Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The project proposal focuses on developing the museum as a PLACE OF COMMUNICATION.
The project’s general goal for Varna museum to become a driver of social and cultural development of Varna and the region. This will be achieved by implementing the sub-objectives: modernising and expanding Varna museum’s exhibition spaces; developing the museum as a place of communication: a new space serving as crossroads of past and present, of different civilisations, and of modern society in all its cultural diversity; turning the museum into an attractive cultural and historical center for new audiences by introducing new technologies and innovations; enhancing the managerial and expert capacity of Varna museum's staff.
Main activities: project organization and management; communication of project information and communication on the project, development of an entrepreneurial plan, training of Varna museum management and expert staff, revitalisation of premises by carrying out repairs and delivering new equipment and furniture; introduction of technological innovations; creation of a new permanent coin exhibition; study of experiences and good practices in cultural and historical heritage management in Norway’s regional museums.
The project will deliver high results: a successfully implemented project with high added value for the city of Varna; effective transparency and visualisation of the project in accordance with the Programme; improved and increased management and expert capacity of the museum staff; newly attracted publics; improved and revitalised environment at the Varna museum; exchange of experience and good practices in cultural and historical heritage management in Norway;development and implementation of the Norwegian museum management model at the Varna Regional Museum of History; prepared entrepreneurial plan for the development of the museum.
Project partners: University of Economics –Varna (Bulgaria) and the Nordland Museum (Norway).
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Организация и управление на проекта: Дейностите по организация и управление на проекта са основополагащи за адекватното и ефективно изпълнение на преките дейности. Функциите по управление на проекта ще се осъществяват от квалифициран и опитен екип, което гарантира добро изпълнение, навременен контрол и отчетност на дейностите по реализацията на проекта. Екипът на проекта има ангажимент да води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проектните дейности, използвайки подходяща система за документация и счетоводно отчитане. Управлението на проекта се извършва по време на цялото времетраене на проекта. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финансов мониторинг на предвидените по проекта дейности. Като пряката отговорност за осъществяване на контролните функции носи Ръководителят на проекта, който ще бъде подпомаган от координаторите по отношение на техническия мониторинг и от финансовите специалисти по отношение на финансовия мониторинг. Вътрешните проверки и текущ контрол са планирани да се осъществят на две равнища. Първо ниво обхваща контрол по отношение на разходите и времевия график и се изпълнява от координаторите и финансиста по проекта. На второ ниво се предвижда непрекъснат мониторинг на цялостното качество на изпълнение на дейностите от ръководителя на проекта. За успешно реализиране на заложените по проекта дейности се предвижда създавнето на 6 член екип от специалисти: 1 Ръководител на проекта; 2 Координатора; 1 Експерт "Административно обслужване"; 1 Финансов координатор; 1 Счетоводител. Заложени са двама координатори, тъй като тяхната оперативна работа е в най-голяма степен предопределяща за успешното изпълнение на проекта. Функциите на членовете на екипа по организация и управление са разпределени съобразно компетентностите на всеки и въз основа на търсената ефективност при извършване на адекватен мониторинг и контрол. Дейността се базира на спазването на определени принципи, по-важни от които са: - ефективност: постигане на предварително заложените цели и очаквани резултатичрез планираните ресурси; - ефикасност: търсене на най-доброто съотношение между постигнати резултати и вложени ресурси; - икономичност: влагането на качествени ресурси, в необходимото количество и при най-добра цена - участие: ангажиране на всички участници и всичкизаинтересовани страни в проектните дейности; - холизъм: осигурява подчиняване на частите на проекта към целия проект. Методологията за организацията и управление на проекта ще бъде базирана на следния подход: Подготовка - Осъществяване - Проверка. Този подход е определен като един от най-добрите и успешните при управление на проекти, тъй като включва основните елементи на успеха на всяка дейност. * Подготовка – Етапът на подготовка включва няколко основни елемента. Това са планирането на целите, задачите и дейностите. Ръководителят на проекта подготвя детайлизиран план за действие, съдържащ всички дейности и задачи, отговорни лица и срокове. Като допълнение, финансовият координатор на проекта изготвя план за разпределение на финансовите ресурси, съгласно плана за дейностите. * Осъществяване – Времевият график, одобрен от ръководителя на проекта, ще бъде разпространяван сред членовете на екипа за изпълнение. Всички трябва да изпълнят своите задачи съгласно съставения план, в определения срок и съгласно финансовите ресурси. Промени във времевия график или финансовия план могат да се правят единствено от Ръководителя на проекта. Всички технически документи по осъществяването на проекта се подготвят от членовете на Екипа за управление на проекта и ще са в съответствие с изискванията на Програмния оператор. * Проверка – Контролът на проектните дейности ще се осъществява от Ръководителя на проекта. Ръководителят ще следи за прогреса и за постигане на резултатите на проекта. Финансовият координатор и координаторите подготвят отчетите за месеца, а ръководителят на проекта одобрява отчетите и постигнатите резултати. 34 147.12 7 715.15
Дейност 2. Информация и комуникация по проекта: Дейностите, свързани с визуализацията и комуникацията по проекта, имат важно значение за запознаване на целевите групи и обществеността с целите, задачите и очакваните резултати от реализацията на дейностите по проекта. С цел повишаване на прозрачността при изпълнението на проекта, финансиран от Финансовия механизъм (ФМ) на Европейското икономическо пространство (ЕИП) и Финансовия механизъм на Норвегия (НФМ) чрез програма „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“ и повишаване на информираността на широката общественост и медиите, съблюдавайки изискванията на насоките на Ръководство за комуникация и дизайн, е подготвен и ще бъде изпълнен Комуникационен план на проект, който включва следните основни мерки: 1) Провеждане на една встъпителна информационна среща (пресконференция) при стартиране на проекта. Целта на събитието е да информира медиите и широката общественост за целите, дейностите и очакваните резултати, планирани в проекта. Всички презентации и материали, раздадени на медии и участници ще бъдат визуализирани с логата на Програмата и ще отразява нейната финансова подкрепа за осъществяването на проекта. 2) Организиране на една заключителна информационна среща (пресконференция) с цел измеримост и отчитане на постигнатите по време на изпълнението резултати. На конференцията ще бъдат поканени и гости извън преките участници в проекта както и потенциални потребители на новите услуги. 3) Изработване и разпространение на промоционални материали. Ще бъдат изготвени 150 комплекта с промоционални материали на български и английски, които ще бъдат раздавани от кандидата и партньорските организации на участниците по време на планираните информационни срещи и на представители на целевите групи. Те ще съдържат информация за целите, дейностите и реализираните резултати от проекта, като съобщават, че проектът се финансира с подкрепата на Програмата. 4) Изработка на 150 бр. двуезични брошури (на български и английски) за популяризиране на проекта. Брошурите ще съдържат задължителните реквизити за дизайн и комуникация на Програмата. 5) Изработка на 2 двуезични рол банера (на български и английски) за популяризиране на проекта. Първият ролбанер ще бъде поставен в сградата на отдел "Археология", РИМ - Варна, а вторият в сградата на ИУ - Варна. 6) Изработка и поставяне на информационна табела. При стартиране изпълнението на проекта ще бъде изработена информационна табела, която ще бъде позиционирана в близост в обекта, в който се осъществяват дейностите по проекта. 7) Изработка и поставяне на постоянна табела в сградата на РИМ - Варна. Информационната табела ще бъде заменен с постоянна табела, поставена на видно място в съответствие с Ръководството за комуникация и дизайн, не по-късно от шест месеца след приключване на проекта. 