Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

This project will create prerequisites for successful and effective pre-school education of ethnic minority children in kindergartens of Ruse by conducting additional activities aimed at integrating and adapting them to the pre-school process and creating skills for equal start in education by implementing tested and proven forms of work with children and their parents from ethnic minorities project "Together - hand in hand" in OPRChR.Osnovnite activities are directed to: 
1. Providing a variety of forms for the formation of social skills through educational educational activities, joint cultural events, community initiatives and tackling social exclusion of children from etnomaltsinstvata 
2.Privlichane parents as partners in integratsionite processes and empowering the family in preschool education. 
3. Overcoming negative attitudes. 
4.Sahranyavane and developing the cultural identity of children etnomaltsinstvata and transforming diversity into a source of understanding and tolerance. 
In the project will create a model of cooperation between parents, teachers, local authorities and NGOs in the process of educational integration. Every child is unique, regardless of their origin and social status. With planned activities children from ethnic minorities and their parents will be helped to put education as a top priority in their development. Children will exchange experiences, ideas and experiences with their peers through meetings, joint events, visits to historic and natural sites. Also foreseen activities for the formation of a favorable social environment and changing public opinion to support a quality preschool education through various forms of expression and a particular priority - implementation of a continuous connection, involvement and participation of parents as an equal partner. The project will be implemented within 24 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнително изучаване на български език от деца, за които той не е майчин: Целта на дейността е усвояване на официалния език от децата, за които българският език не е майчин и подпомагане на адаптацията им за постъпване в първи клас. С изпълнението на тази дейност ще се повиши ефектът от усилията на педагозите за придобиване от децата от целевата група на знания и умения за пълноценно включване в първи клас. 1.1. Допълнителна подготовка на децата по български език , за които той не е майчин и развитие на речта за пълноценното им включване в учебния процес. Тя ще се провежда в рамките на 2 учебни часа седмично, след приключване на задължителната учебна програма с деца, за които българският език не е майчин чрез индивидуална работа, посредством дидактически материали, помощни учебни средства и помагала. Допълнителното обучение по бг.ез. ще се осъществи в 2 групи от по 12 деца от малцинствата. 1.2. За утвърждаване на постигнатите резултати при изпълнение на дейността през лятната ваканция ще се организира «Лятно училище - Моливко» в 2 групи по 12 деца в рамките на 2 месеца, където чрез методите на неформалното образование, в творчески ателиета, децата ще утвърдят и доразвият уменията си по общуване на български език. "Моливко" ще се осъществява във всяка една група в рамките на 2 месеца по 4 уч. ч./ежедневно в рамките на проекта. 18 439.00 11 543.30
Повишаване качеството на обучението и подобряване на резултатите от него чрез подобряване на образователната среда: Целта на дейността е подобряване на образователната среда чрез закупуване на материали, оборудване и обзавеждане, учебно-технически средства и учебни помагала за игри и обучение. В момента наличните учебно-технически средства и учебни помагала са морално остарели (някои от тях са над 30 години). Поради недостатъчен финансов ресурс у партньора, не могат своевременно да бъдат заменяни с модерни технологии и техника за създаването на модерна интерактивна образователна среда. С цел подпомагане и разнообразяване на учебния процес и създаване на модерна интерактивна среда за обучение ще осигурим учебно-технически средства, апаратура, подходящи за възрастта съоръжения за игри за децата от целевата група. За нуждите на детските градини се предвижда закупуването на учебни помагала с образователна цел, съоръжения за спортни игри, материали и консумативи, осигуряващи ефикасното изпълнение на дейностите в ателиета и групите по интереси. Предвижда се обособяване на кътове във всяка детска градина, където ще