Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The general objective of the project is to contribute for activation and sustainable integration on the labour market of inactive young people, exposed to risk of social exclusion, including young people of  marginalized communities in North Central Region. The specific objectives are: 1. Identification and motivation for active behaviour on the labour market of 50 inactive young people aged up to 29 from the town of Ruse; 2. Increasing the qualification characteristics of 50 persons form the target group through key competences training and vocational training for needed professions in the field of health and social services; 3. Including 50 persons from the target group in employment in health and social services. Target group of the project are inactive young people aged from 16 to 29, who have graduated X grade and/or graduated secondary/higher education, out of the educational and employment systems, who have not been employed for 4 months before their inclusion in the project, who have not been registered as unemployed during the last 12 months, including Roma from the town of Ruse. Main activities for achieving the project objectives: Identification of inactive young people from the target group of the project, implemented by key experts, following a Methodology of the Candidate; Motivation training for the 50 young people included in the project; Providing key competences training for the 50 young people included in the project; Providing vocational training for professions in the field of health and social services; The trainings will be implemented by the Candidate and are related to the positions, the persons form the target group will be hired for; Providing subsidized employment for the trained within the project young people. The employment will be provided by the Candidate and the partner MHAH Medica Ruse. The expected results are 80% of the included in the project young people to carry through the trainings and the provided employment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Идентифициране на 50 икономически неактивни младежи от 16 до 29 г. , които не са в образование, заетост и обучение, вкл. от маргинални групи от гр. Русе: Цел на дейността е да се идентифицират 50 участници в проекта от целевата група на програмната схема – неактивни младежи от 15-29 г. вкл., които не са в системите на образованието и заетостта / не са работили най-малко 4 месеца преди включването им в проекта, не са били регистрирани като безработни през последните 12 месеца/, вкл. от маргинални групи /роми/. Извършването на дейността се определя от предявените от програмната схема общи условия към целевите групи на схемата /възраст, социално-икономически статус/, както и от специфичните критерии на проекта спрямо включените в него младежи, произтичащи от спецификата на проектните дейности – навършени години, необходимо входящо образователно равнище за включване в обучения за професионална квалификация за повишаване шансовете за устойчива заетост. Следователно, обект на идентификация е следната група, която е целева за проекта: - неактивни младежи от 16 до 29 навършени години, със завършен Х клас и/или завършено средно/висше образование, извън системите на образованието и заетостта, които не са работили най-малко 4 месеца преди включването им в проекта, не са били регистрирани като безработни през последните 12 месеца вкл. роми – общо 50 лица от гр.Русе; При идентификацията на неактивните младежи от ромски произход до 29 г. ще бъдат прилагани специфични методи, тъй като, въпреки, че те носят общите възрастови и образователни характеристики на целевата група на проекта, имат специфични проблеми /често от дискриминационен характер/, които налагат и специфични подходи за идентифициране /локализирано по квартали ромско население/ и мотивация за активизиране, за включване в обучение и заетост. Дейността ще се извърши от Кандидата по разработената и приложена към проекта Методология за идентифициране и от 2 ключови експерти – социален педагог с квалификация за социална работа с деца и семейства в риск, с опит като експерт в Бюро по труда-Русе, служител на организацията-кандидат и нает по проекта с граждански договор психолог- бакалавър с магистратури по кариерно развитие и социална педагогика и социални дейности, с опит в изпълнението на подобни дейности. Специфичен ресурс на