Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security

Planning region: All

Description

Municipality of Ruse has established partnership with the main cultural institutions in the region in pursuit of their common objective to preserve and improve the conditions of cultural heritage performance through its digitization and provision of more attractive accessibility. Center for digitalization will be set up for this purpose. Through the successful implementation of the project, the Municipality of Ruse will unite the efforts of cultural institutions, with the planned regional approach for building better capacity in the digitization process to contribute to sustainable service needs. Also, creating a stand-alone capacity for digitization of cultural heritage is among the objectives, thus ensuring the efficiency and sustainability of the project activities and results.
The project will contribute to this Bulgarian cultural heritage to achieve greater participation in the pan-European context of cultural exchange by providing access to culture and history of the region. Digital representation of the cultural history of minority groups in Ruse and some small settlements in the municipality will be enforced as an activity in achieving these goals. On the other hand, through the established partnership with the National Museum of Liechtenstein, the Municipality of Ruse set as an additional purpose to strengthen bilateral relations between Bulgaria and Liechtenstein. This will ensure exchange of experience in introducing good practices and international standards for better conservation.
The envisaged activities will be implemented on the territory of Bulgaria and Liechtenstein, such as roles and concrete activities for each of the partners are detailed and approved with the partnership letter. Each of the partners will actively participate in contribution to the objectives as far as the capacity, experience and competence of each is necessary and they would contribute to ensuring the sustainability of the results.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип и управление на проекта: Дейността предвижда сформиране на 4 членен екип за организация и управление на проекта, който ще се ангажира с управлението и администрирането му в договорения обем и срокове. Екипът ще включва Ръководител на проекта, Технически експерт, Финансист и Мениджър контрол на качеството. Назначените лица ще заемат отделните длъжности в екипа с ясно разписани права, отговорности и задължения според позицията им в проектната структура, описани подробно в т. 9 ЕКИП от формуляра за кандидатстване. С така предложеният екип по- долу и негова структура ще бъдат осигурени достатъчно механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта. С описанието е разписана необходимата квалификация и отговорностите на отделните членове на проектния екип, както и взаимоотношенията между тях за осигуряване постигането на целите на проекта. По този начин предвидена, организационната структура за управление на проекта ясно демонстрира административен капацитет за изпълнението на проекта и ясно разделение на функциите на отделните членове в него. Дейността за управление на проекта включва: запознаване на екипа с конкретните правила за управление на проекта, документооборот, архивиране, финансова и техническа отчетност, физически мониторинг, разпределяне на задачите между членовете на екипа, съгласно план-графика на проекта. Ще се провеждат регулярни работни срещи на членовете за оперативно определяне на задачи по текущото изпълнение на проекта, както и срещи при необходимост за вземане на своевременни решения, свързани с реализацията на проекта. В рамките на дейността ще се поддържа ефективна комуникация с Програмния оператор, ще се подготвят технически доклади и финансови отчети и искания за плащания, ще се следи за мониторинга и контрола, публичността и визуализацията, ще се съхранява документацията по проекта и др. Една от основните задача на сформирания етап е да анализира и оценява възможните рискове, за да могат да бъдат определени съществените заплахи при изпълнението на проекта и да се вземе решение как да се контролират и да се ограничават потенциалните им вредни ефекти. Рисковете ще се оценят чрез използване на два показателя - вероятност и влияние. С изпълнението на тази дейност ще се гарантира целесъобразно разходване на средствата в съответствие с националното законодателство и с установените норми на ЕС, спазвайки принципите на икономичност, ефективност и ефикасност. Плащанията ще се извършват съобразно одобрения бюджет и при спазване на правилата за допустимост на