Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 666 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

This project proposal is aiming to ensure sustainable and qualitative employment in the districts of Shoumen and Dobrich as part of the Northeast region of Bulgaria by promoting entrepreneurial culture, the acquisition of entrepreneurial, managerial and business skills and providing targeted consultancy support for starting own business by unemployed, inactive and employed people, incl. unemployed and inactive young people under 29 years old and women. The project is implemented in the districts of Dobrich and Shumen, where there is a high unemployment rate, a high proportion of economically inactive and low entrepreneurial activity. These circumstances require the promotion of entrepreneurial activities and the establishment of new SMEs to engage the potential workforce into employment. The project envisages the implementation of targeted measures to build an entrepreneurial culture among the target groups and implementing innovative approaches to promoting entrepreneurship as an opportunity to provide sustainable and qualitative employment through self-employment. To overcome the identified challenges and needs of the target groups: the lack of suitably qualification, entrepreneurial, managerial and business skills and knowledge the project provides for a set of training and consulting services to assist target groups in the assessment and development of their entrepreneurial ideas, and hence the development of business ideas into viable plans needed for the realization of real economic activity. Given the identified problems related to difficult access to finance for start-ups, the project focuses firstly on providing training and consultancy services aimed at ensuring adequate funding sources, on the other hand - on the development of innovative business ideas through the acquisition of knowledge and skills for the implementation of ICT, innovation and networking.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, чрез прилагане на съвременните методи за увеличаване достъпността до информация, качествен подбор и правилна ориентация на избраните участници.: Информирането и мотивирането на целевите групи за възможностите, които предоставя предприемачеството за осигуряване на заетост и качествени работни места, е ключов фактор за успешното реализиране на настоящия проект. Целта на настоящата дейност е достигането до максимално широк кръг представители на целевите групи по проекта и разпределението им в профили, според които се определя индивидуалната им нужда от последващо информиране, мотивиране и оценка на конкретните нужди на всяко лице от включване в дейностите по обучение и консултиране. Дейността цели ангажиране и привличане на целевите групи за участие в проекта чрез формиране на позитивна представа за предприамаческата култура и дух посредством утвърждаване на успешни примери от практиката, разясняване на перспективите пред предприемачите и окуражаване за предприемане на предприемачески инициативи. Целта ще бъде постигната чрез 4 основни подхода: 1. изработване на информационно-мотивационни печатни материали - брошури и плакати с мотивиращо съдържание за стартиране на самостоятелна стопанска дейност, които да бъдат разпространени в Бюрата по труда и учебните заведения в двете области; 2. изработване на концепция за видеоклип с интерактивно мотивиращо съдържание, което да бъде разпространено отново посредством сътрудничество с ДБТ и учебни заведения в областта (за достигане до представителите на безработните лица) и таргетирано популяризиране в социалните мрежи (сред лица с местоживеене в двете области), с оглед достигане до неактивните и заети лица, представители на целевите групи по проекта, вкл. безработните и неактивни младежи на възраст до 29 г. в областта; 3. информиране и ангажиране на лицата, представители на целевите групи за последващо участие чрез попълване на анкета, която цели информиране и определяне на техния профил и 4. включване в последващи инициативи за информиране и мотивиране като групови срещи с успели предприемачи, индивидуални сеанси за професионално ориентиране и мотивационни семинари (уъркшопове). Анкетите задължително ще съдържат информационно-мотивационен раздел относно същността и формите на предприемачество и възможностите за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и ще могат да се попълват както на хартиен, така и на електронен носител, така че да се осигурят максимално много възможности за целевите групи за участие в проекта. Попълнените анкетни карти ще служат освен за информиране, мотивиране и ангажиране на участниците в проекта, и за разработването на индивидуален план за обучение и консултиране съобразно индивидуалните нужди. Планът задължително ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР, които се посочват задължително, ако са подходящи за типа дейност). Попълнените анкетни карти се вземат като база за отчитане на резултатите от дейността. Очакваните резултати от съответната дейност са 360 души, попълнили анкетни формуляри, да бъдат разпределени в съответните профили, имащи за цел насочването им към определени последващи действия по мотивиране и професионално ориентиране. Последващите действия включват организиране на мотивационни срещи с успели предприемачи в областите Шумен и Добрич, по време на които лицата от целевите групи да се запознаят с лични утвърждаващи предприемачеството примери, индивидуални сесии по професионално ориентиране с кариерни консултанти и мотивационни семинари. Индивидуалните нужди на всяко лице от включване в конкретна инициатива по настоящата дейност ще бъдат определени въз основа на попълнените анкетни формуляри. Общата продължителност на дейността е 6 месеца, като 1 месец е предвиден за подготовка за стартиране на дейността и провеждане на процедури за избор на изпълнители и сключване на договори с избраните изпълнители, и 5 месеца за провеждане на останалите планирани мероприятия по информиране и мотивиране. 20 000.00 19 915.00
