Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The project proposal "Construction and reconstruction of a group of streets in the town of Varshets" provides for the reconstruction of the existing street lane and sidewalks on five streets of the street network of the town of Varshets.
The aim of the project is to simultaneously improve the environment and living conditions in the town of Varshets, as well as to increase its attractiveness as a tourist destination, to which the specific goals of the project are directed, namely: Qualitative and permanent improvement of the street network in the town of Varshets for better transport and communication services for the population; Improving traffic safety for residents and guests of the city, including facilitating access for people with disabilities, by improving the quality of the street surface and renovating the adjacent sidewalks; Increasing the tourist attractiveness and appearance of the municipality of Varshets as a tourist destination, by improving the quality of the environment and infrastructure of the town of Varshets.
The project proposal includes the following activities: Implementation of  for construction works the following sites: 1. "Reconstruction of the street network on "Kiril and Metodii" Street from OT188 to OT15a and "Neofit Rilski" Street from OT74 to OT75, town of Varshets"; 2. "Reconstruction of street network on "Lyuben Karavelov" street from OT274 to OT287, town of Varshets; 3. "Reconstruction of street network on "Hristo Botev" street from OT286 to OT303, town of Varshets"; 4. " Reconstruction of Tsar Ivan Asen II St. from OT171 to OT194, Varshets, consulting services for project preparation and management and construction supervision.
The total budget of the project proposal is BGN 1,814,917.56 excluding VAT.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на строително-монтажни работи: Проектното предложение предвижда реализирането на строително-монтажни работи на четири обекта, включващи пет улици от уличната мрежа на гр. Вършец, както следва: 1. "Реконструкция на улична мрежа на ул. "Кирил и Методий" от ОТ188 до ОТ15а и ул. "Неофит Рилски" от ОТ74 до ОТ75, гр. Вършец"; 2. "Реконструкция на улична мрежа на ул. "Любен Каравелов" от ОТ274 до ОТ287, гр. Вършец; 3. "Реконструкция на улична мрежа на ул. "Христо Ботев" от ОТ286 до ОТ303, гр. Вършец"; 4. "Реконструкция на ул. "Цар Иван Асен II" от ОТ171 до ОТ194, гр. Вършец". За ефективното и качествено изпълнение на СМР са изготвени работни проекти за четирите обекта, включващи следните проектни части: част „Пътна“, част „Геодезия“, Част "Постоянна организация на движението", Част "Временна организация и безопасност на движението" и Част "Пожарна безопасност". Обектите са четвърта категория строеж, съгласно чл. 137, ал. (1), т. 4, буква „а“ от ЗУТ и чл. 8, ал. (1), т. 2 от Наредба № 1 от 30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи. На основание чл. 148, ал. (2) и ал. (9) за обектите са издадени влезли в сила разрешения за строеж, както следва: 1. "Реконструкция на улична мрежа на ул. "Кирил и Методий" от ОТ188 до ОТ15а и ул. "Неофит Рилски" от ОТ74 до ОТ75, гр. Вършец" - Разрешение за строеж № 28 от 17.11.2022 г. 2. "Реконструкция на улична мрежа на ул. "Любен Каравелов" от ОТ274 до ОТ287, гр. Вършец - Разрешение за строеж № 27 от 17.11.2022 г. и Заповед № 10 от 18.11.2022 г.; 3. "Реконструкция на улична мрежа на ул. "Христо Ботев" от ОТ286 до ОТ303, гр. Вършец" - Разрешение за строеж № 29 от 17.11.2022 г.; 4. "Реконструкция на ул. "Цар Иван Асен II" от ОТ171 до ОТ194, гр. Вършец" - Разрешение за строеж № 21 от 03.11.2022 г. Реконструкцията се извършва с цел подобряване на технико-експлоатационните качества на участъците, което ще се постигне главно с възстановяване на платното за движение (асфалтовата настилка), постигане на равна и плавна повърхност на настилката без повреди, с добро отводняване. Основна цел е също повишаване на носимостта на уличната конструкция във връзка с повишаване транспортната натовареност и осигуряване на максимален експлоатационен период на ремонтираната настилка. Проектите предвиждат също ремонт на прилежащи бордюри и тротоари, които ще бъдат изпълнени в съответствие с изискванията за достъпна среда. Ще се предвидят оформянето на джобове за контейнери за отпадъци, доставка и монтаж на нови пътни знаци и полагането на хоризонтална маркировка. Проектните решения са съобразени с изискванията на Наредба № РД-02-20-2 от 20.12.2017 г. за планиране и проектиране на комуникационно – транспортната система на урбанизираните територии. Проектът е разработен с технически елементи съответстващи на нормативните изисквания, при условието за максимално придържане към съществуващите ширини и габарити на настилките, изпълненото застрояване и регулационния план на града. Предвидените видове и обеми строително-монтажни работи са описани подробно в проектно-сметната документация, част от инвестиционните проекти. За инвестиционното предложение е издадено Решение № МО 18 - ПР/22 на Директора на РИОСВ - Монтана за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС. Под терена, на който ще се изпълняват дейностите по проект „Изграждане и реконструкция на група улици в гр. Вършец” не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи, считано от датата на въвеждане в експлоатация на инвестицията по сключения административен договор до края на мониторинговия период. 1 752 917.56 0.00
