Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The main activity of the company is manufacturing paper tubes, which have wide use in different spheres of the industry – paper, printing , food processing industry, stretch folio, polypropylene, scotch tape medical products and sanitary products(toilet paper and kitchen paper). We are working mainly for the domestic market, but during 2015 we realized an order from Netherlands. We are also about to start manufacturing products for partners from neighbor countries. Since the establishment of the company the volume of the production rises, which is a certificate for the quality of our products and our management and marketing. Our team is well qualified and completes the contracted products with high quality and on time. We use high end materials, with all certificates. We work with the best manufacturers of paper and paper glue. We are very flexible, adapt very fast, which is our advantage compared to our competitors. We have permanent partnership with our clients, who are regularly increasing their orders. 
But market competition increases and prices fall, and we encounter increasing difficulties in improving productivity and reduction of energy and resource costs.
To answer these challenges, we will buy production line, which will expand our range of multilayer paper spools. The machine is automated, with lower energy consumption, more productive, high-tech and low levels of rejects. We will introduce a system for energy monitoring, as well as international standard ISO 50001.
With the purchase of equipment and the introduction of energy efficiency standard will increase our productivity, will increase the quality and range of products and reduce energy costs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на енергиен одит: За да са допустими по настоящата процедура, проектите трябва да се основават на препоръки от извършен енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. Енергийният одит следва да е извършен от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. На база на извършени замервания и изчисления, експертите от екипа, извършил одита, препоръчват мерки за повишаване на енергийната ефективност в предприятието, които ще доведат до минимум 5% планиран фактор на енергийни спестявания. Спазвайки тези изисквания ние избрахме специализирана фирма, вписана в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. В рамките на указания в заповедта за прием на проектни предложения срок и според изискванията на оперативното ръководство избраната фирма изготви Доклад за енергиен одит с посочени 2 Мерки за повишаване на енергийната ефективност в предприятието. Мярка 1: Подмяна на линия за производство на картонени шпули с Фактор на енергийните спестявания (ESR) 56% Мярка 2: Изграждане на система за енергиен мониторинг с 3 точки с Фактор на енергийните спестявания (ESR) 10% Контролът относно качеството на изготвените енергийни одити беше извършван от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР). Проектът се изпълнява в сектор, който се характеризира с висока енергийна интензивност - С17 "Производство на хартия, картон и изделия от тях" Разходът за тази услуга в размер на 6500,00 лева без ДДС бе направен преди подаването на проектното предложение. 6 500.00 6 500.00
Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез закупуването нова линия за производство на картонени шпули 1бр.): Като част от дейността ще бъде закупена, монтирана и въведена в експлоатация нова линия за производство на картонени шпули. Тази дейност е основана на базата на препоръки от извършен енергиен одит /Мярка 1/, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. Предимствата на машината, която искаме да закупим, в сравнение с технологичното оборудване, което използваме в момента, са няколко: -Новата машина ще обедини и автоматизира отделните дейности в процеса на производство на хартиените тръби/шпули, в следствие на което се намалява времето за изработка на единица продукция. Към момента голяма част от производствения процес се извършва ръчно. -Скоростта на работа на машината е 5 пъти по голяма в сравнение с наличната. -Разходът на лепило и електроенергия на единица продукция е драстично занижен. По данни от Доклад за енергиен одит Факторът на енергийните спестявания (ESR) е 56%, а намалението на емисиите СО2 е 64.21т. на година. -Количеството брак е сведен до минимум. -Машината ще може да произвежда шпули с 340мм. външен диаметър, докато съществуващата машина е ограничена до 50мм. Машината ще замени голяма част от ръчния труд, защото с подаването на рулона с хартия, машината автоматично извършва нарязване на хартията на ленти, прекарва ги през направляващата система, води ги през лепилната секция, след това ги навива на тръба със зададен процент застъпване и накрая реже тръбите до необходимите размери. С въвеждането на тази технологична линия ще можем да гарантираме максимално качество на предлаганите от нас хартиени тръби. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на Регламентите, свързани с Управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 3 месеца: 1. Административна и техническа подготовка за изпълнението на проекта - сформиране на екипа и запознаване на членовете му с проекта, целите и дейностите му, разпределяне на задълженията и отговорностите. 2. Подготовка на тръжно досие и съпътстваща документация по отношение на избора на доставчик на оборудването според изискванията и спецификациите, разработени от „Балкан-2006” ЕООД. Съгласуване на тръжната документация и процедурата и получаване на одобрение от ГД ЕФК. 3. Стартиране и провеждане на тръжна процедура за избор на доставчик на оборудването в съответствие с изискванията на Оперативното ръководство и ПМС № 160/01.07.2016 за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове. 4. Избор на доставчик на оборудването и подписване на договор за доставка. Тези стъпки ще бъдат направени след съгласуване и получаване на одобрение от ГД ЕФК за проведената процедура. Фаза на изпълнение – 7 месеца: Доставка и въвеждане в експлоатация на договорираното оборудване. Въвеждането в експлоатация на новото оборудване ще се осъществи след проведено обучение за работа с машината и ще се удостоверява чрез подписване на приемно-предавателни протоколи между „Балкан-2006” ЕООД като приемател и съответния доставчик/търговски представител. 495 000.00 494 825.00