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност.: Целта на Дейност 2 по настоящия проект е да удовлетвори идентифицираните нужди на целевите групи от предоставяне на специализирани обучения, насочени към развитието на предприемачески, управленски и бизнес умения като основа за успешното стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Разработването на обучителните материали и предвидените интерактивни подходи за провеждане на обученията ще бъдат практически ориентирани и съобразени с изискванията на пазара на труда, бизнес средата в двете области и най-добрите практики в провеждането на обучения по предприемачество, включващи обучителни модули по прилагане на ИКТ в бизнес управлението, развитие на иновации и иновационна активност, създаване и участие в бизнес мрежи и зелена икономика - ресурсна ефективност и опазване на околната среда. Дейността ще обхване общо 100 представители на целевите групи по проекта (по 50 за всяка от областите), от които 75 % представители на безработните и неактивни лица и 25 % представители на заетите лице. 30 % от представителите на целевата група на безработните и неактивни лица, участващи в обученията по предприемачество, ще бъдат безработни и неактивни младежи до 29 г. включително, а ок. 50 % от всички целеви групи по дейността е предвидено да бъдат жени. В дейността по предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения се предвиждат 2 поддейности, а именно: разработване на Наръчник на предприемача и обучителни материали с практическа насоченост, организиране и провеждане на обученията. Обученията ще включват два комплекса от обучителни модули /основни и допълнителни/, които предоставят на участниците необходимите знания за създаване и управление на устойчив собствен бизнес, основан на икономика на знанието, работа в мрежи, екологосъобразна икономика и иновации. Първият комплекс включва 7 основни обучителни модула, които са фундаментални при стартирането на бизнес и следва да бъдат завършени от всеки един от участниците, включен в дейността. Той обединява основните модули:1.Вие като предприемач - акцентът в този модул ще бъде поставен върху личностните характеристики и формирането на предприемаческа култура във всеки един от участниците в обучението, с цел доразвиване на индивуалния план и подготовка за стартиране на реална стопанска дейност; 2.Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план - като основи за планирането и структурирането на всеки един стартиращ бизнес; 3. Форми на търговска дейност - този модул има за цел да бъдат разгледани отличителните характеристики, предимства и недостатъци на формите на търговска дейност според българското законодателство; 4.Персонал, правни отговорности и застраховка; 5. Финансово планиране - като един от основните елементи за преценка на жизнеспособността на даден бизнес план; 6. Капитал и видове източници, насочени към придобиване на знания и умения относно достъпа до финансиране за стартиращ бизнес у нас, 7. Стартиране на бизнеса - конкретни стъпки, етапи и фактори за успех. Всеки един от модулите ще бъде с продължителност 8 учебни часа, а общата продължителност на фундаменталния комплес ще бъде 56 учебни часа. Вторият комплекс допълнителни модули е с обща продължителност 32 часа и е посветен на ноите парадигми и фактори за успешен бизнес, а именно: ИКТ (12 уч. часа), иновации и зелена икономика, (12 уч. часа) създаване и работа бизнес мрежа, връзки и партнъорства. (8 уч. часа). Тези 3 основни модула целят да запознаят участниците с методи, които ще направят бизнесът им устойчив, ще се запознаят с основните онлайн - маркетингови принципи, тенденциите и иновациите в бизнеса, зелената икономика и устойчивия растеж, както и работата мрежа, което пък ще им помогне да изградят мрежа помежду си, чрез която да се превърнат в партньори. Общата продължителност на дейността е 6 месеца като обученията ще стартират след успешното приключване на дейност 1 и постигане на резултатите от дейността, които представляват входящи данни за стартирането на Дейност 2. 60 120.00 59 809.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа.: Основната цел на дейността е да предостави необходимата подкрепа на лицата-представители на целевите групи за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, като осигури достъп до консултантски услуги и менторство за развитие на бизнес. Дейността предвижда предоставяне на консултации и менторски услуги на 150 представители на целевите групи по проекта за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група, вкл. подпомане при разработването и преценката на предприемаческите им идеи и превръщането им в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност. От всички участници в дейността минимум 112 участника ще бъдат представителите на безработните и неактивни участници (ок. 75 %), а от тях минимум 37 участници ще бъдат представители на безработните и неактивни младежи до 29 г. вкл., представляващи 30 % от безработните и неактивни участници и 25 % от всички участници по дейността. Останалите участници в дейността ще бъдат представители на целевата група на заетите лица, желаещи да стартират самостоятелна стопанска дейност. Консултациите ще бъдат индивидуални с оглед удовлетворяване на индивидуалните нужди и потребности на всяко едно лице, участващи в дейността, съобразно изготвените и актуализирани индивидуални планове. Консултациите ще бъдат с обща продължителност 40 часа за всяко лице, включено в дейността и ще бъдат предоставени в рамките на 6 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност. Консултантските и менторски услуги в рамките на дейността предвиждат предоставяне на следните конкретни консултации и подкрепа: - преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на индивидуални бизнес планове от лицата съобразно индивидуалните желания и уменяи на лицата; - консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на стартиращата дейност от налични финансови източници и конкретна финансираща програма, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР 2014-2020; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. По време на консултациите ще се прилагат съвременни подходи и техники за изготвяне на цялостни бизнес проекти, дефиниращи дългосрочна стратегия за развитие и устойчив растеж на новосъздадените предприятия, вкл. чрез насърчаване на зелената икономика и създаването на зелени работни места чрез самонаемане, насърчаване на иновациите и прилагането на ИКТ при стартирането и развитието на бизнес, като основа за постигане на интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж. Консултантските услуги и менторската подкрепа ще бъдат предоставяни от квалифицирани и опитни консултанти и ментори с цел постигане на крайните резултати от дейността, а именно 20 % от получилите консултации (30 лица) да стартират на реална стопанска дейност до края на изпълнението на проекта. Продължителността на дейността е 7 месеца, като 1 месец е предвиден за подготовка на процедури за избор на изпълнители съгласно ПМС 160/01.07.2016г. и сключване на договор за външна услуга. В останалите 6 месеца от изпълнението на дейността се предвижда избраният/ните външен изпълнител/и да предостави/вят консултантски услуги и менторска подкрепа в рамките на 6000 часа на 150 представители на целевите групи, като всяко от лицата ще получи консултации и менторска подкрепа с продължителност 40 часа. 106 200.00 105 833.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).