Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 227 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

This project is included in the list of indicative major projects approved under PA1 - "Sustainable and Integrated Urban Development" of OPRG, procedure BG16RFOP001-1.010 - "Implementation of Integrated Urban Recovery and Development Plans 2014- 2020-Vidin". The project falls within the Public Function Area of ​​High Public Importance of the City of Vidin.
Within the framework of the project energy efficiency measures and measures related to improving the accessibility of people with disabilities, in accordance with the requirements of Ordinance No.4/01.07.2009 will be taken and implemented in the administrative building of Vidin municipality, and other measures provided for in the building's technical passport. The necessary energy-saving measures for the building are reflected in an EE audit report, accompanied by a valid energy performance certificate, issued by a licensed entity. The mandatory and recommended measures provided for in the building passport will be implemented. The measures are aimed at increasing the energy consumption class, increasing energy savings and providing an accessible environment for disadvantaged people. The building subject to intervention is in poor technical condition. The building was built in 1970 and since then no major repairs have been made. As a result of the implementation of the project in the administrative building of the Municipality of Vidin will be created better working conditions for the workers in the building and better conditions for the visitors of the building, namely 45 582 inhabitants of the town of Vidin (large some of them use the services of the municipal administration). The reconstructed building will meet the modern requirements for administrative buildings. The annual primary energy consumption will be reduced, the greenhouse gas emissions will be reduced and the external appearance of not only the building but also the central city where it is located will be improved.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – Община Видин ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители Община Видин ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени пет процедури за избор на изпълнители: 1. Изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за въвеждане на мерки за ЕЕ в административната сграда на Община Видин - обществената поръчка ще бъде без обособени позиции. 2. Изпълнение на консултантски услуги по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ за административната сграда на община Видин по проект „Подобряване на енергийната ефективност в общински административни сгради” - обществената поръчка ще бъде без обособени позиции. 3. Осигуряване на административен и помощен персонал по проект „Подобряване на енергийната ефективност в общински административни сгради” - обществената поръчка ще бъде без обособени позиции. 4. Изпълнение на мерки по информация и публичност по проект „Подобряване на енергийната ефективност в общински административни сгради” - обществената поръчка ще бъде с две обособени позиции, от които едната ще бъде запазена по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП. 5. Избор на одитор на проект „Подобряване на енергийната ефективност в общински административни сгради” - обществената поръчка ще бъде без обособени позиции. Предмет на интервенция по настоящия проект е сградата на общинската администрация на Община Видин. Решението за възлагане на обществената поръчка и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от ръководителя на екипа по проекта съвместно с юриста по проекта. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Юристът (административен и помощен персонал) от екипа определя вида на процедурата съгласно ЗОП и изготвя документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; инвестиционните и други проекти, когато се изискват за подготовката на офертата (ако е приложимо за съответната процедура); методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът по проекта ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл. 103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. Община Видин сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. 0.00 0.00
Изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за въвеждане на мерки за ЕЕ в административната сграда на Община Видин, находяща се на пл. ,,Бдинци" 2: В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект, на фаза работен проект за строителство. РП ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включват проектни части съгласно Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината, след изготвяне на доклад за съответствието му със съществуващите изисквания на строежите и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Административната сграда, обект на настоящата интервенция е с обща разгъната площ 7 363.00 м2. Въведена в експлоатация през 1970 г. Предвижда се изпълнението на следните задължителни мерки: Подмяна на всички дограми (прозорци, врати, витрини и др.), неотговарящи на изискванията на Наредба № 7 за енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия в сгради. Съгласно изискванията на ЗЕЕ и Наредба № 7: Задължително топлинно изолиране на външните ограждащи елементи (външни стени, тавани и подове). С цел запазване на досегашния архитектурен облик на сградата, топлоизолацията трябва да се постави от вътрешната страна на стените. Ремонт на мита бучарда. Ще се извършат всички РСМР след преминаване (монтиране) на новоизградени електро инсталации, системи за отопление, вентилация, вътрешно водоснабдяване, отводняване и подмяна на дограми, мерки по пожарна безопасност, включващи: демонтажни работи, инсталационни (монтажни) мазачески, шпакловъчни, бояджийски, облицовъчни и настилъчни за