8) Създаване на интернет страница на проекта на български и английски език. Нa регулярен принцип ще бъде публикувана информация за целите, дейностите и постигнатите резултати в проекта. Информацията ще се публикува на български и английски език, за да достигне до възможно най-голяма част от местната общност на гр. Варна, България и тази от Норвегия. На сайта на проекта ще бъде поставена връзка и към интернет портала на ФМ на ЕИП и НФМ - www.eeagrants.bg. 9) Разработване на видеоклип, представящ резултатите от дейностите по проекта. Видеоклипът ще бъде с висока резолюция (1920 х 1080 пиксела) и продължителност от минимум 2 минути. Ще бъде субтитриран на английски език. Всички материали и събития по проекта ще съдържат задължителните реквизити за дизайн и комуникация на Програмата. 4 442.03 4 037.04
Дейност 3. Разработване на предприемачески план: Дейността по разработване на предприемаческия план за РИМ - Варна се базира на идеята “Хибридни преживявания в музея” и е ориентирана към превръщането на музея в пространство за общуване, експозиция, събития, изкуство, креативност и знания. Дейността допринася за усъвършенстване управлението на културното-историческото наследство в музея и подобряване на неговото представяне чрез интерактивни методи и предприемачески инициативи. Същевременно има съществена роля за постигането на специфичните цели на проектното предложение - Специфична цел 2 “Развиване на РИМ – Варна като място за общуване: ново пространство – пресечна точка на минало и настояще, на различни цивилизации и на съвременното общество в неговото културно многообразие” и Специфична цел 3 “Превръщане на музея в атрактивен културно-исторически център и привличане на нови публики чрез внедряването на нови технологии и иновации”. Съвременните информационни и комуникационни технологии /ИКТ/, дигитализацията на всички обществени сектори, глобализацията на икономика и социална среда, новите политически и икономически реалности промениха отношението към културните ценности, създаването, търсенето, разпространението и потреблението на културни продукти. Същевременно динамично се развиват креативнати индустрии, промени се ролята културния сектор за икономиката, падат бариери за достъп до творчески произведения и услуги. Тези процеси налагат преосмисляне и промяна в цялостната дейност и управлението на културните институции, особено в публичния сектор. От една страна трябва да се отговори на предизвикателствата свързани с достъпа до финанси, развитието на индустрия 4.0 и различията между ценностите и светоусещанията на съвременни и предходни поколения. От друга страна е необходимо да се използва потенциала за успех на културните институции, дигиталните технологии, новите пазарни ниши, които предлага икономиката на преживяванията. В този аспект е важно прилагането на предприемачески подход на управление на музеите, галериите и театрите. Културното предприемачество осигурява на институциите възможности да използват ресурсите, таланта и знанията за да създават културни продукти, които имат успешна пазарна реализация и са атрактивни за съвременните публики. Предприемаческият план, предвиден да се разработи в резултат на изпълнението на проекта, е инструмент, който ще позволи на управленския екип на музея да открива и използва нови възможности за развитието на музея и привличането на нови публики, да подхожда иновативно и творчески при създаване и представяне на културни и историческите ценности съобразно променящата се среда и условия. Предприемаческият план ще включва следните части: 1) Общо представяне на предприемаческата идея и цели. 2) Анализ на външната среда, вкл. тенденции и постижения в съвременното музейното дело, социално-демографски фактори, очаквания на потребителите, дигитални технологиите в музейното дело и културата, държавна политика и др. 3) Анализ на вътрешната среда, вкл. материални условия, административен и експертен капацитет и др. 4) Обща характеристика, търсене и предлагане на продукта и услугите, предоставяни от културния институт. 5) Предвиждани дейности и финансиране. 6) Целеви групи и заинтересовани страни, вкл. маркетингова стратегия за увеличаване на обхвата им. 7) План за изпълнение и времеви график. 8) Очаквани резултати, вкл. прогнозни целеви стойности за увеличение на посещенията на място на годишна база, прогнозни целеви стойности за увеличение на приходите и др. 15 252.00 15 315.58
