Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The main activity of TANEVPLAST Ltd. is the production of technical plastic products (sector characterized by high energy intensity). 
The main products manufactured by the company are rubber gaskets, PP covers for buckets and buckets PP.
The core demand of the company is to improve energy efficiency for sustainable growth and competitiveness. Satisfying this demand is the main objective of the project which will be implemented through the following activities:
1. Acquisition of new manufacturing equipment
2. Consultancy services for implementation and certification of energy management system in accordance with standard BS EN ISO 50001
3. Financial audit of the project 
The activity of selecting a contractor to prepare an energy audit is completed prior to submission of the project proposal.

Through the implementation of the above activities, including energy efficiency measures included in the approved SEDA energy report (Statement № BG16RFOP-443 /25.08.2016) will achieve the following results:
1. delivered, installed and commissioned production equipment - Injection molding machine type 1 (1pc.) Injection molding machine type 2 (1pc.) Injection molding machine type 3 (1pc.)
2. received a certificate in accordance with standard BS EN ISO 50001
3. financial audit of the project
4. filled activities for environmental protection
5. energy savings - 171 642 kWh/year
6. emission savings CO2 - 140,575 t/year
7. vizualization of the project

Through the implementation of project activities and achieve planned results will expand the capacity of existing shed will reduce the cost of unit production, will develop environmentally sound production and improve energy efficiency of the company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Шприц машина тип 1 - 1бр.; Шприц машина тип 2 - 1бр.; Шприц машина тип 3 - 1бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени: - Шприц машина тип 1 - 1бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - Шприц машина тип 2 - 1бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - Шприц машина тип 3 - 1бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 13-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 13-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. 2 100 000.00 2 096 000.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец) 15 000.00 14 100.00
Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма ТАНЕВПЛАСТ ООД В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ 3 мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище 5 000.00 5 000.00
Одит на проекта (като част от дейността ще бъде извършен финансов одит на проекта): Като част от дейността ще бъде извършен финансов одит на проекта. Като резултат от изпълнението на дейността ще бъде изготвен Доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта (съгласно приложение Ц към Условията за изпълнение) от регистиран одитор. Докладът ще бъде представен към искането за окончателно плащане. Дейността за изготвяне на финансов одит ще бъде извършена след доставка, монтаж и въвеждане в експоатация на производственото оборудване. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 13-ти до 14-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен одит по образец ( 14-ти месец) 5 000.00 5 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).