разходите, въз основа на фактури/документи с еквивалентна доказателствена стойност, съгласно приложимото законодателство. Преди извършване на плащания по проекта ще се прави пълна проверка на документите, представени от изпълнителите по договори, както и проверка на изпълнението на заложеното в договора с изпълнителя. Проектът ще се осъществява в партньорство Регионален исторически музей – Русе, Регионална библиотека „Любен Каравелов“, Драматичен театър „Сава Огнянов“ – Русе, Държавен куклен театър – Русе, Държавна опера „Русе“, ОбКИ Художествена галерия – Русе, Възрожденско читалище „Зора“, Национално училище по изкуства „Проф. Веселин Стоянов“ и Национален музей на Лихтенщайн. В рамките на дейността ще се поддържа постоянен контакт с партньорите. 52 989.54 24 677.70
Създаване на център за дигитализация на културно наследство: В рамките на дейността ще се създаде център за дигитализация на културно наследство. Той ще се помещава в една от сградите на Община Русе, намираща се на ул. „Олимпи Панов“ 6. Помещението е 55 кв. м., като се планира да се извърши текущ ремонт. Той ще включва подмяна на подова настилка, поставяне на окачен таван, монтиране на подходящи осветителни тела, обновяванена ел инсталацията и климатизация заради наличието на специфично електронно оборудване, както и пребоядисване на стените. За целите на проекта, ще бъде закупено обзавеждане и техника, отговаряща на спецификата на културното наследство, обект на дигитализиране. На база на направено проучване на етап на разработване на предложението бяха идентифицирани обектите на културно наследство, които ще се дигитализират в рамките на проекта. Това проучване установи и наличните ресурси на бенефициента и партньорите, както и ресурсите, които ще са необходими за постигането на заложените цели. На база получените резултати се установи и техниката, която е необходима да се закупи. В дигиталния център ще бъде обособено пространство за фотостудио, оборудвано с нужното студийно осветление и преносима фонова система. Създаването на студийно пространство е необходимо от спецификата на някой от обособените културни единици, които ще се дигитализират чрез заснемане. В центъра на дигитализация ще бъдат наети 3-ма служители, които ще са преминали обучение по "Технологии за дигитализация на културно и историческо наследство" 180 000.00 61 655.82
Дигитализация на културно наследство: Акцентът на проектното предложение ще бъде поставен върху съхраняване и популяризирането на историята на гр. Русе, бурното развитие на града и оживеният културен живот през годините. Ще бъде обхваната и културната история на социални, етнически и културни малцинства и групи като арменската, еврейската, мюсюлманската и ромската общност в Русе. В рамките на проекта ще бъдат дигитализирани минимум 30 000 единици, елементи на културно наследство, които към настоящия момент се съхраняват в архивите на Община Русе и партниращите културни институти, което прави достъпът до тях ограничен. Всички дигитализирани културни единици, придружени от метаданни, ще бъдат достъпни за широката общественост на създадената платформа. Културните единици, които ще дигитализираме : - Община Русе чрез Отдел "Култура" е организатор на един от най-значимите международни фестивали за класическа музика "Мартенски музикални дни", който се провежда в нашия град от 1961 г. до днес. Той е най-старaтa и реномирана фестивална сцена за класическа музика в България, а днес–фестивал с модерна програмна стратегия и висок обществен рейтинг. Той е една от емблематичните събития за нашия град и затова той ще бъде поставен като един акцент в културно-историческите единици, които ще бъдат обект на дигитализация в рамките на проекта. Отдел Култура разполага с над 1500 аудио записа от фестивала. - Регионален исторически музей „Русе“ създаден през 1902 г. съхранява около 140 000 фондови единици. За целите на проекта ще бъдат дигитализирани за пръв път картички, снимки документи и др. от периода на Капитализма и Социализма, етнография и Възраждане. Ще бъде дигитализирана и колекция от монети. -Регионална библиотека „Любен Каравелов“–Русе – разполага с богат архив от снимки, плакати, афиши, програми и статии за Международния фестивал Мартенски музикални дни, снимки и информация за значими събития и описания на празници и обичаи, традиции на етносите, в това число еврейска, арменска, мюсюлманска и ромска общност в Русе. От библиотеката ще бъдат дигитализирани стари, ценни и редки книги. -Държавна опера–Русе – Колекция от снимки и програми на оперни спектакли, гастроли и концерти от първия спектакъл до днес; колекция от скици на оперни костюми, макети на декори, скици