ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПОЧАСОВИ ИНТЕГРИРАНИ ЗДРАВНО – СОЦИАЛНИ УСЛУГИ: Възрастовата структура на населението в общината показва постоянна тенденция към застаряване. Демографската картина за община Пазарджик, както и за цялата страна, е неблагоприятна, населението застарява в резултат на естествените процеси на раждаемост и смъртност. Броят на лицата с увреждания също се увеличава през последните години.През 2017 година те са били 5223 лица, в края на 2018 година са 6109 лица. Заедно с относителното намаляване на младите хора целевата група е силно уязвима от социално изключване. Осигуряването на интегрирани здравно – социални услуги в домашна среда е необходимост и ще надграждат предоставяните досега услуги – Домашен социален патронаж и услугите представяни по Независим живот- личен и социален асистент, домашен помощник. Целта на дейността е да бъдат предоставени в домашна среда съвкупност от услуги, както медицински, така и социални, които включват здравна и социална грижа, домакинска помощ, транспортни услуги и др. В обхвата на дейността са гр. Пазарджик и 31 села от община Пазарджик. Целевата група, включена в изпълнение на тази дейност са:
-Възрастни и самотноживеещи хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване;
-Лица с увреждания и техните семейства;
Услугата ще стартира през петия месец на проекта и ще продължи 12 месеца. През периода ще бъдат обхванати минимум 213 лица от целевата група. През третия месец от стартиране на проекта ще се приемат документи на кандидатите за работа в екипа на услугата. Предвижда се да бъдат назначени пет лица след извършен подбор- 1 Управител, 1 Координатор(Диспечер), двама сътрудници и един шофьор. При подбора водещи критерии ще са професионалната квалификация за съответната позиция и опит в сходни проекти. Екипът ще бъде назначен в началото на петия месец за срок от 12 меца. Пак през третия месец на проекта ще стартира приема на документи на кандидатите за предоставяне на здравно -социалните услуги - социални работници- 4 броя, медицински специалисти -11 броя и домашни помощници- 40 броя. Ще бъде извършен подбор по документи и проведено интервю от комисия..
Също през третия месец от стартиране на проекта ще се приемат комплект документи от кандидат-потребителите. Сътрудниците от екипа по проекта ще изготвят социална оценка на потребностите от здравно -социални услуги на всеки кандидат и ще бъде изготвен списък. Здравно - социалните услуги ще стартират през петия месец на проекта. Екипа на услугата ще изготвя индивидуален план за всеки потребител включен в проекта. Той ще се изготвя на база социалната оценка с участието на потребителя или негов представител, ако не е в състояние сам да взема решения. В него ще са отразени услугите, които ще му бъдат предоставени. В зависимост от потребностите на потребителите ще бъдат предоставяни следните интегрирани здравно – социални услуги: медицински услуги- измерване на кръвно налягане, измерване на захар, включване на системи, извършване на превръзки, поставяне на инжекции, снабдяване с медицински консумативи, закупуване на лекарства със средства на потребителя и предписани от личен лекар, придружаване до здравната каса и личен лекар.
- социални услуги предоставяни от социален работник - консултиране по социални въпроси, помощ при изготвяне на документи за различни институции-ТЕЛК, Дирекция”Социално подпомагане”, Бюро по труда, Общинска администрация и др. при необходимост .
- социални услуги предоставяни от домашен помощник - поддържане на лична хигиена, хигиена на обитаемите помещения от потребителя, снабдяване с храна, готвене и хранене, снабдяване с различни материали и консумативи;
- транспортни услуги - транспортиране от и до здравната каса, социални общински и др. институции на територията на общината. Тази услуга ще ползват потребители от отдалечените населени места, които нямат редовен обществен транспорт и близки.
|
0.00
|
284 161.27
|
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА И КОНСУЛТИРАНЕ.: Дейността включва следното:
-Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на потребителите на социални услуги и на техните семейства
Целевата група, включена в изпълнение на тази дейност е:
-Възрастни и самотноживеещи хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване;
-Лица с увреждания и техните семейства;
Дейността ще се реализира ежемесечно, чрез индивидуални срещи с целевата група. Ще включва консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно потребностите на всеки един от потребителите. Те ще се провеждат по предварително изготвен график за ежемесечно посещение и /или заявка при доказана необходимост, ще се търси ефекта на индивидуалното въздействие и възможност да се отдели повече внимания на конкретното лице.
