Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 226 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - К2, 3. Патронажната грижа ще е с продължителност с 12 месеца. Тя ще подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: - Медицинска сестра - 4 бр. - Домашни помощници - 4 бр. - Масажист - 1 бр. - Психолог - 1 бр. - Социален работник - 1 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контрола върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатор на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугата. В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще се грижи за превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Превоза на специалистите ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. Графикът на шофьора отново ще бъде обект на контрол от страна на назначения координатор на услугите. Непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за лицата ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото при изпълнението на предходния проект. Поради тази причина са предвидени 2 месеца за подготвителни дейности. Патронажната грижа ще се предоставя за минимум 30 лица. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: - помощ в дома: почистване, пране, социални контакти и др.; - медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; - психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот. - подкрепа от социален работник за административно-правни и битови услуги и съдействие за снабдяване с помощно-технически средства при необходимост, чрез дирекциите “Социално подпомагане” - медицинска рехабилитация по предписание от лекар специалист (по предварително изготвен индивидуален план според заболяването) на ползващия социалната услуга; социална работа. - доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. 0.00 65 921.13
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Банско функционират следните социални услуги, държавно делегирани дейности: 1. Дневен център за деца и младежи с увреждания с капацитет 20 лица. Доставчик на услугата е общината. Персоналът е съставен от 8 служители: Управител- 1; Детегледач- 1; Мед. Сестра- 1; Логопед- 1/2 Спец. педагог- 1; Соц. педагог- 1; Психолог- 1; Хигиенист-1; Рехабилитатор-1/2. 2. Дневен център за пълнолетни лица с увреждания – Седмична грижа с капацитет 20 лица. Доставчик на услугата е общината. Персоналът от 12 служители: Мед. Сестра- 2; Соц. работник-2; Възпитател-2; Санитар-1; Хигиенист-2; Трудотерапевт-1; шофьор-1; Човешки ресурси-1. 3. Дневен център за пълнолетни лица с увреждания с капацитет 20 лица. Доставчик на услугата е общината. Персоналът е съставен от 8 служители: Управител-1; Соц.работник-1; Счетоводител-1; Психолог-1; Мед.сестра-1; Трудотерапевт-1; Хигиенист-1; Масажист-1. 4. Център за социална рехабилитация и интеграция с капацитет 30 лица. Доставчик на услугата е общината. Персоналът е съставен от 10 служители: Управител-1; Логопед-1/2; Психолог-1; Трудотерапевт-2; Рехабилитатор-1; Шофьор-1; Мед.сестра-1; Социален работник-1; Хигиенист-1/2; 5. Защитени жилища за лица с умствена изостаналост – 1, 2, 3, 4 с капацитет 31 лица. Доставчик на услугата е общината. Персоналът е съставен от 20 служители: Управител-2; Соц. работник-6; Трудотерапевт -8; Възпитател – 3; СТД – 1; 6. Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с деменция с капацитет 15 лица. Доставчик на услугата е общината. Персоналът е съставен от 14 служители: Управител-1; Соц. работник/трудотерапевт-1; Медицински сестри-5 бр.; Санитари -6; Работник–поддръжка-1; 7. Дневен център за стари хора с. Места, с. Филипово, гр. Добринище с капацитет 40 лица. Доставчик на услугата е общината. Персоналът е съставен от 4 служители: Управител-1; хигиенист-3; 8. Механизъм „Лична помощ‘’ по Закона за личната помощ с капацитет 74 лица. Доставчик на услугата е общината. Персоналът е съставен от 74 - лични асистенти. 9.Асистентска подкрепа – по ЗСУ-с капацитет 29 лица. Доставчик на услугата е общината. Персоналът е съставен от 10 - лични асистенти. Настоящият персонал на услугите възлиза на 160 човека. В условията на глобалната пандемия , предизвикана от разпространението на Covid 19 персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за допълнителни възнаграждения на служителите за положени извънреден труд. За подкрепа на назначения персонал ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, държавно делегирани дейности, с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. 0.00 307 488.07

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).