Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 498 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The project envisages the construction of a social enterprise that facilitates access to employment and supports social inclusion of vulnerable social groups, by laying the foundations of a new social enterprise. Provides a professional integration in the social economy inactive and unemployed people - mainly people with disabilities. The project builds on the activities and results of previous social projects of the candidate in social support social inclusion and career development of people with disabilities, inactive and unemployed. Its principal activity is connected with the provision of public services that are domestic difficulties and maintenance work on roads, public buildings, lawns, gardens and cemeteries, which are municipal property. The project guarantees social integration of individuals from target groups through actual involvement in the labor market and participation in the life of the labor force. Social enterprise is ensured staffing, restore or acquire new work habits; training is being provided by the mentor.
Achieved overcoming the poverty line for families of employees in the social enterprise. Enter the model of local social capital and optimization of municipal expenditures. The project provided support and motivation services for people in the target groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Подготовка и провеждане на тръжни процедури. Доставка на материали, техника, инструменти,оборудване и обзавеждане за функциониране на социалното предприятие. Спазване на нормативната уредба. Осигуряване на режийни разходи, гориво, наем на автомобил. Осигуряване на разход и за изпълнение и управление на проекта.: Целта на дейността е да се осигури дълготрайно и ефективно функциониране на новосъздадено социално предприятие чрез осигуряване на неговите материални и нематериални активи. Доставката на материали, машини и съоръжения става като се прилага редът на глава четвърта от ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016г..Необходимите машини за къртене, разбъркване на бетон, снегопочистване, дърворязане, за пране и почистване на килими и мебели са основни и дълготрайни материални активи, необходими за рентабилно функциониране на социалното предприятие по време на изпълнение на проекта и след това. Доставя се още обзавеждане за Консултативния кабинет, канцеларски материали и консумативи за досиетата и отразяването на подкрепящите мотивационни услуги; гориво за работещите машини на бензин и с машинно масло. Закупуват се ръчни инструменти, нужни за ремонтни дейности, събиране на отпадъци и трева, прокопаване, пробиване, монтаж на мебели и други, необходими за дейността. Осигурява се работно и предпазно облекло. Закупуват се компютър със софтуерен продукт за счетоводството и склада, лаптоп за мултидисциплинарния екип от специалисти, които предоставят подкрепящи и консултативни услуги. Доставя се мобилен касов апарат с осигурено обслужване и връзка с НАП, доставя се мултифункционално копир и скенер устройство. След пуска в експлоатация на социалното предприятие и наемане на работниците в него, заедно с производствения цикъл, ще се заплащат режийни разходи за социалното предприятие. Предвидени са разходи за интернет, гориво и наем на товарен автомобил. Разходите са пряко свързани с продажбата и рекламата на предлаганите услуги. Интернетът и телефоните са неотменна важна част от дейността на социалното предприятие и са свързани с комуникацията с доставчици, клиенти-потенциални и реални; автомобилът и горивото са за реализиране на доставка на дърва, строителни материали, изпълнение на индивидуални товаро - разтоварващи индивидуални поръчки, както и за извозване на отпадъци от почистване на обществени места и терени. Предвиден е разход за гориво и наем на автомобил. В „Единна ставка” ще са включени и непреки разходи за екипа за управление на проекта – ръководител проект за 15м., технически секретар за 15 м., Проектен консултант за 4м. 0.00 0.00
Оценка на мотивацията и нагласите за започване на работа на лицата от целевите групи, подали заявление за участие в проекта. Подбор на персонал, ръководители и наставници в социално то предприятие. Подбор на специалисти за подкрепящи и консултативни дейности.: Цели на дейността: Да се определят нагласите и реалните възможности на желаещите за включване в дейността на Социалното предприятие; В съответствие с „Критерии за подбор на наети лица от целевите групи в социалното предприятие” и при спазване на хоризонталния принцип за равенство между половете и превенция на дискриминацията да се определят лицата за включване в дейността на социалното предприятие. Дейността има няколко етапа: Етап 1. • Обява за работни места чрез субсидирана заетост за 12м. по проекта, предназначени за хора от целевите групи, неактивни и / или безработни, вкл. хора с увреждания : 1.