възстановяване (подобряване) на съществуващото положение. Прогонване и боядисване с боя на всички метални и дървени повърхности. Обрушване и измазване на подкожушена и липсваща мазилка по фасадите. Почистване на фасадната каменна облицовка, захабена от дългогодишна експлоатация и възстановяване на липсващи плочи. Цялостен ремонт на дървената покривна конструкция, металните обшивки на покрива и водоотвеждащите елементи. Климатиците да бъдат разположени на покрива на сградата или в една линия по фасадата. Да се предвидят мерки за привеждане на сградата към изискванията на Наредба № 4/01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението. След изпълнението на тези мерки от клас „D” на енергопотребление сградата ще принадлежи към клас на енергопотребление „A+”, а дела на спестяванията e 68.02%, разхода за отопление ще се намали с 803122,00 kWh/год. с екологичен еквивалент 763.00 тона спестени емисии СО2. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: всички енергостестяващи мерки: изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно ТП на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т. 2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване; изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до клас на енергопотребление „С“ и препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно ТП на сградата). 2 791 000.00 3 738 329.14
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект, изпълнение на строителен надзор и въвеждане на обекта в експлоатация: След изготвянето на инвестиционния проект от изпълнителя на инженеринга избраният консултант на строителен надзор и оценка на съответствието ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад Гл. архитект на Община Видин съгласува работния проект и издава разрешението за строеж. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор след съгласуване с възложителя, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежите, с които строителството по сградата може да започне. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще: 1. Осъществява контрол относно пълнотата и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 2. Ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 3. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя. Окончателният доклад служи за въвеждане на обекта в експлоатация при спазване разпоредбите на Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. Инвеститорският контрол ще се извърши от ръководителя на проект и/или експерти на Община Видин, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика в Общината. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: • предотвратяване на излишни разходи • контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали • контрол върху качеството и количеството на вложените материали • контрол върху оферти и актове • контрол и проверка на комплектността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи • контрол за изпълнението на проектната документация. • Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение; • осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. 14 750.00 8 340.00
Организация и управление на проекта: За безпроблемно изпълнение и координация на дейностите по проекта „Подобряване на енергийната ефективност в общински административни сгради” е необходимо създаването на екип, който ще извърши организацията и управлението на проекта. Екипът за управление ще се легитимира със заповед на Кмета на община Видин. Екипът за управление (ЕУ) на проекта ще изготви: а) система за вътрешен мониторинг, контрол и докладване, б) подробен работен график на задачите и дейностите по проекта, срокове и отговорници, в) механизъм на взаимодействие и координация между членовете на екипа по проекта. Екипът ще се събира на ежемесечни срещи, които са част от процеса по оперативно наблюдение и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Членовете на сформирания екип ще са експерти с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. Позициите на екипа за управление са: ръководител на проекта, представител на общината - 1, който ще следи за цялостното изпълнение на дейностите по проекта и ще координира и контролира работата на останалите членове от екипа; счетоводител, служител на общината (технически и финансов персонал), който ще отразява разходите в счетоводството на общината и ще следи за правилното разходване на средствата по програмата; юрист - служител на общината, който ще участва в подготовката и провеждането на обществените поръчки. Екипът на общината ще бъде подпомаган от външен експерт "Мониторинг" (административен и помощен персонал), който ще подпомогне екипа по проекта в подготовката на задължителната информация до УО на Оперативна програма „Региони в растеж”. Външния експерт ще бъде избран след спазване на необходимите нормативни изисквания съгласно закона за обществени поръчки. ЕУ ще управлява реализирането на дейностите по проекта за постигане на резултати и изпълнение на индикаторите, при спазване принципите на добро управление – икономичност, ефикасност и ефективност. ЕУ носи отговорност за изпълнение на проекта, следи за разходването на средствата в съответствие с условията на подписания договор за БФП, за законосъобразното организиране и провеждане на процедурите за избор на изпълнители на проекта. При установяване на отклонения от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за тях и ще се вземат мерки за отстраняването им. Част от задълженията на екипа за управление на проекта включват изготвянето на междинни шестмесечни технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта и финален технически доклад и финансов отчет след приключване на дейностите по проекта. ЕУ изготвя и искане за възстановяване на средства за междинни плащания до УПРАВЛЯВАЩИЯ ОРГАН, съгласно исканията за плащане през ИСУН 2020 или на опростени възможности за финансиране, съгласно чл. 67, параграф 1, първа алинея, букви б) , в) и г) на Регламент (ЕС) №1303/2013. Дейността ,,Организация и управление на проекта“, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Дейността ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. 54 351.66 56 422.24