се презентират дейностите по проекта. Извършването на тази дейност е основна предпоставка за изпълнението на останалите дейности от проекта - организиране на групи и ателиета по интереси, организиране на изложби, различни тематични мероприятия, спортни състезания, провеждане на срещи с родители и др.: а) закупуване на дидактически материали и пособия за повишаване качеството на преподаване; б) закупуване на образователни, спортни и музикални пособия и съоръжения за повишаване на резултатите в образователния и възпитателен процес; в) закупуване на технически пособия за онагледяване на учебния процес (лаптопи, дискплеъри и др.) г) закупуване на мебели, столове, театрални сцени, декори, бели дъски и др. д) закупуване на народни носии, ориенталски костюми, ромски костюми, театрални и карнавални костюми и др. 70 243.00 35 365.80
Съхраняване и развитие на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интегрирана мултикултурна среда: Целта на дейността е пълноценното включване в образователния процес и развиването на творческият потенциал на децата от етническите малцинства чрез съхраняване и развиване на културната им идентичност в интеграционна мултикултурна среда. Дейността ще се осъществи чрез: 1. Създаване на ателиета по интереси 1.1. Ателиета "Етно ритми". Ще се създадат 2 ателиета.Целта на ателието децата да се запознаят с фолклора на всеки един от етносите и чрез езика на песните и танците да приемат и разберат различието, да осъзнаят несъществеността на разликите помежду им. Във всяко ателие ще бъдат включени по 12 деца. 1.2. Ателиета "Шарено гърне". Ще се създадат 3 ателиета..Ателието има за цел формирането на ценности, естетическо отношение към действителността, приемане и разбиране на различието, усвояване на нови техники и материали за работа, характерни в бита на всеки етнос. Във всяко ателие ще бъдат включени по 12 деца. 1.3. Ателие "Приказка вълшебница". Ще се създадат 2 ателиета. Ателието има за цел да възпитава, развива и образова децата чрез преживяванията на приказните герои. Те ще се запознаят с български, турски и ромски приказки, ще търсят поука във всяка една от тях, която да им бъде добър пример в живота. Във всяко ателие ще бъдат включени по 12 деца. Работата в ателиетата ще се осъществява след приключване на задължителната учебна програма по 2 уч.ч./седмично. 1.4. Ателие за добротворчество. Ще се създадат 2 ателиета, които да възпитават, развиват и образоват децата в съпричастност, добротворчество и толерантност чрез лични преживяванията на съпричастност. В рамките на проекта ще се осъществят: - 4 тематични изложби - 2 концерта за Празника на детето - С песен и танц ще се пресъздаде по 2 пъти всеки от обичаите "Коледуване", "Василица", "Лазаруване", "Едерлези" и "Идрелези" - 4 драматизации за времето на проекта на приказки от различните етноси представени от "Приказка вълшебница" 2. Познавателни дейности свързани с бита и културата на етносите, живеещи в България Целта на съвместните познавателни дейности с деца от мнозинството е да се засили интеграционният ефект. Провежданите съвместни познавателни дейности с децата от другите етноси благоприятства за осъзнаването на етно-културните различия и способства за преодоляване на предразсъдъците. Тази поддейност ще се осъществи чрез: 2.1. Посещение на куклен театър 4 пъти в рамките на проекта. За целта ще бъдат подбрани постановки на народни приказки. Процесът на приобщаване на децата към културата и изграждане на стил на поведение започва от ранна възраст. Кукленият театър е едно от средствата, оказващо въздействие за формиране на усет към красивото в поведението на детето. Той вълнува и радва, кара го непринудено да откликва на прекрасното, както в изкуството, така и в живота. Осъзнаване на основните естетически категории чрез кукления театър е предпоставка за формиране на активна жизнена позиция у деца. 2.2.Осъществяване на 4 екскурзии в рамките на проекта на исторически и културни забележителности. Предвидено е посещение на етнографските музеи в В.Търново и Русе - Калиопа; Шумен- Мадарския конник и в Русе - Природно научния музей. Децата ще имат възможност да погледната назад във времето и да се запознаят от близо с бита на дедите си, както и с националните и универсалните общочовешки ценности исторически свързани с религията. 2.3. При осъществяване на познавателните дейности за подпомагане на интеграционния процес ще се осъществят и 4 посещения на кино. Подбраните филми ще са много близки до емоционалната природа на децата и така те ще стимулират и развиват техните психически и физически способности. Филмите ще развиват тяхното мислене, възпитават вниманието и укрепва волята. В познавателните дейности ще бъдат включени 150 деца от ОДЗ. 55 070.00 32 386.68
