Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The main purpose of the project is to secure effective social infrastructure intended to give a new type of residential services in the community that will have to replace the institutional model for childcare with a childcare closer to the family environment. The range of the social services on Vratsa Municipality’s territory will expand by building, furnishing and equipping a Center of family-type accommodation for children (CFTAC) with a capacity of 12 places and completion of activities involving reconstruction, repairs, furnishing and equipping of building in order to create new social services: Transitional home (TH) for children with capacity of 8 places and a Monitored home (MH) with capacity of 6 places. The building of the social service infrastructure is in accordance with the National strategy “Vision de-institutionalization of the children in the Republic of Bulgaria” and the updated Action plan for its implementation. The project improves the awareness for social inclusion of children and youth that are currently placed in institutional care, medical day care for children and continues the process of de-institutionalization. The target group of the CFTAC consists of children without parental care that are left without opportunities to remain or to be sent back to their biological family, placing in a family along with relatives or a foster family. For the Transitional home – children from 15 to 18 years old, taken out from specialized institutions; for the Monitored home – people aged 18 – 21, that have left the specialized institutions and transitional and protected homes and are about to begin independent life. After the project is over the build/repaired infrastructure will provide social services that will be supplied from Vratsa Municipality. In order to secure sustainability the Municipality will submit a project application to Operative programme “Human resources development” and the take action to make the activities delegated by the state.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на тръжни документи за избор на изпълнители и провеждане на процедурите: Дейността включва изготвяне на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и подписване на договори. Спазването на процедурите за подбор на изпълнители е необходимо за постигане на оптимално изпълнение целите на проекта. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по ЗОП. Като краен резултат с определените изпълнители ще бъдат подписани съответните договори за изпълнение. Ще се подготвят документи за провеждане на процедури по ЗОП и ще се проведат съответните процедури за избор на изпълнител на следните дейности: 1) Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор); 2) Доставка на оборудване и обзавеждане (Част „Интериор и обзавеждане“ от дейността за инженеринг); 3) Упражняване на строителен надзор; 4) Дейности за информация и комуникация по проекта. 0.00 0.00
Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор): Дейността включва изготвяне на технически/работни проекти, изпълнение на СМР (вкл. Част „Интериор и обзавеждане“) и осъществяване на авторски надзор за 3 обекта. Проектирането следва да включва: 1.За обект „Изграждане на „Център за настаняване от семеен тип за деца” (с капацитет 12 места)”: Застрояване в поземлен имот УПИ IV–358, кв.76,жк.„Металург“ с площ 580 кв.м.-тип „ниско застрояване”; с височина h до 10 м., плътност Пл до 60%,озеленяване Оз до 40% и Кинт до 1,2 в устройствена зона („Оо“).Новоизградената сграда да бъде със застроена площ до 330 м2,като функционалното разпределение включва 6 спални помещения,със самостоятелен санитарен възел и баня към всяко от тях,стая за обслужващ персонал,със самостоятелен санитарен възел и баня,кухня и трапезария с кът за хранене и дневна стая,мокро помещение (за пране, сушене и гладене) ,складово помещение (за санитарно-хигиенни, перилни и миещи препарати и за други материали и пакетирани хранителни продукти).Дворното пространство ще се оборудва с градински съоръжения. 2.За обект „Вътрешно преустройство и смяна предназначението на бивша детска градина в „Преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст с капацитет до 8 места”: Премахването на неносещи стени и изграждането на нови преградни стени за оформяне на спални помещения и санитарни възли с бани към тях.Съществуващите обработки на помещенията са: под – балатум и теракот;стени – варова мазилка и фаянс; таван – варова мазилка.За реализирането на вътрешното преустройство -ще бъдат обособени 4 спални помещения, със санитарен възел и баня към всяко от тях, кухня с трапезария (кът за хранене) и дневна стая, стая за персонал, санитарно помещение с баня за персонал, мокро помещение за пране, сушене и гладене, складово помещение за санитарно – хигиенни, перилни и миещи препарати и за други материaли и пакетирани хранителни продукти.Дворното пространство ще се оборудва с градински съоръжения.Съществуващата сграда, която ще се преустройва е разположена в самостоятелен имот с площ 590 м2, ПИ № 2917, в УПИ – VII, кв. 144, зона-първа ЦГЧ с адрес ул.„Поп Сава Катрафилов“ № 2. Сградата е построена преди 1950 г. и е свободно стояща в парцела, двуетажна с частичен сутерен, има централен вход от югоизток и второстепенен от северозапад.Функционално сградата е използвана за детска градина. 