Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 707 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

This project proposal aims at measures to facilitate the access to employment in the field of social and solidarity economy by creating a social enterprise which offers personalized services to the population, such as providing programs, organizing events, games and entertainment for visitors to the Chavdar Municipality. The target group includes 12 people from vulnerable groups of disadvantaged people on the labor market, according to the level and structure of unemployment in the municipality.
The sustainability of the project results will be ensured by providing the functioning of the Social enterprise for no less than 12 months and by preserving the employment of at least half of the newly hired individuals for six months after the end of the project. This will be guaranteed by creating a successful enterprise with a social cause, a positive financial result, which will be managed in an entrepreneurial and accountable manner, will not depend entirely on external financing and has a clear perspective for development and achieving social goals. The coordinator-organizational activities and social marketing coordinator are part of the social enterprise team to support the target group and to promote the results of the social enterprise development.
The planned purchase of materials, consumables, equipment and motor-vehicle are optimally co-related to the project activities and are tailored to the capacity and the necessary maintenance resource to meet the needs the newly employed people and to facilitate their involvement and active participation in the work processes as part of a joint team.
Providing accurate, timely, appropriate and lawful management and reporting of the project activities is carried out through the process of project management. All project activities will be accompanied by measures for information and publicity which will emphasize on the communication of the support of the EU through ESF granted to the applicant.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на социалното предприятие като специализирано звено в структурата на община Чавдар: За започване на дейността на социалното предприятие е необходимо да се създаде структура в рамките на Община Чавдар, която да отговаря за постигането на основната му цел, а именно осигуряването на защитена заетост на лица в неравностойно положение на пазара на труда. Социалното предприятие ще работи основно за постигане на измеримо, положително социално въздействие, ще предоставя услуги, които генерират социална възвръщаемост. То ще работи за постигане на положителен финансов резултат, като ще използва своята печалба на първо място за участие на хора от целевите групи в стопанска дейност (чрез създаване на заетост и подобряване на социалния им статус), за създаване на възможности за професионална и социална интеграция, за създаване на социална добавена стойност и спестяване на социални разходи. Основната цел на социалното предприятие е да се развие като структура на социалната икономика, да се стреми към постигане на приходи, за да може да изпълнява балансирано и социалните си задължения. За да бъде гарантиран успехът му, ще бъде назначен управител на социалното предприятие. Възможно е назначаване на двама души, на половин работен ден, които да изпълняват длъжността съвместно и ще управляват дейността на предприятието заедно и поотделно. Управителят ръководи и представлява социалното предприятие, съгласно изискванията на нормативната база на Република България, добрите практики в областта и стратегията му за развитие; решава всички ръководни въпроси по дейността на организацията, ръководи и контролира работата на служителите, утвърждава графици за работа на персонала, провежда оперативни съвещания, контролира състоянието на финансовата отчетност, на качеството и същността на предлаганите услуги и други. Управителят ще е част от екипа на социалното предприятие и ще участва в подбора на персонал сред целевите групи, ще провежда събеседвания и ще взима решения за назначаване на служители. Друга основна задача при стартирането на настоящия проект е изготвянето на документацията по осигуряване на статута на социалното предприятие в рамките на структурата на кандидата. За целта екипът по проекта ще подготви всички необходими документи, съгласно Условията за кандидатстване и Ръководството за бенефициенти по процедурата, които ще бъдат представени на Общински съвет. Етапите на осъществяване на тази дейност са: 1. Изготвяне на документация, взимане на решение и учредяване на социалното предприятие –месец 1 и 2 – в тази дейност се включва подготовката на документацията свързана с вземането на решение от Общинския съвет на Община Чавдар за създаване на социалното предприятие и за приемане на Правилник за дейността му. 2. Назначаване и дейност на управител на социалното предприятие – месец 3 до 14 – дейността включва подбор на управител, назначаването му на длъжност и съответно изпълнението на функциите му. 0.00 29 984.57
