Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The general goal of the project proposal is building of infrastructure that will create conditions for improved social inclusion of elderly and people with disabilities. The specific goals that will be achieved are:
-	creation of conditions for provision of quality social services in the community for elderly and people with disabilities;
-	creation of possibility for provision of two new social services, aimed at elderly and people with disabilities.
For the achievement of the above mentioned goals, the project envisages a complex of  measures, basically infrastructural ones that will be realized in a period of 24 months and include 5 main activities:
-	reconstruction of a part of a social care complex to provide two new social services;
-	supply and installation of equipment and furniture;
-	establishment and development of yard space and access for people with disabilities;
-	information and communication;
-       project management. 
As a result of the project implementation 2 sites of the social infrastructure will be supported in the process of deinstitutionalization. 
For the project realization a team of 4 people will be responsible, who are beneficiary’s employees – a construction engineer, an architect, an accountant, a social expert.
6 external executors will be selected for the project activities, according to the requirements of the Law of procurement.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Преустройство на част от комплекс за социални грижи за осигуряване на две нови социални услуги: Преустройството ще се осъществи в съществуваща сграда от четири корпуса, три високи и един нисък, всички представляващи частна общинска собственост. Комплексът, построен през 1979 г. като дом „Майка и дете“, е инфраструктурно осигурен: съществуваща улица от северозапад, собствен трафопост (14218.520.173.7) в имота, налично ВиК захранване. Отделните корпуси са достъпни, освен през основния вход от север, така и чрез други входове/изходи, осигуряващи отделните функционални звена и връзките между тях, съгласно оригиналната планировка и предназначение. След извършени преустройства, от началото на 2015 г., функционират нови звена, предоставящи други социални услуги. Към момента, целият западен корпус 1 не се ползва. Състоянието на 8-етажната сграда е много добро. Конструкцията е монолитна – стоманобетоннови греди и колони, като подовите конструкции са частично монолитни, а в голямата си част – бетонни панели. Запазени са и съществуващите инженерни мрежи. Не са реализирани съвременни мерки за енергийна ефективност. Фасадите са с каменна облицовка, врачански варовик. Дограмата е дървена. Преустройството ще обхване четири от етажите на западния корпус 1 - по два за всяка услуга и помещения на втори етаж /кота +3,20/ от южния корпус 2, където ще се разположи администрацията за двете услуги. Целта на преустройството е създаване на два центъра за осигуряване за предоставяне на социални услуги за възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с различна форма на деменция. Капацитетът на всеки от двата центъра е 15 места. Наличните четири етажа от западния корпус имат подходяща планировка – общ надлъжен коридор, осигуряващ достъп до всички помещения и до изходите. Спалните/жилищните помещения са с южно изложение и осигуряват изискващата се площ на потребител, независимо дали стаята ще е за един или двама души. Планират се всички необходими обслужващи и сервизни помещения, както и медицински сектор, общо за двата центъра, предвид ежедневните нужди на тези групи потребители.Предвидено е пристрояване за монтиране на електрически асансьор, тип „болничен“.Така ще се осигури пряк достъп от теренната площадка до всички етажи. За изпълнение на посоченото преустройство ще бъде изготвен инвестиционен проект, във фаза „РАБОТЕН ПРОЕКТ“ с предмет: 1. Преустройство на част от комплекс за социални грижи за осигуряване на две нови социални услуги; 2. Спецификация на оборудване и обзавеждане /подвижно и неподвижно/ на преустроените помещения, съобразно функционалното преднзаначение и спецификата на социалните услуги, които ще се предоставят ; 3. Обособяване и благоустрояване на дворно пространство и осигуряване на достъп за хора с увреждания. Проектът ще съдържа минимум следните части: архитектурна, вкл. проект за неподвижното оборудване и подвижно обзавеждане; конструкции; електрическа; водоснабдяване и канализация; топлоснабдяване, отопление, вентилация и климатизация; енергийна ефективност; геодезическа; пожарна безопасност; план за безопасност и здраве; план за управление на строителните отпадъци и проекто сметна документация, съдържаща подробни количествено-стойностни сметки по всички части. Всяка от проектните части ще съдържа работни решения и детайли, в нормативно определения обхват, с подробни количества и спецификация за доставката и изпълнението на строителните работи и обзавеждането. СМР дейностите ще се осъществят с упражняване на строителен и авторски надзор.Осъществяването на строителен надзор по смисъла на чл. 166 ал. 1 от ЗУТ, ще включва: упражняване на строителен надзор по изпълнението на обекта; проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите при упражняване на дейностите по т.1. Осъществяването на авторски надзор ще е, съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. 738 333.03 808 267.67