Насърчаване на участието на родителите във възпитателния процес: Чрез тази дейност се цели промяна в отношението на родителите към предучилищното възпитание и подготовка на техните деца в посока насърчаване посещаемостта и задържане на децата в детските заведения, преодоляване на негативни стереотипи и стимулиране на толерантност у родителите с различен етнически произход. Ангажирането на родителите е ключов фактор както за превенцията на отпадането на децата от детската градина, така и за превръщането й в център на местната общност.Ангажирането и овластяването на родителите във възпитателния процес е "мисия възможна" чрез изпълнение на следните под дейности: 4.1. Създаване на база данни за семействата на децата обхванати или подлежащи на предучилищна подготовка и възпитание. Създаването на базата се осъществява от екип специалисти, включващ 1 социолог и 2 статистици, които осъществяват анкетиране на терен по метода "от врата на врата". Базата данни обхваща респонденти от всички населени места в община Борово отговарящи на профила на целевата група по проекта. Тя съдържа информация относно образователния, социалния и икономическия статус на респондентите, склонност към пътувания в чужбина и/или други региони на България и други фактори, които са важни за успешната работа с родителите от целевата група. Екипът ще осъществи дейността в рамките на по 280 часа за всеки от експертите. 6.2. Създаване на Родителски клубове към детските градини. Той е ефективна форма за овластяване на родителите и затова е съставен от по-широк кръг от родители. Неговите цели са: Привличане на родителите и ангажирането им с училищния живот; Ангажиране на родителите в решаването на проблеми, свързани с превенция на отпадането на деца от училище и работа със застрашени от отпадане ученици; Развиване на положително отношение на децата към ученето и редовно посещение на училище; Поддържа постоянна връзка с педагогическия екип на детската градина и дава идеи за организиране на извънкласни дейности и различни мероприятия в нея и населеното място. За да може да постигне своите цели Родителският клуб трябва да си постави и задачи, които да реализира през учебната година. Част от тях са: Част от тях са: 1.Да осигурява активното участие на родителите в дейности, организирани от детската градина – отворени врати, открити уроци, празници, тържества, екскурзии, спортни събития и др.; 2.Да работи в сътрудничество с учители, специалисти, институции по превенция на отпадането на децата; 3.Да организира събития в общностите, които имат за цел популяризиране на детската градина като институция; 4.Да реализира дискусии/срещи на следните теми: - кои деца са застрашени от отпадане и се обсъждат се причините; - набелязва се план за действие за задържане на детето в детската градина заедно с педагогическия специалист; - разпределят се отговорности – всеки родител поема някаква отговорност за реализиране на определена точка от плана за задържане на детето в детската градина – акцент се поставя върху работата със семейството на детето, както и с други представители на общността, които биха могли да помогнат за решаване на проблем; - какви са текущите нужди на училището (на децата, на учителите, на родителите) и как и къде те могат да бъдат адресирани; - Провеждане на анкета за впечатленията и удовлетвореността на родителите от материалната база, учебния процес, отношенията и живота в училище - Организиране на събития в общността. Родителският клуб се събира два пъти в месеца в рамките на по 2 часа за среща. В него участват най-малко седем родители, но всеки желаещ родител може по всяко време да присъства на срещите на Родителския клуб. Всеки Родителски клуб има: 1. Подходящо място, където да се събира и да прави своите срещи; 2. Педагогически специалист-доброволец, които подпомагат дейността на родителския клуб. 10 920.00 0.00