Дейност 4. Обучения на ръководен и експертен персонал на РИМ - Варна: Дейността допринася за постигането на специфичната цел на поканата - усъвършенстване управлението на културното-историческото наследство в музея и е в пряка връзка с четвъртата специфична цел на проекта - изграждане на управленския и експертен капацитет на персонала на РИМ - Варна с цел ефективно и предприемаческо управление на експонираното културно-историческо наследство. Изпълнението на настоящата дейност е ориентирано към актуализиране и усвояване на нови знания, умения и компетенции от ръководния и експертния състав на РИМ - Варна в областта на културното предприемачество и управлението на културното наследство. Културното предприемачество е особено важно за управлението на съвременния музей, защото позволява на ръководния екип и други ангажирани лица да открива и използва нови възможности за развитието на музея и привличането на нови публики, да подхожда иновативно и творчески при създаване и представяне на културни и историческите ценности съобразно променящата се среда и условия. Същевременно предприемаческия подход спомага да бъдат използвани допълнителни източници на средства и по-ефективно притежаваните ресурси - знания, талант, фондове и експонати, пространства и съоръжения. Съвременната практика предлага множество иновативни решения и примери в управлението на музеите и тяхната дейност. Натрупаният опит и знания е желателно да бъде споделен и представен пред ръководния екип на РИМ - Варна. Безспорно една от тенденциите, която промени или налага да се направят промени в традиционните културни институции, какъвто е музеят, е приложението на дигитални технологии. Знанията за възможностите които създават тези технологии са важни за съвременния предприемачески подход на управление на музея. В рамките на дейността ще бъдат организирани и проведени две обучения с продължителност от 12 учебни часа. Всяко обучение ще бъде проведено от квалифицирани лектори под формата на интерактивен семинар. На всеки участник в обучителните курсове ще се предоставят материали в подходящ формат като се съблюдават задължителните изисквания за визуализация и публичност на Програмата. В едно обучение следва да бъдат включени между 15 и 20 участника. Темите на обученията ще бъдат в направленията: 1) културно предприемачество; 2) управление на културно-историческото наследство и иновации 3) дигитални технологии в музейното дело. Определянето на конкретните теми и обхвата на специализираните обучения в допустимите по проекта направления (области) ще се осъществи при стартирането на изпълнението на проекта и напълно ще се съобрази с потребностите на допустимата по тази дейност целева група. Планира се обучителните курсове да се провеждат изцяло присъствено в два последователни дена, т.е. с откъсване от работа. Обученията на ръководния и експертен персонал ще бъдат удостоверени с документ (удостоверение / сертификат) за успешно приключване на курса със съответната тема. 8 347.65 6 840.00
Дейност 5. Обновяване и ревитализиране на пространства чрез извършване на ремонтни дейности и доставка на ново оборудване и обзавеждане: Чрез изпълнението на дейността се цели да се подобрят, обновят и модернизират експозиционни пространства в сградата на отдел "Археология" на РИМ - Варна, с което да се осигури създаването на условия за качествено подобрение и разширяване на експозиционните пространства, както и създаването на условия за развитието на нови услуги и продукти, които да доведат до развитие и привличане на нови публики. В сградата на отдел „Археология“ на РИМ – Варна чрез извършване на ремонтни дейности и доставка на ново оборудване и обзавеждане ще бъдат ревитализирани важни изложбени пространства, основните от които са: 1) Коридорите пред залите на постоянната експозиция; 2) Зала „Одесос“; 3) Фодохранилището за каменни паметници; 4) зала „Север“; 5) залата на новата постоянна експозиция „Нумизматика“; 6) зали на постоянни експозиции (зала 1, зала „Халколитен некропол“ и др.); 7) входът на музея и обособяването на гардероб за посетителите. Конкретните ревитализационни дейности са, както следва: 1) В пет пространства (зала „Одесос“, Фодохранилището за каменни паметници, зала на новата постоянна експозиция „Нумизматика“ и коридор – гардероб) ще бъдат извършени текущи ремонтни дейности, подробно описани в приложената към проектното предложение (Раздел 12) количествено стойностна сметка. 2) Предвижда се доставката и монтажа на климатична техника за зали "Одесос", зала "Север" и главното фоайе, както и закупуването на влагоабсорбатори. 