Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

The project includes provision of a hot lunch for 170 users from the following target groups:
1. persons and families with no income or with low income, elderly families of pensioners and pensioners living alone who have low incomes, cannot support themselves with these incomes and their property and do not receive support from their relatives; 2. persons - objects of social assistance, including from the circle of persons under Art. 4, para. 1 of Ordinance RD-06-53 of 17.09.2021 on the terms and conditions for determining the target groups and directing aid under the Program for Food and Basic Material Assistance 2021-2027, who are unable to meet their basic needs needs and a need for daily additional support has been established for them; 3. persons with low incomes who, due to existing disabilities or health limitations, have difficulty or impossible self-care, including single persons with permanent disabilities with low personal income from a pension, for whom there is no suitable candidate for an assistant under the personal assistance mechanism; 4. persons who, due to accidental circumstances, are in a difficult and vulnerable situation and a need for this type of assistance has been established for them; 5. wandering and homeless persons;. persons from vulnerable groups - citizens of third countries, in the sense of § 1, item 17 of the additional provisions of the Act on Asylum and Refugees.
The preparation and delivery of the food will be carried out by the employees of DSP/ (for 70 people) for 561 working days, starting from 01.10.2022 to 30.12.2024, ET "TOM I NEZI-91"-Toma Pachalov ,, ,,Marinella 65" EOOD, ET "TOM AND OTHERS-91"-Iliana Dimova, for 561 days.  from 01.10.2022 to 31.12.2024 (for 100 people). The hot lunch will be provided to consumers only through home delivery. It is planned to provide the representatives of the target groups with accompanying measures, expressed in individual and group counseling, according to their individual needs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на храната: Изпълнен. на дейността стартира непосредствено след приключване на подбора и скл на дог-ри с лицата от цел. групи и е със срок на реализация: 01.10.22 г. – 31.12.24 г. ТО, вкл. - супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седм. десерт, ще се пред.на 170 лица.Начините, по които кандидатът – общ. В-град предвижда да приготвя ТО са следните:- Със собств. ресурс ще се изв. дейн. по пред. на у-та на 70 лица от предст. на ц. група. За посоч. бр. потреб. х-та ще се приг. и разнася от ДСП /Чрез дир възл по реда на ЗОП, съгласно чл. 20, ал. 4, т. 3 е скл. договор с ЕТ „ТОМ И НЕЗИ-91“ – Т Пачалов, която да осиг. чрез кетъринг топъл обяд на 100 лица от ц. група. Дог. с изп. е скл. на 29.09.22 г. със срок на изпълн. от 01.10.22 г. до 31.12.22 г. (62 р дни). И нов скл. Дог. №1213 от 20.12.22г.ЕТ „ТОМ И НЕЗИ-91“ –Т. Пачалов със срок от 01.01.23г. до 31.01.23г./21 р дни/ и нов скл. Дог. № 56/27.01.23г.с ЕТ „ТОМ И НЕЗИ-91“ –Т. Пачалов със срок 01.02.23г.-30.09.25г. предср.прекр. на 15.05.24г.- Спазвайки ЗОП и ППЗОП, бенефиц. е скл. дог. № 146/15.02.24г.с ф-ма ,,Маринела-65”ЕООД, което друж. прит. Удост за рег. №132700757 на обект за търг.на дребно с храни/на завед.за ОХ №6214/18.03.14г., изд. от ОДБХ гр. Паз-к. Срока на изп. е период от 16.02.24г.-30.04.24г./ Фирмата изпълн.ще приг. и доставя ,,ТО „ по дом-ше на 100 лица от ц. гр. за 52 р дни, което вкл супа, осн ястие, хляб и веднъж седм десерт. Чрез дир. възлагане бенефиц. е скл. дог. № 361/22.04.24г.с фирма ,,Том и Нези-91- И. Димова“, което друж. прит Уд. за рег. на обект № 13070016 за търг. на дребно с храни/на заведение за ОХ №347/17.04.2024г.,изд. от ОДБХ гр. Паз-к. Срока на изп. е от 01.05.24г.-31.12.24г./ Фирмата ще приг. и доставя ,,ТО „ по дом. на 100 лица от ц. група за 166 р дни.