Изпълнение на дейности по информация и публичност: За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира информационна кампания. Мерките за информиране и публичност ще бъдат съобразени с изискванията и условията, посочени в Регламент № 1303/2013 на ЕП и Единен наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Настоящата дейност по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането от ЕФРР. Ще осведомява всички заинтересовани страни за идеята, целите на проекта, етапите на реализация, постижения и отчет за правилното разходване на средствата. Дейността ще се изпълнява, съгласно предварително разработен план за информация и публичност. Информационната кампания ще се разгърне по следните основни линии: визуализация; информационни събития и информационни материали. Бенефициентът, община Видин, не разполага с подходящо оборудване и умения за изработката на информационните материали. По тази причина ще бъде избран външен изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП за дизайн, предпечатна подготовка и печат на рекламни материали и информационни събития. В рамките на проекта ще бъдат изработени следните материали: Изработка на временен билборд с размери 4/3 и постоянна информационна табела. Временният билборд се поставя по време на строителството на видно място – 1 бр. Постоянната табела се поставя след приключването на обекта – 1 бр. И двата вида информационни табели ще бъдат за външен монтаж. В рамките на дейността ще бъде изготвен плакат с информация за проекта – 50 бр. Плакатите ще бъдат поставени на видно място в сградата на общинската администрация и местата за информационни афиши в града. Той ще информира за целите, дейностите и резултатите от проекта и ще гарантира максимална публичност на местно ниво. Ще бъде заснет и обработен репортаж за изпълнението на проекта - максимум 3 мин – 1бр. Телевизията е най-масовият канал за разпространение на информация. Поради тази причина възложителят ще предвиди изработката на рекламен репортаж за изпълнението на проекта с кадри от самия обект, интервюта, кадри от събития по проекта и др. Рекламният репортаж ще бъде излъчен в местна телевизия минимум 3 пъти в местна телевизия и 1 път в национална телевизия, за по-широка обществена разгласа. Ще бъде изработен баннер за събития по проекта – 1бр. рекламен банер, който ще се ползва за провеждане на публични събития по проекта и ще стои на партера на сградата на Община Видин. В рамките на проекта ще бъдат изработени шалчета за жените, служителки в общината и ОбС – 100бр. и вратовръзки за мъжете, служители в общината и ОбС – 50бр. и 150 чаши. В рамките на дейността ще извършва пълно информиране на гражданите чрез непрекъснато актуализиране на информацията за проекта на Интернет страницата на общината и профила на кмета в социалните мрежи. Интернет страницата ще е полезна като място за справка и информационно средство, както за тези, които ще присъстват на събитията, така и за медиите и всички заинтересовани страни. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени официално церемония ,,Първа копка“ при стартиране изпълнението на дейностите по строителството и откриваща пресконференция за 20 души и закриваща пресконференция за 20 души и официално откриване на обекта. Пресконференциите ще се проведат в зала на общината и ще бъдат отворени за журналисти, местни НПО и активисти. Визуализацията на материалите за информация и публичност ще бъде съгласно правилата, указани в Единен наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация. 13 250.00 16 260.00
Изпълнение на одит на проект „Подобряване на енергийната ефективност в общински административни сгради”: Съгласно изискванията на програмата Община Видин ще наеме външен експерт счетоводител за извършване на финансов одит съгласно изискванията на програмата и закона за независимия финансов одит. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одиторът трябва да се увери, че: - всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Одиторът изготвя Доклад за фактически констатации. Докладът включва минимум следното съдържание: дата на издаване на доклада, пореден номер на доклада, оперативна програма, по която се финансира проектът, наименование на проверявания проект, източници и размер на финансиране на проекта, период, в който е извършена окончателната проверка, одитор/одиторски екип, извършил ангажимента, целите на ангажимента, обхват, цели и обекти на проверката, таблица с всички констатации и препоръки във връзка с тях, групирани по същественост, подробна рекапитулация на отчетените допустими разходи по проекта и исканата от бенефициента сума, сключен договор за услуга № ....от г. след проведена процедура за избор на изпълнител (посочва се вида на процедурата и нейния предмет), цитиране на стандартите, по които е извършен ангажиментът, подробно описание на изпълнените процедури във връзка със зададения обхват на проверката, списък с основните прегледани документи, таблично приложение с проверяваните разходи, съдържащо най-малкото описание на разхода, сума, допустимост на разхода (допустим/недопустим), описание на установените пропуски и направените препоръки за тях, както и направения коментар от страна на ръководството на проекта/бенефициента и предприетите действия за тяхната реализация (посочват се изпратените вътрешни писма, ако има такива, до ръководството на проекта/бенефициента с направени констатации за слабости, пропуски и грешки и респ. препоръки за отстраняване и подобрение), 4 800.00 5 760.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).