3) За Фондохранилището за каменни паметници ще бъде закупено необходимото стелажно оборудване. 4) Повечето постоянни експозиции, вкл. и новата експозиция „Нумизматика“, ще бъдат обогатени с подходящи карти, табла и табели за онагледяване на съответните епохи. 5) За да развие потенциала си за нови продукти и услуги зала „Одесос“ ще бъде обзаведена с подходящи столове и пердета. 6) Ще бъдат закупени необходимите нови витрини, както и ще бъдат коригирани и адаптирани съществуващите в музейната сграда витрини. 7) Предвижда се изработката по индивидуален проект и доставката на пейки, които да се разположат в коридорите и да се ползват от посетителите като места за отдих. 8) Не на последно място, за удобство на посетители в близост до входа / изхода на музея ще бъде усвоено свободно пространство, в което да се обособи гардероб за посетителите, което налага изработването, доставката и монтажа на необходимите шкафове. Ревитализирането на музейните пространства в РИМ-Варна цели диверсификация на дейностите на музея и преживяванията на посетителя. Благодарение на планираните интервенции, ще бъде възможно по-ясно, по-разбираемо и достъпно онагледяване на промените в новите практики на музея на колекциониране, съхраняване, излагане и възпроизвеждане на културно-историческото наследство. Реновираните изложбени пространства ще повлияят положително върху развиването на модерни и интересни подходи в организирането на въздействащи експозиции, в които посетителят ще бъде активен наблюдател и участник. Наличието на комфорт и непрекъснатост на музейния разказ ще привлече силно интереса на нови публики. С новите интервенции РИМ-Варна се доближава още повече до образа на модерния музей, който е териториално децентрализиран, ориентиран към настоящето и все така обвързан с богатството на историята. Ревитализирането на планираните музейни пространства цели да приближи посетителите до музейните ценности, но и същевременно с това да създаде обстановка, която разчупва класическата представа за музея като преживяване и опит. 531 801.35 131 376.89
Дейност 6. Въвеждане на технологични иновации: Дейността допринася за модернизирането на експозиционните пространства на сградата на отдел "Археология" на РИМ - Варна и превръщането на музея в атрактивен културно-исторически център, както и за привличането на нови публики. Следните IT решения ще бъдат внедрени като резултат от изпълнението на настоящата Дейност: 1) СЕНЗОРЕН ИНФОРМАЦИОНЕН КИОСК: ще бъде закупен 1 киоск и ще се внедри система за управление на съдържанието (CMS) за администриране на устройството, създаване на информационни раздели, които съдържат текст, изображения и видео. Сензорният киоск ще бъде поставен в залата на новосъздадената постоянна експозиция "Нумизматика". Това ще позволи на определен посетител или група от посетители да се запознае с експонатите от монетната колекция. Посетителят ще има възможност да научи историята на древния Одесос, както и да разглежда монетите като ги избира от екрана на киоска. 2) Мобилното приложение „ПЕРСОНАЛЕН ПЪТЕВОДИТЕЛ“: информацията, която посетителят получава, става на неговото собствено смарт устройство. Пътеводителят ще представя информация в 5 езика - български, английски, френски, немски и руски. Заедно с мобилното приложение „Персонален пътеводител“, ще се въведе и бийкънът - малко безжично устройство, което излъчва сигнал. Този сигнал се улавя от намиращо се наблизо смарт устройство. Чрез сигнала бийкънът „казва“ на съответното устройство „аз съм тук“. Бийкънът позволява по-лесна онлайн навигация и бърза контекстуална информация в музейната среда. Посетителят, влизайки в музея, е прихванат от бийкън още при влизането си. Така той научава базова информация, предлага му се да изтегли и инсталира на своето лично устройство (смартфон или таблет) безплатно приложение. Движейки се от експонат на експонат, и от бийкън на бийкън, посетителят интерактивно научава повече неща за показваните от музея колекции. 