Упражняване на строителен надзор съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ : Основната цел на дейността е да се осигури високо квалифицирана експертна подкрепа на кандидата в процеса на извършване на строително-монтажните работи за реализиране на четири обекта по проект "Изграждане и реконструкция на група улици в гр. Вършец". Строителният надзор трябва да осигури надежден контрол върху качеството и количеството на планираните строително-монтажни работи, като защитава интересите на общината през целия инвестиционен процес. Той ще бъде отговорен за изпълнението на всички изисквания на българското законодателство, свързано с надзора на строителните дейности, а също така ще съблюдава и проверява дали изпълнителят на строително-монтажните работи ще извършва същите в съответствие с техническите норми и изисквания на специализираното законодателство (Закон за устройство на територията и подзаконовите актове към него) и одобрените инвестиционни проекти. Изпълнителят извършва строителен надзор в пълен обем на предвидените от Закона за устройството на територията (чл.168) отговорности и задължения, Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и Наредба №3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и действащи в момента нормативни актове за извършване на СМР до въвеждането на обекта в експлоатация и осъществява функциите на инвеститорски контрол. 32 500.00 0.00
Консултантски услуги по подготовка на проектното предложение : Дейността обхваща услуги, сведени до подготовка на формуляр за кандидатстване чрез ИСУН и комплектоване на пълния пакет от документи, необходими за кандидатстване с проектните предложения. Изпълнителят следва да извърши следните консултантски услуги: - Предварителни дейности - оценка на допустимостта за кандидатстване; - Разработване на основна информация за проектното предложение, съгласно Условията за кандидатстване по процедурата; - Разработване на Анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията; - Разработване на формуляр за кандидатстване за безвъзмездна помощ, съгласно Условията за кандидатстване по процедурата; - Подготовка и попълване на декларациите и другите документи за кандидатстване, съгласно Условията за кандидатстване по процедурата; - Цялостно окомплектоване на приложимите документи за кандидатстване; - Входиране на Формуляра и на всички изискуеми документи чрез ИСУН, съгласно установения срок и изискванията на Процедура № BG06RDNP001-7.017 – Улици „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях“ по подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ от Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) 2014 – 2020 г. 14 500.00 0.00
Консултантски услуги по управление на проекта: Дейността обхваща комплексни експертни консултации и техническа помощ за изпълнение на проекта от възложителя, в това число: - експертно, организационно и техническо подпомагане дейността на определения от възложителя екип за изпълнение на проекта; - осъществяване на ефективно взаимодействие и координация между страните, имащи отношение към изпълнението на проекта – Община Вършец, изпълнителите на договорите за изпълнение на дейностите, управляващия орган и др. заинтересовани страни; - консултации и съдействие за прилагане на насоки, правила и процедури във връзка с управлението и изпълнението на проект (вкл. по отношение на възлагане на обществени поръчки, мониторинг и докладване, верификации и разплащания и осчетоводяване на разходите, администриране и докладване на нередности); - оперативно подпомагане на екипа на възложителя при осъществяване на административното, техническо и финансово управление на проекта, както и експертно и организационно съдействие на възложителя при отчитане на проекта пред ДФЗ; - анализ на актуалната към момента нормативна база, свързана с процедурата по възлагане на обществени поръчки, както и с нормативните условия за кандидатстването за финансиране, реализирането и отчитането на проекта; - планиране на възлагането на отделните дейности в зависимост от проектния график и възможности за финансиране; - определяне на обхвата и описание на обектите и предметите на отделните поръчки; - определяне на необходимостта от обособени позиции в поръчките; - пазарни проучвания/консултации и определяне на прогнозните стойности на обществените поръчки, съобразявайки се с лимитите на финансовата помощ; - избор на подходящи законосъобразни процедури за съответните обществени поръчки; - определяне на критерии за подбор на участниците и изработване на методики за комплексна оценка на офертите; - изготвяне на документации за обществени поръчки с обхват и съдържание съгласно изискванията на ЗОП и ППЗОП; - съгласуване на документациите с Община Вършец и отстраняване на неизправности, непълноти и противоречия в тях при необходимост; - преглед съвместно с екипа на възложителя на всяко искане за плащане от страна на изпълнителите по проекта, проверки за допустимост, посещения на място; - съдействие при изготвяне на дължимите периодични справки, доклади и искания за плащане до управляващия орган; - съдействие и подкрепа на възложителя при изпълнение на ежедневните дейности, свързани с организацията и управлението на проекта; - координиране на изпълнението и осъществяване на контрол по спазването на графика за изпълнение на дейностите по проекта; - подпомагане на възложителя при изготвяне на искания за изменение на АДБФП при необходимост; - идентифициране и докладване за констатирани нередности при изпълнението на договорите; - подготовка и участие по компетентност при одитни проверки (вкл. непланирани) от страна на финансиращия орган, както и други национални и наднационални органи и институции в процеса на изпълнение на проекта; - преглед на експертни становища и доклади във връзка с изпълнението на проекта; - консултации във връзка с изпълнението на препоръки, дадени от УО; - наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки и за подготовката, при необходимост, на допълнителни споразумения към тях; - консултиране на възложителя в хода на изпълнение на дейностите по проекта, ресурсното им обезпечаване, както и за допуснатите пропуски, взетите мерки и необходимостта от съответни мерки от страна на възложителя; - окомплектоване на изискуемата документация към заявки за плащане, свързани с отчитане на дейностите по проекта; - отчитане на дейностите по проекта до завършване на цялата инвестиция; - подготовка на пакета отчетни документи. 15 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).