на декори от опери, костюми, снимки. -Драматичен театър „Сава Огнянов“ Русе е институция със 110-год. история, като в този период е акумулирал огромен набор от уникати на пиеси и драматургични текстове, снимки, плакати и програми, костюми, реквизитни единици, сценографии и макети на такива. Достъпни онлайн, те могат да послужат като материали и референции, за изследване на развитието на театралното изкуство във всичките му аспекти. Множество театроведи, сценографи, режисьори, драматурзи, докторанти в областта на сценичните изкуства биха могли да се възползват от тях. -Държавен куклен театър-Русе - за своята 60-годишна история генерира значително културно наследство, изразяващо се в снимки, книги, пиеси, кукли, декори, афиши и др. -ОбКИ Художествена галерия - Русе - разполага с архив от движими културни единици - живопис, графика, скулптура, съвременно изкуство, фотография и спомагателен фонд от документи, рисунки, каталози, видеозаписи. -Национално упилище по изкуствата "Проф. Веселин Стоянов" - Русе притежава видео и ауди записи от изпълнения, снимки от събития и други документи и други художествени прозиведения. -Възрожденско читалище „Зора“- Русе – съхранява уникални ленти на късометражни филми на русенски автори; филми създадени от киноклуба към Клуб на дейците на културата, от младежка филмова студия, група Русефилм и киноклуба при ОПДК-Русе. Филмите са от различни жанрове – анимация, документален, художествени, като са заснети на 8 и 16 мм. ленти, VHS касети и др. Сред филмите, има и такива с отличия от различни национални и международни фестивали фестивали. През годините към читалището е имало и Фотоклуб, чиито многоброен ар хив от ленти и снимки се съхранява и до днес. 438 241.03 174 161.44
Обучение на експерти, участващи в процеса на дигитализация: В рамките на тази дейност ще бъдат обучени 8 експерти на бенефициента, като 4 от тях ще бъдат мъже и 4 жени. Те ще преминат курс на обучение по „Технологии за дигитализация на културно и историческо наследство“. Минимум трима от преминалите обучение експерти ще продължат да работят в новосъздадения център за дигитализация. Целта на обучението е да запознае обучаемите със съвременните методи за създаване на дигитално съдържание и 3D модели на културни и исторически ценности. Съвременните технологиите за дигитализация намират все по широко приложение в различни сфери – образование, производство, забавление, реклама, опазване и популяризиране на културно и исторически наследство и редица други. Това дава възможност на обучаемите в курса да повишат професионалните си компетентности и умения и да прилагат наученото в регулярните си дейности по дигитализация и управление на обектите от културното наследство. Преминалите курса на обучение ще придобият следните: 1. Знания: Обучаемите ще придобият разширени и задълбочени теоретични и практични познания в областта на съвременните технологии за дигитализация, 3D сканиране, моделиране, създаване на приложения с добавена и виртуална реалност, популяризация и дълготрайно съхранение на дигитални обекти – обновяване, миграция, репликация и емулация. 2. Умения: След завършване на курса по Технологии за дигитализация на културно и историческо наследство обучаемите ще могат да прилагат основните похвати за реконструиране и създаване на дигитално съдържание и триизмерни компютърни модели. Ще придобият умения за дигитализация на обекти посредством сканиране, цифрова фотография, фотограметрия, 3D сканиране, моделиране. Ще усвоят начините за създаване на приложения за популяризиране и съхранение на дигиталната информация, чрез web платформи, бази данни, приложения с добавена и виртуална реалност и ще могат да създават фотореалистични сцени чрез подходящо рендиране на обектите в сцените, подходящи за холограмни дисплеи и интерактивни виртуални разходки. Ще могат да извършват цялостен процес на дигитализация и управление на дигитални обекти на културното наследство, да извършват ефективен процес на подготовка, създаване, администриране и мигриране на метаданните. 3. Компетенции: Обучаемите ще получат компетенции за работа в екип, тъй като голяма част от упражненията са групови и изискват работа в екип. Ще могат да поемат отговорности да управляват поставени задачи, а също така да отстраняват неизправности, които възникват при създаването и прилагането на похватите за дигитализация на културно и историческо наследство. 0.00 0.00