Работници поддръжка обществени и частни сгради – 4 с непълно работно време, не се изисква образование и стаж 2. Метач улици и паркове – двама с раб. време 4 ч., не се изисква образование и стаж 3. Общ работник поддръжка паркове градини, гробищни алеи– 6 лица с 8 часов работен ден, не се изисква образование и стаж; 4. Бояджия – един пълно работно време, не се изисква образование и стаж; 5. Общ работник сметосъбирачи- 2 лица пълно работно време, не се изисква образование и стаж; 6. Домашен майстор- 3 лица на пълно работно време., не се изисква образование и стаж; 7.Прислужник поддръжка къща – двама на 8 ч. дневно, не се изисква образование и стаж 8.Пошальон – куриер с 8 часово работно време – не се изисква образование и стаж 9. Технически организатор дейности - един с пълно работно време, изискване за средно образование 10. Касиер - домакин с пълно работно време , изисква се средно образование • Обява за работни места на помощен персонал, който не попада под дефиницията безработни инеактивни: Шофьор -1 щат, 8 часов работен ден 12м. заетост; релевантен опит 1г. • Обява за работни места на ръководен състав: 1. Социален предприемач ( ръководител) – 1 щат, заетост – 12м. висше/ средно икономическо образование, висока дигитална компетентност 2. Счетоводител - 1 на пълно работно време с изискуем релевантен опит мин. 1 г. • Обява за назначаване на социален работник, консултант маркетинг, консултант развитие на човешките ресурси и консултант социален мениджър :1.специалист реклама – граждански договор; висше образование или средно икономическо; висока компютърна грамотност; 2. консултант маркетинг - граждански договор; висше образование, степен магистър; релевантен и професионален опит; 3. Социален мениджър- граждански договор, висше образование, релевантен и управленски опит в областта на социалните услуги Етап 2. Експерти за оценка на потребностите ( членове на мултидисциплинарен екип от експерти и специалисти), извършват предварителната работа за изготвяне оценка на потребностите и мотивация за включване в проекта. Изготвя се оценка , вкл. за нагласите за реално включване в пазара на труда на всички подали заявления лица. Предвидени са 48 оценки , но броят зависи от броя на заявленията до кмета на общината. Оценките включват: Психологически особености, социални контакти, рискови фактори; мотивация, социален и здравен статус. В тях се отразяват образование и умения, отношението към труда, трудови навици, както и нагласите за придобиване на нови умения. Прави се първоначална преценка за естеството на работа и часовата заетост на лицето според индивидуалните му нужди и желания, но и реални възможности. Етап 3: 3.1.Екипът за управление на проекта, заедно с комисия по подбора, прави подбор съгласно „Критерии за подбор на персонал” и въз основа на оценките на мотивация и възможности. Комисията изготвя окончателен списък, уведомява лицата. 3.2.. Ръководният състав, приложните специалисти и консултантите се определят от комисията по назначаване след събеседване с подалите заявления за работа и преценка по документи. Не се предвиждат професионални обучения, при възникнала необходимост община Неделино ще се обърне към лицензирана организация и ще поеме разхода за обучение. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост до 12 м. на лица от целевите групи, които са в трудоспособна възраст. Назначаване на ръководен екип. Назначаване на приложни специалисти и консултанти.: Целта на дейността е да се осигури кадрово социалното предприятие - производствен процес, реклама, ръководство и подкрепящи целевите групи дейности. Сключват се трудови договори с наетите лица от целевите групи, с ръководния състав на социалното предприятие, наставника, приложните специалисти. Назначават се наставници за срок от 6м.. Ще се назначат работници от целевите групи , чието възнаграждение е посочено в бюджетен ред 1.1. като персонал с работодател Община Неделино, без изискване за образование и стаж, както следва: 1. Работници поддръжка обществени и частни сгради – 4 с непълно работно време, код по НКПД 71192016; 2. Метач улици и паркове – двама с раб. време 4 ч., код по НКПД 96130001 3. Общ работник поддръжка паркове градини, гробищни алеи– 6 лица с 8 часов работен ден, код по НКПД 93120008; 4. Бояджия – един пълно работно време, код по НКПД 71311001; 5. Общ работник сметосъбирачи- 2 лица пълно работно време, код по НКПД 96110001; 6. Домашен майстор- 3 лица на пълно работно време., код по НКПД 34123016; 7.Прислужник поддръжка къща – двама на 8 ч. дневно, код по НКПД 51521004 8.