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Ще бъде осигурена достъпна, качествено обзаведена/оборудвана и добре поддържана битова и околна среда. Обзавеждането в максимална степен ще възпроизвежда домашния бит и уют, като осигурява наличие на свободно жизнено пространство, съобразено с индивидуалните потребности на потенциалните потребители на социалните услуги, пространство за различни занимания и възможност за осъществяване на съвместни дейности. За общуване и поддържане на социални контакти ще се осигури подходящо обзаведено отделно помещение /дневна/. На настанените лица ще се осигури хранене в приятна и уютна атмосфера в обособено помещение за хранене /трапезария/. В двата центъра ще бъдат обособени спални помещения за максимум двама потребители, като те ще бъдат обзаведени с легла , гардероби и индивидуални шкафове. В спалните помещения ще бъдат монтирани системи за повикване, снабдени с леснодостъпен бутон. Предвижда се двете социални услуги да бъдат разположени на 4 етажа и да бъдат обезпечени с асансьор, предназначен за превоз на лица с увреждания. Обзавеждането на санитарните помещения е съобразено за хора с увреждания. За всяко едно от настанените лица ще бъдат осигурени здравна профилактика, здравни грижи и лечение, като за осъществяването им ще бъде оборудван здравен кабинет. За обезпечаване дейността на центровете и осъществяване на пряка работа с техните потребители ще бъдат оборудвани офис-помещения за специалистите, които ще бъдат ангажирани с предоставянето на двете нови услуги. Предвижда се двата центъра - Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и Център за грижа за лица с различни форми на деменция да функционират с общо ръководство и специализиран персонал. В тази връзка, планираните помещения и тяхното оборудване ще бъдат съобразени с броя ангажирани лица. 125 563.74 140 093.27
Обособяване и благоустрояване на дворно пространство и осигуряване на достъп за хора с увреждания: Двете нови социални услуги ще се помещават на отделни етажи в обща сграда и ще бъдат обособени като самостоятелни със съответните специфични за всяка от тях дейности. Съществуващите вертикални комуникации – стълбища и асансьорни уредби, ще се запазят като общи части и обслужване на останалите части и етажи на корпусите. За обособяване зоната на двата центъра е допустимо да се предвиди частично технологично затваряне/изключване на някои асансьорни спирки, като комуникацията за останалите етажи и части от сградата се запази. Сградата, в която и към момента се предоставят социални услуги на различни потребители, се намира в приятна зелена зона в рамките на града. Районът около сградата е напълно подходящ за целевите групи - потребители на услугите лица, тъй като пространството позволява излизания, провеждане на разходки, общуване в природна среда. Съществуващия двор е голям и със значителна денивелация. Има изградени детски площадки и оформени зелени площи. Предвижда се за нуждите на двата центъра обособяване на дворно пространство от приблизително 300 кв. м. За осигуряване на архитектурна достъпност и за лица с физически увреждания, които ползват инвалидни колички, ще бъде изградена рампа за преодоляване на денивелацията. Благоустрояването ще включи ремонт и възстановяване на дворните настилки, презатревяване и поставяне на пейки и беседка. 32 980.23 154 305.54
Информация и комуникация: Официални церемонии Организиране и провеждане на начална конференция, включително "Първа копка" и заключителна конференция, включително церемония за откриване на обекта с представители на заинтересованите страни, институции, местни медии и др., които ще се проведат при стартиране и при приключване на проекта. Те ще представят планираните цели, заложените дейности, включените целеви групи, очакваните резултати и съответно степента на тяхното постигне и удовлетвореността на участвалите лица. Пакет промоционални материали (тефтер, химикал, USB) С пакета промоционални материали, брандирани съответно с изискванията на програмата и схемата ще се постигне информиране на обществеността относно проекта – същността и целта му, източника на финансиране и предстоящото предоставяне на две нови социални услуги в общността. Билборд Ще бъде поставен временен билборд с големи размери (3х4 м), който след приключване на дейностите по проекта ще бъде заменен с постоянна обяснителна табела. Информационни стикери Върху закупеното оборудване и обзавеждане ще бъдат поставени информационни стикери. Публикации на сайта на Община Габрово Публикациите ще съдържат информация за проекта, за дейностите, за степента на тяхното изпълнение и за постигането на планираните цели. 8 565.00 8 958.00
Управление на проекта: Дейността "Управление на проекта" има за цел да осигури своевременно и пълно осъществяване на предвидените проектни дейности, цялостно качествено изпълнение на проекта, ефективна работна организация при реализацията, необходимата отчетност и устойчивост на постигнатото. Дейността ще стартира със сформирането на Екип за управление /ЕУ/ и ще се изпълнява през целия период на реализация на интервенцията. ЕУ ще има ангажимента да управлява проекта в процеса на реализацията му и изпълни всички заложени дейности, като: спазва клаузите на Административния договор за безвъзмездна финансова помощ и всички изискванията, поставени от УО по отношение изпълнението, документирането и отчитането на проекта; спазва вътрешните правила и процедури за работа, разработени и приети от Община Габрово; организира провеждането и изпълнението на всички проектни дейности, съобразно планираното; оперативно ръководи изпълнението, като следи реализацията на планираните дейности да са изпълнени качествено и в срок; осъществява непрекъснат мониторинг и контрол на напредъка по изпълнението на проекта, в това число и върху работата на изпълнителите на договорените дейности. Екипът за управление на проекта включва ръководител, счетоводител и двама координатори, които ще бъдат подбрани на база образование и професионален опит, съобразно спецификата на проекта, предвидените за реализация проектни дейности, личните компетенции и опит в сходни инициативи. Дейността на екипа ще гарантира прозрачност на управлението, добрата отчетност, устойчивото и качествено изпълнение на проекта. 9 049.59 9 305.02

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).