Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

This project proposal envisages purchasing new: crawler excavator (Measure 1) wheel loader (Measure 2), mechanical ventilation system in a production building for recovery of residual heat (Measure 3) and a system for monitoring energy consumption of Measure 1 - chain excavator (Measure 4). The new equipment has a higher performance and lower energy consumption per unit of output.

Provided for the purchase excavator has an output 141 kW and maximum capacity bucket - 1.82 cubic meters Wheel loader with bucket capacity 3.6 cubic meters and power of the diesel engine 143 kW. The project envisages the purchase of mechanical ventilation system in the production facility for recovery of residual heat, which comprises: 1) forced suction unit with recuperator, el. Heating kit with two fans and filters, and 2) ducts and ventilation grills. Fan power is 0,40 kW, and of el. Heating element is 5 kW. The maximum expected performance of recuperation is 74%. The system for monitoring energy consumption of the chain excavator consists of: 1) energy management software, and 2) gauge efficiency of construction machinery (measurement of fuel consumption, movement of the machine and number of strokes).
New technological equipment is high-end with low fuel consumption, which in turn will lead to increased savings CO2 emissions into the atmosphere.

Beneficiary provides the project to introduce a system of energy management / energy management / certification and BS EN ISO 50001. These actions will reduce the cost of energy resources, limiting the consumption of energy resources and thus - protection environment.

The project will be a turnaround 18 months and a total value 561 026.99 BGN, VAT excluded.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разширяване производствената дейност във фирмата и повишаване нейната конкурентоспособност, посредством закупуването на нов, високоефективен Верижен багер (Мярка 1).: Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ново поколение верижен багер с висока производителност и ниска енергоемкост на единица продукция (Мярка 1). Старият багер, който "Инертни материали 2012" ЕООД използва под наем, е с мощност на дизеловия двигател 114 kW. Средната производителност на машината е около 20 куб.м/час. Средният разход на дизелово гориво за 1 работен час е 18 л./ч. Предвиденият за закупуване верижен багер е с 6-цилиндров дизелов двигател с обем 6 690 куб.см. и единична мощност 141 kW, а средната му производителност е 35 куб.м./ч. Средният разход на гориво е 12 л./ч. Машината е оборудвана с кофа с обем 1,82 куб.м. При тези параметри факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде близо 62 % (61,9 %), а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 104 t/год. Поддръжката и ремонтите на предвидената за закупуване машина (Верижен багер) ще се извършват в ремонтната работилница, която "Инертни Материали 2012" ЕООД използва в гр. Ямбол. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия верижен багер: 6-ти - 18-ти месец. 277 384.00 277 290.00
Разширяване производствената дейност във фирмата и повишаване нейната конкурентоспособност, посредством закупуването на нов, високоефективен колесен челен товарач (Мярка 2).: Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ново поколение колесен челен товарач с висока производителност и ниска енергоемкост на единица продукция (Мярка 2). Старият колесен челен товарач, който "Инертни материали 2012" ЕООД използва под наем, е с мощност на дизеловия двигател 160 kW. Средната производителност на машината е около 30 куб.м/час при кофа с обем 3 куб.м. Средният разход на дизелово гориво за 1 работен час е 17 л./ч. Предвиденият за закупуване колесен челен товарач е с 6-цилиндров дизелов двигател с обем 6 691 куб.см. и единична мощност 143 kW, а средната му производителност е 45 куб.м./ч. Средният разход на гориво е 12 л./ч. Машината е оборудвана с кофа с обем 3,6 куб.м. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде близо 53 % (52,9 %), а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 72 t/год. Поддръжката и ремонтите на предвидената за закупуване машина (Колесен челен товарач) ще се извършват в ремонтната работилница, която "Инертни Материали 2012" ЕООД използва в гр. Ямбол. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия колесен челен товарач: 6-ти - 18-ти месец. 220 618.00 220 590.00
Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия (Мярка 3): Дейността предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в производствените помещения, в които работи производствения персонал на компанията. Това включва изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 550 m3/h. пресен въздух. Системата се състои от следните компоненти: 1. Приточно - смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, комплект с два броя вентилатори и филтри - дебит - 800 куб.м./ч. - ел. мощност на вентилатори - 0,40 kW - ел. нагревател с мощност - 5 kW - ефективност на рекуперация - 74 % 2. Въздуховоди и вентилационни решетки - въздуховоди правоъгълни прави от поцинкована ламарина на фалц с дебелина на ламарината до 1 мм. и периметър до 1200 мм - въздуховоди правоъгълни фасонни от поцинкована ламарина на фалц с дебелина на ламарината до 1 мм. и периметър до 1200 мм - вентилационна решетка с регулираща секция - жалузийна решетка Изчисленията за необходимото количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри: - Населеното място, където се намира производствената сграда – гр. Ямбол (климатична зона 6) - Тип на производствената сграда – ремонтна работилница (помещение от производствено хале, което компанията е наела под наем за съхранение и ремонт на машините). - Квадратура на производствената сграда - 11.7 m х 11.7 m - Светла височина на производствената сграда - 4 m - Брой на работещите в производствената сграда - 3 човека - Кратност на въздухообмен – еднократен въздухообмен (съгласно чл.306, раздел 3 механична вентилация от „Наредба 15 за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия“.) - Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 72% Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новите активи: 6-ти - 18-ти месец. 9 124.99 9 124.99
Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (Мярка 4).: Дейността предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на дизелово гориво), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Чрез системата същевременно ще се предават и получават данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 – Верижен Багер (ВБ) представлява: 1. Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5; - с възможност за анализ на разходите по различни активи. - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри. - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства. 2. Уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания: - технологично, GPS устройство за проследяване, за мониторинг и контрол на КБЧ. - с възможност да чете и да предава данните от борд-компютъра на превозното средство. - с възможност да чете данни от борд-компютрите чрез FMS, LCV и J1708 интерфейси, - с възможност за дистанционно предаване на данни от дигитални тахографи. - GPS устройството има DUAL CAN функционалност, която позволява да се чете и да предава данни към системата, както от борд компютър така и от дигитален тахограф едновременно. - вградена батерия, позволяваща на устройството да изпраща данни до 4 часа след неговото изключване от токоизточника. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване (Верижен Багер), съобразени с плануваните количества на производството. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новите активи: 6-ти - 18-ти месец. 16 000.00 15 850.00
Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Четирите мерки на доклада препоръчват закупуването на високо енергийно ефективно оборудване, с което предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата. Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие. Дейността е извършена за 2 месеца. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви месец 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 1 000.00 980.00
Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 14 000.00 13 800.00
Осигуряване на визуализация и публичност по проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Инертни материали 2012" ЕООД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 3 000.00 2 780.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).