3) ОНЛАЙН ПЛАТФОРМА С ВИРТУАЛНИ ТУРОВЕ (РАЗХОДКИ) на ревитализираните и нови експозиционни пространства Целта е да се създаде многоезична уеб-платформа за виртуален тур в експозиционните пространства на отдел "Археология" при РИМ - Варна. Изработва се гъвкав административен модул, чрез който се осъществява управлението на съдържанието (CMS). Дизайнът на платформата отговаря на потребителския интерфейс, който ще виждат потребителите. Дизайнът на платформата ще бъде съобразен със съвременните изисквания за дизайн и отзичивост (responsivе) към всякакъв вид устройства (настолни компютри, смарт устройства, телефони, таблети и др.). Онлайн платформа с виртуални турове ще бъде организирана тематично със съдържание и визуализация, които да отговаря максимално на разпределението и разположението на експозициите по тематика и периодика: "ПРАИСТОРИЯ"; "АНТИЧНОСТ"; "СРЕДНОВЕКОВИЕ"; ГАЛЕРИЯ "ИКОНИ"; НОВА ПОСТОЯННА ЕКСПОЗИЦИЯ "НУМИЗМАТИКА"; "ФОНДОХРАНИЛИЩЕ ЗА КАМЕННИ ПАМЕТНИЦИ"; УЧЕБЕН МУЗЕЙ; Археологически обект "РИМСКИ ТЕРМИ"; Археологически обект "АЛАДЖА МАНАСТИР". Експертен екип ще създаде необходимото за видостената съдържание. 5) Изграждане на БЕЗЖИЧНА МРЕЖА в музейната сграда на отдел "Археология", РИМ-Варна. С цел изграждане на технологична интерактивност на ревитализираните, реорганизирани и новосъздадени експозиционни пространства ще бъде изградена устойчива и надеждна безжична мрежа. Мрежата позволява безпрепятствен общ достъп до интернет на мобилните устройства на посетителите и устройствата на музея.Стабилна безжична мрежа в музейната сграда представлява огромно технологично предимство, от което ще се възползват всички целеви посетителски групи. За изграждането на мрежата ще бъдат закупени и монтирани рутери от висок клас и ще бъде направено необходимото окабеляване. 119 854.34 30 924.00
Дейност 7. Създаване на нова постоянна експозиция "Нумизматика": Дейността допринася за постигането на специфичната цел на поканата и е в пряка връзка с първата и втора специфична цел на проекта. Планира се в две зали, които са обединени в общо място, на втория етаж на сградата на отдел "Археология" при РИМ - Варна да бъде създадена нова постоянна монетна експозиция (мюнцкабинет) - монети, използвани в Одесос, Варна и района през античността, средновековието и новото време. Монетите са най-познатите и достъпни в ежедневието предмети за всеки човек. Като материал (метал), форма, размери, функции и значение на владетелски и държавни регалии те не са претърпели съществени изменения от появата им преди около 2700 г. до наши дни. Това ги прави лесно възприемани от посетителите в музеите, добре допълващи хронологическия разказ в залите за античната и средновековната история на района и същевременно възбуждащи интереса като пари – реалният измерител на идеите за богатство, просперитет, стандарт на живот, обществено положение, слава и др. В повечето български музеи, поради ограничения размер на експозициите, монети са показани заедно с други предмети или в отделна витрини, но в общи зали. РИМ – Варна разполага с необходимата площ (две класни стаи на бившата девическа гимназия, в която е ситуиран отдел "Археология" при РИМ - Варна) за създаването на най-голямата монетна експозиция в България. Нумизматичната сбирка на РИМ – Варна е впечатляваща като количество и видове монети. Тя е формирана в продължение на над 120 години и представлява около 1/3 от общия брой културни ценности във фондовете на музея. Съдържа тематични колекции, съкровища и монетни комплекси, намерени по време на археологически разкопки. Важно е да се отбележи, че повечето от тях са от днешната Варненска област. Много малка част са публикувани. В момента, с изключение на две съкровища, всички останали над 60 000 монети са във фонд и са недостъпни за посетители на музея. Монетната зала ще се явява естествен завършек на цялата музейна експозиция. Чрез представяне на еднотипни предмети от различни епохи, ще бъде резюмиран разказа за миналото на различните локални и световни държави, в които е попадал градът Одесос, днешна Варна и околността му. Тя ще представи исторически личности и свидетелства за политически и икономически факти, които в другите зали не могат да се проследят толкова ясно. С нейното създаване ще има нова четвърта зала тип „съкровищница“ и така ще се затвори общата експозиционна концепция в края на всеки раздел (праистория, античност, средновековие и възраждане) да има по една такава. Туристопотокът към музейната сграда на отдел "Археология" към РИМ-Варна е привлечен основно от изложените предмети в трите съществуващи „съкровищници“. Те са най-рекламираните експонати и с тях се привличат туристически групи. Монетната експозиция, освен че отлично ще се впише в групата „съкровищници“, е замислена като нов притегателен акцент за индивидуални посетители с интерес към нумизматиката и сходните с нея исторически дисциплини (сфрагистика, сигилография, фалеристика, бонистика и