Работа с родители от уязвими семейства, които възпрепятстват децата си, подлежащи на задължителна предучилищна подготовка от редовно посещение на детска градина: Целта на тази дейност е създаване на устойчив модел на работа с родителите на деца от етническите малцинства за подобряване на качеството на вземаните родителски решения, относно образованието на децата им. За постигане на по-голям ефект разделихме дейността на под дейностите: 5.1. „SOS родители» – приемна за родители, предоставяща комплекс от услуги, насочени към консултиране и подкрепа на социалната активност на родителите на децата от етническите малцинства, застрашени от отпадане. Експертите ще подпомогнат родителите, представители на целевата група за: 1. Справяне с проблемното поведение на децата им по отношение на включване в образователния процес; 2. Повишаване на родителския капацитет за извеждане на образованието на децата им като основен приоритет; 3. Изграждане на сигурни и стабилни взаимоотношения със значими възрастни, с необходимата чувствителност и отзивчивост на нуждите на детето; 4. Изграждане на емоционална връзка на доверие, споделяне, разбиране, приемане, формиране на емоционална интелигентност. Родителят да разбира езика и поведението на детето; 5. Изграждане на среда, в която детето им ще се чувства обичано като отделна личност; 6. Оказване помощ на детето да се справя с трудности чрез подпомагани и насърчаване обучението и интелектуалното му развитие като го поощрява, стимулира и създава възможности за социална изява. 7. Да стимулират децата си в когнитивното развитие и потенциал чрез контакти, и отзивчивост на опитите за общуване и въпросите на детето, насърчаване и участие в игрите на детето, осигуряване на възможности за образование. Експертите ще работят по мотивацията на родителите на деца от етническите малцинства освен да подкрепят децата си редовно да посещават детската градина, самите те активно да се включват в живота на училището. Приемната се реализира ежеседмично по предварително изготвен график на обслужващите я експерти в съответствие с потребностите на лицата от целевата група в рамките на 8 часа на експерт. В работата на Приемната „ SOS родители” ще бъдат привлечени експерти- юрист, медиатор и психолог. 6.2. "Училище за родители" чрез провеждане на родителски лектории за: 1. Повишаване на информираността на родителите и тяхното активизиране за подкрепа на образованието на техните деца; за ключовите институции, права и задължения в сферата на образованието; 2. Правата и задълженията на родителите ; 3. Агресията при децата, основана на етническа принадлежност и справянето с нея; 4. Толерантността в отношения в мултикултурна и билингвистична среда и др. Лекториите ще бъдат провеждани 1 път месечно в рамките на 1 час при всеки от партньорите. "Училището за родители" е насочено към по-широк кръг родители като превантивна мярка за отпадането на децата от образователната система. В работата на "Училището за родители" ще бъдат привлечени експертите - юрист, медиатор и психолог, обслужващи Приемната „ SOS родители”. 19 444.00 7 777.94
Преодоляване на негативните обществени нагласи, основана на етнически произход и културна идентичност: Дейността има за цел да включи педагогическите специалисти, родителите, представителите на местната администрация, гражданския сектор, медиите и обществеността в съвместни публични форуми, които да помогнат за преодоляване на негативните обществени нагласи към различните етноси. Чрез дейността ще подкрепим изпълнението на Плана за действие на община Русе (2015-2017) в изпълнение на областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход и други граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите ситуация (2013-2020). Дейността е съвкупност от мерки, действия и събития с публичен характер, провеждани с дейното участие на партньорите в проекта: 9.1.Провеждане на кампания сред заинтересованите среди за преодоляване на проявите на език на омразата и насърчаване на толерантно общуване в образователна среда в Община Русе. Кампанията се провежда от доброволци на Кандидата от изградения с финансовата подкрепа на Програма за подкрепа на НПО в България по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство Граждански ресурсен център за защита от дискриминация по проект “За равни права и възможности”. 2. Провеждане на публични събития (конференции), на които представители на учебните заведения-партньори, заинтересованите институции и общинска администрация ще представят мерки за интеграция в социалната и образователна сфера пред заинтересованите професионалисти. Популяризиране на политиките на Община Русе, насочени към интеграция и обмяна на добри практики. 2 000.00 0.00