Кандидата за изпълнение на тази дейност е успешният му опит с изпълнение на проект по програмната схема BG051PO001-1.1.07 „Вземи живота си в свои ръце” в предходния програмен период, подготвени и с опит в дейността медиатори -служители на организацията-кандидат, които ще подпомагат ключовите експерти в работата им. За изпълнение на дейността ще бъдат доставени необходимите материали и консумативи. Етапите, които включва изпълнението на дейността са: - организационна подготовка – сключване на договори с ключовите експерти, детайлно планиране на дейността в рамките на срока за изпълнението й и в съответствие с очакваните резултати, прецизиране на методите, формите и средствата за идентифициране - І проектен месец; - провеждане на тръжни процедури по ПМС № 118/20.05.2014 г. и доставка на материали и консумативи, необходими за изпълнението на дейността - І проектен месец; - идентифициране на участниците в проекта – извършва се, съгласно Методологията за идентифициране на целевата група на проекта от ключовите експерти, подпомогнати от медиаторите-служители на организацията на кандидата - І проектен месец – ІІ проектен месец. 16 355.04 16 182.81
Мотивационно обучение на включените в проекта младежи: Цел на дейността е да се формира у 50-те идентифицирани и включени в проекта младежи от целевата група активно отношение към предстоящите по проекта обучения за професионална квалификация и ключови компетентности, както и към включването в заетостта. Обучението ще се проведе от Кандидата чрез двамата ключови експерти - психолог и социален педагог с релевантен трудов опит като експерт в Бюро по труда /видно от приложеното СV/. Организацията на обучението предвижда обучаемите да бъдат разпределени в 4 групи. Продължителността му ще бъде 5 учебни дни по 6 часа/ден или общо 30 уч.часа, с продължителност от 45 мин. В учебната програма на мотивационното обучение Кандидатът ще включи следните основни модули: - Техники за ефективна комуникация (минимална продължителност 5 учебни часа); - Подготовка на документи при кандидатстване за работа – CV и мотивационно писмо (7 учебни часа); - Подготовка за явяване на интервю с работодател (6 учебни часа); - Изготвяне на план за търсене на работа и реализация (6 учебни часа). - Източници на информация за свободните работни места и ефективни начини за ползването им (6 учебни часа). Учебното съдържание ще формира активно отношение към професионалното развитие чрез обучение и към заетостта като жизнена стратегия. В процеса на обучение младежите от целевата група ще получат теоретични познания за смисъла от регистрацията в бюрата по труда като активно търсещи работа, за процедурите на регистрация, за процеса на търсене и предлагане на работна сила, за търсени професии и специалности на местния, националния и европейския трудов пазар. Те ще придобият практически умения и навици за търсене на работа чрез ползване на източници на информация за свободни работни места / бюро по труда, социални контакти, частни трудови борси, медийни обяви, интернет публикации, специализирани сайтове/. При завършване на мотивационното обучение обучаемите ще получат сертификати. За извършване на дейността ще бъдат доставени необходимите материали и консумативи. По време на мотивационното обучение младежите от целевата група ще получават стипендии, в съответствие с условията на програмната схема. Eтапи за извършване на дейността: - провеждане на тръжни процедури по ПМС - 118/20.05.2014 г. и доставка на материали и консумативи, необходими за изпълнението на дейността – І проектен месец; - Организация на обучението – разпределяне на включените в проекта в групи, подготовка на учебни материали и документация – ІІ проектен месец; - провеждане на мотивационното обучение – ІІ проектен месец. Продължителността на дейността е 2 месеца, вкл. и провеждането на тръжни процедури. 6 897.60 6 946.60