Подбор и назначаване на екип на социалното предприятие: Настоящата дейност се състои в назначаване към екипа на СП на служители на длъжности Координатор-организационна дейност и Координатор-социален маркетинг: За Координатор-организационни дейности се разкрива 1 щат, който може да е заеман от двама души, на половин работен ден; За координатор-социален маркетинг се разкрива щат и половина, които могат да се заемат от хора на 4-часов работен ден. Целият екип ще работи съвместно, но може да разпределя част от задълженията си по съответната позиция. Координатор – организационна дейност ще взаимодейства директно с целевата група по отношение на професионалните и социалните условия, които касаят изпълнението на задълженията. В рамките на периода на трудова заетост на лицата от целевата група, той ще изготвя графиците за изпълнение на задълженията, ще контролира начинът на извършването им и същевременно ще следи за развитието на назначените лица в предприятието. Той ще бъде първото звено за контакт на лицата от целевата група и ще е на тяхно разположение за съдействие и обсъждане: - на индивидуални въпроси и трудности, свързани с изпълняването на работните задължения; - на теми свързани с приобщаването им към колектива, отношенията в екипа и извън него; - на начини да организират времето си и в случай на необходимост да предложат индивидуални графици; - ще ги подпомага при организирането на програмите и посещенията на заявилите услугата посетители, както и ще следи и координира тяхната последваща удовлетвореност. Координатор – социален маркетинг ще работи за позиционирането на социалното предприятие в сферата на социалната икономика и по този начин да съдейства за популяризиране на социалния ефект от действията на Община Чавдар. Дейността попада в приложното поле на социалния маркетинг, тъй като наред с маркетинговия подход спрямо предоставяните от предприятието услуги, той ще се използва за повишаване осведомеността на обществото по въпроси свързани със социалната икономика и социалното предприемачество. Ще се изведат „добрите практики“ от дейността на създаденото предприятие и ще се използват за пример за успешно съчетаване на икономически и социални цели в разрешаването на критичен социален проблем. Въпреки че се подчинява на общите постулати в маркетинга, социалният маркетинг притежава някои специфични цели, които ще бъдат съобразени в настоящата дейност: 1. Популяризиране на предлаганите услуги като се изведе на преден план социално-предприемаческия модел на организиране на дейността; 2. Представяне на спецификите в начините/ методите на предоставяните услуги като се набляга на цялостния социален ефект от т.нар. „защитена заетост“ в социалното предприятие; 3. Предоставяне на информация за начините, по които приложеният бизнес-модел на социалното предприемачество може да има положителен финансов резултат и каква е неговата социална възвръщаемост; Като част от своята дейност маркетинговият специалист ще работи за мултиплициране на положителните резултати и осигуряване на устойчивостта на предприетата инициатива. Той ще разширява кръга от контакти на социалното предприятие в сферата на социалната икономика чрез свързване и комуникация с други социални предприятия в този и други пазарни сегменти. Етапите при осъществяване на дейността са: 1. Подбор на лица, които да заемат длъжностите на координатори: той ще се извърши от екипа на социалното предприятие и ще продължи 1 месец и ще се извърши през втори проектен месец. 2. Назначаване на Координатор – организационна дейност и Координатор – социален маркетинг и стартиране на дейността им в социалното предприятие. Този етап ще продължи 12 месеца, от 3 до 14 проектен месец. 3. За подсигуряването на ефекта от дейността на двамата координатори са предвидени и разходи за канцеларски материали и консумативи, които съгласно Условията за кандидатстване са бюджетирани в Раздел II Единна ставка. 0.00 8 838.90
Част 1 Подбор и осигуряване на трудова заетост на лица от целевата група в социалното предприятие: Същността на тази дейност е да осигури заетост на лица, които попадат в една или няколко от целевите групи с приоритет по настоящата процедура, а именно: Безработни младежи до 29 год., Безработни лица над 54 год.,Продължително безработни лица, Майки на деца до 5 год. Характеристиките на района създават благоприятни условия за развитие на туризъм, развлечения за отдих и спорт. На сайта на община Чавдар е създаден специализиран Туристически портал, който представя всички забележителности и атракции в региона: м. Казаните, Археологическия парк Тополница, Спортно-туристическата атракция с туристически увеселителен парк. В последните години са направени успешни инвестиции в развитие и подобряване на туристическата инфраструктура, както и на общото инфраструктурно облагородяване на Общината с финансовата подкрепа на ЕСИФ. Подходящата инфраструктура, обаче се нуждае от хора, които да имат стимула и желанието да оползотворят и развият тази бизнес възможност. Анализът на възможностите на Община Чавдар да развие своя туристически профил и следователно печеливши дейности в областта на развлекателния туризъм и възможности за отдих, се основават на множеството запитвания за организиране на мероприятия и посещения от външни лица. Поради липса на човешки ресурс, тя не може да ги поеме към момента. За обезпечаването с човешки ресурс на тази дейност ще бъдат назначени 2 души Организатор дейности (код по НКПД 2011 - 5169-3008) на пълен работен ден, които ще се специализират