Пошальон – куриер с 8 часово работно време – код по НКПД 44123005 9. Технически организатор дейности - един с пълно работно време код по НКПД 41102007 10. Касиер - домакин с пълно работно време код по НКПД 43112003 Помощен персонал, който не попада под дефиницията безработни и неактивни от бюджетен ред 3.5.: 1. Шофьор -1 лице, 8 часов работен ден 12м. заетост; релевантен опит 1г. код по НКПД 83222006 със средно образование и свидетелство за управление на МПС Ръководен екип на социалното предприятие от бюджетен ред 3.6: 1. Социален предприемач ( ръководител) – 1 щат, заетост – 12м. код по НКПД 13446005 2. Счетоводител – 1 лице, код по НКПД 24116004; Приложни специалисти с изискване за висше образование от бюджетен ред 3.1.: 1. социален работник в социална услуга код по НКПД – 26356003 Наставниците са четири новоназначени лица, с отразено възнаграждение в бюджетен ред 3.7. Длъжността на ръководителя на социалното предприятие, се определя по НКПД като социален предприемач. Предвидено е той да има добри дигитални компетентности и висше или средно икономическо образование. Допуска се назначаване на лице с друго образование, но с висока компютърна грамотност и управленски компетентности. Предвид това, че в предприятието ще се наемат хора с увреждания, чието здраве не позволява по- голяма натовареност, както и лица трайно безработни, които са загубили трудови навици, е предвидена възможност и за наемане на непълно работно време за част от персонала. Работното време се определя според оценката и със съгласието на съответния член на персонала. От целевите групи(бюджетен ред1.1.) се назначават 23 човека, но средният списъчен брой на персонала, формиран от брой лица, наети на пълно работно време е 20. Списъчният брой на лицата на непълно работно време представлява еквивалент на лица в пълна заетост като е извършено съответното приравняване съгласно " Методика за изчисляване на списъчния и средния списъчен брой на персонала" на НСИ. 0.00 162 052.41
Функциониране на социалното предприятие: Пусковият срок за предоставяне на услугите от социалното предприятие е 4 месец след стартиране на проекта при приключили подготвителни дейности и назначен персонал. Организацията и управлението на социалното предприятие се разписват в Правилник за вътрешния трудов ред на социалното предприятие, в Правилник за вътрешния ред, организацията и управлението приети на общо събрание на трудовия колектив, утвърдени от Кмета на община Неделино. Правилниците се изготвят с методическата подкрепа на проектния консултант. В правилниците се разписват точно методите, които гарантират социална възвращаемост на производството, участието на трудовия колектив в управлението на социалното предприятие, процедури и правила относно всяко разпределяне на печалба от реализирана продажба, което гарантира, че това разпределяне не накърнява основната цел на организацията и интересите на наетите лица от уязвимите обществени групи. Правилникът за вътрешния ред разписва и отчетността по прозрачен начин на цялостната дейност на предприятието; предвижда участие на общото събрание на колектива и на други заинтересовани страни в управлението на социалното предприятие. Основните дейности на социалното предприятие са свързани с: 1. Услуги за домакинствата, магазини и офиси на фирми съгласно индивидуални частни поръчки, които включват дейности от основно почистване на дома / офиса и магазина, ежедневни грижи захигиенизиране, преминават през пране на одеяла, килими, губери и стигат до прекопаване на градини, почистване на сняг. Ще се извършват и дребни ремонти, поддръжка на сгради и всичко онова за семействата/ фирмите/ търговците или самотни възрастни- клиенти, което е извън селскостопански дейности. 2. Поддръжка на улици, тревни площи, обществени места и сгради, гробищни паркове и всички дейности, свързани с облагородяване и поддържане на обществени места, което ще намали разходите на общината за хигиенизиране и благоустройство за 12м. субсидирана заетост на работещите в социалното предприятие. В социалното предприятие се предоставят подкрепящи услуги, насочени към персонала и лица извън него, принадлежащи към от целевите групи. Те се изразяват в психологическо подпомагане и мотивиране за трайно включване в пазара на труда, съчетано с комплексна работа за социална и професионална интеграция. 0.00 0.00
Изготвяне и изпълнение на индивидуални развиващи програми на персонала. 1. Психоло гическа, мотивационна, социална и професионална подкрепа за социално включване.2. Интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика.3. Подпомагане процеса на адаптация и активно включване в условията на конкурентен пазар на труда и нови икономически усл овия.: Дейността изцяло се възлага на кандидата и на външен изпълнител, който има натрупан опит за подкрепа на уязвими социални групи и подбран от комисия, назначена от кмета на общината. В условията на информирано съгласие след събеседване, наблюдение, анкетиране и определяне на психо-емоционалното състояние на отделната личност се изготвят индивидуални личностни програми за развитие на всеки един член от персонала. Програмите за личностно развитие са с терапевтична, професионална и интеграционна насоченост и набелязват мерки, задачи и дейности за: • Психологическа, мотивационна, социална и професионална подкрепа за преодоляване на социалното изключване. • Интеграция на представителите на уязвимите групи в сектора на социалната икономика. • Подпомагане процеса на адаптация и активно включване в условията на конкурентен пазар на труда . Всяка една програма обследва силните и слаби страни на личността, опорните точки, степента на нарушения в психо-емоционалния статус, мотивацията за преодоляване на стреса от увреждането, финансовите кризи, продължителната безработица, както и желанието и готовността за пълноценно социално включване в живота на