Обучение по ключови компетентности на включените в проекта младежи: Целта на дейността е да формира у включените в проекта младежи чрез обучение ключови компетентности, които съвременната икономика изисква като базисни характеристики на активната работна сила. Те са необходими за всеки човек в трудоспособна възраст, който е част от активната работна сила /зает или регистриран като активно търсещ работа/. Обучението ще се извърши от организацията Кандидат. В зависимост от вида квалификация и длъжностите, на които ще бъдат наети за периода на заетостта, младежите ще получат различни видове ключови компетентности, както следва: - за 20 младежи, които ще бъдат квалифицирани и наети по професията „Болногледач“ – обучение по КК 4 „Дигитална компетентност”; - за останалите 30 младежи, които ще бъдат квалифицирани и наети по професиите „Здравен асистент“ и „Помощник-възпитател” – обучение по КК 2“Общуване на чужди езици - английски език”, 300 уч. часа. Извършването на обучението по ключови компетентности е свързано с професиите, по които младежите ще бъдат квалифицирани и професиите, по които ще работят, но не е свързано единствено с постигане на проектните цели, към които те са насочени. То ще допринесе за устойчивостта на проектните резултати, тъй като ще повиши качеството, съответно атрактивността на работната сила и възможностите им за трудова мобилност не само в страната, но и в рамките на ЕС, тъй като професиите в сферата на здравеопазването и социалните услуги са търсени на европейския пазар на труда – за да ги упражняват е необходимо да притежават и тези ключови компетентности. По време на обучението за ключови компетентности младежите от целевата група ще получават стипендии, в съответствие с условията на програмната схема. Етапи на изпълнението на дейността: - Организиране на дейността – разпределяне на включените в проекта в групи, в зависимост от вида обучение по ключови компетентности, подготовка на учебна документация /уч.програми, графици, присъствени форми/ и учебни материали; - Извършване на обучението по КК2 – общо 300 учебни часа, 39 учебни дни, разпределени, както следва: ІІІ проектен месец /22 учебни дни по 8 учебни часа по 45 мин./ и ІV проектен месец /14 учебни дни по 8 часа по 45 мин. и 2 учебни дни по 6 учебни часа по 45 мин./; - Извършване на обучението по КК4 – общо 45 уч.часа, 7 учебни дни през ІІІ проектен месец. 39 100.00 35 396.67
Обучение за професионална квалификация на 50 младежи, включени в проекта по професии в сферата на здравните и социалните услуги: Цел на дейността е да бъдат квалифицирани 50-те включени в проекта неактивни младежи по професии и специалности, търсени на пазара на труда, в областта на здравеопазването и социалните услуги. Квалификацията им е нужна, с оглед осигурената последваща субсидирана заетост по проекта, но тя е и средство за устойчива промяна на техния социално-икономически статус, предвид факта, че тези професии и специалности са търсени не само на местния и националния пазар на труда, но и в ЕС. Квалификацията на младежите ще повиши капацитета им за мобилност. Дейността ще се извърши от Кандидата, притежател на лиценз № 201112936/18.11.2011 г., издаден от НАПОО. Практическата част от обучението по професиите в областта на здравните услуги ще се реализира в УМБАЛ „Медика-Русе”, партньор по проекта. Специфичен ресурс на партньорите за изпълнение на тази дейност е установеното партньорство в проектната област - от 2011 г. УМБАЛ „Медика-Русе” е лицензирана от НАПОО база за обучение по практика по професиите „Здравен асистент“ и „Болногледач” на „ИСУ” ЕООД. Съответно, практическата част от обучението по професията „Помощник-възпитател” ще се провежда в базата на „ИСУ” ЕООД, в Центъра за социална рехабилитация и интеграция за деца Обученията по професионална квалификация са, както следва: - за 20 включени в проекта младежи с входящо образователно равнище минимум завършен Х клас, с навършени от 16 до 29 г. вкл., по професия „Здравен асистент“, код 723010, специалност “ Здравни грижи”, код 7230101, ІІІ степен професионална квалификация, 960 учебни часа - за 20 включени в проекта младежи с входящо образователно равнище минимум завършен Х клас, с навършени от 16 до 29 г вкл., по професия „Болногледач“, код 723020, специалност “ Здравни грижи”, код 7230201, ІІ степен професионална квалификация, 660 учебни часа; - за 10 включени в проекта младежи с с входящо образователно равнище минимум завършен Х клас, с навършени от 16 до 29 г вкл. по професия „Помощник-възпитател“, код 762030, специалност “ Помощник-възпитател в отглеждането и възпитанието на деца”, код 7620301, ІІІ степен професионална квалификация, 960 учебни часа; Етапи на изпълнението: - Организация на учебния процес – подготовка на досиета на обучаемите /окомплектоване на копия от лични карти, документи за завършена степен на образование/; разпределение на обучаемите в съответните групи за обучение по професии; подготовка на учебната документация , учебни програми