Създаване на фронт-офис, наемане, обучение и супервизия на персонала за изпълнение на дейностите по насочване от Община Тутракан за ползване на социални услуги :
1.1- създаване на фронт-офис;
1.2 -наемане, обучение и супервизия на персонала.: 1.1. В "Информационен център " в сградата на ОА Тутракан ще бъдат обособени още 2 работни места, т.е. ще бъдат разкрити още 2 гишета. Помещението е просторно и комуникативно -има възможност за спокойно изчакване, консултиране и информиране; съществува обособено място за оформяне и попълване на документи. Достъпността за хора с увреждания е осигурена - изградена е модерна рампа и подход от улицата, съответстващ на изискванията. Пространството позволява да се обособят и оборудват технически още две работни места.
1.2 Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нови служители, провеждане на обучение и супервизия на персонал за качествено предоставяне на услугите по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ. Етапи за изпълнение на дейността:
1. Подбор на персонал - наемане на нови служители, ангажирани с политиките в социалната сфера.
2. Сключване на трудов договор с лицата с разписване на задълженията и отговорностите им .
3. Подкрепа за изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП.
4. Провеждане на обучения и супервизии.
По Закона за социалните услуги, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината. Служители на общината и служители на центровете, които предоставят социални услуги на територията на община Тутракан извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги. Задълженията и отговорностите на община Тутракан по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и Механизма "Лична помощ", съгласно Закона за личната помощ, са възложени на дирекция " Хуманитарни дейности". Служителите са ангажирани и с други дейности (в сферата на образование и култура) и сега изпитват сериозни затруднения при изпълнение на двете социални услуги . Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. Допълнително, на трудов договор за 15 месеца, ще бъдат назначени двама служители на длъжност "Сътрудник социални дейности", които ще извършват дейностите, произтичащи от промените в ЗЛП, ЗХУ, а по ЗСУ – единствено в частта насочване към ползване на социални услуги в общността:
1. информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване;
2. информиране на лицата относно условията за заплащане и пълно и частично освобождаване от заплащане на такса за ползване на социални услуги;
3. извършване на предварителна оценка на потребностите от социални услуги и предложение за подходящите социални услуги, които лицето има право да ползва, и избраните от него социални услуги;
4. съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги .
През първия месец ще се извърши подбор на новите специалисти. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на общината, вкл. публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината.Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критериите за подбор. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, а именно: 2 лица "Сътрудник социални дейности" наети по проекта,
Директор "Хуманитарни дейности" , Счетоводител-касиер Община Тутракан, Гл. експерт "ЗСДИ", Ст. специалист „Хуманитарни дейности“, 2 лица -Социален работник „Асистентска подкрепа“, Директор ДСХ, Ръководител ЦОП, Ръководител ЦНСТДБУ, "Социален работник"-ЦСРИ, "Социален работник"-ЦНСТПЛ Деменция, " Социален работник"-ЦНСТПЛУИ," Социален работник"-ЦНСТПЛПР, " Социален работник"-ДЦПЛУ. |
86 086.00
|
67 269.89
|