трудов колектив и общността. При анализа се взема предвид и оценката на потребностите на човека от целевата група. Всяка програма е индивидуална и има различна цел, област на интервенция, методи за помощ и подкрепа. В нея са включени задачи за интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика, както и чрез подпомагане процеса на адаптация и активно включване в условията на конкурентен пазар на труда и нови икономически условия. Задачите са разнообразни и подчинени на постигане на основната цел на индивидуалната програма. Те са свързани с: Развитие на комуникативността; Доизграждане на уменията за адаптация и социално вграждане; Доизграждане на уменията за самостоятелност, отстояване на позиция; Усвояване на техники за самоконтрол; Усвояване на техники за активна почивка; Личността да изгради адекватни модели за отреагиране на стереотипите и предразсъдъците на околните; Стимулиране и мотивиране за самоусъвършенстване; придобиване на активно поведение на пазара на труда; придобиване на знания и умения за адаптация към съвременните икономически условия и пазар на труда. Терапевтичните дейности, отразени в програмите, са насочени към: даване на знания за понятията, свързани със собствената личност; информиране и дискутиране на настоящата самооценка и формиране на реалистична нова; приемане на минал, настоящ и бъдещ собствен образ и съотнасянето му към идеалния такъв; преодоляване на предразсъдъците и стигмата; възприемане на собствените слаби страни и превръщането им в силни и др. според личността на човека, за когото е съставена програмата и неговата индивидуалност. Методите, които използват в своята работа специалисти, експерти и консултанти са: Комплексна психо-социална рехабилитационна и терапевтична работа в група или индивидуално: Консултиране, интервю, информиране, прилагане на личностни въпросници, решаване на казуси, беседи, наблюдение, анализ на социалните ситуации, оценка на риска, индивидуални задачи, мотивационни обучения, обучения за самостоятелно справяне и всички други, чието приложение възниква инцидентно в хода на оказваната помощ и подкрепа. 0.00 6 027.14
Проучване на търсенето и възможностите за привличане на клиенти за ползване на услугите, предоставяни от социалното предприятие. Социален маркетинг и популяризиране на социалното предприемачество.: Дейността е подчинена на целта да се въведе модел на социално предприятие и развитие на социалното предприемачество в дългосрочен план. Осигуряване на местен социален капитал. В нея са включени и всички дейности за информация и комуникация с външни публики. Изпълнението й се възлага на екип. Тя е в подкрепа развитието на стопанската дейност в общината до степен на постоянно действаща форма на социално предприятие. Ефективността на социалното предприятие, популяризирането на неговата дейност и постигането на неговите цели и задачи зависи от създаването и изпълнението на маркетингова стратегия за по-дълъг период от време (минимум 2 години). Стратегията следва да съдържа няколко основни етапа на изпълнение, основани на факта, че социалният маркетинг се опитва да повлияе на човешкото поведение върху голям мащаб от социални ползи – не за частна печалба: 1 етап: Анализ на средата на социалния маркетинг; 2. етап: идентификация / избор на целева общност; 3. етап: набелязване на цели и задачи. 4. етап: разбиране на целевата общност и конкуренцията; ( 3. и 4. етап са неразделно вплетени). 5. етап- място, промоция, реклама и цена на услугите с добавена социална стойност; 6. етап: изготвяне, оценка и стратегия за мониторинг за откриване на потенциални грешки, за да се даде възможност за корекции или промени в планираните методи. 7. етап: изготвяне на бюджет и планиране на средства и източници за финансиране; 8. етап: изготвяне на план за изпълнение. По дейността са предвидени продължаващи мерки за определяне на потребителските нагласи и проучване на съществуващия пазар на услуги. Ще бъде направен анализ на съществуващия пазар и ще се търсят свободни ниши в него. По време на изпълнението на проекта ще продължи работата за определяне на ценовите равнища, които основно са изследвани на фаза етап 5 от създаване на стратегията. Ще се поддържа в актуалност ценоразписът за стойност на услугите, приет с решение на ОС и изготвен от консултант маркетинг, който изготвя и маркетингова стратегия. Назначава се на граждански договор за 3м. до 60 часа месечно като възнаграждението е съобразено с насоките за кандидатстване и влиза в "Единна ставка". Изисква се висше образование и професионален стаж, познания в областта на маркетинга. В хода на проекта с цел разширяване на потребителското търсене ще се актуализират мерките за адекватна и стигаща до всеки потребител реклама на дейността на социалното предприятие. В рамките на дейността, като се използват социалните мрежи и многопосочните възможности на интернет, публикации в печата, провеждане на информационни срещи, ще бъдат популяризирани социалното предприемачество и социалната икономика, социалният ефект от цялостната дейност на социалното предприятие. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).