и план-графици за обучение, присъствени форми/; - Провеждане на обученията и на държавни изпити. Обучението по професия „Здравен асистент“, код 723010, специалност “ Здравни грижи”, код 7230101, ІІІ степен професионална квалификация, 960 учебни часа по 45 мин. е с обща продължителност – 138 учебни дни и ще се проведе в периода ІV – ХІ проектен месец; Обучението по професия „Болногледач“, код 723020, специалност “ Здравни грижи”, код 7230201, ІІ степен професионална квалификация, 660 учебни часа е с обща продължителност 94 учебни дни и ще се проведе в периода ІІІ – VІІ проектен месец. Обучението по професия „Помощник-възпитател“, код 762030, специалност “ Помощник-възпитател в отглеждането и възпитанието на деца”, код 7620301, ІІІ степен професионална квалификация, 960 учебни часа е с обща продължителност от 137 учебни дни в периода ІV – ХI проектен месец. Учебните часове по теория ще се провеждат в рамките на 6 учебни часа на ден, а учебните часове по практика – по 8 учебни часа на ден. В общия брой часове, предвидени за обучението по трите професии, са включени и дните за провеждане на изпити. Успешно завършилите обучението за професионална квалификация ще придобият свидетелство за професионална квалификация , съгласно чл. 38, ал. 2, от ЗПОО. 138 100.00 113 841.30
Наемане на лица от целевата група на проекта по професии в сферата на здравните и социалните услуги до 6 месеца : Успешно завършилите обученията по ключови компетентности и професионална квалификация ще бъдат наети на работа от Кандидата и Партньора, както следва: - 10 младежи, получили съответната квалификация, ще бъдат наети за 4 месеца от Кандидата ”ИСУ” ЕООД на длъжността „Помощник възпитател”, код 53123003 от НКПД. Заетостта, ще се упражнява във фирмената структура на „ИСУ” ЕООД – Център за социална рехабилитация и интеграция за деца. - 20 младежи, получили съответната квалификация, ще бъдат наети за 6 месеца от Партньора, УМБАЛ „МЕДИКА-Русе на длъжността „Болногледач”, код 53211001 от НКПД; - 20 младежи, получили съответната квалификация, ще бъдат наети за 6 месеца от Партньора, УМБАЛ „МЕДИКА-Русе” на длъжността „Здравен асистент”, код 53291009 от НКПД. Етапите за изпълнение на дейността, включват: - Сключване на трудови договори за 4 месеца с 10 включени в проекта и за 6 месеца с 40 включени в проекта квалифицирани за съответните длъжности младежи от целевата група на проекта. Според условията на програмната схема наетите по проекта ще получават възнаграждения в размер на МОД за съответните длъжности с включени всички дължими вноски на работодателя, съгласно българското законодателство. – VIII и XII проектен месец; - С наетите по проекта лица ще се проведат въвеждащи срещи във фирмите на партньорите по проекта, на които те ще бъдат запознати с организационните структури на фирмите, където ще работят; с фирмените правила за вътрешен ред; с графика, по който ще протича работния ден. Наетите по проекта младежи ще бъдат въведени на конкретните работни места, ще бъде проведен групов инструктаж / по вид на работното място/ на работното място по безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана, съгласно Наредба № РД-07-2 от 16.1.2009 г. – VIII и XII проектен месец; – Упражняване на трудова дейност в периода на сключените трудови договори по проекта. По време на заетостта по проекта работодателите ще прилагат всички норми на българското трудово законодателство и изисквания на отчетността на програмната схема. Ще бъдат водени присъствени форми за явяване/неявяване на работа на наетите. За периода на заетостта, наетите по проекта ще получават възнагражденията в размер на МОД за съответните длъжности с включени всички дължими вноски на работодателя, съгласно българското законодателство. – VIII - XVII проектен месец. 125 445.60 51 063.09