Кухня към ДСП , съгл. акт за ЧОС № 487 от 04.02.05 г. удост. пр. осн. за ползв. на м. база за приг. х-та с адрес: гр. В-град, ул. „Съединение“ №288, с рег. номер на обекта № 132500293. Кухнята е с пл.53 кв. м., Ел. печка с 3 фурни, Пр. фритюрник, Пасатор-, Миксер, Казан - 40 литра, 2 броя, Тр. скара , К.робот-транж. маса, хладилници, фризери и три скл. пом. Персон., който ще бъде ангажиран с приг. на храна вкл: 2-ма готвачи и 5-ма кухн. р-ци.Обектът Кухня„ЕТ „ТОМ И НЕЗИ-91 – Тома Пачалов“ е разп. на пл 500 кв. м. В него са об. сл. функц. пом: скл пом. пл. 120 кв. м. с хл. камера, скл. пом. за з-ци с пл. 20 кв.м.; кухн. блок с пл. 200 кв. м.; пом за обр. на месо и яйца с пл 20 кв.м.; м. пом. с пл. 30 кв.м., Кухн. блок е об. с конв. 30 тави – 2 бр.; ; хлад.–2 бр.; газ.печка – 1бр.; ел. фурна – 3 бр.; газови горелки – 4 бр.; картофоб; резачка за з-ци; комб миксер с кап. 50 л. Персоналът, който ще бъде ангажиран с приг. на храна вкл: 2-ма готвачи и 2-ма кухн. раб. Кухня,,Маринела 65” ЕООД е разп. на пл 80 кв. м. В него са об следн. функц пом: 5 мивки, скл.пом, 2 конвект., -11 тави,2 п. газови с х 4 котлона, проф микров, фритюрник, скара, зеленчуко -резачка, месомел., картофоб. 2бр. фризери, м. пом. със съдомиялна. Персоналът, който ще бъде ангажиран с приг. на храна включва: 2-ма готвачи и 3-ма кухн. р-ци. Разносът на х-та се изв. от двама кухн. раб, като се изп.об. автомобил „Опел Комбо Пикап“ с рег.№ РА28-21КВ. Обектът „Кухня-майка“ на фирма ЕТ „ТОМ И НЕЗИ-91 – Илиана Димова“ е разп. на пл 500 кв. м. В него са об. следн. функц. пом: скл. пом. с пл.120 кв. м. с хлад. камера за съхр. на продукти, пом. за зеленчуци с пл от 20 кв.м.; кухн. блок с пл от 200 кв. м.; пом. за обр. на месо и яйца с пл.от 20 кв.м.; пом. за съхр. на консум. с площ от 20 кв.м.; м. пом. с площ от 40 кв.м., . Кухн. блок е оборудван с конвектомат за 30 тави ,1 бр; хладилн. – 2 бр.; г. печка с – 1бр.; ел фурна – 3 бр.; газ. горелки – 4 бр.; картофоб; резачка за зеленчуци; комб. миксер с капацитет 50 л. Персоналът, който ще бъде ангажиран с приг. на храна вкл: 2-ма г-чи и 2-ма кухн. раб. ЕТ “Том и Нези-91- И. Димова“- Разн. на х-та се изв. от дв кух.р-ци, като се изп. об. за целта автом. „Фиат Типо“ рег.№ СВ 80-38 НР 305 107.20 168 563.20
Предоставяне на храната: - Бенефициентът предвижда предоставянето на топъл обяд да се извършва единствено чрез доставка до домовете на потребителите. Доставката на храната ще се извършва от служители на Домашен социален патронаж /част от структурата на Общинска служба за социални услуги град Велинград и ЕТ „ТОМ И НЕЗИ-91“ – Тома Стоянов Пачалов ,,Маринела-65”ЕООД, ЕТ „ТОМ И НЕЗИ-91“ – Илиана Димов, всеки работен ден, в продължение на 561 дни, за период от 01.10.2022 г. до 31.12.2024г. Ще бъде създадена организация за раздаване на храната на потребителите при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. Опаковането на обяд ще се извършва в съдове за еднократна употреба от 100% биоразградима пластмаса или в съдове за многократна употреба. И двете заведения разполагат с необходимата техническа възможност за разнос на приготвената храна до домовете на потребителите, както следва: - Общинска служба за социални услуги град Велинград - Разносът на храната се извършва от двама души от персонала на домашен социален патронаж, като се използват два автомобила, които са оборудвани за целта – „Фолксваген Пасат” и „Рено Меган”, съответно и шофьори. - ЕТ „ТОМ И НЕЗИ-91“ – Тома Стоянов Пачалов - Разносът на храната се извършва от двама кухненски работници, като се използва оборудван за целта автомобил „Фиат Типо “ рег.№ СВ 80-38 НР -,,Маринела-65”ЕООД- Разносът на храната се извършва от двама кухненски работници като се използва оборудван за целта автомобил „Опел Комбо Пикап“ с рег.№ РА28-21КВ. - ЕТ „ТОМ И НЕЗИ-91“ – Илиана Димова- Разносът на храната се извършва от двама кухненски работници, като се използва оборудван за целта автомобил „Фиат Типо“ рег.№ СВ 80-38 НР 21 357.50 11 799.42
