Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 781 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

This project proposal is the result of an in-depth analysis of the needs of vulnerable people and people at risk from Mirkovo municipality. The project proposal is created in response to the COVID-19 pandemic in the country and provides support for meeting the basic food needs of people in need of social protection to the highest degree. The project is developed in accordance with the requirements of operations of type 3 under the Operational Program for Food and/or Main Material assistance, focusing on those most affected by the consequences of the crisis. The implementation of the project complements the complex municipal measures taken in response to the crisis, focusing on individuals for which food provision is difficult or impossible in the unprecedented situation. It is planned that the project will cover 70 people from the target groups who will receive food on working days for the time of the activity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Целевите групи, които Община Мирково планира да включи в проекта са следните: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Източниците на информация, които са използвани за определяне на конкретните представители на целевите групи са следните: - собствени данни на общинската администрация – в предходните проекти, включващи приготвяне и доставка на топъл обяд, които община Мирково реализира бяха обхванати 70 представители на целевите групи. Това е реалистичен брой лица, който е съобразен с индивидуалните потребности и специфики на нуждаещите се лица, както и с ресурсите на Домашния социален патронаж, където ежедневно в работни дни ще се приготвя топлия обяд. - информация от различни институции, имащи отношение към дейността по предоставяне на топъл обяд – това може да са Дирекция „Социално подпомагане” /които имат данни за лица,обект на социално подпомагане/, НПО, клубове на инвалида и пенсионера по населените места в общината. - РЗИ – които предоставят ежедневно актуална информация за лицата, поставени под задължителна карантина. - информация, подадена от кметовете на населените места, съставляващи общината. - сигнали от граждани. - отворена телефонна линия. - информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Община Мирково ще започне дейността „Определяне на целевите групи“ преди стартирането на договора, както и ще я изпълнява през целия период на неговото действие. Принадлежността на идентифицираните от общината лица към допустимата целева група ще се потвърждава от съответната ДСП в рамките на служебните ѝ задължения. Обменът на информация във връзка с принадлежността към целевата група ще се извършва чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) или чрез средата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) на ДАЕУ. Декларациите за разкриване на данъчна и осигурителна информация, приложени към заявленията на кандидат-потребителите, ще се представят на Дирекция „Социално подпомагане” от общината в оригинал. Община Мирково ще прилага ясни и проследими правила при подбор на конкретните представители на целевата група, на които предоставя топъл обяд, удостоверени в разработената и утвърдена от кмета процедура за подбор и подкрепени от доказателства, отразени в съответните протоколи за определяне на конкретни потребители. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Община Мирково ще определя видовете ястия, които ще предоставя на най- нуждаещите се лица. Менюто ще бъде изготвено на база на приложения към изискванията за кандидатстване - Сборник рецепти за заведения за обществено хранене – издание 2010 г. на издателство „Техника“ /Приложение 14 към настоящото ръководство/. Също така общината е отговорна за осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето, Закона за храните и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Приготвената храна ще се доставя до домовете на лицата. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, да съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и да са изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните /обн. ДВ. бр.52 от 09.юни 2020 г./. Адресът на приготвяне на топлия обяд е с.Мирково, ул.”Петър Берон” №2. 80 604.50 80 642.30
Предоставяне на топъл обяд: Приготвената храна ще доставя до домовете на потребителите. Целта на предоставянето на топлия обяд е насочена към задоволяване на потребностите от храна за хора, които не могат да си я осигуряват сами. Като резултат от предоставянето на услугата се очаква следното: - подобрен достъп до топъл обяд на нуждаещи се лица. - разширяване на обхвата на ефективната социална закрила. - допринесяне за намаляване на бедността. При реализиране на дейността доставчикът ще предоставя разнообразно седмично меню, ще осигурява балансирано хранене на целевите групи, както и ще спазва изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Всичко изградено до момента в помещенията на Домашният социален патронаж - Мирково е закупено/ремонтирано със собствени средства на кандидата, както и чрез реализиран през 2017г. проект за модернизиране на оборудването и обзавеждането към Фонд „Социална закрила”. Обектът е регистриран в Регистъра на обектите за производство на храни от неживотински произход и за търговия с храни през 2009г. В изрядно състояние се поддържат следните помещения в сградата, където се предоставя услугата - склад за съхранение на храни, място за предоставяне на храни, кухня, миячно помещение. Помещенията са затворени, сухи и проветриви. Налични са оборудване /палети, рафтове, стелажи/ за поставяне на храните. Помещението на Домашния патронаж, както и прилежащите терени се поддържат чисти и в добро състояние. Помещението е изградено по начин, който осигурява съответно поддържане, почистване и дезинфекция на помещенията и избягване или свеждане до минимум на замърсяване от въздуха. Подсигурено е работно пространство, което позволява извършване на всички дейности при хигиенни условия. Прилагат се добрите хигиенни и производствени практики, включително защита от замърсяване и борба с вредителите. Осигурени са условия и съоръжения с достатъчен капацитет за поддържане и контрол на температурата при обработка и съхранение на храните, които позволяват мониторинг на температурите и когато е необходимо - тяхното записване. Има постоянен достъп до течаща топла и студена вода. Налични са работни принадлежности, миещи и дезинфекционни средства за поддържане на хигиената и място за съхранението им. Превозното средство – лекотоварен автомобил „Рено” и използваните съдове и контейнери за транспорт на храни се поддържат чисти, в добро състояние и предоставят условия, които не позволяват замърсяване на храните, като са подбрани такива които да позволява почистването и/ или дезинфекцията им. 4 030.23 4 032.13
Реализиране на съпътстващи мерки: Задоволяването на потребностите от храна е от важно значение за Общината спрямо нейните уязвими жители. Но социалната подкрепа не бива да се свежда само до изхранването на тези лица. Защото често пъти рисковете, които се идентифицират по отношение на тези лица не са свързани само с процеса „хранене”. Тези лица имат нужда от цялостна социална подкрепа и осигуряване на комплексен характер на социално обслужване. Лицата в риск се нуждаят от материална и социална подкрепа, не рядко те имат нужда от достъп до социални услуги, както и до включване в програми за обучение и трудова заетост. Съпътстващите мерки, които община Мирково ще изпълнява в рамките на проекта се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ. - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - има готовност и за осъществяване на други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. Съпътстващите мерки ще се реализират при следните принципи:зачитане на човешкото достойнство на потребителя, зачитане правата и независимост на нуждаещите се лица, конфиденциалност и защита на лична информация. 4 030.22 4 032.13

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).