Организация и управление на проекта: Цел на дейността - да създаде условия за успешно изпълнение на проектните дейности за постигане на планираните цели в съответствие с Плана за действие, очакваните резултати и за отчитане на изпълнението пред УО. Екипът по управление на проекта включва ръководител, координатор и счетоводител. Предвид партньорството по проекта, е планирано координаторът да бъде представител на УМБАЛ „МЕДИКА-Русе”, за да бъде споделена отговорността между партньорите в съответствие с принципите за прозрачност и добри практики за управление на проекти. На длъжностите ще бъдат наети лица със следния образователно-квалификационен профил и отговорности: - Ръководител на проекта – висше образование, магистър по икономика, квалификации в проектната област, управленски компетенции, придобити от трудовия опит, опит в изпълнението на проекти с европейско съфинансиране; Отговорности: Пряко отговаря за изпълнението и отчитането на проекта пред УО; Ръководи, възлага и разпределя задачите на екипа по проекта; Следи за изпълнението на проектните дейности в съответствие с Плана за действие, планираните цели и очакваните резултати, измерими с планираните индикатори; Подготвя междинните и окончателния технически доклади; Приема от счетоводителя междинните и финалния финансови отчети, които представя пред УО; Участва в организирането и провеждането на тръжни процедури за избор на изпълнители; Отговаря пряко за изпълнението на дейностите, свързани с информирането и публичността и по-специално за организиране и провеждане проектните събития за представяне и разпространение на проектните резултати; Представлява Кандидата пред УО. - Координатор на проекта, представител на организацията-партньор с релевантно висше образование, управленски опит познания и опит в областта на управлението на проекти; Отговорности: Отговаря пряко за вътрешната комуникация между партньорските организации; Подпомага ръководителя по проекта при организирането, изпълнението и техническото отчитане на проектните дейности; Участва в осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол по изпълнението; Участва в организацията и прилагането на процедурите за избор на изпълнители по реда на ПМС №118/20.05.2014 г.; Осигурява комуникацията между избраните външни изпълнители и проектния екип; Следи и информира ръководителя за изпълнението на дейностите, съгласно план-графика. Поддържа и актуализира архива по проекта; Подпомага ръководителя при подготовката и провеждането на проектните събития, свързани с информирането и публичността. Счетоводител на проекта – релевантно висше образование; опит във финансовото управление на проекти с европейско съфинансиране; Отговорности: Отговаря за финансовото изпълнение и отчитане на проекта: Отговаря за финансовата ефективност и графика за разходване на финансовите ресурси за изпълнението на проекта, съгласно изискванията на УО и в съответствие с действащото национално законодателство и подзаконови нормативни актове; Следи и информира ръководителя за финансовото изпълнение на договора; Подготвя авансово, междинни и окончателно искания за плащане и ги предоставя на ръководителя на проекта; Извършва превантивен и последващ контрол върху всички плащания, свързани с гражданските, трудовите и договорите с външни изпълнители. Етапите за изпълнението на дейността обхващат целия срок за изпълнение на проекта и срока за окончателното отчитане на проекта, съгласно договора на бенефициента с УО: - Организация и подготовка за стартиране на проектните дейности – сключване на договори с екипа по проекта и извършване на организационни дейности - І проектен месец; - Извършване на подготовка, провеждане на тръжни процедури по ПМС №118/20.05.2014 г., сключване на договори - І – ІІ проектен месец; - Вътрешен мониторинг и контрол върху изпълнението на проекта - I – XVIII проектен месец; - Междинно и финално отчитане на изпълнението на проекта. 36 600.00 30 868.87
Информиране и публичност: Цел на дейността е да информира и популяризира проектните цели и резултати, както и подкрепата от ЕС сред целевата група, заинтересованите страни и широката общественост. Характерна особеност при изпълнението й са споделените отговорности на Кандидата и Партньора по извършването на действията, свързани с информиране и публичност. Изработването на печатните информационни материали по проекта ще се извърши чрез възлагане по ПМС №118/20.05.2014 г. Етапите на изпълнение на дейността обхващат следните действия през целия период на изпълнение на проекта: - Провеждане на тръжни процедури за определяне на изпълнител по реда и условията на ПМС №118/20.05.2014 г. за изработване на информационните и материалите по визуализация, сключване на договор с изпълнител – I – II проектен месец; - Информационна среща на организациите.партньори с включените в по проекта лица – II проектен месец; - Изработване и разпространение на проектните материали и организиране на публични проектни събития – ІІІ – ХVІІІ проектен месец. 3 650.00 3 630.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).