот с цел активно приобщаване на децата и младежите от аутистичния спектър от целевите групи и включването им в обществения живот.
Заложените дейности ще се осъществяват чрез създаване на реалистични ролеви игри, които са едни от най-лесните и практични начини да създадем среда на участниците да добият и практикуват умения. Целта на ролевата игра е да даде възможност на участниците да преживеят състояния и емоции доближаващи се до реалните житейски ситуации в защитена среда, по този начин усвоявайки уменията необходими за справянето с тях. Така те ще експериментират с нови модели на поведение чрез импровизация и създаване на атмосфера за провеждането на играта. След известно разиграване, ще се разменят ролите, за да се изпробват повече поведения в дадена ролева игра с цел предоставяне на възможности за активно участие в обществото на деца от аутистичния спектър. В допълнение, ролевите игри дават възможност на специалиста да се ориентира за индивидуалните възможности и таланти на детето. Така фокусът на заниманията ще бъде поставен върху умение, което е желано от детето, което то може да усъвършенства и на един по-късен етап да прерасне в негова професия. За едни деца това това би могло да бъде правенето на сладки или хляб, рисуването върху глинени съдове, изработване на картички, гердани и т.н.
Това е пример, който сме заимствали от Испания, където с развитието на подобни компетентности, основани на индивидуална оценка, хората с увреждания биват подпомогнати да поемат своя път в живота, да придобият способности за самостоятелно справяне, включително на пазара на труда и след осемнадесетгодишна възраст да не остават затворени вкъщи, без доходи и реализация, нещастни и в тежест на цялото общество.Прилагането на метода с ролеви игри ще се извършва от квалифицирани терапевти, които ще работят върху тематични занимания заложени в проекта. Ролевите игри са един от най- важните методи за повишаване способността за социализация и социална адаптация.
С използването на различни терапии, в зависимост от диагнозата на лицето и до колко тя позволява, целим да подобрим развитието на социално-емоционалните, трудови, битови и хигиенни компетентности на участващите деца. По този начин у децата от двете целеви групи ще се изградят и подобрят умения, които да поставят основи за по-самостоятелното им битуване, а след откриване и насърчаване на специфичните умения и силни страни на участниците се очаква да се подобри самочувствието и вероятността за включване на пазара на труда. |
0.00
|
127 363.56
|
Подкрепа за целевите групи, според тяхната индивидуална потребност чрез закупуване на необходимите ДНА, ДМА и инвентар за осъществяването на дейностите по проекта.: В проекта се предвижда предоставяне на комплексни дейности, които ще допринесат за развитието на знанията, уменията и способностите на децата от аутистичния спектър, чрез осъществяването на ролеви игри пресъздаващи конкретни житейски ситуации с цел интегриране и последваща подготовка за реалния живот и включване на пазара на труда.
От сферата на занаятчийството ще включим, моделиране с глина и гипс, изработването на предмети с цел усъвършенстването и развитие на фината моторика, готварство, елементи на градинарство и други. Ролевите игри ще са съсредоточени, върху няколко сфери на дейност, които да запознаят децата с функцията и ползата от различни професии: игри на супермаркет, пазар, почистване, градски транспорт, ходене на лекар и т.н. Това не само ще развие уменията им да се ориентират и справят самостоятелно в тези сфери, но ще ги запознае и с работата на касиера, продавача, шофьора, чистача, сладкаря / с работата на хора с различни професии и занаяти/ и други професии.
За целите е необходимо да бъдат закупени:
Прожекционен екран на стойка 1 брой
Мултимедиен проектор 1 брой
Маса за проектор и лаптоп 1 брой
Темперни бои 40 комплекта
Маслени бои 2 комплекта
Четки за рисуване- комплект 3 комплекта
Силиконови молдове за глина 10 броя
Форми за рязане на тесто 10 броя
Форми от шперплат за декупаж 20 броя
Бои за декупаж 10 комплекта
Гипс / суха смес за отливки/ 25*0,600гр в пакет
Декупажно лепило 3 броя
Салфетки за декупаж 20 пакета
Брашно 50 пакета
Точилки за тесто 10 броя
Валяк за декорации на тесто 5 броя
Саксии и кашпи 20 броя
Градинарски инструменти 5 комплекта
Торопочвена смес 3 пк. * 40 литра
Комплект прибори за готвене 2 комплекта
Комплект съдове за готвене 2 комплекта
Фалшиви банкноти 100 бр.
Фалшиви монети 100 бр.