др.). Тя е подходяща за провеждане на тематични уроци по история, за занятия на деца в учебния музей в РИМ-Варна и като лекционно място за курсове по антична и средновековна нумизматика за студенти, провеждащи своята археологическа практика на обекти във Варненска, Добричка и Шуменска области. Мястото на новата монетна експозиция е избрано по тематични и хронологически причини. Предпочетено е монетите да бъдат показани като еднотипна група предмети със собствена история, за да се види развитието им като държавни символи и като пари през вековете. Експонирането им в залите за античността и средновековието би разкъсала на шест части общия визуален разказ за тях. Поставянето им в края на музейната експозиция е продиктувано от факта, че ще бъдат показани екземпляри от V в. пр. Хр. до края на XIX в. Последните са по-късни от иконите и църковната утвар в предходните зали. 15 539.04 55 073.98
Дейност 8. Проучване на опита и добрите практики в областта на управлението на културно-историческото наследство от регионалните музеи в Норвегия: Проектът се осъществява в партньорство с Нордланд музей, гр. Будьо, регион Салтен, в североизточна Норвегия. Музеят разполога с 18 различни обекта, като по-голямата част от тях са културно-исторически обекти или музейни сгради. Музеят има силно присъствие в културата по морското крайбрежие поради близостта си до Северноатлантическия океан. Основното седалище на музея е разположен в гр. Будьо, като по-голямата част от музейните сгради са локализирани на различни ключови места в региона Салтен. Гр. Будьо е обявен за една от европейските столици на културата през 2024 г. Партньорството се реализира въз основа на идентифицираната необходимост от проучването на опита и разработените добри практики в управлението на културно-историческото наследство в норвежките музеи чрез прилагането на интерактивни методи и чрез създаването на предприемачески идеи, които привличат нови и разнообразни публики в музейните пространства на национално, регионално и местно ниво. Музейната мрежа в Норвегия е развита по такъв ефикасен и гъвкав начин, че позволява широка обществена достъпност до културното съдържание в музейните пространства и допринася за доброто развитие на нови публики и ангажирането на хората в различни културни, информационни и образователни дейности. Посредством своята структура и организация на музейното дело, Нордланд музей демонстрира добро и ефикасно управление на културно-историческото наследство в района Салтен, поддържане на разнообразие в предлаганите услуги и продукти, достъпни за широката публика както и желание за развиване на нови предприемачески идеи с цел развитие на публиките и създаване на конкурентни условия за популяризиране на културното съдържание. Основната цел на партньорството е да се осъществи обмен на опита и добрите практики в областта на управлението на културно-историческото наследство в Норвегия; проучване на методите и подходите за въвеждане на новите технологии в експозициите в музеите, създаването на иновативни, интерактивни и многообразни продукти и услуги за посетителите и организацията на работа на експертите и управленското звено в регионалните музеи в Норвегия. Нордланд музей ще осигури подкрепа на Регионален исторически музей - Варна чрез въвеждането на българския екип в изграждането и внедряването на нови технологии в музейните експозиционни пространства, използването на дигитални инструменти и методи в ежедневната музейна дейност на административно и управленско ниво. Сътрудничеството с норвежкия музей ще допринесе за по-задълбочено проучване на управленските и административни процеси, които протичат в регионалните музеи в Норвегия. От друга страна българският екип ще има възможност да получи информация и споделени практики, свързани със стратегията за обслужването на посетителските целеви групи в норвежките музеи, очакванията и предпочитанията на различните посетителски групи, практики и инструменти за привличане на по-голям посетителски поток в експозициите и обектите на музеите и стратегия за привличане на нови публики. Не на последно място, партньорството цели полагане основите на едно дългосрочно сътрудничество, ориентирано към развитие на европейското музейно дело, активно включване на европейските граждани в опознаването и разбирането на културното наследство и изграждане на обща европейска идентичност и социално многообразие. 51 739.90 49 833.01

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).