в информация и организиране на посещение на местни традиции и обичаи в м. Казаните – организиране на пикници, разходки, развлекателна програма с народни песни. Ще се назначат 3 души на длъжност Аниматори (код по НКПД-2011 5113-3001), които ще обслужват всички спортно-туристически атракции и увеселителния парк. Те ще изготвят анимационни програми, възпитателно издържани игри и атракции за различен период на посещение; ще организират съревнователно-отборни игри и приобщителни мероприятия. Много важно е да демонстрират инициативност и креативност при организирането на игри и забавления. Тъй като достъпът до м. Казаните е труден в последните километри, социалното предприятие предвижда да предлага организиран транспорт на групите до местността. За целта ще бъдат назначени 2 души от целевите групи по проекта на длъжност „Шофьор, лек автомобил до 9 места“ (код по НКПД-2011 8322-2002), които да могат да обезпечат предлагането на тази услуга. Предвидено е чрез средствата в Раздел II Единна ставка да бъде закупен и подходящ автомобил за достигане до местността. Той ще бъде използван и за транспортиране на всички материали, оборудване и консумативи, необходими за организацията на събития и мероприятия, съобразно направените заявки. Начинът на извършване на дейността на социалното предприятие ще бъде регламентиран в Правилника за дейността му. На база на получените запитвания ще бъде изготвян график за дейността на лицата, който ще бъде одобряван и контролиран от Координатор-организационни дейности и съгласуван от Управителя на социалното предприятие. Обезпечаване с материали, консумативи, оборудване, ще бъде съобразено с длъжностите на новоназначените лица, както и с броя им и ресурса необходим за тяхната поддръжка и експлоатация. Община Чавдар ще осигури помещение, в което ще се помещава социалното предприятие. Етапите при осъществяване на дейността са: 1. Подбор на лицата от целевите група: той ще се извърши от екипа на социалното предприятие. Този етап ще продължи 2 месеца и ще се извърши през първи и втори проектен месец. 2. Назначаване на лицата на трудов договор към социалното предприятие и стартиране на дейността им съгласно длъжностна характеристика. Този етап ще продължи 12 месеца, от 3 до 14 проектен месец. 3. Закупуване на материали, консумативи, оборудване и автомобил. Този етап ще продължи 2 месеца и ще се извърши през първи и втори проектен месец. 0.00 115 871.82
Част 2 Подбор и осигуряване на трудова заетост на лица от целевата група в социалното предприятие: Същността на тази дейност е да осигури заетост на лица, които попадат в една или няколко от целевите групи с приоритет по настоящата процедура, а именно: Безработни младежи до 29 год., Безработни лица над 54 год.,Продължително безработни лица. Бяха споменати успешните проекти, реализирани от Община Чавдар, за инвестиции в туристическа инфраструктура и облагородяването на паркове, общи пространства, спортно-туристически атракции и други. В създаденото структурно звено, социално предприятие, към Община Чавдар освен кадри, заети директно с предоставянето на услуги по развлечение, отдих, организиране на мероприятия , са необходими и хора, които да отговарят за поддръжката на материално-техническата база и оборудване. Профилът на безработните, съгласно данни към края на 2016 г. от ДБТ – гр. Пирдоп за община Чавдар, показва, че водещата причина за регистрирани 56 души безработни, е ниската квалификация и степен на образование. Като се съобразява с идентифицираните нужди, в контекста на развитието и предлагане на една качествена услуга от създаденото социално предприятие, Община Чавдар планира назначаването на 5 души на длъжност Общ работник с код по НКПД-2011 9622-0001. Видно от кода по НКПД-2011 за тази длъжност няма изискване за професионално и образователно-квалификационно ниво, което означава, че дори и лица ниска степен на образование ще имат осигурена възможност за трудова заетост в общината. Дейностите по ремонт и поддръжка ще бъдат не-специализирани и от общ характер и ще касаят поддържането и грижата за материално-техническата туристическа инфраструктура и оборудване. Начинът на извършване на дейността на социалното предприятие, в частта поддръжка и ремонтни дейности, също ще бъде регламентиран в Правилника за дейността му. Ще бъде изготвян график за дейността на лицата, който ще бъде одобряван и контролиран от Координатор-организационни дейности и ще бъде съгласуван от Управителя на социалното предприятие. Предвидено е необходимостта от материали, консумативи и инвентар за изпълнението на дейността да бъде обезпечена, при съобразяване с броя наети, изискванията на длъжността и графика за изпълнение на работните дейности. Етапите при осъществяване на дейността са: 1. Подбор на лицата от целевите група: той ще се извърши от екипа на социалното предприятие. Този етап ще продължи 2 месеца и ще се извърши през първи и втори проектен месец. 2. Назначаване на лицата на трудов договор към социалното предприятие и стартиране на дейността им съгласно длъжностна характеристика. Този етап ще продължи 12 месеца, от 3 до 14 проектен месец. 3. Закупуване на материали, консумативи, инвентар. Този етап ще продължи 2 месеца и ще се извърши през първи и втори проектен месец. 0.00 9 060.84

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).