Психологическата подкрепа и консултиране ще се реализира чрез посещение в домашна среда с лица от целевата група. Индивидуалната работа ще бъде насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Това е изключително важно за потребителя и семейството му с оглед постигане на позитивна промяна в ценностните нагласи и справяне с последици от заболяването или самотата. При психологическата подкрепа в домашна среда ще се спазва поверителност от страна на водещия случая.
Целта на услугата е да се решават конкретни казуси, кризисни ситуации, да подпомогнат потребителите и техните семейства за ефективно решение на своите проблеми, да променят възприятията си и да открият възможности за справяне с ежедневните трудности.
В обхвата на изпълнение на на дейността ще са 31 населени места от община Пазарджик и гр. Пазарджик и ще бъдат обхванати минимум 130 потребители в рамките на проекта.
|
0.00
|
9 342.69
|
ОБУЧЕНИЕ И СУПЕРВИЗИЯ НА ПЕРСОНАЛА: Дейността включва следното:
Обучение - Дейността се обуславя от необходимостта екипа на услугата и персонала предоставящ услугата да придобие базисни и специфични знания и умения за изпълнение на професионални отговорности за работа с уязвими групи- самотни стари хора, лица с увреждания и техните семейства. Те ще бъдат съобразени с разработената от Министерството на здравеопазването програма/методика / за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания".
Планира се да се осигури въвеждащо, основно обучение на всички които ще бъдат назначени преди започване на работа и поддържащо обучение - в хода на предоставяне на услугата.
В тази връзка в рамките на проекта са предвидени:
- Въвеждащо тридневно обучение /по 6 часа на ден/за 3 групи до 25 човека. Общо за проекта три обучения.
.-Едно поддържащо двудневно обучение /по 5 часа на ден/ за 2 групи по 25 човека. При доказана необходимост е допустимо провеждането на допълнително обучение/я.
Дейността ще премине в следната последователност:
-Разработване на учебна програма и график на обучение. Темите в програмата ще бъдат съобразени с разработената о министерството на здравеопазването програма/ методика за предоставяне на патронажна грижа и стандартите за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура" "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания".
-Основно/Въвеждащо обучение - Основните теми в обучението ще бъдат насочени към аспекти от общата задължителна професионална подготовка и специфичната задължителна професионална подготовка. Обучението ще съдържа теоретични познания за спецификата на работа с лица с увреждания и практическа част, насочена към формиране на умения за предоставяне на услуги в домашна среда. Обучаемите ще бъдат разделени в 2 отделни групи Х 25 човека, като с всяка група ще работят експерти/обучители/. Обучението ще се проведе преди стартиране на пряката работа с потребители, подбора на персонала.
-Поддържащи обучения - Основните теми в обучението ще включват теоретична и практическа част, като темите ще бъдат фокусирани върху специфичната задължителна професионална подготовка.
Целта на обученията е да надграждат вече получените знания и придобити умения за предоставяне на услуги в дома на потребителя и общността. Обученията ще се провеждат 2 отделни групи Х 25 човека.
Супервизия - Супервизията представлява форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия и цели проследяването и проверяването на работата на супервизираният професионалист, с оглед предоставяне на качествена грижи на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. Супервизиите ще се провеждат от експерт, отговарящ на съответните изисквания. В рамките на проекта всяко лице от екипа ще бъде включено в минимум 1 индивидуална супервизия с времетраене 60 минути и в 1 групова супервизия. Всяка групова супервизия ще трае 5 часа и ще включва минимум 15 участника.
Дейността ще премине в следната последователност:
1) подготовка на 60 индивидуални супервизии /за периода на изпълнение на проекта се предвижда 1 индивидуална супервизия за всяко лице от екипа/, провеждане на супервизии и изготвяне на доклад от всяка супервизия
2) подготовка на 3 групови супервизии, провеждане на супервизиите и изготвяне на доклад от всяка супервизия;
|
0.00
|
0.00
|
ОБЗАВЕЖДАНЕ , ОБОРУДВАНЕ И РЕМОНТ НА ОФИСА ПО ПРОЕКТА. ЗАКУПУВАНЕ НА ТРАНСПОРТНО СРЕДСТВО: Тази дейност включва оборудване и обзавеждане на офис и закупуване на лек автомобил.