Комплект за почистване 5 комплекта
Маса за работа 3 броя
Хартия принтерна- бяла 40 пакета,
Класьори 50 броя в кашон
Химикалки 100 броя
Чрез използването на приложни дейности - / рисуване, апликиране, изработване на елементи за украшения, декориране, изработване на картички, гривни, мартенички / , конструктивни дейности - / моделиране, месене на тесто, печене на хляб, готвене, правене на сладки и сладкиши, изработката на пана, работа с гипс, глина и отливни материали/, чрез които ще се изградят трудови навици, ще се стимулират двигателните функции, което ще повлияе функционалното състояние на децата. Разиграването на ролеви игри от своя страна ще приучи децата да знаят, че се осъществява финансов и стоков размен, което също ги подготвя за самостоятелност и справяне в обществения живот. Работата на терапевтите с лицата от двете целеви групи , чрез пресъздаването на ситуации от живота и разиграването на ролеви игри ще спомогне за облекчаване на страха при включването им в социума. |
0.00
|
0.00
|
Инициативи за информиране и предоставяне на възможности за активно участие в обществото на хората с увреждания, чрез организиране на информационни семинари за родители и семейства за активно социално включване на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства, вкл. Деца : Децата аутисти се нуждаят от квалифицирани грижи и от създаване на процедура, която да помага на родителите да минат през всички стъпки, да знаят кои са нужните изследвания, да знаят какъв би могъл да бъде медицинският проблем и да го адресират заедно с поведенческите терапии.
Предвижда се организиране на информационни семинари за родители и семейства на деца и младежи от аутистичния спектър, където те ще имат възможността да получат отговорите на въпросите, които ги вълнуват – за всичко, свързано със състоянието на детето им и неговата диагноза, какво да очакват и как да подхождат към него. Също така ще се дават насоки на майките, бащите, бабите, дядовците и всички останали заинтересувани близки как да общуват – да разбират, отговарят, играят с детето, да отговарят на потребностите и да развиват потенциала му. Грижата за дете от аутистичния спектър е свързана със спазване на строги диети, изисква средства и време за осигуряване на интензивна и ежедневна терапия. Тези мерки поглъщат усилията на много фамилии, които обединяват своите възможности и усилия да помогнат на децата си. Но ефективни резултати може да има само ако родителите имат необходимите знания и умения, както и информация за полагане на адекватни грижи, които от своя страна ще доведат до положителни резултати в развитието на децата и младежите от аутистичния спектър. По този начин ще се подобри качеството на живот не само на детето, но и на всички засегнати от състоянието му.
С провеждане на терапиите на лицата от целевата група, респ. подобряване на тяхното състояние и активно обществено включване (например стартиране в детска градина или учебни заведения), родителите и лицата, полагащи грижи за зависими членове от семейството ще имат възможност за значително по - активно социално включване като започване на работа, обучения, покачване на жизнения стандарт.
Родителите на деца с нарушения в развитието трябва да могат да водят достоен живот и да са спокойни, че децата им ще живеят нормално и след тях. И най-важното, „различните“ деца и техните родители са като всички останали, които искат да бъдат обичани и щастливи.
|
0.00
|
0.00
|
Информационни кампании за информиране на работодателите и обществото за възможностите на хората с увреждания и позитивната им роля за обществеността като цяло - Информационни семинари за работодатели.: Сдружението има намерението да въведе иновативен и нестандартен метод за запознаване на работодателите със спецификата на хора с разстройство от аутистичния спектър.
Много велики личности като Чарлз Дарвин, Айнщайн и Моцарт са имали трудности в развитието си, поради разстройство в аутистичния спектър, но те са успели да открият, да развият и покажат своя талант, да обогатят човечеството и решително да допринесат за неговия напредък.
От решаващо значение за хората от аутистичния спектър са ранната диагностика, адекватната терапия, рехабилитацията, специализираната помощ, доброто образование и заетостта. Около 80 на сто от хората с аутизъм са безработни, а голяма част от работодателите не познават техните добри умения и способности. Те притежават умения за разпознаване на модели и закономерности, логическо мислене, последователност и усет към детайлите – качества, които ги правят подходящи за различни видове заетост, сред които разработване на софтуер, въвеждане на данни, работа в лаборатории и редица други. Но за да се разгърне този потенциал, трябва да бъдат преодолени недостигът на професионално обучение, недостатъчната подкрепа за намиране на работа, неосведомеността и стигматизирането на тези хора.
Основните бариери за реализацията на успешна комуникация, интеграция на работното място и старт на кариера за хората с различни възможности водят началото си от липсата на достатъчно информация сред обществото и бизнеса. Именно информацията е средството, което може да счупи предразсъдъците спрямо хората с функционални различия.
Всеки може да бъде полезен с уменията, знанията и качествата си. Всеки има правото да се чувства пълноценно и да се развива. За да се случи това, бизнесът има отговорност да подкрепи хората с различни възможности и да им даде шанс да покажат потенциала си.
|
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на услуги за социално включване за деца, основани на индивидуален подход и потребности, чрез осигуряване на обучение на лицата, пряко ангажирани с изпълнението на преките дейности.: С изпълнение на проекта се цели да се осигури обучение на терапевти, които след обучението ще проведат сесии с целевите групи, в резултат на което ще се постигне активно обществено включване и включване в трудовия пазар на лица от аутистичния спектър. |
0.00
|
0.00
|