Създаване на платформа, предоставяща достъп до дигитализираното културно наследство: В рамките на проекта ще се създаде интернет платформа, на която ще бъдат публикувани всички дигитализирани културни единици. Те ще бъдат систематизирани в различни тематични секции, което ще осигури по-лесен достъп до дигитализираното културно наследство. Страницата ще бъде интерактивна, даваща възможност за обратна връзка и позволяваща обмен на знания, с потенциал за включване в международни агрегатори и доставчици на данни за културно наследство. Всичко това ще подобри дигиталното присъствие на културното ни наследство в онлайн пространството, ще бъде по- разпознаваемо и достъпно, както на национално, така и на международно ниво. Платформата ще позволява разглеждане на дигитализираните файлове, провеждане на дигитални изложби и други интерактивни събития. С оглед защита на данните от посегателство и спазване на Закона за авторското право, платформата няма да позволява свободното сваляне на дигитализираното културно наследство. Сайтът ще бъде създаден на два езика - български и английски. Това ще гарантира по-широк обхват на посетителите и разпространение на културното ни наследство извън пределите на България. Платформата ще получи поддръжка и хостинг за минимум 5 години след приключване на проекта, което ще гарантира устойчивостта на проектните дейности. Уебсайт платформа ще е с модерен изчистен дизайн, чиято цел е да съхрани дигитални копия на културни артефакти, като картини, филми, музика, документи във популярни формати на съответният тип: • Изображение (GIF, PNG, JPEG, и SVG) • Видео (WebM, mp4, mov, ogg) • Аудио (MP3 audio in MP3/WAV container, PCM audio in WAV container, AAC audio in MOV container, FLAC audio, WAV, FLAC, AIFF, ALAC, MP3, AAC, Ogg / Vorbis, MP4, MP2, M4A, 3GP, 3G2, MJ2, AMR, WMA) • 3D (USDZ, glTF, OBJ, STL, GLB, DAE) Платформата следва да разполага с CMS (Content management system) интерфейс, през които администратор и потребители да могат да качват ново съдържание лесно и без нужда от специфична техническа квалификация. 65 046.10 0.00
Концепция за привличане на аудитории. Организиране на дигитални изложби.: Привличането на аудитория е един от най-важните въпроси за всеки мениджър на организация принадлежаща към сектора на т.нар. културни и креативни индустрии. Особена актуалност на тази тема излиза на преден план в новите възможности, които предоставя интернет, потенциалът на дигиталните технологии и ограниченията, които изпита сектора с кризата с КОВИД 19. Интернет пространството предостави единствена възможност за изява и общуване, към която някои се адаптираха доста бързо, но след първите емоционални и екзотични прояви, тази среда се показа като изключително конкурентна с предизвикателства, към които трябва да се подходи сериозно и целенасочено. Хедър Мейтланд казва в „Наръчник по маркетинг“, че „развитието на аудиторията е планиран процес, който включва изграждане на връзка между индивида и изкуството. Това отнема време и не може да се случи от само себе си. Артистичните организации трябва да работят за развитие на тези отношения.“ Тук директно се реферира към необходимостта към проучване, планиране, апробиране и ново проучване на постигнатите ефекти. В специализираната литература насочена към привличане на аудитория в културните и креативни индустрии се говори за пет ключови принципа, които трябва да се следват. Те са приложими и към стратегията за привличане на аудитория към платформата, която ще бъде създадена по проекта и дигиталните изложби, които ще бъдат планирани и представени. Принципите включват: дългосрочно планиране; ангажираност на всички участници, както организации, така и техните служители; описване на съществуващите публики и потенциалните такива; възприемането на дейността като процес, а не като кратковременен проект; планиране, оценка , преглед и планиране. Частите, които една такава концепция следва да има са: Въведение: описание на организации в партньорството с техните цели и артистични политики. Накратко трябва да бъдат описани 1. Стремежите, вдъхновението и реалистична оценка на възможностите за реализация; средствата- необходимите ресурси и подкрепа. 2 Визия – Какво ще постигне изпълнението на предвидените дейности. 3 Цели – общи и специфични, които водят до резултати 4 График: план за срок от 3 до 5 години. 5 План на дейностите. 6 Определяне на отговорности. 7 Ресурси: човешки и финансови – вътреорганизационно, външни източници и финансиране 8 Мониторинг и оценка: например измерими индикатори. 9 Оценка на риска. 