Съпътстващи мерки: Община Велинград разполага с административен капацитет за осигуряване предлагането на съпътстващи мерки. Общинска администрация има богат опит в реализирането на редица проекти, финансирани по различни програми и има обучен персонал за предоставянето на богат набор от социални услуги. Прилагането на съпътстващи мерки ще се осъществява от екипа по организация и управление на настоящия и други изпълнявани проекти със социална насоченост; служителите на общинска администрация отговарящи за предоставяне на социални услуги на територията на общината, за административни, здравни и други услуги. Натрупаният опит на бенефициента гарантира своевременното информиране на представителите на целевата група по настоящия проект за всички други възможности, от които могат да се възползват потребителите. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на административния договор и ще подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели или насърчаване на социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Бенефициентът ще оказва индивидуална подкрепа на потребителите в отговор на конкретно установените нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Предвижда се да бъдат предоставяни на представителите на целевите групи съпътстващи мерки, изразяващи се в индивидуално и групово консултиране, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. 21 357.51 11 799.42
Определяне на целевите групи на топъл обяд.: Целта на дейността е да се определят представителите от допустимите целеви групи, на които ще се осигурява топъл обяд през работните дни за срок от 27 месеца (от 01.10.2022 г. до 31.12.2024 г.). Кандидатът използва разнообразни механизми и начини за идентифицирането на нуждаещите се лица на територията на общината, които попадат в обхвата на целевите групи. Източниците на информация, които са използвани за определянето им са: - наличната база данни в общинска администрация; - информация от доставчици на социални услуги и институции на територията на община Велинград; - информация от граждани, подадена по телефон и/или мейл за лица, които са с ниски доходи; - информация от РУ на МВР за бежанците на територията на община Велинград. В резултат на събраната и анализирана информация, бенефициентът предвижда в проектното предложение да се включат 170 потребители от следните целеви групи: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. За да се гарантира, че подборът на потребителите е съобразен с изискванията за допустимост и е извършен по прозрачен и обективен начин, екипът по управление на проекта е разработил методика за подбор на конкретните представители на целевите групи, на които ще се предоставя топъл обяд за периода на изпълнение на ДБФП. Като приоритетни критерии са заложени: лица, които поради възрастта си не могат да се самообслужват; самотно живеещи лица и лица с трайни увреждания. Преди включването на всеки нов потребител в основния или резервен списък, екипът за управление на проекта ще следи за предотвратяване на двойно финансиране на едни и същи дейности за един и същи представители на целевата група по едно и също време. Обяд, който е приготвен, но не е получен в съответния ден ще бъде предоставен на други лица от допустимите целеви групи, съгласно чл.6,ал. 2 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. Индентифицирането на конкретните лица, на които ще се предостави неполучения топъл обяд ще се извършва от отразените като резерви в протоколите от извършения подбор по тяхната поредност. По този начин ще бъде сведено до минимум разхищението на храната. За осигуряването на непрекъснатост в предоставянето на топъл обяд на най-засегнатите и уязвими граждани на град Велинград след приключване изпълнението на проект по процедура „3.1- Топъл обяд в условията на пандемия от COVID-19”, финансиран по Оперативна програма за храни/и или основно материално подпомагане 2014-2020, бенефициентът е стартирал дейността, свързана с определяне на целевите групи преди стартиране на договора за безвъзмездна помощ. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).