3. За обект„Вътрешно преустройство на самостоятелно помещение в многофамилна жилищна сграда с административен адрес: гр. Враца, ул. „Никола Вапцаров” № 1 в „Наблюдавано жилище за младежи от 18 г. до 21 г. възраст”съществуващите обработки на помещенията са: под- паркет и мозайка; стени–латекс, блажна боя и фаянс; таван–латекс.За реализирането на проекта е необходимо да бъдат извършени СМР по части: Част „Архитектура”-вътрешен ремонт на всички помещения (шпакловка и боядисване стени и тавани), доставка и полагане на ламиниран паркет в спалните помещения, доставка и монтаж на теракот в дневната и кухнята, ремонт санитарни възли (доставка и монтаж на фаянс и теракот),подмяна на съществуваща метална дограма с PVC–5 камерна (бяла, К–стъкло и 50 % отваряемост),подмяна на вътрешните врати с интериорни. За постигане изискването за достъпна среда,включително за хората с увреждания, се предвижда да бъде изградена рампа за преодоляване на различни височини, вследствие на разликата между нивата на терена.Част „Електро” включва подмяна на вътрешната електро инсталация (ново окабеляване, разпределителни табла, контакти, ключове, осветителни тела).Част „ВиК” предвижда цялостна подмяна на вътрешната „ВиК“ инсталация,подмяна „ВиК“ санитарии в сервизните помещения.Част „ОВ”–отоплението е предвидено да се осъществи от 4 броя „Климатик инверторен 24 BU“. Вентилацията в кухненския бокс ще се осъществява от абсорбатор с капацитет–380 куб. м/ч. Вентилацията в дневната и спалните помещения е естествена, от прозоръчните отвори. Вентилацията в тоалетните е естествена. Извеждането е на покрива. Изпълнението на СМР ще се осъществи съгласно съгласуваното с МТСП проектиране. 640 333.50 718 659.19
Упражняване на строителен надзор на обектите: Строителният надзор включва: - упражняване непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР и съответствието на извършващото се строителство със законовите изисквания; строителните правила и нормативи; техническите, технологичните, санитарно-хигиенните, екологичните, и противопожарните изисквания; предвижданията на инвестиционния проект, договора за строителните работи. - координиране строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация; - контролиране, отчитане и удостоверяване вида, количествата и стойността на извършените СМР на обекта/обектите, проверяване съответствието и подписване количествените сметки за извършваните СМР; - осигуряване съставянето на актовете и протоколите в съответствие с изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (ДВ, бр. 72/2003); - осигуряване спазването на условията за безопасност на труда съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд, наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи и останалите нормативни актове, уреждащи тази материя; - осъществяване контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тя, изискванията, произтичащи от Становището по Екологична оценка на ОПРР 2014-2020 и проекта на Насоки за интегриране на политиката по околната среда и политиката по изменение на климата в ЕСИФ (фаза "Изпълнение на Споразумението за партньорство и програмите в периода 2014-2020г.); - контролиране съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; - осигуряване предприемането на всички необходими мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - даване инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; - изпълнение на необходимите действия за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа; - инспектиране строителните работи и проверка дали изпълнението отговаря на спецификациите и проектната техническа документация; - следене и контролиране качеството на работата на строителя и верността на резултатите от изпитванията за контрол на качеството; - внасяне екзекутивната документация за безсрочно съхранение на органа, издал разрешението за строеж и в Агенцията по кадастъра в необходимия обем; - изготвяне технически паспорт на строежите съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №5 / 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите. -изготвяне на доклади за напредък, както и други доклади, когато е необходимо; - изготвяне и представяне доклад за въвеждане в експлоатация; -съхранение и контрол на своевременното предоставяне и пълнотата на цялата документация за изпълнението на договорите, включително документация от производителя и доставчика на машините, съоръженията, сертификати за проби на машини и съоръжения от сертифициращи организации, гаранции, застраховки, екзекутивна документация, протоколи от срещи, финансова документация и всички други документи издадени от строителите или надзора; Забележка: Изброяването на консултантските услуги е примерно и неизчерпателно. Предмет на поръчката са и всички други дейности, предвидени в закона, технологичните правила и нормативи или необходимите такива за осигуряване на ефективен и качествен контрол по изпълняваните строителни работи. 21 500.00 9 855.00
Мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите и проекта: Основна цел на дейността е създаване на система за добро управление на проекта, ефективно изразходване на планираните средства, управление на риска и вземане на решения за мерки и действия, които да гарантират напредъка на проекта и неговата успешна реализация. За осъществяване на задачите, свързани с мониторинг и контрол ще отговаря екип за управление на проекта /ЕУП/, съставен от експерти – представители на Бенефициента, които ще бъдат разпределени в следните длъжности: Ръководител на екипа и членове: Координатор, Счетоводител, експерт Инфраструктура, експерт Тръжни процедури. Вътрешният мониторинг и контрол е регулярно и изчерпателно наблюдение на напредъка по изпълнение на проекта, спазването на договора за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ и постигането на планираните резултати. Мониторингът на проекта ще се осъществява при спазване на следните принципи: всеобхватност на обектите на вътрешен мониторинг; откритост и прозрачност в управлението и разходването на безвъзмездна финансова помощ.Обект на вътрешния мониторинг са: разходите по изпълнение на проекта и финансовите отчети, мерките за информиране и публичност, напредъка по изпълнение на проекта и индикаторите, дейността по организация и управление на проекта. Основен обект на вътрешния мониторинг са дейностите, възложени на външни изпълнители. След провеждане на процедури за избор на изпълнители и сключване на договори ще се следи спазването на клаузите по договора най-вече по отношение на следните критерии: •Придържане и точно спазване на предмета на договора; •Права и задължения на изпълнителите по отношение на оперативното изпълнение на договора. Следи се за недопускане на превишение на права и неспазване на задължения, залегнали в договорите; •Спазване на договорената цена за изпълнение предмета на договора и начините и сроковете за извършване на плащания от страна на общината към външните изпълнители; •Следене за преждевременно прекратяване на договори, настъпване на непреодолими препяствия за изпълнението им и бърза реакция за отстраняване на негативни влияния на външната среда; •Следене спазването на правилата за прозрачност на разходваните средства; •Предварителен и последващ контрол върху неустойки за частично или пълно неизпълнение на договори от външни изпълнители и др. По отношение на счетоводното и данъчно законодателство дейността включва водене на финансово-счетоводната документация по проекта и следене за целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта, уреждане на всички данъчни плащания и социални и здравни осигуровки върху възнагражденията, изплащане възнагражденията и др. разходи, следене за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта, изготвяне на междинни и окончателни финансови отчети по проекта. Обект на вътрешен мониторинг е и изпълнението на дейностите съгласно план-графика, като процедурата се осъществява от ръководителя, подпомаган от екипа за управление. Изпълнението на дейността включва още: провеждане на срещи за координация на строително-ремонтните дейности с изпълнителите. 13 361.47 12 226.94
Осигуряване на информация и комуникация по проекта : Изпълнението на дейността е съгласно изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г.“, които се основават на Регламент (ЕС) № 1303 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Чл.50. (1). Предвидените комуникационни средства включват провеждане на пресконференции, публикуване на прессъобщения в медии, рекламно-информационни карета, поставяне на временен билборд и постоянни обяснителни табели, изготвяне и излъчване на телевизионен репортаж, изготвяне на плакати, които да популяризират проекта и да откроят финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), предоставен чрез Оперативна програма „Региони в растеж”. Панирано е провеждане на две пресконференции (откриваща/начална и закриваща/ заключителна). По време на откриващата пресконференция обществеността ще бъде запозната с целите, дейностите и бюджета на проекта. Резултатите от изпълнението ще бъдат представени на закриваща пресконференция. Публичните събития ще се анонсират чрез разпространение на пресинформация до средствата за масово осведомяване и публикуване на 2 бр. рекламно-информационно каре в регионална печатна медия. Планирани са две официални церемонии (при стартиране на дейностите по проекта, включващи ново строителство - ЦНСТ и при откриване на новоизградения инфраструктурен обект). На публичните събития и официалните церемонии ще бъдат поканени да присъстват представители на регионални медии и кореспонденти на национални медии. След края на всяко от мероприятията ще бъдат изпратени прессъобщения. Всяка от информациите навременно ще се публикува и на официалната интернет страница на Община Враца (www.vratza.bg). Преди официалната церемония „Първа копка“, в близост до строителната площадка ще бъде монтиран временен билборд. След приключване на проекта, на всеки от обектите ще бъдат монтирани постоянни обяснителни табели. Плакатите ще бъдат на видно място в сградата на Община Враца и в ЦНСТ, Преходното жилище и Наблюдаваното жилище.Съдържанието на плакатите, табелите и билборда ще е съобразено с изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г.“. След приключването на СМР дейностите се планира изготвяне и излъчване на телевизионен репортаж, чрез който да се популяризират резултатите от изпълнението на проекта. Посочените по-горе дейности са необходими, за да се постигне информиране на заинтересованите от проекта страни и изграждане на доверие между тях. Дейността цели да се засили разбирането на обществеността от община Враца за ролята българската държава, ЕС, ЕФРР и ОП за усвояване на финансовите ресурси по Структурните фондове. 6 240.00 5 082.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).