10 Приложения, които включват допълнителна полезна информация. В работата ще бъдат откроени няколко етапа, във всеки от които ще бъдат включени всички участници в партньоството по проекта. Проучването ще е съществена част от работата, с която да се наберат добри практики от партньора - Националния музей на Лихтенщайн; Примери като EUROPEANA ще бъдат разгледани и оценени по съвместимост и приложимост. Практики от дейностите и събитията включени в програмите на европейските столици на културата ще бъдат проучени чрез специализираните страници и директна дискусия по възможност. Други бази данни, които ще бъдат разгледани практики и разработки от успешни проекти на клъстери финансирани от програмата на ЕС Creative Europe; Добри практики от проекти за развитие на предприемачеството в културните и креативни индустрии, финансирани от програма Еразъм+. Проучването на нагласите на потенциалните публики ще е непрекъснат процес, в който чрез допитвания, дискусии и други маркетингови и креативни похвати ще с есъбира информация за интересите и нуждите от съдържанието и формата на предлагания културен продукт. Предвиждат се специализирани събития за популяризиране на дигитализацията на културното наследство, чрез които да се достигне до нови публики. Процесът няма да завърши със създаването на документа Концепция за привличане на аудитория, а ще започне етапа на оценка, набиране на нова информация и следване на формулираните насоки според най-високите стандарти в сектора и художествените и научни цели, които изпълняват участващите организации. 25 816.96 0.00
План за устойчивост: Ключов елемент в изпълнението на проекта е гарантиране на устойчивост и мултиплициране на постигнатите резултати и след приключване на дейностите. Още на етап разработване на проектното предложение Общински съвет - Русе е заявил съгласието си Община Русе за поеме ангажимент за осигуряване на устойчивост за минимален период от 5 години след края на изпълнението на проекта. Основна цел на тази дейност е да се групират набор от мерки и действия, които имат съществен принос към развитието и надграждането на постигнатите резултати в дългосрочен план. За целта ще бъде създадена Фокус група, с участници от минимум 4 представители от настоящите партньори, които ще продължат дейности по проекта. Тази фокус група ще бъде генератор на срещи със заинтересовани страни, обществени запитвания, ще търси причинно-следствени връзки между действията и резултатите, ще анализира обществените нагласи, потенциалните канали за достигане до нови аудитории и в края на проекта ще бъде изготвен стратегически документ План за устойчивост. Партньорите по проекта ще съгласуват и ще приемат като общ стратегически документ, с разпределени роли и отговорности за съвместно постигане на по-високи цели по отношение на популяризиране ролята на културата и движимото културно наследство за да станат двигател в местното и регионалното развитие, с акцент върху заетостта, социалното включване и предприемачеството в областта на културата. Предвидени дейности: 1. Организиране на събития, с цел привличане на нови аудитории. 2. Разширяване обсега на дигитализираното културно наследство, чрез привличане на нови организации от сферата на културата, 3. Търсене на партньорство с други европейски културни институции, където Културното наследство да бъде популяризирано в международен аспект, с цел да се засили културният обмен, да се укрепят отношенията между Европейските страни, да се намалят различията в нивата на развитие. Заложени цели и очаквани резултати за периода на устойчивост. 0.00 0.00
Трансфер на добри практики и укрепване на международното сътрудничество : Основна цел на тази дейност е да се осъществи обмен на добри практики между културни институции от България и страните-донори и укрепване на международното сътрудичество. Проектът ще се изпълнява в широко партньорство с културни институции от България и Лихтенщайн. С изпълнението на тази дейност ще подпомогне изграждането на капацитета на партньорите по проекта, ще подсигури по-висок стандарт на работа в сферата на дигитализация и представянето на културното наследство на двете страни. Партньорството ще се основава на двупосочен процес на споделяне на добри практики, опит и иновативни идеи. Това поставя основата на ново транснационално сътрудничество за културен обмен и разширява границите на популяризиране на национално на международно равнище. Дейността ще позволи свързването на повече и различни общности, с различни нива на социално-икономическо развитие, бит, култура и наследство. Ще обедини усилия им за съвместно сътрудничество, предлагайки тематични дигитални изложби, разработени с помощта на високо технологични методи, които могат да увеличат броя на посетителите и да подсилят интереса им в сферата на културата. Партньорите по проекта ще положат началото за създаване на мрежа и обща платформа, за да работят по устойчива стратегия за култура и туризъм, с цел синергията на усилията и мултиплициране на