Спомагателни дейности, необходими за подготовка и изпълнение на проекта: Дейността обхваща следните експертни анализи и проучвания, осъществени преди подаване на проектното предложение, като е извършен анализ, включително:
- Анализ на спецификите на региона и възможностите, които предоставя мрежата Натура 2000 в него;
- Приложими бизнес модели, съобразени с предмета и целите за опазване на защитените зони, припокриващи се изцяло или частично с територията на региона;
- Анализ на добри практики и опит от други региони/държави, приложими за региона;
- Анализ на заинтересовани страни;
- Анализ на нагласите и комуникационните потребности на населението в региона;
- Анализ на подходящи комуникационни канали.
- Изработване на концепция за проектното предложение, насочена към популяризиране на определени видове с цел постигане на по-добра степен на съхраненост. |
3 000.00
|
0.00
|
Провеждане на регионална информационна кампания: Предвижда да бъде проведена регионална информационна кампания, включваща провеждането на три публични събития на територията на област Сливен.
Първото събитие ще бъде проведено на територията на гр. Сливен, в близост до първоначалната спирка на лифта до ПП Сините камъни, като се предвижда в него да вземат участие 50 души. Второто събитие ще бъде организирано в местността Карандила, сборен пункт на туристите посещаващи ПП "Сините камъни". В него се предвижда да вземат участие 50 души. Третото събитие ще бъде проведено като обучение на терен, насочено към хижарите, стопанисващи хижи в парка, като се предвижда е него да вземат участие 20 души.
Презентациите и посланията ще се разработят детайлно въз основа на извършения предварителен анализ по Дейност 1 (приложен към проектното предложение).
За изпълнението на дейността ще бъде избран външен изпълнител, който ще бъде отговорен за цялостната организация на събитията, осигуряване на лектори, подготовка и разпространение на информационни материали, изготвяне на списък със заинтересовани лица, цялостна логистика на събитието. Ръководителят и експертът мониторинг и комуникации ще бъдат пряко отговорни за цялостната комуникация с изпълнителя, съгласуването на графика, местата на провежда на събитията, както и на материалите за събитията.
Дейността включва два етапа - подготвителен и същински. В рамките на подготвителния етап ще бъде извършено следното:
- Ще бъде подготвен детайлен график за изпълнение на дейността;
- Ще бъдат избрани един или повече лектори, в зависимост от броя участници, определен на база на анализа;
- Ще бъдат подготвени програма и презентации за събитието;
- Ще бъде изготвен списък на идентифицираните заинтересовани страни с контакти;
- Ще бъдат подготвени и изпратени покани до определените лица, представители на заинтересованите страни;
- Ще бъдат разработени и отпечатани всички необходими материали за събитието, съобразно потвърдилите интерес за участие;
- Ще бъде организирана цялостната логистика на събитието.
В същинския етап на изпълнение на дейността ще бъдат проведени отделните събития. Ръководителят на проекта и експерт мониторинг и комуникация ще наблюдават провеждането на всяко от събитията. След приключването на всяко едно от трите събития ще бъде изготвено прессъобщение с информация за медиите. След провеждането на събитията, ръководителят на проекта и експертът мониторинг и комуникация ще са отговорни за преглед на получените от изпълнителя документи и осигуряване на надлежното документиране на проведените мероприятия, съгласно изискванията на програмата. Експертът комуникации ще бъде отговорен за публикуването на информация на интернет страницата на бенефициента за проведените събития. |
60 000.00
|
0.00
|
Управление и изпълнение на проекта: За осъществяване на всички задачи по организацията и управлението на проекта ще отговаря екипът за изпълнение на проекта, в който са включени следните позиции:
- Ръководител проект;
- Експерт мониторинг/комуникация;
- Счетоводител.
За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат:
- оптимално използване на наличните човешки ресурси;
- ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане;
- ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта;
- ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето;
- ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа;
- равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта.
За гарантиране спазването на тези принципи и с цел качественото, в рамките на заложените времеви и финансови параметри за изпълнение на проекта, след стартирането му екипът:
- ще се запознае с условията и приложимите процедури за изпълнението на проекта;
- ще се запознае с определението за нередност, както и с правилата за докладване и отчитане на нередности;
- ще приеме подробен план за изпълнението на проекта с адаптирането му, към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на екипа във времето;
- ще приеме разработените описания на задълженията, отговорностите и организационните взаимоотношения за всяка една длъжност в екипа по проекта;
- ще обсъди графика за провеждане на обществени поръчки и съществуващите рискове за изпълнението му;
- ще се запознае с изискванията за отчитане и работа в системата ИСУН, като администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани от Ръководителя на проекта и проектния екип в пълно съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ;
- ще бъде докладва своевременно за възникнали нередности, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности;
- ще гарантира спазването на разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта, възлагането на обществени поръчки и осигуряването на равни възможности.
- ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на представители на Договарящия орган, Сертифициращия орган, Одитиращия орган, други одитиращи органи и органи на Европейската Комисия.
Ролите и задачите на всеки един член на екипа са посочени в т.9 от формуляра. |
4 400.00
|
0.00
|
Информация и комуникация по проекта: В съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. бенефициентът на помощта ще популяризира получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Околна среда” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Мерките за информация и публичност следва да се изпълняват съгласно изискванията на единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
С оглед популяризиране на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване ще бъдат:
- проведени начална и заключителна пресконференция за представяне на проекта - началната пресконференция ще бъде проведена в осмия месец на проекта след сключването на АБФП, а заключителната в петнадесетия месец на изпълнението;
- закупени и разпространени 100 комплекта рекламни материали (тефтер, химикал, брошура);
- закупени 1 вътрешен банер със стойка и калъф;
- поставена 1 постоянна табела след приключване на проекта.
В съответствие с единния наръчник бенефициентът ще публикува редовни прессъобщения за напредъка по проекта на интернет страницата си. |
4 000.00
|
0.00
|