Дейност 1 Подготвителни дейности за ПИИ: Дейността е свързана с подпомагане на Община Кюстендил при разработването на документи, необходими за подготовка на предложението за изпълнение на инвестиция по процедура BG-RRP-4.020 „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на публичен сграден фонд за административно обслужване, култура и спорт“, с финансиране по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост. Нейното изпълнение беше реализирано на етап подготовка на ПИИ и имаше за цел да бъдат извършени всички необходими задачи, съобразно правилата на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, които да осигурят кандидатстването и финансирането на предложението.
Документите, които са изготвени в резултат от изпълнението на дейността определят техническите и финансовите параметри на общата, специфичните цели, индикатори и очаквани резултати на проекта.
Дейността включва изпълнението на следните поддейности:
• Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ – първоначално обследване за енергийна ефективност за целите на подаване на предложението по настоящата процедура;
• Изготвяне на техническо обследване и технически паспорт на сградата;
• Изготвяне на технически проект и оценка на съответствието му съгласно ЗУТ;
Изпълнението на дейността бе от ключово значение за подготовката на качествено и обосновано ПИИ по процедурата.
|
46 371.22
|
45 171.22
|
Дейност 2 Организация, управление и публичност на проекта: В рамките на проектната дейност се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът по управление ще изпълнява функции по организационни и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност.
Дейността цели да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигането на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът ще е запознат и ще използва вече използваните в общината процедури за финансово управление и контрол и по този начин ще се даде разумна увереност за спазване на принципите на добро финансово управление на проекта.
Дейността на екипа ще гарантира ефикасно и навременно отразяване на всички възможни рискове при изпълнението. Функциите на екипа по организация и управление на проекта включват: подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за публичност и информация и съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. Община Кюстендил разполага с достатъчен административен капацитет, с който да обезпечи качественото и в срок изпълнение на проекта. Ръководителят на проекта и членовете на екипа за управление ще бъдат служители на общинска администрация, с богат професионален опит.
Проектният екип ще е отговорен за спазването на процедурите и изискванията на Структура за наблюдение и докладване съгласно клаузите на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по настоящата схема и приложенията към него, за упражняването на постоянен мониторинг и контрол по отношение на наетите фирми - изпълнители и по отношение на проектните дейности в тяхната технологична последователност и не на последно място, за информирането на широката общественост за проекта.
През целия период на реализиране на настоящият проект ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност на дейностите от проекта с цел още по-голямо популяризиране на резултатите от него и приноса на Министерство на регионалното развитие и благоустройството и Плана за възстановяване и устойчивост. Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: целевите групи и преките бенефициенти по проекта; широката общественост; разпространителите на информация.
Изпълнението ще съответства на всички принципи, свързани с осигуряването на информация и публичност при реализирането на проекти, а именно:
- Равнопоставеност
- Навременност
- Адаптивност
- Прозрачност и Партньорство
Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение.
Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност:
- Електронни медии;
- Печатни медии;
- Директна комуникация - пресконференции, официални церемонии, разработване на информационни материали;
- Външна реклама - постоянни обяснителни табели.
Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информация и комуникация, предвидени в Условията за изпълнение. |
37 695.17
|
0.00
|
Дейност 3 Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори: Прецизната и качествената подготовка на документацията за обществени поръчки е основна предпоставка за законосъобразното провеждане на процедурите, навременното изпълнение на проектните дейности с желаното качество и обем и в рамките на планирания бюджет. Всички процедури за възлагане на обществени поръчки за строителство или услуги, свързани с изпълнението на проектните дейности ще съблюдават равнопоставеността на всички заинтересовани лица, независимо от техния пол, раса и националност. Ще бъдат строго съблюдавани принципите на прозрачност и необвързаност при избора на изпълнители. Експерт от администрацията, член на екипа за управление на предложнието, ще подготви тръжните документации за избор на изпълнители, в рамките на ПИИ. Редът по който ще бъдат избрани изпълнителите ще бъде съгласно Закона за обществените поръчки.
Тази дейност ще е една от първите дейности, които ще стартират в рамките на предложението. Прецизната и качествената подготовка на документацията за обществени поръчки е основна предпоставка за законосъобразното провеждане на процедурите, навременното изпълнение на проектните дейности с желаното качество и обем и в рамките на планирания бюджет. Дейността включва подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за:
1) Изпълнение на дейности за публичност и визуализация;
2) Изпълнение на изпълнение на СМР за обект административна сграда, гр. Кюстендил, ул. „Демокрация“ № 15
3) Изпълнение на авторски надзор
4) Консултантски услуги по реда на чл. 166, ал.1 от ЗУТ – извършване на оценка на съответствието на инвестиционният проект и упражняване на строителен надзор
Решението за възлагане на обществените поръчки и обосноваването на необходимостта от провеждането им се взима от ръководителя на екипа по предложението съвместно с юриста.
|
0.00
|
0.00
|
Дейност 4 Изпълнение на СМР за обект на административна сграда, гр. Кюстендил, ул. „Демокрация“ № 15: Сградата за административни нужди, с идентификатор 41112.504.461.1 по КККР на гр. Кюстендил е построена през 1912 г. Тя е с административен адрес ул. „Демокрация“ №15. Построена е на северозападния ъгъл, на пресечката на ул. „Демокрация“ с ул. „Иларион Макариополски“.
Сградата е недвижима културна ценност с категория „местно значение“.