ефекта, което може да донесе в пъти по високи социални и икономически ползи наведнъж. Много важно в този процес е, че международните знания и практики ще бъдат приложени в местни условия. Близкото сътрудничество с общностите и регионалните заинтересовани страни на всеки един от партньорите, създаването на обща стратегия, основана на индивидуален подход специфичен за обекта, могат да гарантират трайност на резултатите от проекта, изразени в устойчива поддръжка, развитието на културната индустрия и туризма. Ползите от обмена на опит и канализиране на съвместни усилия за преодоляване на текущите предизвикателства пред културните институции могат да бъдат по-добре разбрани и оценени в тяхната универсалната стойност, в полза на всички, в разширяване на обхвата и визията за запазване наследството, съществено постижение при прилагане на споделени иновативни идеи и методи. 61 398.50 0.00
Публичност и информация : Бенефициентът и партньорите по проекта ще извършват настоящата дейност в съответствие с принципа за пропорционалност като ще разпространяват информацията за проекта, неговите цели, дейности и очаквани резултати, приноса на ФМ на ЕИП 2014-2021 г. и страните донори възможно най-широко. Приложен е Комуникационен план, разработен съгласно изискванията на Наръчника за комуникация и дизайн на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм 2014-2021, Анекс 3 и Регламента за изпълнение на Финансовия механизъм. В него детайлно са разписани целевите групи, стратегия и мерки за информиране и публичност, включително и дейности, комуникационни инструменти, необходим бюджет и времеви график на изпълнението им. В планът за публичност са предвидени информационни кампании, разработване на концепция за популяризиране на дейностите и финансовата подкрепа на държавите-донори при стриктно спазване на инструкциите за публичност. Целта е да се повиши прозрачността и обществената информираност. Предвидени са следните дейности: 1. Разработване и реализиране на интернет страница, на която регулярно ще се качва информация за хода на проекта на български и английски език. На нея ще бъдат публикувани данни за проекта, неговия прогрес, постижения и резултати, сътрудничество с държавите донори, снимки, информация за контакти. Ясно ще бъде заявяван приноса на ФМ на ЕИК 2012-2021 и държавите донори, ще бъдат добавени линкове към сайта на платформата, Община Русе, сайтовете на всички институции, свързани с дейностите по проекта, WEB-страниците на партньорите и профилите им в социалните мрежи. Ще бъде изготвен и атрактивен банер, който ще има препратка към новосъздадената платформа за достъп до културно съдържание. Банерът ще бъде поставен на интернет страницата на Община Русе и на страниците на партньорите, както и в социалните мрежи. Ще бъде 2. Провеждане на две публични събития за популяризиране напредъка, резултатите и постиженията на проекта - предвиждат се две пресконференции (за стартирането на проекта и за финала на проекта); 3. Информационна табела, която ще бъде поставена в създадения център за дигитализация. Предвиждат се рол-банери за публичните събития, представяния и срещи; 4. Изработване и разпространяване на информационни материали: плакати, дипляни за популяризиране на проекта и създадената платформа, където ще са достъпни дигитализираните културни единици. 5. Изработване и разпространяване на рекламно-информационни материали: раници с връзки, химикала, маски за многократна употреба. Тези материали ще бъдат използвани за популяризиране на конкретни дейности, представяне на образователните кампании и общо промотиране на проекта. Всички рекламни и информационни материали и др. ще са разработени съобразно изискванията на Наръчника за комуникация и дизайн на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм 2014-2021. При изпълнението на всички дейности и събития по проекта, както и във всеки документ (дигитални изложби, бланки, присъствени списъци или друг доказателствен материал, публикации, презентации, видеоклипове и други продукти), свързан с неговото изпълнение, ще присъства приноса на страните-донори чрез безвъзмездните средства от ФМ на ЕИП 2014-2021 г. При изпълнението на дейностите за информация и комуникация ще информираме Програмния оператор. При организиране на събития ще оказваме съдействие чрез представяне на резултатите от проекта, както и чрез предоставяне на рекламни материали. Тази дейност е свързана с всички други дейности по проекта, тъй като ги популяризира и промотира пред обществеността в изпълнение на изискванията за прозрачност и по-добра обществена информираност. 16 451.01 187.12

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).