Придобиване и внедряване на система за енергиен мониторинг (дейността ще бъде извършена чрез внедряването на система за енергиен мониторинг с 3 точки на мерене): Като част от дейността ще бъде закупена, монтирана и въведена в експлоатация система за енергиен мониторинг с 3 точки на мерене, която ще предоставя данни за консумираната електроенергия от съоръженията в цялото предприятие. На базата на събраните данни ще може да се попълват форми за справки за консумираната електроенергия. Ще могат да се извършват анализи на базата на които да се вземат решения, водещи до намаляване на консумацията на електроенергия. Тази дейност е основана на базата на препоръки от извършен енергиен одит /Мярка 2/, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. Ползите от въвеждането на система за енергиен мониторинг са следните: -Регистриране на неприемливи отклонения в енергийните параметри; -Разкриване на неефективен разход на енергия за определени участъци и периоди от време; -Откриване на оборудване, работещо в предаварийно състояние и своевременното му извеждане за ремонт; -Определяне на дела на енергийните разходи в себестойността на продукцията; -Съкращаване на енергийните разходи на предприятието вследствие на подобрен енергиен мениджмънт. По данни от Доклад за енергиен одит Факторът на енергийните спестявания (ESR) е 10.00%, а намалението на емисиите СО2 е 5,93т. на година. -Автоматизирано дистанционно отчитане на измервателни средства за електроенергия; -Периодично архивиране на отчетите в бази данни, ръчно и автоматично генериране на справки и отчети, експорт в различни файлови формати за последваща обработка и визуализация, графично представяне на архивираните данни с управляеми мащаб и скали. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на Регламентите, свързани с Управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 1 месец: 1. Изработване на изискванията и спецификациите към фирми за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Система за енергиен мониторинг от „Балкан-2006” ЕООД. 2. Изпращане на запитвания за оферти, разглеждане и оценяването им. 3. Избор на доставчик на оборудването и подписване на договор за доставка. Фаза на изпълнение – 1 месец: 1. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Система за енергиен мониторинг от 3 точки. 2. Подписване на приемо-предавателни протоколи между „Балкан-2006” ЕООД като получател и съответния доставчик. 10 000.00 9 800.00
Въвеждане и сертифициране на система за управление ISO 50001 : Международният стандарт ISO 50001 има за цел да помогне на организациите да определят системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Прилагането на този стандарт цели намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. ISO 50001 посочва специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики. Той се прилага към всички променливи, които оказват влияние върху енергийните характеристики, и могат бъдат наблюдавани и повлияни от организацията. ISO 50001 осигурява системата, по която една организация може да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план. Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стандартът има специфични изисквания за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление. Структурата на ISO 50001 е базирана на общите елементи на стандартите за управление на ISO и лесно може да бъде интегриран с други системи за управление, такива като ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000 и т.н. ISO 50001 се основава на рамката за непрекъснато подобряване Планиране-Изпълнение-Проверка-Действие (Plan-Do-Check-Act - PDCA) и включва управлението на енергията в ежедневната дейност на организацията. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на Регламентите, свързани с Управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 1 месец: 1. Изработване на изискванията и спецификациите към консултантските фирми за въвеждане на стандартите и към тези, които одитират и сертифицират от „Балкан-2006” ЕООД. 2. Изпращане на запитвания за оферти, разглеждане и оценяването им. 3.. Избор на доставчик на услугата и подписване на договор за изпълнение. Фаза на изпълнение – 6 месеца: -Извършване на консултантски услуги по въвеждане на ISO 50001. -Извършване на услуги по одитиране и сертифициране по ISO 50001. Подписване на приемо-предавателни протоколи между „Балкан-2006” ЕООД като получател и съответния доставчик на услуги. 5 000.00 5 000.00
Дейности по информиране и публичност: В съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. ще предприемем следните мерки за осъществяването на информираност и публичност за получената подкрепа: -На Интернет сайта на фирмата http://www.balkanpaper.com ще публикуваме кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като представим получената финансова помощ. -Изработване на 1 бр. постоянна обяснителна табела с цел информиране на участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата за финансирането на проекта. Табелата ще съдържа информация за проекта / всички задължителни реквизити за публичност и визуализация/ и ще бъдат поставена в офиса на бенефициента. -Всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще съдържа информация за името на проекта и безвъзмездната помощ, получена като финансиране по проекта. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на Регламентите, свързани с Управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 1 месец: 1. Изработване на изискванията и спецификациите към фирмите за изработка на информационнa табелa от „Балкан-2006” ЕООД. 2. Изпращане на запитвания за оферти, разглеждане и оценяването им. 3. Избор на доставчик на услугата и подписване на договор за изпълнение. Фаза на изпълнение – 12 месец: 1. Изработка на информационна табела. 2. Подписване на приемо-предавателни протоколи между „Балкан-2006” ЕООД като получател и съответния доставчик на услугата. 3. Поместване на информация за проекта на сайта на фирмата 4. Поместване на информация за проекта на всички издадени документи в рамките на проекта. 100.00 100.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).