Информиране и публичност: Целта на дейността е да осигури прозрачност и разгласа в публичното пространство на целите и резултатите на проекта по настоящата процедура за безвъзмездно финансиране и популяризиране на финансовия принос наЕС и ОП"НОИР". Конкретните задачи на Дейността са: • Прозрачност при изпълнение на дейностите заложени в проекта • Прозрачност при разходване на средствата от безвъзмездната финансова помощ • Информираност на обществото и всички заинтересовани страни за достигане на заложените цели • Споделяне на добри практики Изпълнението на дейността е съобразено с изискванията заложени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Разработените информационни материали в рамките на проекта ще съдържат името на проекта, приоритетната ос, логата на ЕС и ОП НОИР. За постигане на заложената цел на дейността ще се осъществят действия, чрез които ще информираме широката общественост за целите и достигнатите резултати по проекта, за целите и финансовия принос на ЕС и ОП НОИР. За осъществяване на целите на Дейността ще приложим разнообразни комуникационни методи: • Официална кореспонденция • Кореспонденция по е-поща Лични контакти и неформална комуникация • Съобщения за печата и „чат-шоу”, пресконференции, медии, заключителен доклад • Рекламни материали с логото на ЕС и ОП НОИР. Пресконференции – при стартиране и приключване на проекта, за представяне , обзор на напредъка по проекта и отчитане на постигнатите резултат. Съобщения и обзори за медии, включително изчерпателна информация по конкретни теми, снимки, обзор на проекта, прилагане на добри практики, обзор на публичното разходване на средства. Съобщения за медиите, които ще са средство за осведомяване на широката общественост относно дейностите и достиженията на основната и специфичните цели на проекта. Присъствие в „социалните мрежи” в интернет пространството- достъпен за всички посетители. В рамките на проекта ще се осъществят 2 пресконференции - откриваща и закриваща, напредъка по дейностите и постигането на поставените цели ще отразим 2 пъти в местните медии. За популяризиране на програмата и проекта е предвидено изработването на следните информационни материали: - Банер - 2 бр. - Информационни брошури - 100 бр. - Плакати – 30 бр. - Информационни табели - 2 бр. - термо лепенки за трансферен печат 100 бр. - стикери за обозначаване на закупеното оборудване 60 бр 1 750.00 1 110.00
Организация и управление на проекта: Основната цел на дейността е да осигури прозрачно, ефикасно и ефективно управление на проекта. Дейността се изпълнява от Кандидата чрез сформиран екип за управление на проекта. Екипът, установява системи за управление и контрол на проекта; Координира и съгласува дейностите на партньорите по проекта; Наблюдава и контролира изпълнението на проекта; Анализира информацията и изготвя междинни и финален отчети за изпълнението на проекта и искания за авансово и междинни плащания към ДО; Осъществява на непрекъснат финансов мониторинг и контрол; Представя проекта пред медиите. Екипът за управление на проекта е в състав: 1. Ръководител екип - Установява системи за управление на проекта; Контролира цялостната дейност на екипа; Координира и съгласува дейностите на партньорите по проекта с цел достигане на целите на проекта ; Наблюдава и контролира изпълнението на проекта по отношение на времевата и финансовата рамка на проекта; Анализира информацията и изготвя междинни и краен отчети за изпълнението на проекта; Осъществява финансов мониторинг и контрол; Представя проекта пред институции, организации и медии. 2. Администратор на проекта-Координира организацията на работа и извършва цялостно ежедневно управление; Разпределя и съгласува дейностите по проекта; Участва в подготовката на документацията по проекта; Събира и обработва информацията по изпълнение на проекта; Ръководи разпределението на дейностите и изпълнението на поетите ангажименти от членовете на екипа. Контролира изпълнението на планираните доставки и услуги.Участва в проверки на място при изпълнение на проектните дейности; Участва в изготвянето на междинните и крайния отчети на проекта; Участва в подготовката на информационната кампания; Предоставя информация за проекта при запитване. 3. Счетоводител - Установява системи за финансово управление на проекта; Контролира цялостната дейност по извършване на разходи, осчетоводяване и обработка на финансовите документи; Анализира счетоводната информация, подава текущи данни за разходването на бюджета и изготвя междинните и крайния финансови отчети за изпълнението на проекта. 17 706.00 11 938.39

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).