Дейността ще стартира от третия месец на проекта и ще е с продължителност шест месеца.
1. Закупуване на Лек автомобил
В община Пазарджик има населени места отдалечени от общинския център, разпокъсани и част от тях са в полупланински район където обществения транспорт е нередовен, а в някои от тях пристига един път на ден. В тези села живеят самотни стари хора, хора с различен вид увреждания с невъзможност за ползване на каквито и да е здравно - социални услуги предоставящи в общинския център или в по-големите населени места от общината. Това налага закупуването на МПС. Транспортното средство ще се ползва от екипа по предоставяне на здравни и социални услуги и от потребителите, които нямат близки и роднини при остра необходимост за предвижване до здравна каса, личен лекар, социални, общински институции, както и до офиса по проекта. Транспортното средство ще се ползва по предварително изготвен месечен график. Закупуването на транспортното средство ще се извърши по ЗОП, чл.20, ал.4, т.3.
2 Ръководството на Община Пазарджик ще предостави офис за изпълнение на дейностите по проекта. Той се намира на 9-ти етаж в сградата на Общината и се състои от две стаи. Едната стая ще се ползва от екипа за управление на услугата, а втората от екипа предоставящ здравно - социални услуги, психологическа подкрепа и консултиране.
На двете стаи ще бъде извършен ремонт, ще бъдат подменени три врати/две входни и една преходна/, ще бъде подменена подовата настилка на двете стаи и ще бъдат пребоядисани стените. Общата стойност на ремонта е 2500 лева
За обзавеждане и оборудване на офис помещенията ще бъдат закупени:
-Три компютърни конфигурации/ компютър, монитор и клавиатура и мишка /, три мултифункционални устройства три в едно/ принтер, скенер и копирно устройство
Единият компютър и едното мултифункционално устройство ще се ползва от четирима социални работници, 11 медицински сестри и двамата психолози, за изготвяне на своите отчети за предоставените от тях услуги по дни, часове, потребители и др.” ......
Вторият компютър и мултифункционално устройство е ще се ползват от екипа на услугата- необходим за изготвяне на социални оценки, индивидуални планове, дневници на потребителите, графици за предоставяне на услугата,Регистър на потребителя, дневници/входящ, изходящ и /както и отчетни форми и други.
Третия компютър и едното мултифункционално устройство ще се ползва от 40 лицата предоставящи услугата домашен помощник. Те ще изготвят своите отчети за предоставените от тях услуги по дни, часове, потребители и др.” ......
- За обзавеждане на офиса/състоящ се от две стаи/ ще бъдат закупени:
- Четири бюра по две във всяка стая;.
- Десет стола, които ще се ползват от екипите и потребителите на услугата;
- Десет шкафа по пет във всяка стая на офиса, необходими за съхраняване на документите .
- Ще бъдат закупени два климатика по един във всяка стая за отопляване през зимния период ;
- Ще бъде закупена машина за унищожаване на документи, свързани с дейностите по проекта, за които не е необходимо да се съхраняват за по-дълъг период.
- За отразяване на дейностите на проекта е необходим снимков материал с цел популяризиране и презентация на проекта в медиите и при мониторинг. За целта ще бъдат закупени един фотоапарат .
-Ще бъдат закупени два медицински шкафа за съхранение на медицински консумативи и изделия необходими за изпълнение на здравни услуги в дейност 1
- Ще бъде закупена 1 бр. машина за подвързване, необходима за изготвяне на дневници за входяща и изходяща поща, жалби и сигнали, регистър за трудови злополуки, дневници на приетите заявления от кандидат потребителите и кандидатстващите за предоставяне на здравно-социални услуги и др.
- Ще бъде закупена 1 бр. машина за ламиниране, необходима за ламиниране на свидетелства, сертификати издадени след преминало обучение на персонала за предоставяне на здравно-социални услуги
|
0.00
|
117 401.60
|