Общата стойност за изпълнение на дейността е в размер на 2 452 725,11 лв., от които
- БФП - 2 158 839, 25 лв.,
- 293 885,86 лв. собствен принос за недопустими разходи, съгласно Насоките за кандидатстване. |
2 452 725.11
|
0.00
|
Дейност 5 Консултантски услуги по реда на чл. 166, ал.1 от ЗУТ – извършване на оценка на съответствието на инвестиционният проект и упражняване на строителен надзор: Изпълнението на дейностите ще се извърши съгласно изискванията на чл. 166 от ЗУТ, чийто обхват ще бъде, както следва:
- оценка на съответствието на изготвения инвестиционен проект със съществените изисквания по ЗУТ;
- отговорност за законосъобразно започване на строежа;
- отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ;
- отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството;
- в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2; КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2;
- отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания;
- отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството;
- отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението;
- отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи;
- отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи.
Общата стойност за изпълнение на дейността е в размер на 49 300, 00 лв. |
49 300.00
|
0.00
|
Дейност 6 Извършване на авторски надзор: Дейността предвижда на проектантите изготвили техническия проект за обекта, предмет на интервенция по настоящето предложение да се възложи извършването на авторски надзор, тъй като същите са носители на авторски право. Изпълнителите, ще упражняват авторския надзор по време на строителството, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба, посредством проектантите по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават необходимата квалификация. Предвижда се да се следи за точното изпълнение на предписаните от проектантите мерки и стойности през целия процес на изпълнение на строително-монтажните работи.
Общата стойност за изпълнение на дейността е в размер на 1 200,00 лв. |
1 200.00
|
0.00
|
Дейност 7 Набавяне на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство и въвеждане на административна сграда, гр. Кюстендил, ул. „Демокрация“ № 15 в експлоатация: Закона за устройство на територията (ЗУТ) урежда обществените отношения, свързани с устройството на територията, инвестиционното проектиране и строителството в Република България, и определя ограниченията върху собствеността за устройствени цели. Издаването на отделните актове в строителния процес е също съгласно ЗУТ, като изискванията към тях са различни в зависимост от категорията на обекта.
Настоящият обект административна сграда, гр. Кюстендил, ул. „Демокрация“ № 15 е IV-та категория.
Настоящата дейност за обект - сграда на административна сграда, гр. Кюстендил, ул. „Демокрация“ № 15, включва в изготвяне на инвестиционен технически проект и проектно – сметна документация; съгласуване с РСПБЗН; изготвяне на доклад за оценка на съответствието на сградата; одобряване на проектна документация и издаване на Разрешение за строеж.
Строежите от четвърта категория се въвеждат в експлоатация въз основа на удостоверение за въвеждане в експлоатация издадено от Главния архитект на Община Кюстендил.
Общата стойност за изпълнение на дейността е в размер на 3 000,00 лв. |
3 000.00
|
0.00
|
Дейност 8 Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: За целите на отчитането на постигнатите резултати, след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, ще бъде изготвена независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура.
Енергийната ефективност е средство за повишаване качеството на енергийните услуги при приемлива цена за обществото и възможност за намаляване на енергопотреблението чрез внедряване на конкретни мерки за икономия на енергия. Тази политика, като съставна част от енергийната политика на Република България, се базира на националните цели и е в хармония с изискванията на европейските директиви и пазарни механизми. Намаляването на енергийните разходи, дефинирането на мерки за повишаване на енергийната ефективност и постигането на висока степен при опазването на околната среда са основни приоритети за организирането на даден енергиен одит (енергийно обследване), уреден в законовите и подзаконови нормативни актове ( Закон за енергетиката; Закон за енергийната ефективност; Закон за малките и средни предприятия; Закон за устройство на територията; Наредба за енергийните характеристики на обектите; Наредба за сертифициране на сгради за енергийна ефективност; Наредба за обследване за енергийна ефективност; Наредба за обстоятелствата и реда за вписване на лицата, извършващи сертифициране на сгради и обследване за енергийна ефективност, и получаване на информация; Наредба за топлосъхранение и икономия на енергия в сгради; Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на строителните продукти).
Понятието за енергийна ефективност е свързано не само с икономия, но и с извличане на максимална полза от всяка единица енергия, чрез използването на съответните модерни технологии за задоволяване на ежедневните нужди от потребление. Тя е най-лесният и ефективен начин за намаляване на енергийната консумация и същевременно предотвратява замърсяването на околната среда. Енергийната ефективност може да се представи като измерител за разумното използване на енергията, което представлява функция от повишаване на ефекта от дейностите, свързани с потребление на енергия, при същевременно намаляване на разходите за това без загубата на енергиен комфорт. Повишаването на енергийната ефективност е един от основните инструменти, които водят до постигането на заложените цели на държавната политика в областта на икономиката и енергетиката не само на национално ниво, но и на местно. Прилагането на успешна политика по енергийна ефективност води до повишаване качеството на енергийните услуги при приемлива цена за обществото и възможност за намаляване на енергопотреблението, чрез внедряване на конкретни мерки за икономия на енергията. Тенденцията за третиране на енергията като елемент на местната политика и планиране от страна на местните власти е условие за рационалното използване на енергията на местно ниво. Изпълнението на проекта и дейности за повишаване на енергийната ефективност имат за цел политиката по енергийна ефективност да се превърне в приоритетна на територията на община Кюстендил, като по този начин се повишат икономическия растеж и жизнения стандарт на населението и се подпомогне опазването на околната среда.
Общата стойност за изпълнение на дейността е в размер на 3 000,00 лв. |
3 000.00
|
0.00
|